zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

salutare .. am si eu un volvo S40 2009 motor 1.6 diesel .. si cand este mai rece afara si pornesc motorul , acesta are o vibratie mai puternica ..

este normal pentru ca motorul este rece sau ar trebuii sa fac cateva verificari ? cand motorul se incalzeste totul este normal .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca si rulmentul intermediar al planetarei drepte este cam pe duca. Are cineva idee ce dimensiuni are si cum se schimba? Eventual vre-un cod m-ar ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nou(azi prima data), cand pornesc motorul se descuie broasca de la hayon........

DONE !

Schimbat micro switch de la yala hayon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreaba-l pe AnduG de rulment

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neața baieti. Toata minunea a tinut 3 zile. Am uns cu "vasilica" culisantele de la etrier si nu mai zdranganea iar la 120km/h cand puneam frâna nu mai trepida volanul. Deci discurile nu sunt ovalizate cum am crezut initial si totul pleaca de la etrier dreapta. Am vrut sa cumpar doar port etrier sau doar culisantele dar nu stiu care-i vinovatul asa ca iau tot etrierul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vaselină ai folosit? De-asta aş fi folosit eu: http://www.ate-info....astilube-75-ml/ ;D

Pe de altă parte, nu e suficieint să lubrefiezi acele şuruburi de ghidaj. Da fapt, dacă pui o vaselină necorespunzătoare, faci mai mult rău decât bine, pentru că, în timp, corodează bucşele de cauciuc. În rest, e nevoie să cureţi şi locaşurile pentru capetele plăcuţelor, unde se adună multă mizerie. Altfel, plăcuţele nu se distanţează suficient de disc, rămân sprijinite de acesta şi duc la apariţia acelor hot-spots răspunzătoare pentru fenomenul de brake judder. Adică oţelul discului "se căleşte", "se arde" neuniform, ceea ce duce la apariţia unor zone cu aderenţe diferite pentru plăcuţe. La viteze mari, acestea dau senzaţia de trepidaţie (mai multe cicluri "frână tare-frână mai slabă" pe secundă - în funcţie de viteza de rotaţie). Acesta e motivul pentru care unii cred că s-au ovalizat discurile... discurile nu se ovalizează decât extrem de rar.

Poate te ajută:

Edited by HEIMÐALLR
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim , super utile raspunsurile (as usual )

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim

Dupa curatarea locasurilor unde se sprijina placutele de port etrier, personal, eu dau in zona cu spray de cupru sau vaselina cu cupru.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, acolo e bună şi aceea. Sau cea cu aluminiu. Doar să nu se prelingă pe suprafaţa de contact cu discul.

Cea pe care am recomandat-o mai sus era pentru bucşele de cauciuc ale şuruburilor de ghidaj ale etrierelor.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim Am uns cu vasilica fara acizi si fara răşini. Nu era multa mizerie sau rugina pe acolo dar totusi am curata cu peria de sarma si in colturi greu accesibile am "raşchetat" cu surubelnita ca mecanicul din clip. Daca ma gandesc bine am procedat exact ca el.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, felicitări, în acest caz!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt culise este o vaselina speciala de la ATE, se gaseste la liber de cumparat si nu costa deloc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia pe care i-am recomandat-o mai sus cu câteva posturi? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am idee nenea Heim, eu citesc doar ultimele postari :-P

Dar uitandu-ma in spate,da, e vorba de aceeasi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua minusuri pentru mecanicul din filmulet:

1 - nu a curatat cu peria de sarma butucul rotii unde sta discul de frana;

2 - nu a uns cu vaselina butucul rotii unde sta discul de frana;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo nu se pune vaselină pentru că, la temperaturi crescute, se lichefiază şi, din cauza forţei centrifuge, se poate prelinge până pe discul de frână. Acolo se folosesc agenţi antigripanţi şi anticorozivi cu rezistenţă mare la temperaturi crescute şi la curgere, de genul acestuia: http://www.volvo-clu...attach_id=41882

Edited by HEIMÐALLR
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

Este "mecanic youtube" tipic numai dupa felul cum "trage" de acele 2 suruburi..Daca face asa si cu suruburile de chiulasa este clar :smile: .In rest numai de bine ce spune si face

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce anume te referi? Că n-a folosit cheie dinamometrică?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felul in care bruscheaza suruburile la stringere asta spun.Si da trebuiau strinse la cheie dinam ,punctate cu solutie de blocare pe filet ,etc.Sint solicitari pe acolo si necesita siguranta in exploatare ca doar este vba de sistem frinare .

Poate fi un mod de lucru al sau cu orice surub ,ceea ce nu este recomandat tehnic si mai ales intr-un clip ce se vrea un pic tutorial tehnic si realizat dintr-un service pe deasupra.. :smile:..In fine

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheie dinam ....care din voi stiti la cati Nm se strang suruburile alea? Nu stiu nici macar la roti cat trebuie strans. Vorba aia noi strangem la "simt" sau "la ochi" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le strang la 130Nm

Sent from my iPhone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesec ca de roti zici. 100-150Nm cred ca e sufiecient. Si la suruburile de la etrier 200. Zic si eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesec ca de roti zici. 100-150Nm cred ca e sufiecient. Si la suruburile de la etrier 200. Zic si eu

Da , piulițele roților le strâng la 130Nm (am uitat sa specific)

Edited by VictorGheorghe

Share this post


Link to post
Share on other sites

130Nm prezoanele de la roti. Culisele de la etrieri la 80Nm

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri cand ne intorceam din Polonia deodata pedala de ambreiaj a ramas "culcata" pe covor. Am oprit in prima localitate si am constatat cu bucurie ca siguranta care tine cilindul de ambreiaj de la cutie s-a evaporat. Mai aveam cam 250km pana acasa. Sculele le cam lasasem toate acasa in Berlin pentru ca stiam ca o sa am multe lucruri de carat...

Am incercat mai intai cu niste sarma si cablu sa fixez pistonul dar nici o speranta pe el actionezi practic cu greutatea corpului si imediat se slabea prinderea.

Pana la urma am reusit introducand o bucata de sarma otelita in canalul in care sta siguranta respectiva si l-am lasat sa culiseze asa incat sa se autoblocheze. A tinut pana acasa. Piesa respectiva costa aici 1,70€!!!!

Concluzia: uitati-va cat mai des la episoadele din Mac Gywer :D

post-5223-0-94755700-1431323641_thumb.jp

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now