zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

Luni o las la Primus sa imi schimbe parbrizul pe casco - andy vin luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar am uitat geamul deschis la spalatorie. :D

Uite asa se spala tapiseria, bordul...

Edited by Adi2727
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e tapiterie, aia de care zici se agata pe perete, bordul nu, desigur ...

E spalata bine macar? :rolleyes2:

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri mi-a sărit o planetara la S60,sa vedem ce pagube s-au produs pe acolo când desfacem.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri mi-a sărit o planetara la S60,sa vedem ce pagube s-au produs pe acolo când desfacem.....

Pai daca demarezi cu rotile virate sare planetara :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e tapiterie, aia de care zici se agata pe perete, bordul nu, desigur ...

E spalata bine macar? :rolleyes2:

Da... :lol: Interiorul e tunat cu toale inflorate, ca la tara. :toothy1:

Nu e asa bine spalata, ca data trecuta cand am uitat 2 geamuri deschise si curgea apa si din parasolare... dar ia nota de trecere. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca demarezi cu rotile virate sare planetara :D :D :D

Nu e vorba de demaraj....e vorba de o problema mai veche pe care am lasat-o netratata si s-a ajuns aici.Va tin la curent cand ma apuc de reparat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a rupt o balama la cotiera. De lipit nu cred ca merge...cred ca o sa o inlocuiesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am constatat ca imi curge radiatorul de apa. :(

Curge destul de serios, pe la busonul de golire. Sper ca doar s-a desfacut si nu l-am lovit in vreo bordura.

O sa vad exact marti cand merg la service, ca oricum eram programat sa schimb conductele de frana si un etrier.

...Se cam cere retrasa la pensie. :sad2:

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat o sarma in talpa cauciucului care a iesit pe lateral, deci doua gauri dintr-un foc :D :D :D! Am pus snur in ambele gauri si cand am timp ma duc sa pun petic/petice!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu mai bine spui ca ti-au iesit sarmele din cauciuc :D

Ai vrea tu!!! Mai merg lejer doua sezoane :D :D :D!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ai vrea tu!!! Mai merg lejer doua sezoane !

Mai merg 2 sezoane,daca mergi cu ea pana la piata si inapoi,normal!:D

Zilele trecute mi-au facut figuri incuietorile de la usi,dar isi revin,cate una in fiecare zi :)

Sent from Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi, în jurul orelor 15 ale după-amiezii s-a dus la muma dracului, oficial şi indubitabil, pompa de servo. A început să curgă în torente, pe la ax, lichidul de servo. În mers, cum e cel mai plăcut... ;D ... Când am văzut aburii (în acel moment am crezut că e fum) ieşind de sub capotă, am şi sărit cu extinctorul la motor. Acolo, surpriză: tot ce era prin preajmă, stropit cu ulei hidraulic... În aprox. 500 de metri, cât am fost nevoit să mai merg, până unde să o pot lăsa la păstrare, a ejaculat tot conţinutul rezervorului, probabil şi pe cel al casetei şi al furtunelor... :banghead:

Ciudat e că nu pierdea niciun pic de ulei pe la ax şi e exclusă posibilitatea ca eu să nu fi observat, nu scotea nici sunete dubioase şi nici nu era deficitară la producerea presiunii necesare (cei 110 bari).

E drept, când uleiul era foarte, foarte fierbinte, volanul mergea ceva mai greu (de fapt, am păţit doar în zilele de vară cu peste 30oC, doar în staţionare şi doar la ralanti), dar fenomenul l-am pus pe seama reducerii vâscozităţii uleiului (OEM, dealtfel, pus proaspăt, de anul ăsta) şi l-am considerat perfect normal, devreme ce cei de la Volvo s-au gândit că e nevoie de cooler pentru uleiul de servo, la S80-uri, care, în rest, au acelaşi sistem de direcţie.

O să-i pun una de la dezmembrări, că una nouă e vreo 1500 RON (ZF) sau aprox 500-550 euro (OEM, adică tot ZF).

Volvo uber alles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacat ca s-a intamplat ... totusi poate ar fi trebuit re-formulat un anume termen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trist... Asa ceva nu e permis la o masina cu semnalmentele unui V70 (ca al tau).

Daca ai mai avut vreun dubiu pana acum, poti sa il lasi deoparte. :(

In locul tau, macar asa, de dragul amorului propriu, l-as fi sunat pe ala care ti-a vandut-o si macar i-as fi zis cateva... ca rau te-a oblit.

Nu stiu daca le-ai schimbat deja dar in urmatorii ~20-30k km, o sa te lase alternatorul si compresorul a.c. (printre altele). Greu o sa o mai ai pace cu ea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' de ce să nu fie permis la un V70? Ce 'zda'sii e aşa special la modelul ăsta? E un gunoi făcut din rahaţi prinşi cu cleme de plastic... în momentul de faţă nu-mi vine-n minte niciun sistem despre care să pot spune că excelează. Nici propulsia, nici transmisia, nici direcţia, nici suspensia, nici frânarea, nici electrica, nici electronica, nici climatizarea, nici sonorizarea, nici... nici... nici... singurul punct forte, din punctul meu de vedere, a rămas aspectul. Arată frumos. Atât. E ca o curvă plină de silicoane, butoxuri şi farduri pe dinafară şi plină de sifilis, herpes şi gânduri mârşave pe dinăuntru... tot ce vrea e bani, tot ce face e să te bage-n boală şi să te spurce... marele tatăl Satan mă aşteaptă şi dacă numai pentru câte înjurături am putut rosti de când am maşina asta... ;D

Dar de faptul că parbrizul a crăpat cu maşina stând în curte, neatins de nimeni şi de nimic? Probabil de la soare. Asta e presupunerea mea, pentru că erau 37°C, dar sigur nu am de unde să ştiu care a fost cauza, probabil că soarele... Ideea e că am găsit-o cu ditamai crăpătura de jum'a' de metru. De asta ce spui? Ai mai auzit aşa ceva? E drept, era montat, pe interior, un parasolar de-ăla de aluminiu, deci am putea considera că s-a supraîncălzit din cauza lui, dar, oricum, aşa ceva e inadmisibil. Dar de faza cu acel şurub lipsă, din totalul de patru care fixează puntea spate? Dar de faptul că nu trec mai mult de 1000 de km de la reglajul de direcţie până când constat că e din nou volanul înspre stânga (am păţit de vreo trei ori, doar vara asta)? Dar de faptul că declară un volum total de 12,5 l pentru lichidul de răcire iar, la măsurarea densităţii, după adăugarea a doar 5 litri de antigel, să indice -49°C, în condiţiile în care antigelul pur rezistă până la -51°C iar în concentraţie de 50% rezistă până la -36°C? Nu vorbesc de volantă, intercooler, bord, injectoare şi alte probleme "ultra"-comune...

Ştiu că teoretic e foarte simplu să aplici sfatul pe care urmează să-l primesc, aşa cum l-am mai primit şi nu o dată: să scap de ea. Celui care va veni cu astfel de sugestii de acum încolo îi spun încă de pe-acum: "mulţam de sfat, mă-ta ce mai face?" ;D

PS: Mav, aşa e, ai dreptate, e un termen prea delicat pentru a exprima ceea ce-i gândesc eu. Trebuia să spun "şi-a masturbat lichidul ca un adolescent puroiul din coşuri, în cadă"...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e un model special dar sunt altele mult mai rele... de asta imi par exagerate problemele pe care le ai cu ea.

Interesanta problema cu parbrizul. Si eu am patit sa crape din senin, o lentila de far. Nu era nici o urma sau zgarietura pe ea... avea maxim 1,5-2 ani.

Era bine daca reuseai sa masori valorile de referinta ale caroseriei. Sunt date in Vadis. E o mica posibilitate sa fie ceva deformat...

Multa bafta! :thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crezi că dacă ar fi fost presat/tensionat/torsionat n-ar fi crăpat mai degrabă în mers decât stând?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim,ce zici ca la mine s-a spart luneta in cursul noptii la Izvorul Muresului,a incins-o luna?

Martori sunt baietii de la nationala.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi ce să zic? Ce-am zis mai sus: inadmisibil! Faptul că nu a crăpat dintr-un motiv cât-de-cât rezonabil, cum ar fi supraîncălzirea, cum s-ar putea să fi fost cazul la mine, denotă că avem de-a face cu materiale de calitate îndoilnică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crezi că dacă ar fi fost presat/tensionat/torsionat n-ar fi crăpat mai degrabă în mers decât stând?

E vorba de temperatura, care face ca materialele sa se dilate si sa contracte. Cred ca in mers sunt mai mici diferentele termice, datorita frictiunii cu aerul. Pe cand diferentele dintre noapte si zi, pot fi notabile.

Vad la bara mea fata. Am prins-o prea fix si ziua pe caldura mare face o cocoasa de vreo 2cm.

Heim,ce zici ca la mine s-a spart luneta in cursul noptii la Izvorul Muresului,a incins-o luna?

Martori sunt baietii de la nationala.

Sa fi avut vreo vina Dolby-ul lui Claudiu Puiu? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar când porneşti de pe loc, eventual pe drumuri de munte, după ce s-a copt la soare toată ziua? Nici atunci nu e fierbinte? ;D

Ideea e alta şi e foarte simplă: PARBRIZUL NU AR TREBUI SĂ CRAPE DE LA SINE.

De exemplu, când am făcut , erau 41oC şi am pornit direct pe drum cu piatră de râu, denivelat. În momentul în care am plecat, soarele bătea relativ perpendicular pe parbriz, de cel puţin o jumătate de oră. La pornire, n-am aşteptat să se răcească, am plecat imediat. De ce nu a crăpat atunci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au crapat parbrize singure si in curte la Primus in Otopeni si le-au schimbat cei de la Primus, fara nici o vina. Din cate am inteles eu, caroseriile la rablele noastre se deformeaza la diferite temperaturi si din cauza asta crapa pabrizele. Si eu l-am schimbat pe al meu si dupa 3 zile l-am gasit pleznit in fata blocului, plecand fisura de sus din dreprul oglinzii, iar apoi s-a bifurcat si a mers in dreptul parasolarelor. Din fericire acum a ajuns pana jos, deci procesul de fisurare a fost incheiat :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare Zeu Alb, imi pare sincer rau citind descrierea colorata a noii probleme aparute la "usuratica" ta si NU am de gand sa iti sugerez idei de instrainare a ei, tocmai pentru a evita o potentiala discutie elevata ce ar putea fi purtata pe seama ascendentilor/descendentilor nostrii. :salut::D .

Eu zic sa o consideri ca fiind un alt "issue" ce necesita atentie (si bani evident) din partea proprietarului.

Legat de parbrize .

- am avut placerea sa constat craparea unuia, in miez de vara, insa doar a doua zi dimineata, dupa ce acesta a fost montat, uscat, parfumat, palmuit si tot restul.

- am avut placerea sa constat aparitia unei fisuri pe care am putut sa o stopez doar prin lovirea capatului liniei cu un mic dorn, fisura datorandu-se socului termic produs de un jet de apa pe parbrizul incalzit (masina stationata in soare circa 5 ore)

- am avut placerea (iarna trecuta) sa experimentez pe propria piele, explozia lunetei la o alta masina, stationata si cu toate geamurile deschise, deci fara a avea temperaturi extreme pe cele doua fete ale lunetei. Dezaburirea nu fusese folosita in acea zi.

Cu exceptia cazului doi, unde greseala a fost a mea, celelalte doua ma fac sa cred ca principalul vinovat este in general tabla ce formeaza ramele de incastrare a parbrizelor si a lunetei si care e destul de sensibila la variatiile de temperatura, si probabil si agentul de lipire si garniturile de etansare. Nu trebuie pierdut din vedere si faptul ca , in timp, orice element isi pierde din calitati, devenind mai rigid, casant si asa mai departe.

Oricum, din intreaga poveste a masinii tale, insiruita prin diverse postari aici pe forum, constat ca iti maresti considerabil cunostintele tehnice privind alcatuirea ansamblelor ce impreuna formeaza "usuratica" cu forme voluptoase si al carei proprietar esti. :P

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now