BIKTOP

RĂCIRE MOTOR LA STAȚIONAR

39 posts in this topic

Acum o săptămâna motorul a început sa nu se mai încălzească la staționar. Se încălzește normal la mers cu viteza, dar dacă ma opresc de exemplu la stop sau circul cu viteza mica în oraș, temperatura scade până la 1/4 iar instalația de încălzire nu mai merge.Am fost la atelier și am schimbat termostatul dar problema continua sa persiste. Ma poate ajuta cineva cu vreo idee sau cu experiență asemănătoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu antigelul se apropie de minim, dar asa a fost întotdeauna. heaterul funcționează dar bagă aer călduț când stau pe loc și se face frig în mașina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Biktop! La service au verificat furtunele prin care circula apa si caloriferul din interior? Posibil sa fie infundate daca termostatul spui ca l-au schimbat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai motor diesel si temperatura de afara este destul de scazuta, am observat ca asta e tendinta, sa scada temperatura apei.

La temperatura de -10 motorul si la mine si si la skoda mamei incepe sa se raceasca. Asta in stationare.

Totul functioneaza bine la ambele masini, sau cel putin asa pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai motor diesel si temperatura de afara este destul de scazuta, am observat ca asta e tendinta, sa scada temperatura apei.

La temperatura de -10 motorul si la mine si si la skoda mamei incepe sa se raceasca. Asta in stationare.

Totul functioneaza bine la ambele masini, sau cel putin asa pare.

Salut are heater si e functional deci n-ar trebui sa scada apa compenseaza heaterul

Are caloriferul infundat si nu e aerisita apa e la minim probabil pierde apa pe la furtunele de la radiator sa te uiti sa nu fie slabe colierele

Share this post


Link to post
Share on other sites

mecanicii au verificat toate furtunele si inbinarile, nu am nici un fel de pierderi, problema este ca scade temperatura pina la mai putin de un sfert cind stationez,iar caloriferul incepe sa mearga incet si cu aer caldut dar insuficient pentru incalzire salon. Asta s-a intimplat acum o saptamina, pina atunci totul fiind normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca eu spun ca si eu am heater care functioneaza si nu am nici probleme cu masina, baga caldura cand merge de faci sauna.... doar ca atunci cand e foarte frig si masina stationeaza in trafic foarte mult, ajung cu temperatura la 1/4 cum spune si el.....

Skoda la fel, pleaca de la 90 C si ajunge pana la 30-40.

Posibil sa fi scazut performantele heater-ului, nu contest asta. Are ceva ani si poate s-a depus mizerie inauntru. O sa il curat la vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

off topic :Pai daca nu il cureti o sa patesti ca mine o sa cumperi si ventilator , dar problema nu e heaterul e de instalatie de racire / caldura nu este aerisita e posibil sa fie infundat caloriferul . La mine la -15 a dat caldura la fel ca la 0 grade .

La mine ca stationez ca merg apa sta la 90 indiferent de cat de frig e afara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat termostatul. Cel vechi avea o garnitura pe el, cel nou nu avea nimic iar mecanicii au zis ca nu trebuie. E adevarat, cel nou era de mărimea celui vechi cu garnitura pe el. Eu ma gândesc totuși ca ar fi o posibilitate ca apa sa circule pe lângă el, adică fără garnitura poate ca nu e etanș 100%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cel original are garnitura cred ca la fel trebuia pus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terrmostatul poate fi testat cu o metoda mai rudimentara.

Il fierbi. Pui si un termometru in el si vezi daca se deschide/inchide in functie de temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terrmostatul poate fi testat cu o metoda mai rudimentara.

Il fierbi. Pui si un termometru in el si vezi daca se deschide/inchide in functie de temperatura.

Si daca nu etanseaza cum il testezi :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze m-am exprimat gresit daca nu scapa pe langa el unde are garnitura pentru ca BIktop a spus ca cel care l-a cumparat nu mai avea garnitura fata de cel original care avea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca pe langa garnitura trece atat de multa apa incat motorul sa inceapa sa se raceasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare de ce volvo a pus termostat cu garnitura si nu a pus termostat fara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

pentru ca asa ar fi profesionist, sa nu treaca lichidul de racire pe langa termostat.

Pentru ca se doreste ca totul sa mearga spre perfectiune. De asta au pus si acea garnitura.

Nu are nicio legatura cu ce am scris mai sus.... si nici nu am zis sa o lase asa ci doar mi-am exprimat indoiala ca pe langa termostat trece atat de mult lichid de racire incat se raceste motorul.

Dar daca tu demonstrezi ca pe langa termostatul fara garnitura trece suficienta apa astfel incat sa se raceasca motorul, atunci tot respectul

L-a termostatul meu nu s-a umblat niciodata deci... ca sa mentin tonul carcotas, fie nu mai functioneaza, ramanand pe deschis, fie garnitura mea s-a stricat si de asta si motorul meu se raceste cand este foarte frig afara si masina sta pe loc.

Probabil ca toate masinile dotate cu acel carton foarte aspectuos au aceeasi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca s-o scoata "mecanicii" si sa spuna ca nu mai e nevoie de ea. Daca termostatul e facut pe barja si nu vine cu garnitura, asta nu insemna ca trebuiau sa n-o mai monteze pe cea veche. Sistemul de racire functioneaza cu un pic de presiune.

Edited by mironb
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca s-o scoata "mecanicii" si sa spuna ca nu mai e nevoie de ea. Daca termostatul e facut pe barja si nu vine cu garnitura, asta nu insemna ca trebuiau sa n-o mai monteze pe cea veche. Sistemul de racire functioneaza cu un pic de presiune.

Asa stiu si eu ca sunt 2 bari pe instalatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostatul acela TREBUIE si ESTE IMPERIOS NECESAR sa aiba garnitura !

Iar instalatia de racire functioneaza la putin peste 1.5bar (pe capac scrie la ce presiune incepe sa elibereze pe la supapa de siguranta suprapresiunea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajutati-ma sa inteleg.

Atunci cand schimbati lichidul de racire, voi mai faceti la loc presiunea? Exista o procedura pentru a face presiunea lichidului de racire?

Eu cred ca se ajunge la acea presiune prin cresterea temperaturii.

Supapa de siguranta e pusa sa nu inceapa sa se sparga toate cele pe la motor in cazul in care se blocheaza termostatul

Apa, supraincalzita duce la cresterea presiunii si nu cred ca ne dorim sa vedem ce se intampla cand creste presiunea foarte mult,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea o face pompa de apa. Sistemul de racire e etans. Din cauza presiunii sub care se afla, lichidul de racire are punctul de fierbere mai sus (pe la 120 de grade C). Ce e asa de greu de inteles? Termostatul ala functioneaza ca un robinet. Daca nu are garnitura, lasa sa scape lichidul. Cu termostatul blocat, apa circula doar prin blocul motor si instalatia de climatizare (daca e deschisa).

Edited by mironb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea era ca nu presiunea deschide termostatul ci temperatura. Sau asta ar fi rolul.

oricum, am deviat de la topic, iar ce a fost on topic a fost prea putin

E vorba de doar doua sau trei pareri care raspund, oarecum, direct intrebarii.

Era bine daca aveam si o parere de la un posesor de masina noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea era ca nu presiunea deschide termostatul ci temperatura. Sau asta ar fi rolul.

oricum, am deviat de la topic, iar ce a fost on topic a fost prea putin

E vorba de doar doua sau trei pareri care raspund, oarecum, direct intrebarii.

Era bine daca aveam si o parere de la un posesor de masina noua.

Daca eu iti zic ca masina mea nu e noua si daca la -20 in stationare fara cartoane la radiator si cu heater nu scade apa ,ce raspuns ti-ar da un posesor de masina noua :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now