larahau

Elektr. anlage wartung dringend

58 posts in this topic

Ieri a inceput sa se auda iara vajaitul ala desi in bord nu imi dadea nici o eroare.Am ridicat capota si cand am pus mana pe el ardea, era ff. incins, nu puteam tine mana pe el si mirosea putin a lac de sarma incins. Fiind o zi frumoasa m-am apucat sa-l demontez sa vad ce gasesc.Am facut si cateva poze, asta e alternatorul:

post-1859-0-73826500-1330863479_thumb.jppost-1859-0-62355400-1330863494_thumb.jp

carbunii/periile arata bine,nu sunt cu probleme:

post-1859-0-97440300-1330863560_thumb.jp

problema era la puntea de diode, asa arata o dioda buna:

post-1859-0-52786800-1330863743_thumb.jp

si asa arata una "puscata" :smile: :

post-1859-0-62799200-1330863843_thumb.jp

am avut vreo 3 diode defecte, cele mai innegrite din imagine erau defecte iar cea mai cu alb am rupto eu ca sa vedeti diferenta.Cele incercuite erau defecte:

post-1859-0-13000200-1330864179_thumb.jp

Acuma vin si eu cu intrebarile pentru cei care stiu.Se poate inlocui toata puntea de diode?Daca da cum se procedeaza?Intreb pentru ca am vazut cum era prinsa de bobinajul alternatorului: are prinderea in zona celor 3 mufe/protectii din plastic, iata imaginea cu prinderea:

post-1859-0-07889100-1330864810_thumb.jp

sunt 3 astfel de mufe/protectii din plastic dar se vede clar ca sarmele care vin din bobinajul alternatorului sint sudate de pinii puntii de diode cu cupru.Daca se poate inlocui probabil va trebui sa le tai dar eu intreb tine daca le voi cositori de pinii de la puntea noua?sau trebuie sa le sudez si eu cumva cu cupru?

O alta intrebare este: mai are rost sa schimb puntea in conditiile in care alternatorul e de 150 A si probabil bobinajul lui a fost si supra solicitat din cauza diodelor arse? Sau mai bine schimb alternatorul cu totul?

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba alternatorul pentru ca:

1.Nu prea ai unde sa mergi sa faci lipituri "in cupru"

2.Lipitura clasica in cositor exclus.In timp va oxida capata rezistenta electrica .Furnizeaza totusi150A,in maxim si nu 35A precum alternatoarele de acum 25 de ani.

3.Izolatia (emailul industrial) existent pe conductorul de cupru a fost imbatrinita fortat si neuniform.(posibile scurturi intre spire,infasurari)

Interiorul motorului il speli cind si cind?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interiorul motorului il speli cind si cind?

Nu prea am inteles intrebarea...Da mai spal motorul cam o data la 2 luni (daca la asta te referi). La spalatorie, cu vapul dar tinut mai de la distanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa iei altul cand se poate schimba doar puntea asa cum ti a aratat lagunez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba alternatorul pentru ca:

O mare parte din alternatoarele noi sunt, de fapt reconditionate!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea am inteles intrebarea...Da mai spal motorul cam o data la 2 luni (daca la asta te referi). La spalatorie, cu vapul dar tinut mai de la distanta.

Da .La motor ma refeream.Ca sa nu irosesti bani ,merge si punte schimbata dar in timp daca se mai intimpla ceva stii de unde ,ce si cum.

De ce sa iei altul cand se poate schimba doar puntea asa cum ti a aratat lagunez.

Are infasurarea supusa unei temperaturi ridicate pt ca a incins-o scurtul din puntea de diode.

O mare parte din alternatoarele noi sunt, de fapt reconditionate!!!

Glumesti cred.Trecind peste gluma eu l-am sfatuit un alternator dar nu am specificat nou.Unul Sh ,vazind ca incearca solutia cea mai ieftina dar nu tocmai cea corecta d.p.d.v. durabil,fiabil.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am tot abtinut sa postez dar e 700 ron un alternator NOU Denso (exact ca cel de mai sus).

Cred ca mai am factura pe undeva, oricum poate confirma si Victor.

In consecinta nu se merita sa dai vreo 200 ron pe puntea de diode + manopera la schimbat (daca nu se face acasa) + eventuala manopera la demontat/montat. Nu ai siguranta ca va merge. Eu am schimbat puntea la al meu si pe langa faptul ca am dat ~300 ron, incarca 14.9 (la relanti) si eroarea inca era in bord.

Zgarcitul cheltuie mai mult!

Edited by Roskat
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ii numa 7mil atunci nu ar merita sa schimbi placa..Din cate stiam parca era pe la 10mil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am tot abtinut sa postez dar e 700 ron un alternator NOU Denso (exact ca cel de mai sus).

Cred ca mai am factura pe undeva, oricum poate confirma si Victor.

In consecinta nu se merita sa dai vreo 200 ron pe puntea de diode + manopera la schimbat (daca nu se face acasa) + eventuala manopera la demontat/montat. Nu ai siguranta ca va merge. Eu am schimbat puntea la al meu si pe langa faptul ca am dat ~300 ron, incarca 14.9 (la relanti) si eroarea inca era in bord.

Zgarcitul cheltuie mai mult!

Si l-ai luat pe ala de 150A sau pe ala de 200A la banii aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

200A pe S40 ? WOW, e hibrid S40-ul asta ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si l-ai luat pe ala de 150A sau pe ala de 200A la banii aia?

Alex a spus ca sunt de doua tipuri: 120A si 150A :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

120A e una iar 200A e alta .

Normal ca sunt 2 tipuri, 120A la 1.6i si 1.8i si 150A la restul .

Dieselul are numai de 150A .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa...da ma scuzati, gresala mea 200A nu este :confused1: Asa este de 120 si 150.Bogdane tu ce zici?Sa-l schimb sau sa-l repar?Ce recomanzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-l repari pt ca si cel "nou" este tot unul reparat dar de fabrica .

Daca esti sigur ca puntea de diode este defecta poti cumpara o punte de diode de la Ludwig si ai rezolvat problema .

De curiozitate imi poti spune daca a curs ulei pe alternator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu se pare ca am probleme cu alternatorul in masura in care in orice regim de sarcina debiteaza pe baterie 14,7-14,8 V - asta am remarcat dupa ce ecranul imi este marcat de martorul de antipoluare aprins permanent ( asta daca nu cumva ultima curatare de EGR a fost de vina ) plus antiskid ( ESP ) plus martor info...un alternator nou denso ( 150 A) este cam 750 RON...la mine s-au declansat problemele cand utilizand bateria pentru pornire si amorsare am cam stors-o ( are 5 ierni si sincer nu dadea semne de batranete evidente tensiunea pe ea in regim off nu a coborat sub 12,3 -12.55 V..dar stiu ca generatia de acumulatori de acum te "lasa" fara preaviz..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate imi poti spune daca a curs ulei pe alternator ?

Am verificat acuma si nu se vad urma de ulei pe el.Nu cred ca asta ar fi cauza.Singura cauza la care ma gandesc, oare ar putea fi din cauza ca o mai spal din cand in cand la spalatorie si pe la motor si dupa ce o termina baietii aprox 15 min dupa ce au terminat de dat cu apa pe la motor o pornesc si plec.Sa fie asta o cauza?Nu apuca sa se usuce destul?

Parca e cam devreme sa pice la 125K km.

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca e cam devreme sa pice la 125K km.

Dar esti sigur ca sunt reali? :D

La a mea nu a picat pana acum(180k km)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si acum urmeaza intrebarea:La ce tester? :D

Nimic sa nu te mai mire in ziua de azi.Hai ca suntem off-topic!Vb pe PM daca doresti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La oliver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as verifica daca nu cumva masina are incalzire electrica de 1kw, daca are este cam clar de unde este problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane m-ai bagat in ceata :) ce incalzire?Ce incalzeste incalzirea aia?Ca eu n-am folosit-o niciodata.Unde pot sa vad daca am sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se refera la o rezistenta ce incalzeste aerul tras de aeroterma,aer pe care il baga in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am cum sa verific asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now