zippy

Ce s-a mai stricat azi la maşină, cu sau fără vina ta?

1,484 posts in this topic

@Heim am pus Febi 06161 pentru volvo.

@Paun Ionut am verificat ieri ca la carte totul si nu se aude absolut nici un bazait, zumzait sau alte zgomote. Am completat nesemnificativ 20-30 ml pana la semnul full. Daca stau pe loc chiar si fara sa accelerez merge mai usor directia decat in mers cand imi da senzatia ca se blocheaza volanul. Ah da, o inceput sa traga stanga tare de tot. Voi ati discutat odata ceva de blocare volan la 120 km ca si cum masina nu te lasa sa tragi ca derbedeul de volan. Are si dricul meu asa ceva? Sa o duc la volvo la un test?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are a ta servo directie asistata. Este ciudat ceea ce spui tu, mai ales ca trage stanga. Daca se defecteaza pompa sau caseta, in mod normal nu ar trebui sa traga in vreo directie. Sa nu ai o bieleta sau cap de bara varza, sa-ti blocheze directia. Caseta de directie de obicei incepe sa curga, iar pompa ori bazaie, ori daca nu mai face presiune, ar trebui sa mearga cand este motorul turat

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ii zice ECPS la noi la VOLVO, si are un fir si un motoras pe caseta. Dar asta e dupa 2004-2005.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o saptamana in urma am facut o coborare de pe bordura cu rotile bracate la maxim spre dreapta. Am crezut ca s-a rupt ceva asa tare a pocanit si tare mi ca de atunci a inceput sa trag mai tare de volan. Chiar vorbeam cu un prieten si i spuneam ca la volvo al meu e cam puturoasa pompa de servo. Dar de fapt eu in momentul asta am ramas fara servo. Pai fac asa : am 600 euro pentru ea asa ca o duc maine sa vada expertii exact ce este si oricum vroiam sa-i schimb etrierul, discurile si placutele. Mai intra pe lista si antibielete sau mai pe intelesul meu, alea 2tevi ce pleaca din caseta de directie pana la capetele de bara.

Ionut, in mod normal capetele de bara nu au mai mult de 8 luni dar am mers 30k. E posibil ca asta sa fie sfarsitul lor?

Heim, am copiat pozele puse de tine si ma uit maine cand o ridica ''expertu'' pe elevator sa vad care cum arata. Eu zic maine da stai sa vezi daca-mi face programare pentru maine cum as vrea eu.

Bine ai revenit Heim, mi-o fost dor de tine :smile:

Edited by i love VOLVO
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert si eu am avut probleme cu directia "greoaie", insa la mine problema a fost din rulmentii flanselor de la amortizoare. Dupa ce i-am schimbat si am uns crucea cardanica a coloanei de directie, merge normal directia. Oricum la Volvo directia merge mai greu decat la alte marci, am mai spus treaba asta si o sustin (cel putin la platforma noastra, unde este 100% mecanica-hidraulica)

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iau in calcul si flansele bineinteles, cu toate ca nu fac galagie. Pana la urma daca le schimb nu cred ca m-ar deranja ca nu stiu daca au fost schimbate vreodata. In urmatoarea saptamana ma ocup numai de ea si apoi vad ce si cum. Eu va multumesc pentru raspunsuri si va tin la curent care a fost buba...... sper ca nu e si asta buba standard. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi cu vina mea, era sa pierd o roata spate, ca am uitat sa o strang :D si cand am scos masina din garaj, am lovit stalpul de la garaj cu oglinda si a zburat capacul de pe ea. Din fericire, doar s-a zgariat si nu s-a spart. Vorba aceea, fudulia si prostia se platesc, la mine a fost valabila partea a doua, cu prostia :blackeye:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am observat ca mi-a crapat si farul dreapta, la circa un an dupa cel stanga... Mi le lovesc unii prin parcari, sau asa cedeaza sticla aia dupa 11-12 ani? A mai experimentat cineva aceeasi problema cu un model ca la meu?

Sau are vreo legatura cu viteza de deplasare, care in ultimii doi ani a crescut simtitor, facand 95% din kilometri pe autostrada?

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am observat ca mi-a crapat si farul dreapta, la circa un an dupa cel stanga... Mi le lovesc unii prin parcari, sau asa cedeaza sticla aia dupa 11-12 ani? A mai experimentat cineva aceeasi problema cu un model ca la meu?

Sau are vreo legatura cu viteza de deplasare, care in ultimii doi ani a crescut simtitor, facand 95% din kilometri pe autostrada?

Eu nu am auzit sa crape singure, mai ales ca sticla este foarte groasa. Eventual sa fi luat o pietricica fix intr-o margine, ca alta explicatie nu gasesc. Si daca o lovea careva in parcare, este aproape imposibil sa lovesti doar farul, fara sa atingi alte piese de caroserie. Si chiar si asa, trebuia sa se rupa cel putin o ureche a farului, inainte de a crapa sticla

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea e ca are o mica lovitura si sticla de pe stanga, schimbata anul trecut. Ma gandesc ca este totusi vina pietrelor aruncate de tir-uri pe autostrada. La viteze de peste 130 de kilometri pe ora orice e posibil. Asta e... desfund bujiile si curat injectoarele, dar trebuie sa schimb sticlele de far...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am laut o piatra in parbriz.Bine ca ma schimbat parbrizul anul trecut in august !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este pe duca inca un rulment roata, de data aceasta pe spate, partea soferului! Sper sa nu fie la fel de scump ca cel de pe puntea fata :D ... sper!

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff ... pe fata a fost in jur de 800 roni ... unul, cu tot cu manopera :D + asta pe spate = reviziile pentru 4 ani :P

Merci de info ... macar sa stiu la ce ma astept! Ce-i drept, am cautat preturi si cam asa sunt.

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi in drum spre Bucuresti mi s-a blocat termostatul pe inchis , bam apa in rosu :( , masina asta ma invata adevarata mecanica !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii de la flanse (v70) sunt praf....mai praf ca praful.

Nu fac zgomot dar sunt terminati

Mersi Ionut ca m-ai avertizat ca astia imi schimbau caseta de directie. Si țevile alea doua ce pleaca din caseta de directie sunt vai maama lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca pentru a schimba doar rulmentii, nu trebuie presa de arcuri. Se scoate amortizor+arc+flansa de cauciuc, in cazul in care vor sa te taxeze la service. Se desface piulita mare care se vede pe la motor (19 sau 22, nu mai stiu de cat este) si cele 2 suruburi de la fuzeta (plus senzor de ABS si etrier) si iese tot ansamblul, flansa ramanand prinsa pe caroserie cu 3 piulite. Apoi se schimba flansa si se monteaza totul la loc. Mie mi-a luat mai putin de 1 ora si m-a prins si ploaia

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nici suruburile si nici gaurile nu sunt excentrice, deci nu vad cum se poate modifica camberul! Suruburile intra fest si nu exista nici un joc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pe fuzeta ai gauri ,excentrice dar orientate stinga dreapta in laterala masinii fata de directia de mers(axa longitudinala ).Ideea etse sa impingi spre interior max la surubul de jos si spre exterior max pe cel de sus .Le stringi si e posibil sa ai cam 2 grade in loc de 1.75..(cadere pozitiva) :smile:

Daca sint cumva la max grade posibil sa iti "culce " rotile la viraj maxim stinga sau dreapta si volanul sa revina mai greu sau deloc la zero.Am zis posibil

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asa e Heim !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi... Hai ca am corectat si am sters.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 850 ai plus minus 1 grad.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In drum spre Suceava m-am trezit cu o pietricica in geam si a inceput sa isi dea duhul.

Probabil din cauza caldurii,a crapat/s-a fisurat o conducta de la Ac,deoarece acuma doar fasaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma cu o luna am schimbat lochid servo FEBI 06060 alb.   DDupa 3 saptamani invarteam foarte greu de volan ca si cand masina nu are servidirectie.  Adica Dacia Logan din 2011 :)

Azi am luat-o din service ca am schimbat discuri, placute, brate ... alea lea si mecanicul a spus ca am gresit de 3 in momentul cand am schimbat lochidul. 

1. Am scos tot lichidul afara si doar apoi am bagat lichidul servo nou ceea ce inseamna ca pompa a ramas fara ulei de servo si asta doar pentru flash.  Si faza se repeta dar de data asta lichidul ramane inauntru.

2. In interiorul capacului iti arata culoarea de care are nevoie masina si la mine in interiorului capacului este verde, deci trebuie febi 06060 verde nu alb.   

No, azi am platit 855 euro si acum urmeaza pompa cu alt lichid de servo.  146 euro un brat.......Dumnezeule .... ce preturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu ti-am zis sa bagi Febi 06161, care e verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Febi 06161 dar am uitat ce culoare. Oricum momentan nu stiu ce e stricat de fapt. Pompa nu scoate nici un fel de zgomot asa ca tare imi e ca nu-i pompa servo ci caseta de directie. Daca s-a dus caseta.....vand volvo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now