zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

Un diesel "tunat" daca nu scoate fum , e "tunat" degeaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un diesel tunat scoate fum atunci cand tragi din el toate resursele nu dupa un soft si o toba....

Daca dupa soft scoate fum, ceva nu e chiar ok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometria trebuie sa o refac :banghead:

din cauza asta trebuiesc alte cauciucuri de vara trebuie sa le schimb(DOT 0813)

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bine daca iti faci geometria.Insa nu ai dat nici un detaliu legat de motivul schimbarii anvelopelor.Le ai roase, distruse etc?pt ca altfel nu are nici o legatura schimbarea anvelopelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, nu am dat...nu am mai reusit aseara sa detaliez.

Acum cateva zile am schimbat rotile cu cele de iarna si atunci am vazut ca anvelopele(cele de pe spate indeosebi) erau tocite inegal, mai mult pe interior.

Cei de la vulcanizare m-au intrebat daca am mers distante lungi cu masina foarte incarcata, ei au venit cu propunerea sa merg sa fac geometria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, in cazul tau, nu este exclus sa fie din cauza geometriei.La masina ta geometria se regleaza si pe spate, sunt doua brate lungi prinse prin 2 suruburi de unde se realizeza intreaga procedura de reglare a geometriei.Doar dupa ce partea spate este regalata corespunzator, abia atunci se poate regla partea din fata, altfel o sa faca, nea mecanicu, un lucru de 2 bani.Poi, e bine sa dai o fuga si sa verifici

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

deja m-am programat pe miercurea viitoare.

mi-au spus ca ma costa 1300sek(cca 140 euro)-

Intrebare: este posibil sa trebuiasca ceva piese inlocuite? sau doar reglaje de facut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate sa fie piese defecte . Bucse , suruburi tot felul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am facut o prostie...Pe langa Breaza sunt niste drumuri destul de misto si m-am cam lasat dus de val si am mers mai agresiv...si in aceasta draga curba 2s19lqp.jpg am intrat un pic cam tare si fiind si umeda soseaua (poza e facuta la intoarcere)+frunze mi-a fugit in pic spatele si am derapat si am lovit roata spate . Dupa mine, nu foarte tare aktwxx.jpg dar se pare ca indeajuns sa-mi traga masina un pic stanga acum. Ma gandesc ca nu e tocmai o coincidenta. Nu stiu unde sa merg la verificat. Sa-i verific totusi geometria inainte? :sad5:

Edited by flaviuscristea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă trage-ntr-o parte şi înainte nu trăgea, sigur ai rupt sau îndoit ceva pe-acolo. În locul tău, aş merge direct la o constatare mecanică.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

care e posibilitatea sa ti se ovalizeze discurile (noi) de frana dupa nici 2000 km? Iar am vibratie in volan la franare si nu mi vine sa cred. Discuri+placute ATE. Nu am luat balti, nu merg/franez agresiv sa inrosesc discurile. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discurile nu se ovalizează la propriu decât foarte rar. Senzaţia de disc "cu optaş", se numeşte judder şi este de două feluri: la cald şi la rece. Vibraţia la rece e datorată modificărilor de formă a discurilor şi de obicei apare după utilizarea discurilor peste limita de uzură admisă. Pentru hot judder, problema este în structura discului, mai exact, apariţia acelor aşa-zise "hot spots". Şi acelea pot să apară şi mai repede de 2000 km, dacă materialul din care au fost construite discurile e de calitate necorespunzătoare. Şi despre ATE mai mulţi au spus asta.

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

dreaq mai stie ce sa cumperi, toata lumea, inclusiv de pe forum, mi a recomandat ate ca sunt cele mai ok, acum aud alte pareri. Eu tind sa cred tot mai tare ca ce ajunge la noi in tara (si nu vb aici doar despre piese auto) e de calitate indoielnica. Intai placutele spate (tot ate) acum vibratiile in volan de la discuri (probabil). Sincer nu mai am cuvinte, sunt cam dezamagit. Bagi niste bani in lucruri noi, si in loc sa ti se rezolve problemele, ti se atenueaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
care e posibilitatea sa ti se ovalizeze discurile (noi) de frana dupa nici 2000 km? Iar am vibratie in volan la franare si nu mi vine sa cred. Discuri+placute ATE. Nu am luat balti, nu merg/franez agresiv sa inrosesc discurile. :(

Am patit si eu cu discurile ATE. La franare trepideaza volanul.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ATE de 2 ani, sunt la al 3 rand de placute si nu am nici o problema cu ele

Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred dar asta e acum. Si eu am intrebat aici si mi-au fost recomandate atat placutele cat si discurile. Cu placutele n-am avut probleme. Cu discurile fata am avut. Ori poate are masina altceva dar atunci s-ar fi manifestat si in acceleratii, mers nu doar la franare.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

dreaq mai stie ce sa cumperi, toata lumea, inclusiv de pe forum, mi a recomandat ate ca sunt cele mai ok, acum aud alte pareri. Eu tind sa cred tot mai tare ca ce ajunge la noi in tara (si nu vb aici doar despre piese auto) e de calitate indoielnica. Intai placutele spate (tot ate) acum vibratiile in volan de la discuri (probabil). Sincer nu mai am cuvinte, sunt cam dezamagit. Bagi niste bani in lucruri noi, si in loc sa ti se rezolve problemele, ti se atenueaza.

Originalele sunt ATE, dar nu te gândi că ATE sunt originalele. Înţelegi? ;D

În general, preţurile pentru discuri şi plăcuţe OEM Volvo sunt comparabile cu segmentul de preţuri medii ale produselor aftermarket. De exemplu, pentru maşina mea, setul de plăcuţe faţă OEM pentru roţi de 15'' şi 16'' (discuri de 285,5 mm, respteciv 305 mm), costă sub 60€. Deci, de ce te complici cu aftermarketuri?!

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iete ca am ajuns sa scriu si eu pe aici :(

Prima simptoma pe care am avut-o in urma cu doua-trei saptamani cand dintr-o data se auzeau niste fasaituri cand intra turbina (dupa 1.800 ture) insotita de lipsa de putere. Problema era ca facea numai cand se incalzea... Codul de eroare in VIDA era Turbo pressure too high.

Impreuna cu BogdanG, acum 2 saptamani, am iesit la teste pe autostrada cu scopul de a verifica regenerarea. Toate bune pana cand, imediat dupa ce a terminat regenerarea, am vrut sa o scot de pe cruise, s-a auzit un mare BOOM!, urmata de lipsa totala a puterii si trepidatii ale motorului la accelerari. Cu greu am reusit sa ajungem la prietenul lui Bogdan ( Ciprian - MULTUMESC inca odata!) si dupa ce am desfacut scutul am observat ca furtunul care iese din turbina era sarit. Cum garnitura nu se prezenta intr-o forma stralucita, l-am pus la loc si am comandat una noua spre a fi inlocuita. Tot la Ciprian a fost verificata si geometria variabila (perfecta dupa concluzia profesorului) cat si motorasul (VNT) ce functiona linistit, fara sughituri :smile:. Asadar, concluzia (sau vina) a fost ca garnitura buclucasa trebuia inlocuita.

A doua zi am plecat la munte. Toate bune pana cand la intoarcere, aproape de casa, a sarit din nou acel furtun :( De data asta codul de eroare era Turbo pressure too low ?!?

Ieri mi-a venit garnitura! Fericit am plecat catre service dar masina nu vroia deloc sa mearga. Daca la intoarcerea de la munte a intrat in LIMP MODE si am reusit sa ma tarai pana acasa, ieri nu vroia si pace. In spate un fum negru de ziceai ca-s camioanele alea vechi, iar dupa 2 km un mesaj mare in bord SOOT FILTER FULL - SEE MANUAL. De data asta codurile de eroare: Particule filter value, Oxygem sensor signal too high, Particule filter blocked. Pe marginea drumului am reusit sa pun din nou furtunul la loc (este chin sa-l pui pe elevator asa ca nu intrebati cum a fost langa trotuar :( ) si am ajuns la service. La demontare am observat ca unul dintre cele doua furtune care vin de la senzorul de presiune diferentiala era rupt. Asa ca a fost inlocuit, impreuna cu garnitura de la turbo + inca una de pe circuitul care intercooler, daca tot eram acolo. Am resetat erorile dar cele legate de filtru de particule nu s-au sters iar in bord a ramas acel vestit SOOT FILTER FULL. Am zis ca o regenerare trebuie sa se intample si am plecat pe A1. Toate bune pana aproape de km 30 cand, surpriza!, iar a sarit acel furtun :( Am uitat sa mentionez ca, monitorizata, temperatura pe DPF fluctua intre 570 si 620 grade...

Sunat un prieten, recuperat la ata de pe autostrada, intors la service, urcat pe elevator, pus din nou furtunul la loc si strans cu simt de raspundere. Cand sa plec de acolo am zis ca, cu tot riscul - stiu ca nu e indicat) sa-i fac o regenerare fortata. Numai ca nu am reusit... Ciudat este ca:

- am mesaj un bord cu filtru + erorile in VIDA de filtru blocat;

- in VIDA imi arata 0gr incarcare

- valorile citite de la senzorul de presiune diferentiala sunt foarte mari. initial erau 65532 hpa iar dupa ce am plecat catre casa au coborat catre 700-800 hpa ajungang acum in jurul valorii de 80 hpa

- temperatura in DPF este pe 600grade

Problema este ca presiunea diferentiala nu trebuie sa depaseasca 20hpa, iar la mine este de 4 ori mai mare. Peste 100 hpa VIDA spune ca nu poti face regenerare si fitrul trebuie inlocuit :( Iar ECM-ul raporteaza ca filtru este plin (si-l cred la ce fum am dat ieri) dar cand citesc imi spune 0gr...

Pasi urmatori:

- incerc in prima faza sa mai ies odata cu ea la drum intins, sper sa nu mai am 'fericirea' sa-mi sara iar furtunul...

- dat jos si verificat sezorul de presiune + furtune

- verificat senzorii de temperatura

Oricum dupa ce voi iesi din criza asta urmeaza DPF OFF !!!!

Acum, are cineva acasa cu imprumut un senzor de presiune diferentiala? As vrea, pana sa cumpar unul, sa verific ca de la el este toata problema.....

Mihai

Part 2

Dupa ce am scris cele de mai sus am coborat la garaj si m-am apucat de treaba:

- verificat furtune intre senzorul de presiune si DPF;

- dat jos, inspectat, curatat (la suprafata ca in interior nu am avut cum sa ajung) senzorul de presiune;

- verificat toate mufele (senzor, sonda lambda, senzori de temperatura catalizator + DPF) si curatate cu spray de contacte

- inspectat orice furtun ce are legatura cu adimisia/turbina si DPF

Cum nu am gasit nimic in neregula, cu riscul de a ramane din nou pe autostrada, am plecat pe A3 pentru a lasa masina sa-si faca singura regenerarea. La intare pe A3, VIDA imi arata:

- incarcare DPF - 4,75 gr

- incarcare senzor presiune diferentiala - 280 hpa, cu fluctuatii respectiv 30-40 hpa la relanti, ~400 hpa in accelerare, intre 180 si 250 mers constat

- temperatura DPF - 575C

- temperatura catalizator - 550C

- erori in VIDA: Particule filter bloked; Particule filter value, Oxygem sensor signal too high

- erori in bord: Soot filter full

- masina in LIMP MODE

Dupa aproximativ 2 km a inceput sa faca regeneare :hello2: @110 km/h - 2.500 rpm - tr5 . Cand a ajuns la 0 (zero) a disparut din bord mesajul filter full si i-a revenit puterea, dar in continuare aveam filter blocked, incarcare 200 hpa si temperatura DPF 470C. Am incercat sa accelerez putin si imediat a intrat in LIMP MODE si a afisat vestitul mesaj in bord :dontknow: . Enervat, am zis fie ce o fi si am mers mai departe cu gandul sa ajung pama la Ploiesti si rugandu-ma sa ajung inapoi pe rotile mele si cu motorul meu :77: In continuare aveam 0gr in filtru....

Pe la km 35 ma gandesc sa fac o oprire, in sensul sa opresc motorul si sa iau contactul cateva minute. Dupa ce am facut asta surpriza! Incarcare in DPF 24gr :slap: iar dupa nici un km a inceput regenerarea.... La Ploiesti mi-a disparut mesajul din bord si a iesit din Limp mode. Suprinzator ma lasa inclusiv sa fac si accelerari fara sa intre in protectie sau sa sa-mi afiseze ceva in bord. Dupa cateva sute de metrii incepe sa incarce din nou DPF-ul, in curand ajungand la 3gr iar dintr-odata 24gr :rant:, urmata normal de intrarea inca odata in regenerare, regenerare ce s-a terminat cand mai aveam 10 km pana la Bucuresti.

Acum nu mai am mesaje precum ca filtru este plin, nici in VIDA si nici pe bord, iar masina merge in mintile ei... Am uitat sa mentionez mai sus ca temperatura din DPF a fost 620-640C in regenerare si 450C in mers normal (@2500 rpm - 130km/h - tr6), iar incarcarea pe senzor este de 230 hpa cu peak de 400 hpa in sarcina in regenerare, respectiv 180 hpa, cu peak de 280 hpa in sarcina fara regenerare.

Din nefericire imediat ce am iesit de pe A3 am ramas fara acumulator la laptop asa ca nu am mai reusit sa monitorizez masina pana acasa. Maine o sa vad ce mesaje mai am in VIDA. De asemenea, o sa verific si nivelul uleiului ptr ca dupa 3 regenerari consecutive ma astept sa am nivelul de ulei crescut :angryfire:

Am programat-o la DPF OFF si, daca nu intervine ceva, vineri se intampla :smile: Abia astept....

Acum am doua rugaminti/intrebari:

- a gasit cineva un senzor de presiune prin pod sau e dispus sa-mi imprumute unul de pe o masina pentru cateva ore sa fac niste teste?? As vrea sa fiu sigur ca este DPF-ul de vina....

- pentru DPF OFF, partea fizica, ma gandeam sa scot DPF-ul si sa-l inlocuiesc cu o teava. Dar un prieten imi spunea ceva de faptul ca la ITP mecanicul verifica noxele prin uitatul sub masina dupa DPF (imi amintesc ca eu cand am facut itp-ul in mai nu mi-a controlat noxele cu vestitul aparat). Cei care au facut DPF OFF cum ati procedat? Ati trecut prin ITP/RAR dupa DPF OFF? A zis cineva ceva?

Multumesc,

Mihai

Am rezolvat problema!!! Totusi, inainte de a citi modul de rezolvare va rog sa nu veniti cu comentarii rautacioase de tipul "ti-ai batut joc de masina"; "eu n-as fi facut in veci asa ceva", etc. Fiind in pozitia in care trebuia sa scot niste bani din buzunar, si nu putini, fie pe DPF OFF fie pe un nou DPF, am zis sa incerc o solutie de ieftina si de compromis. Mai rau de atat oricum nu-i puteam face...

Asadar, AM CURATAT FIZIC DPF-UL!!!

Operatiunea a pornit in baza unui sfat din partea unui mecanic cu parul alb ce a rezolvat multe DPF-uri astfel....

Materiale:

- 4l Detrartant Nufarul (se gaseste la orice supermarket);

- 5 suruburi cu piulite

- apa din belsug

- timp liber

Pasi urmati:

- am urcat masina pe un elevator si am dat DPF-ul jos. Suruburile au trebuit, din nefericire, taiate pentru altfel nu au vrut sa iasa...

- !!! RECOMANDARE !!! Inainte de scoaterea filtrului demontati senzorul de temperatura !!! Fiind din ceramica, de la vibratii acesta se poate sparge si devine piesa de muzeu/gunoi.

- am acoperit una dintre iesiri (cea dinspre toba finala) cu o tabla prinsa in piulite. Nu va recomand sa tineti mana sau sa folositi material plastic (gen punga) pentru ca se va topi)

- prin cealalta parte turnati detrartantul. Primii 2l intra repede, dar pentru urmatorii 2l trebuie putina rabdare.

- lasati la "inmuiat" filtrul aprox. 30 min

- spalati bine cu apa interiorul filtrului. Ulterior lasati la scurs/uscat inca 30 min

- montati piesele in ordine inversa, senzorul fiind montat ultimul.

Dupa prima pornire, in timp ce se incalzeste filtrul, masina scoate aburi cu miros intepator. Este normal pentru ca solutia si apa cu care s-a spalat nu s-au scurs in totalitate. Acest abur, insotit ulterior si de un fum alb/albastrui, dureaza cam o ora. sau aprox 50 km.

Acum citirile de pe DICE:

- temperatura filtru: in stationare: 250C; in mers normal/trafic bucuresti: 400C; in forja: 460C

- temperatura catalzator: in stationare: 250C; in mers normal/trafic bucuresti: 380C; in forja: 450C

- presiune diferentiala: in stationare max 3 hpa; in mers normal/trafic: max 8hpa; in forja max 22 hpa

- temperatura ulei : max 90C (dupa curatare am facut si schimbul de ulei din motive de liniste sufleteasca, avand senzatia ca nivelul de ulei fiind crescut dupa 3 regenerari cu 10%)

- dupa 50 km realizati (15 in bucuresti + 35 pe centura), in regimuri diferite de condus (cruise si accelerari lungi catre zona rosie a turometrului) incarcarea in DPF este de numai 2gr

Concluzie: pentru moment, cu un cost relativ scazut (aprox. 30 RON solutia + 6 ore de munca) am rezolvat problema DPF-ului infundat. Acum doar km ulteriori imi vor demonstra daca problema filtrului infundat este rezolvata partial sau in totalitate. Voi reveni cu update peste 1.000 km (cel putin o regenerare).

DISCLAIMER: Nu recomand nimanui sa urmeze procedurile enuntate mai sus si, de asemenea, nu pot fi tras la raspundere pentru eventualele stricaciuni aduse masinilor dupa efectuarea acestui procedeu, chiar si cu respectarea tuturor pasilor de mai sus. Eu mi-am asumat un risc realizand aceste actiuni pe propia-mi masina.

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu avem de ce sa fim rautaciosi ! Unii taxeaza sute bune de euro ca sa faca ce ai facut tu, si rezultatul este acelasi sau cateodata mai slab.

Felicitari pt operatiune si ... sa te tina macar jumatate din cat a tinut pana acum !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vom vedea... Totusi, n-am renuntat la ideea DPF OFF. Doar ca sunt "speriat" de fumul negru si oamenii de la ITP/RAR. Prefer sa fie masina cu a gandit-o suedezul, chair daca uneori mai prost, dar daca nu tine smecheria de mai sus oricum nu voi cumpara DPF nou :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

La v50 oarecum acelasi motor d5+dpf a fost stricat senzorul de presiune diferentiala si sa infundat dpf incat sa oprit motorul in mers cand sa incercat regenerare fortata . Apoi din cate am inteles s-a spalat dpf si sa schimbat senzorul si masina merge perfect . Eu pot sa spun ca am facut 30k cu masina de cand e la mine si merge perfect isi face regenerari si nu dureaza mai mult de 15 minute . Pt mai multe detalii va trebui sa il intrebi pe fostul proprietar v50saphir. Dar el mia spus ca datorita regimului de temp crescut la d5 nu au atatea probleme si dupa spalare comparand cu motoarele 1.6 2.0

Presupun ca are mai mult de 50 k de cand sa facut spalarea . Cred ca am documentat pe in cartea masinii si km exacti ma uit maine . Masina are acum 109 k reali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrat cu roata stg fata in bordura si am crapat cauciucul! pe Calea Victoriei

au pus niste tampiti borduri inutile - au nenorocit o artera centrala ...; am fost

nevoit sa schimb pneul ,,,, norocul e ca am avut unul de rezerva, altfel ar fi

fost necesar sa cumpar doua ... ; cel mai greu a fost sa schimb roata betegita

cu cea de rezerva, dar si sa ajung acasa cu un cauciuc gaurit; cand am lovit

bordura aveam 35/h si nu am patit nimic, doar janta e lovita urat, trebuie reconditionata;

daca nu cumva trebuie sa refac si geometria ...; ma tot jucam cu viteza stergatoarelor

si am patit-o, deh, mamboooo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca nu ai patit nimic grav ! Fierul se indreapta, se repara, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bordurile nu sunt puse de niste tampiti , sunt puse pentru ca asa trebuie , ca fiecare oras sa detina piste de biciclete , si pe trotuar cum erau inainte era super inutila ( parcau masini , pietoni etc) asa cu bordura sa vedem cine mai parcheaza pee pista de bikee :hello:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai avem noi strazi sa facem asa ceva? si nu era nevoie sa fie inalte...

oricum Calea Victoriei se va aglomera excesiv cu prostiile alea si inainte

parea ingusta in zile de trafic intens... in loc sa studieze cum sa il faca

mai rapid il gatuie , ambuteiajele vor fi o regula acum. :cursing::iconpuke::rant:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now