HOV17

Nu porneste, nu am curent deloc, ajutor!

45 posts in this topic

Azi am pornit masina cu gandul sa plec la Iasi, am pornit si imediat s-a aprins martorul de la abs pentru o secunda, nu i-am dat atentie, am lasat-o pornita, am curatat zapada ce am mai avut de facut pe langa ea, dupa care la 5 minute, am intrat in masina, mirosea a ceva ars, aveam destule semne aprinse in bord(triung ros,abs, airbag, mai multe) si mesajul cred"power steering-stop the engine" ceva de genul asta!

Am oprit masina mi-a ramas aprins semnul de la abs aprins si triung rosu, pentru 1-2 minute, am deschis capota mirosea de acolo a ceva ars, din partea stanga (cum stai cu fata la masina), dar nu mi-am dat seama de unde!

Am bagat din nou cheia, nu mai are nici o reactie, e moarta, nu am nici claxon, nimic, invart de cheie pana maine, nu se intampla nimic!

Maine sper sa ajung la un tester, problema ca sunt din C-lung Moldovenesc, si nu stiu ce diagnostic imi pune aici!

Daca poate sa ma ajute cineva cu un sfat, va rog!

Multumesc, o seara buna, macar voua;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua de accesorii rupta? Vreo rola blocata, ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa iti spun, sincer nu ma pricep la mecanica deloc, deci nici nu stiu unde sunt alea, spre rusinea mea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua de accesorii e cea care antreneaza compresorul de aer conditionat, alternatorul si pompa de servodirectie (daca nu e electrica). Se poate rupe din cauza rolei intinzatoare blocate (mie mi s-a intamplat).

Edited by mironb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, o sa ii zic la mecanic maine! Aceleasi simptome le-ai avut si tu? Cat te-a costat? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am modelul vechi de S40, dar da, se aprind cam toti martorii in bord si miroase urat a cauciuc ars. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am specificat (daca nu e electrica) :). Celelalte simptome se potrivesc. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sursa de curent cu probleme\lipsa ! Atunci se aprinde bord-ul ca pomul de craciun si toate sistemele gen "Power Steering", "ABS", "DSTC" etc incep sa urle, in special servodirectia care la P1 e electro-hidraulica si e un mare consumator de energie, dependent de sursa de curent.

Probabil in lipsa incarcarii de la alternator a murit bateria.

Deci problema e din zona alternatorului, cum zici ca ai simtit si miros de ars, poate insemna cureaua blocata, rola de intindere\ghidare a curelei blocate si cureaua patineaza, fulie alternator blocata sau poate ceva in alternator chiar, blocat ceva pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru pareri, am ajuns azi la service, mi-a zis ca e puntea de diode de la alternator, cica am noroc ca nu e dus alternatorul! Astept maine piesa, si sper sa mearga, sa nu fie si altceva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu deja 3 cazuri in ultimele 2 luni cu problema asta sau asemanatoare :) se pare ca e de sezon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme similare am acum si eu, unde cei interesati pot sa citeasca.

Al doilea redresor pe care l-am folosit are tensiunea in borne de 13,7 V; primul 0.2 V. Posibil sa se fi buşit primul, sau nu stiu...

Intre timp, bateria redresata nu sare peste 12.08 orice i-as face.

Sunt sceptic ca va porni azi cu 12,08 V dar, daca totusi o va face si ma duce cu bine cei 30 de km spre casa, de maine ma ocup de alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa ajungi la o tensiune vreo de 14.4V la incarcare maxima cu redresor pus ,curent de 1/10A bineinteles din cit are bateria .Tensiunea unui redresor obisnuit din comert (acelea rosii ,"cutiute de pantofi")ajunge la vreo 16V avind inseriat un ampermetru Nu stiu cit te ajuta ce zic :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modesta, defecta si de imprumut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarcata cu 12,04 V a pornit fara probleme.

Am facut drumul de 30 km "pe baterie" LA FIX. Inainte cu 500 m de a ajunge acasa au inceput mesaje/becuri prin bord/lipsa servodirectie, iar dupa ce am facut parcat s-a oprit motorul.

Alternatorul a scos, insa, un zgomot diferit, ceva destul de asemanator cu http://www.youtube.com/watch?v=niwpa5bBVQU. Si s-a incins peste masura, la fel si cureaua de accesorii. Chiar s-a ingalbenit eticheta cu "Denso" de pe corpul alternatorului si protectia de la firele care pleaca de la alternator. Si mirosul era ingrozitor, putoare de putoare...

Maine incep sa ma ocup de rezolvarea problemei...

Este posibil ca alternatorul sa nu poata incarca bateria daca elementii sunt in scurt? Daca da, se poate ca asta sa suprasolicite incarcarea si, deci, sa buleasca alternatorul?

Sa stiu daca sa ma astept la un tandem alternator-baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serge, acelasi sunet l-am avut si eu cand a cedat alternatorul. Pe langa sunet aveam un miros de cauciuc ars, mergand pe langa un tramvai am crezut ca miroase de la el, dar m-am inselat. Era de la mine - alternatorul. Reparat (puntea de diode impuscata si releul de incarcare defect)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba alternatorul iar daca ai avea bateria cu element in "scurt" ,alternatorul incarca in continuare in limitele permise de releu ,insa peste noapte sau zi ,masina nu mai poate porni doar cu vreo 10V si ceva In fine ,cind ceva a picat nu incerca sa il surescitezi ca este .."pt. patrie".

Dupa ce montezi alternatorul nou sa masori tensiunea de incarcare cu motor pornit bun inteles si trebuie sa ai 14,1-14.3V ,la temperaturile astea de toamna -iarna si dupa ce opresti motorul ar trebui sa ai aprox 12.5V,fara consumatori.

Nu mai dezvolt situatii. :smile:

750-1000ron cu piesa la schimb ,parca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inlocuit alternatorul.

R.I.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In rest totul oke ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa pare.

Ieri in timp ce s-a montat alternatorul am tinut bateria (care avea 9,48 V) aprox 3 ore la incarcat (cu incarcare mai puternica in prima jumatate de ora) dupa care am umblat cca 1 ora cu masina ea prin oras.

Azi dimineata aveam 12,68 V la borne iar cu motor pornit si consumatori 14,6-14,7 V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un pret si unde lai facut la cluj nu de alta dar pt viitor sa stim si noi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un service cu circuit inchis, din pacate. Pretul pietei la alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Alternator si baterie noi pe masina, montate de o saptamana.

Tensiunea de incarcare este 13.2v cu motorul pornit.

Ieri seara m-a ajutat si colegul Dinoco cu o diagnoza care a confirmat aceste cifre, ii multumesc pentru implicare si timpul acordat.

Am masurat incarcarea si direct de pe alternator si tot 13.2v deci nu pierde pe instalatie nimic. Cureaua de accesorii e buna sau cel putin asa au spus si la service si unde am montat alternatorul nou.

Are cineva idee de ce nu-mi incarca tensiunea potrivita?

Merci fain!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stau cu gandul la acel senzor care zice la ECU cat sa dea incarcarea. Poate de atat are nevoie sa incarce.Poate sunt momente cand ajunge si la varf cand sunt temperaturi foarte scăzute si necesitatea de curent foarte mare.

In rest pornește bine, palpaie lumini?

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now