zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

La mine, acum cateva zile, intr-o dimineata imi aratau -40 de grade. In jumatate de ora de mers prin oras si-a revenit, iar de atunci imi indica corect!

De vreo saptamana face probleme, cel mai deranjant este faptul ca nu mai functioneaza bine clima.

Sent From My Nokia 3310i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta a patit s-80 ul meu : atarna un fir pe langa pedala de ambreiaj si vine de sub bord .Dar mai bine pun niste poze :

post-6436-0-92095800-1412933072_thumb.jp

post-6436-0-26358900-1412933082_thumb.jp

post-6436-0-99212900-1412933090_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cateva zile sunt pieton. Acum 2 saptamani am fost la Craiova. Pe autostrada ( la dus ) a inceput sa se auda un fluierat in treapta a-5-a. Dupa cateva tatonari am observat ca se aude intre 120-140 km/h . Solutia a fost sa merg cu 160-170 km/h ( nu se mai auzea fluieratul probabil se echilibrau mai bine rotitele prin cutie ). La drumul de intors tot pe autostrada a inceput sa sara din a-5-a . Pana la urma mi-am facut curaj si am desfacut capacul de la treapta a-5-a . Concluzia : lipsa ulei ( el exista sub forma de stropi pe dedesubtul masinii asa ca acum am polish pe dedesubt ) . Din pacate exista la parte de sus a cutiei un mic sant in forma de U dintr-un fel de plastic care acum este topit ( banuiesc ca este acolo pentru a colecta uleiul care se scurge de pe capac pentru a fi dus undeva ). Solutia : alta cutie si planetara ( am vorbit cu Cipilika si sper sa fac rost de bani cat mai curand ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai pus cumva de curand in cutie alt ulei decat 75W-90 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu .

Din pacate trebuie sa recunosc ca am omis sa mai verific daca exista ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile astea de obicei se sparge burduful de planetara de la roata stanga, si usor picura uleiul din cutie.

Imi pare rau ca ai patit asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta a patit s-80 ul meu : atarna un fir pe langa pedala de ambreiaj si vine de sub bord .Dar mai bine pun niste poze :

firul imi pare a fii extra . Deci nu original al masinii ... totusi pe acolo nu are ce sa fie decat senzor frana , lumina de la picioare si cam atat vb despre Un singur fir

Cele mentionate de mine au 2 fire

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu daca este sau nu extra in schimb este acolo si nu stiu de ce.Poate Bogdan imi poate da un sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu daca este sau nu extra in schimb este acolo si nu stiu de ce.Poate Bogdan imi poate da un sfat.

Firul este adaugat acolo si nu este din instalatia masinii! Verifica unde duce, daca vrei sa deslusesti misterul, daca nu il izolezi si il prinzi de ceva sa nu mai atarne

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa-i dau de capat, ptr ca sigur e un motiv ca a fost pus pe acolo.Apropos, este cineva cu tester in zona Barasov, Mures?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La turda ... si parca si in brasov ... cred ca este vb despre aceasi persoana adi244 de pe forum are o poza cu un volvo rosu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa da la oliver mam gandit

Si am confundat cu adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult baieti.Incerc sa dau de el si sa-l caut cand merg spre Oradea.Daca are cineva nr lui si nu e cu suparare, va rog trimiteti-l pe PM.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai link cu profilul lui,da-i un PM si cere-i nr. de telefon ;)

Sent iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iete ca am ajuns sa scriu si eu pe aici :(

Prima simptoma pe care am avut-o in urma cu doua-trei saptamani cand dintr-o data se auzeau niste fasaituri cand intra turbina (dupa 1.800 ture) insotita de lipsa de putere. Problema era ca facea numai cand se incalzea... Codul de eroare in VIDA era Turbo pressure too high.

Impreuna cu BogdanG, acum 2 saptamani, am iesit la teste pe autostrada cu scopul de a verifica regenerarea. Toate bune pana cand, imediat dupa ce a terminat regenerarea, am vrut sa o scot de pe cruise, s-a auzit un mare BOOM!, urmata de lipsa totala a puterii si trepidatii ale motorului la accelerari. Cu greu am reusit sa ajungem la prietenul lui Bogdan ( Ciprian - MULTUMESC inca odata!) si dupa ce am desfacut scutul am observat ca furtunul care iese din turbina era sarit. Cum garnitura nu se prezenta intr-o forma stralucita, l-am pus la loc si am comandat una noua spre a fi inlocuita. Tot la Ciprian a fost verificata si geometria variabila (perfecta dupa concluzia profesorului) cat si motorasul (VNT) ce functiona linistit, fara sughituri :smile:. Asadar, concluzia (sau vina) a fost ca garnitura buclucasa trebuia inlocuita.

A doua zi am plecat la munte. Toate bune pana cand la intoarcere, aproape de casa, a sarit din nou acel furtun :( De data asta codul de eroare era Turbo pressure too low ?!?

Ieri mi-a venit garnitura! Fericit am plecat catre service dar masina nu vroia deloc sa mearga. Daca la intoarcerea de la munte a intrat in LIMP MODE si am reusit sa ma tarai pana acasa, ieri nu vroia si pace. In spate un fum negru de ziceai ca-s camioanele alea vechi, iar dupa 2 km un mesaj mare in bord SOOT FILTER FULL - SEE MANUAL. De data asta codurile de eroare: Particule filter value, Oxygem sensor signal too high, Particule filter blocked. Pe marginea drumului am reusit sa pun din nou furtunul la loc (este chin sa-l pui pe elevator asa ca nu intrebati cum a fost langa trotuar :( ) si am ajuns la service. La demontare am observat ca unul dintre cele doua furtune care vin de la senzorul de presiune diferentiala era rupt. Asa ca a fost inlocuit, impreuna cu garnitura de la turbo + inca una de pe circuitul care intercooler, daca tot eram acolo. Am resetat erorile dar cele legate de filtru de particule nu s-au sters iar in bord a ramas acel vestit SOOT FILTER FULL. Am zis ca o regenerare trebuie sa se intample si am plecat pe A1. Toate bune pana aproape de km 30 cand, surpriza!, iar a sarit acel furtun :( Am uitat sa mentionez ca, monitorizata, temperatura pe DPF fluctua intre 570 si 620 grade...

Sunat un prieten, recuperat la ata de pe autostrada, intors la service, urcat pe elevator, pus din nou furtunul la loc si strans cu simt de raspundere. Cand sa plec de acolo am zis ca, cu tot riscul - stiu ca nu e indicat) sa-i fac o regenerare fortata. Numai ca nu am reusit... Ciudat este ca:

- am mesaj un bord cu filtru + erorile in VIDA de filtru blocat;

- in VIDA imi arata 0gr incarcare

- valorile citite de la senzorul de presiune diferentiala sunt foarte mari. initial erau 65532 hpa iar dupa ce am plecat catre casa au coborat catre 700-800 hpa ajungang acum in jurul valorii de 80 hpa

- temperatura in DPF este pe 600grade

Problema este ca presiunea diferentiala nu trebuie sa depaseasca 20hpa, iar la mine este de 4 ori mai mare. Peste 100 hpa VIDA spune ca nu poti face regenerare si fitrul trebuie inlocuit :( Iar ECM-ul raporteaza ca filtru este plin (si-l cred la ce fum am dat ieri) dar cand citesc imi spune 0gr...

Pasi urmatori:

- incerc in prima faza sa mai ies odata cu ea la drum intins, sper sa nu mai am 'fericirea' sa-mi sara iar furtunul...

- dat jos si verificat sezorul de presiune + furtune

- verificat senzorii de temperatura

Oricum dupa ce voi iesi din criza asta urmeaza DPF OFF !!!!

Acum, are cineva acasa cu imprumut un senzor de presiune diferentiala? As vrea, pana sa cumpar unul, sa verific ca de la el este toata problema.....

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Part 2

Dupa ce am scris cele de mai sus am coborat la garaj si m-am apucat de treaba:

- verificat furtune intre senzorul de presiune si DPF;

- dat jos, inspectat, curatat (la suprafata ca in interior nu am avut cum sa ajung) senzorul de presiune;

- verificat toate mufele (senzor, sonda lambda, senzori de temperatura catalizator + DPF) si curatate cu spray de contacte

- inspectat orice furtun ce are legatura cu adimisia/turbina si DPF

Cum nu am gasit nimic in neregula, cu riscul de a ramane din nou pe autostrada, am plecat pe A3 pentru a lasa masina sa-si faca singura regenerarea. La intare pe A3, VIDA imi arata:

- incarcare DPF - 4,75 gr

- incarcare senzor presiune diferentiala - 280 hpa, cu fluctuatii respectiv 30-40 hpa la relanti, ~400 hpa in accelerare, intre 180 si 250 mers constat

- temperatura DPF - 575C

- temperatura catalizator - 550C

- erori in VIDA: Particule filter bloked; Particule filter value, Oxygem sensor signal too high

- erori in bord: Soot filter full

- masina in LIMP MODE

Dupa aproximativ 2 km a inceput sa faca regeneare :hello2: @110 km/h - 2.500 rpm - tr5 . Cand a ajuns la 0 (zero) a disparut din bord mesajul filter full si i-a revenit puterea, dar in continuare aveam filter blocked, incarcare 200 hpa si temperatura DPF 470C. Am incercat sa accelerez putin si imediat a intrat in LIMP MODE si a afisat vestitul mesaj in bord :dontknow: . Enervat, am zis fie ce o fi si am mers mai departe cu gandul sa ajung pama la Ploiesti si rugandu-ma sa ajung inapoi pe rotile mele si cu motorul meu :77: In continuare aveam 0gr in filtru....

Pe la km 35 ma gandesc sa fac o oprire, in sensul sa opresc motorul si sa iau contactul cateva minute. Dupa ce am facut asta surpriza! Incarcare in DPF 24gr :slap: iar dupa nici un km a inceput regenerarea.... La Ploiesti mi-a disparut mesajul din bord si a iesit din Limp mode. Suprinzator ma lasa inclusiv sa fac si accelerari fara sa intre in protectie sau sa sa-mi afiseze ceva in bord. Dupa cateva sute de metrii incepe sa incarce din nou DPF-ul, in curand ajungand la 3gr iar dintr-odata 24gr :rant:, urmata normal de intrarea inca odata in regenerare, regenerare ce s-a terminat cand mai aveam 10 km pana la Bucuresti.

Acum nu mai am mesaje precum ca filtru este plin, nici in VIDA si nici pe bord, iar masina merge in mintile ei... Am uitat sa mentionez mai sus ca temperatura din DPF a fost 620-640C in regenerare si 450C in mers normal (@2500 rpm - 130km/h - tr6), iar incarcarea pe senzor este de 230 hpa cu peak de 400 hpa in sarcina in regenerare, respectiv 180 hpa, cu peak de 280 hpa in sarcina fara regenerare.

Din nefericire imediat ce am iesit de pe A3 am ramas fara acumulator la laptop asa ca nu am mai reusit sa monitorizez masina pana acasa. Maine o sa vad ce mesaje mai am in VIDA. De asemenea, o sa verific si nivelul uleiului ptr ca dupa 3 regenerari consecutive ma astept sa am nivelul de ulei crescut :angryfire:

Am programat-o la DPF OFF si, daca nu intervine ceva, vineri se intampla :smile: Abia astept....

Acum am doua rugaminti/intrebari:

- a gasit cineva un senzor de presiune prin pod sau e dispus sa-mi imprumute unul de pe o masina pentru cateva ore sa fac niste teste?? As vrea sa fiu sigur ca este DPF-ul de vina....

- pentru DPF OFF, partea fizica, ma gandeam sa scot DPF-ul si sa-l inlocuiesc cu o teava. Dar un prieten imi spunea ceva de faptul ca la ITP mecanicul verifica noxele prin uitatul sub masina dupa DPF (imi amintesc ca eu cand am facut itp-ul in mai nu mi-a controlat noxele cu vestitul aparat). Cei care au facut DPF OFF cum ati procedat? Ati trecut prin ITP/RAR dupa DPF OFF? A zis cineva ceva?

Multumesc,

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carcasa lasa-l acolo unde e locul; da mai bine la ochi :)

legat de off nu ai probleme la verificare

singura schimbare e

ca o sa ai un pic de negreala pe iesirea de la toba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles eu, DPF-ul arde doar cenusa scoasa de diesel, iar CO2 este acelasi. Daca faci DPF-off o sa iasa fumul mai negru, insa la ITP nu se poate verifica decat CO2-ul, iar cantitatea de cenusa nu au cum sa o verifice. Deci este ok DPF off, din punctul asta de vedere. Asa am inteles eu, dar nu m-am documentat sa-ti spun 100% ca asa este

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ITP se face "test de opacitate". De-aia iti omoara masina cu acceleratul, ca sa vada ei "cat fum scoate" si cat este de dens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu ce-ti face test de opacitate? La ochi? Ca in afara de sonda care o baga pe toba si care masoara CO2-ul, eu nu am vazut la nici o alta statie sa puna alte aparate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa spune ca se face acest test de opacitate un angajat ce face ITP:

"Se incepe cu scoaterea jojei de ulei si inlocuirea ei cu un fir ce are in capatul ce ajunge in contact cu uleiul motor un senzor de temperatura. Acest senzor este cuplat la aparatul ce efectueaza testul(opacimetru) si se vizualizeaza temperatura uleiului pe unul dintre afisaje

Se dau 2-3 pedale pana la max.(considerate de curatire a tobelor) si apoi se introduce o sonda de prelevare in easpament si se acceleraza inca o data pana max.Daca valoarea opacitatii inregistrata de opacimetru este mai mica cu 0,5 unitati(ppm) fata de valoarea maxima admisa vehiculul este declarat admis si se tipareste buletinul doveditor.Daca nu,continuam si reluam testul.Daca nici acum valoarea obtinuta nu se incadreaza in limitele impuse se mai dau inca doua accelerari si se tipareste buletinul care contine urmatoarele:turatia de relanti,turatia maxima atinsa,timpul in care turatia maxima a fost atinsa,valoarea opacitatii fumului si temperatura la care s-a efectuat testarea.

Valori maxim admise ale K(opacitate):

-Motoare diesel aspirate(fara turbo)=> 2,5 ppm(parti per milion)

-Motoare turbo-diesel=>3,0 ppm

-Valoarea opacitatii pentru motoarele EURO 4(sau 5) care este 1,5ppm indiferent daca sunt turbo sau nu"

Ce e mai frumos : "rog clientul sa citeasca un afis prin care ii aduc la cunostinta ca orice dauna pricinuita masinii in timpul testului(corect efectuat,bineinteles) nu ma implica nici pe mine nici statia in care lucrez. Daca clientul e deacord cu continuarea testului ne vedem de treaba,daca nu ne strangem jucariile ne luam ramas bun unul de la altul si sanatate buna!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok si valoarea maxima admisa de unde o ia? Ca nu scrie in carte ce opacitate au noxele si nici daca are DPF sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca verifica numai cu testerul am convingerea ca va trece ITP-ul. Am vazut o gramada de filmulete pe net cu volvo-uri cu DPF OFF care nu scoteau gram de fum. Nu vad de ce ar scoate a mea in conditiile in care nu fac tunning agresiv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa faci un tuning agresiv cat poti face un tuning prost... eu am scos 50% in plus din Smart (de la 40 la 60 hp si daca nici asta nu e agresiv...) si nu scoate mai mult fum decat scotea din fabrica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now