blueazimut

Ulei pe admisie pana la debitmetru...

32 posts in this topic

Salutare!

Azi am avut masina(1.6D 2005 Euro3,aprox 140.000km) la mecanic pt revizie...cand mi-a adus-o inapoi mi-a zis ca este ulei pe admisie pana la debitmetru pe care l-a curatat...Din cauza acestui ulei,asta vara am schimbat epuratorul caci acelasi mecanic mi-a zis ca s-ar fi infundat...In concluzie mi-a zis ca ar trebui sa schimb segmentii si sa verific si injectoarele pentru ca e psobil sa bage prea mult si sa imi curete segmentii...Turbina a exclus-o in principiu,dand vina pe compresie, desi a zis ca nici nu e tocmai ok nici turbina...A mai zis ca am mai schimbat o gramada de segmenti la aceste motoare de 1.6D si ca de obicei pica la pistoanele 1 si 4...

Deci?voi ati schimbat segmentii?sau ati auzit cazuri?Mie mi se pare cam devreme pt schimbat segmentii...Masina am luat-o de noua,deci km sunt reali...Ulei am pus numai Castrol 0W30 for Volvo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei pe admisie trebuie sa existe, pentru a opri particule de praf in caz ca acestea au trecut de filtru de aer !

Uite ce face epuratorul : Epuratorul de gaze (sau de ulei, cum i se mai spune) preia din vaporii de ulei din baie si ii conduce in galeria de admisie. Uleiul astfel ajuns acolo are, printre altele, rolul de a fixa pe peretii tubulaturii particulele fine de praf care trec, inevitabil, de filtrul de aer, impiedicandu-le sa ajunga in motor. Unii mai zic ca ar unge si scaunele supapelor de admisie... Se prea poate: cantitatea de ulei fiind foarte mica, este arsa rapid, si nu se formeaza calamina...

Acum depinde si de cantitatea de ulei gasita!

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei pe admisie este,dar in cantitate foarte mica.

Andule mai studiaza oleaca problema. :laughing7:

le: Oricum cantitatea trebuie sa fie mica.Iar problema de fum alb/albastru nu cred ca se pune la dpf.

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai da-o naibii, daca la masina din 2005 trebuie segmentare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea mult ulei in tubulatura pina la debitmetru ar mai insemna ,nivel ridicat de ulei in baie sau f uzat si lipsit de viscozitate .Ai pus ulei f subtire si deci aiurea.Aveai devoie de minim 5W30 iar pt peste 120-140 mii treci la un nivel de ulei ceva mai viscos

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am vazut cat ulei este a fost pe acolo...uleiul asta(0w30) am plecat cu el din reprezentanta...acum am bagat un Castrol 5W30 A1 pt Ford...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna tuturor! Problema cu uleiul pe galeria de admisie pana la debitmetru o am si eu! Posed un volvo V50 din 2007 1.6d cu 176000 km. ieri am observat ulei in galeria de admisie pana la debitmetru! Masina nu mai avea deloc putere si mergea ca o caruta! Mentionez ca de cand am facut revizia am parcurs cu ea aproximativ 500-600 de km.La revizie am pus ulei castrol 5w30 cu norma C1 plus schimbat toate filtrele! Dupa ce am fost la service cu ea sa vad ce are mi-au spus ca pot fi mai multe cauze:- 1 : supapa de la epurator(nu sunt expert dar va spun ce mi-au zis si ei);

- 2 : segmenti.

Mi-e greu sa cred ca s-au dus segmentii asa de repede!

Dupa ce am curatat furtunele si un pic debitmetrul de aer masina a mers foarte bine dar pentru scurt timp. Nu am mai avut timp sa desfac iar totul sa vad cat ulei este acolo adunat din nou dar dupa ce am ajuns cu ea acasa la aproximativ doua ore (2h) am verificat nivelul la ulei si este mult peste nivel, cam cat tine partea de plastic galbena de la joja!

Ma gandesc ca nu cumva sa fie prea mult ulei in baie plus injectoarele care sa fie cu probleme si care dau multa motorina desi ma indoiesc ca in 600 km mersi cu masina sa se fi acumulat asa de multa motorina in baia de ulei.

Cum credeti ca ar trebui sa procedez? sa ii pun sa scoata ulei , si in cazul asta care sunt riscurile? sau sa merg sa verific injectoarele?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@highlander....Intre minim si maxim ,semne pe joja, ar trebui sa existe o diferenta de max 1,5L.Scoate ulei (1L)din baie si verifica nivelul pe joja.( sa il ai cel putin pina la indicatia "minim").Mergi cu ea asa citeva zile si apoi reverifici nivelul de ulei dupa ce ai lasat masina stationata 1 zi.Daca sint diferente la nivelul jojei atunci iti poti pune intrebari ce vei avea de facut in continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50 Saphir...Multumesc mult pentru raspuns! O sa scot 1 l ulei din ea si apoi o sa vad ce am de facut.Cred ca ar fi bine daca tot o sa-i scot ulei sa desfac iar tubulatura , sa curat si debitmetrul ( cat pot) dupa care sa o vad cum merge si daca mai gasesc ulei pe galerie!

Ceea ce nu am facut pentru ca nu mi-am dat seama atunci este sa miros un pic uleiul de pe joja sa vad daca miroase a motorina.Totusi vascozitatea lui mi s-a parut normala si culoarea de asemenea. Acum masina sta de 24 de ore. Cum sa depistez mirosul de motorina? dupa ce merg cu ea un pic si o las vreo 20 min sa se raceasca sau e bine si asa de o zi?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme DPF, regenerari multe si incomplete .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

Azi am vrut sa fiu harnic si sa pun bunatate de debitmetru nou pe masina, dar cand am desfacut colierul la furtunul ala care vine din debitmetru, am vazut ca are cam multisor ulei pe acolo. In partea superioara a furtunului peretii erau doar foarte putin maniiti cu ulei, aproape insesizabil, in schimb in zona decliva era de-a dreptul balta intre inelele alea ale furtunului. La debitmetru m-am uitat, la fel peretii aveau o foarte fina mazga, iar senzorul era uscat-uscat.

Nivelul la ulei e bun, nu are mai mult de 6000 km de la revizie, facuta in reprezentanta deci presupun are vascozitatea recomandata.

Ca zicea cineva mai sus de compresie, asta am verificat-o in primavara si era ok, masina a fost folosita putin de atunci.

Intrebarea mea pentru voi e: unde-i epuratorul asta despre care vorbiti? Se poate curata sau se curata prin schimbare?

Multumesc!

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe galeria de admisie vei vedea un capac rotund, sub acel capac este o sita, acea sita are rolul de epurator, un rol pe care nu reuseste sa-l faca bine si de aceia ajunge uleiul in filtrul de aer. Oricum nu e problema pt ca MAFul este unul rezistent la ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns, n-am mai avut timp sa ma ocup de problema. o sa incerc sa dau jos sita aia si s-o curat. Nu m-am prins cum se desface capacul ala, ca are prinderi tot roata si par destul de casante, nu stiu cat de "permisive" sunt la surubelnita. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e la 1.6D dar la mine ala nu se desface... se spala sau se sufla cu aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi tu la ce te referi ?

Tizule, trebuie sa fie motorul cald si te apuci usor cu surubelnita, desfaci cu grija si nu rupi nimic . Hai ca doar esti doctor, tre sa iasa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi m-am pus la treaba si am desfacut capacul cu pricina, cu motorul cald conform sfatului. Cu atentie si migala, am reusit sa rup doar una din cele sase urechiuse, deci ma declar multumit. Uimirea mea a fost ca acolo inauntru am gasit o doar membrana de cauciuc cu o garnitura (ambele aflate in perfecta stare) si un arculet si cam atat... niciun ml de ulei... M-am uitat si pe traseu cat mi-a permis vizibilitatea, ca e destul de intortocheata treaba pe acolo, am bagat si o carpa si am sters cat am ajuns, dar nu era ulei lichid deloc-deloc. Asa ca sunt in continuare bulversat, nu stiu de unde a putut sa ajunga atata ulei pe furtunul ala de la debitmetru...

Oricum, daca tot am fost in zona, am pus si debitmetrul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut cam aceleasi probleme, dar mie imi si crestea nivelul de ulei in baie.Am pus toate injectoarele pe banc si erau ok.In final am ajuns la reprezentanta la cluj.Mi-au facut cateva update-uri de soft la mai multe module ( nu mai stiu exact) si de atunci nu mai am probleme.

Da 2D-urile au epuratorul ala?Ca eu nu mi-l amintesc, desi am curatat toata admisia, inclusiv intercoolerul.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Behu, cand creste presiunea vaporilor de ulei, se deschide o supapa si trec vaporii in admisie, in timp se slabeste arcul si trec vapori + ulei, problema este ca Dinoco a schimbat toata piesa si tot mai trece si ulei, de asemenea am vazut un 1.6D cu 40k km si tot avea ulei in MAF. Tind sa cred ca este un bug de proiectare care oricum e deranjant din cauza mizeriei, ca functionare nu pune probleme .

La 2.0d nu-mi aduc aminte sa aiba acest "epurator" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se incadreaza la "asa face toate 1.6d" si " cel mai jegos motor"

:offtopic:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa faptul ca este cel mai jegos la propriu este si cel mai jegos la figurat, ba se strica aia, ba aialalta . :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunoastem, cunoastem...

PS; am verificat azi furtunul de la MAF catre turbo si nici urma de ulei dupa ce l-am curat cu spray.

PS2; m-am obisnuit fara turbo :D

PS3; chiar si cu furtunul de vacuum scos am ascultat motorul in sarcina si se aude acelasi zgomot dar foarte incet.

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca mai este putin pana vineri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ceva timp motorul de 1.6D a inceput sa scoata un fasait..la propriu...Dusa la mecanic a zis ca suruburile de prindere ale injectoarele erau foarte slabite si fasaitul provenea de la injectoare care suflau pe langa...Le-a strans,am schimbat saibele si nu se mai auzea...Acum vreo saptamana iar a inceput,dar mult mai incet si nu prea se auzea cel putin din interior...

Deci am ajuns cu ea iar la mecanic si a zis ca o sa trebuiasca desfacuta chiuloasa ca sa o "slefuiasca" acolo la injectoare si imprejur pe unde au suflat...Asadar am scos injectoare,galerie admisie,chiuloasa si turbo...Injectoarele in parametri,turbo la fel...Doar un dop de calamina ce infunda complet teava ce pleaca spre EGR si destul ulei spre filtru aer si la furtunu gros de langa radiator ce duce spre intercooler...

Deci teoria mecanicului meu(prezentata in primul post) conform careia injectoarele ar baga prea multa motorina si mi-ar fi spalat segmentii si de aici uleiul destul de multicel prezent pe afara...pica...Stiu ca "asa face toate" dar parca un pic cam prea mult ulei da pe afara...

Asadar in afara de foarte multa calamina(cel putin pe admisie cat am vazut eu) si mult ulei pe afara motorul/anexele se prezinta bine la aprox 160.000km...Sa vad si chiuloasa ce ii face...Alta cauza pentru ulei cam excesiv ar mai putea fi?Ulei am bagat in el 5W30 A1 Castrol Magnatec pt Ford...

Apropo de ulei Castrol voi ce stiti:capacul rosu inseamna ulei pt motor benzina si capac negru pt motorina?sau nu conteaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost patit si eu cu fașaitul pe langa injectoare si ulei, cred ca am schimbat de 5x saibele de foc si oringurile de plastic. Dupa ceva timp se slabeau piulitele si iar incepea sa scoata zgomot si ulei. Eu am rezolvat problema fara sa dau chiuloasa jos. Am scos injectoarele, le-am sters bine dupa care am scos si prezoanele care tin injectoarele de chiuloasa. Problema este ca aceste prezoane trec prin chiuloasa si ajung undeva unde la baza prezonului da in ulei. (Nu stiu daca ai observat dar aveai ulei si pe injector) odata scoase aceste prezoane am curatat bine locul unde se insurubeaza in chiuloasa dupa care am dat cu silicon rosu de etansare si l-am pus la loc, asa am facut la toate mai putin la unul care nu a vrut sa se desfaca si mergand pe principiul ca cel mai destept cedeaza s-a rupt floarea pe care bagam cheia sa-l desfac. Dupa ce am pus toate prezoanele cu silicon am inlocuit si toate oringurile dup care am bagat injectoarele la loc iar pe piulitele lor am pus pasta autoblocanta si acolo am ramas, nu s-au desfacut nici pana in ziua de azi. Am facut aproximativ 30k km de cand am facut lucrarea. Asa imi spuneau si mie mecanicii, chiuloasa jos!

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.

Cind pornesc masina,se aude pe moment un rasuflat ca si cum ar fi sparta toba,dupa care dispare.

Am fost cu ea la service,si au constatat ca sufla pe la capacul de de admisie,si furtunul intrercoler nu se intareste,

cind masina e accelerata.

Asta ar fi cauza zgomotului la pornire?sau de la injectoare?

Exista vreo,solutie cu capacul care sufla,fara a schimba tot capacul de admisie.

Va multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now