BIKTOP

RĂCIRE MOTOR LA STAȚIONAR

39 posts in this topic

Bag de seama ca spun degeaba lucruri. Fiecare scrie ceva si raspunde pe langa intrebarile puse de diverse persoane

Eu asteptam un raspuns de la tine.

Chiar daca ai mers pe -20 de grade, conteaza foarte mult si daca era vant... sunt foarte multe variabile... dar discutam degeaba...

Oricum, pana la urma nu am reusit sa stabilim daca e normal sau nu, si sincer, nici nu cred ca o sa reusim.

Toti stim ca pe langa temperatura aratata de termometru mai trebuie sa luam in calcul si indicele de disconfort.

Toti am observat ca ne e frig diferit la aceeasi temperatura sau, chiar ne e frig mai tare la temperaturi mai ridicate aratate de termometru.

Eu am incercat sa spun din experienta ca desi am doua masini care merg bine, consuma bine, mi se intampla ca temperatura motorului sa scada in stationare pana la temperatura reclamata de intiatorul topicului si se intampla uneori ca motoarele sa ajunga la temperatura de lucrur normala mult mai repede chiar daca termometrul exterior arata o temperatura foarte scazuta.

Asta a fost motivul pentru care am cerut si parerea unei persoane posesoare de masina noua si care si merge mult cu ea in trafic eventual bucuresti.

Poate vi se pare absurd dar motoarele pot fi influentate chiar si de presiunea atmosferica. Mai mult aer, functionare mai buna, mai putin aer, functionare mai proasta.

Sunt asa de multe variabile.....

Edited by ValiU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bag de seama ca spun degeaba lucruri. Fiecare scrie ceva si raspunde pe langa intrebarile puse de diverse persoane

Eu asteptam un raspuns de la tine.

Chiar daca ai mers pe -20 de grade, conteaza foarte mult si daca era vant... sunt foarte multe variabile... dar discutam degeaba...

Deci la manglia cam bate vantul la -15 resimte masina cam-22 si iti ziceam ca imi sta apa la jumatate chiar daca merg sau stationez si caldura o tin la24 si e cald in masina ,atat am vrut sa spun sper sa va ajute cu ceva. Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai corect ce spui acum decat sa ne dam cu parerea despre masina celuilalt in conditii total diferite: vreme, locatie, poluare.

Cred ca e bine sa spunem ca si noi am intalnit situatii de genul respectiv decat sa punem un diagnostic unei masini/locatii/persoane despre care nu stim nimic.

Haideti sa ne deschidem mintile si sa nu mai punem diagnostic strict.

Asta e parerea mea, nu e bazata pe cercetare stiintifica sau nu am eu cunostinte. Consider doar ca sunt idei logice si pe care ar trebui sa le luam in considerare.

Revin cu o completare.

Problema este ca noi venind cu un diagnostic strict dar bazat doar pe ceea ce ni se intampla noua, putem sa il inducem in eroare pe celalalt si poate ca masina lui merge foarte bine dar noi il orientam gresit si atunci el se apuca sa demonteze masina pentru a incerca sa o aduca la aceeasi parametrii pe care noi ii spunem aici si tinem cu dintii de ei.

Nu poti da un diagnostic exact fara sa vezi pacientul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai daţi-o dracu' de treabă, indicele de confort termic se referă strict la organismele vii (şi nici măcar nu la toate; poikilotermele ies din discuţie), capabile de termogeneză şi termoliză. Unul din mecanismele termolizezi este perspiraţia, caracteristică homeotermelor. Homeostazia e ceva mai complexă decât o amărâtă de grămadă de fiare...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te contrazic insa, eu cred ca va afecta si masina. si ea consuma aer si nu stiu daca poti sa ii scoti umiditatea aerului pe care ea o sa il inghita.

Cred ca un aer mai umed o sa afecteze mai tare masina.

Dar repet, sunt doar parerile mele personale

Mai am o observatie personala. De exemplu, in unele zile, masina merge mai bine, in altele, mai prost.... Sesizez asta si nu doar pe volvo.

Mai cred ca atunci cand e umezeala mare, aerul o sa treaca mai greu printr-un filtru plin de praf.

De altfel, o masina la altitudine mare, unde aerul este rarefiat, o sa consume mai mult combustibil si o sa traga mai prost.

Dar cum spuneti voi. V-am zis, sunt parerile si observatiile mele de-a lungul timpului. Sunt foarte atent de cum merge si se manifesta masina... poate sunt sechele de pe vremea daciei cand se tot strica si eram stresat de lucrul asta.

In indicele de disconfort mai intra si vantul iar vantul nu alege cand raceste ceva. Fier sau carne. O sa treaca la fel pe langa ambele si le va raci la fel de repede. Inca ceva.

In habitaclul de la motor, se va crea un microclimat, daca nu bate vantul, el o sa se pastreze, daca bate vantul, o sa se risipeasca. Asta e si rolul cartoanelor, scuturilor, huselor.

Ca am spus indice de disconfort, poate fi exagerat fiind un termen folosit doar pentru fiintele vii insa era vorba de aceeasi factori care ne influenteaza si pe noi:

apa care intra in motor, deja ai o combinatie de apa,aer si combustibil;

vantul care risipeste si raceste motorul mult mai repede.

Corectati-ma daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum o săptămâna motorul a început sa nu se mai încălzească la staționar. Se încălzește normal la mers cu viteza, dar dacă ma opresc de exemplu la stop sau circul cu viteza mica în oraș, temperatura scade până la 1/4 iar instalația de încălzire nu mai merge.Am fost la atelier și am schimbat termostatul dar problema continua sa persiste. Ma poate ajuta cineva cu vreo idee sau cu experiență asemănătoare?

Experienta personala:

S40 T5 - odata urcat acul la mijloc, acolo ingheta indiferent de cat de frig sau cat de cald era afara

S60 D5 2003 - odata urcat acul la mijloc la fel, acolo ingheata indiferent de temperatura de afara, heaterul e anulat deci face asta fara heater.

S60 D5 2002 al unui amic - odata acul urcat la mijloc, la fel, acolo ingheata, masina nu are heater

960 2.0i - la fel

Eu zic ca e o problema, nu e normal sa scada temperatura in stationare.

Nu e o masina\motor care sa aiba nevoie de carton in fata la radiator pentru dumnezeu.

Folositi termostate de calitate - preferabil OE sau macar Behr, conteaza extrem de mult ! Garniturile se SCHIMBA, nu se refolosesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta da raspuns! Mi se pare mult mai ok prin exemple concrete.

Noi fiind in inferioritate, se pare ca ar fi o problema la noi.

Mai asteptam niste raspunsuri de la Bucuresteni. Cum sau comportat masinile in perioada viscolului.

Eu ma repet, nu am umblat la motor. Toate sunt originale din fabrica. deci excludem varianata ca piesele nu sunt OEM, defecte, este posibil dar nu arata ca ceva nu e in regula.

Cei care au mers prin bucuresti in timpul viscolului? Cum s-a comportat masina? (la mine in perioada viscolului s-a manifestat si din ce vad si la BIKTOP ar fi tot cam aceeasi perioada)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu a mai aparut niciun posesor de diesel din Bucuresti care sa ne spuna daca in perioada viscolului, temperatura apei de la motor a inceput sa scada atunci cand am stat in trafic un timp mai indelungat. :(

Doar pentru informatiile astea nu m-as apuca sa schimb piese pe la motor atata timp cat acesta merge bine.

Acum o luna si jumatate a mers continuu 24 de ore si nu a fost nici un semn ca motorul ar avea probleme.

Iau in calcul si ca pot gresi si ca masina mea are probleme insa pe perioada scurta nu pare a fi nimic grav sau vizibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La -20 grade prin Bucuresti, in mers si stationare, acul ce indica temperatura nu s-a miscat de la jumatate. Mentionez ca heater-ul nu functioneaza (inca ;D ;D ;D)!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la mine nu scade. Indiferent daca merg sau stau la ralanti.N-am observat sa scada nici la minus 20, la ralanti.

S60 d5 cu heater functional.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci putem admite ca termostatele noastre s-au blocat pe deschis sau nu functioneaza normal.

Totusi, tinand cont ca mi s-a intamplat o singura data si asta cand era viscol, eu ii mai dau o sansa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi lucru il patesc si eu la stationar pe ger,dar mai stiu ca asa face in fiecare iarna de cand o am.Scade acul cand stau pe loc.Acum nu stiu daca ma incadrez ''in cerinte'' avand un motor PSA :D(vorbesc de S40,evident)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi lucru il patesc si eu la stationar pe ger,dar mai stiu ca asa face in fiecare iarna de cand o am.Scade acul cand stau pe loc.Acum nu stiu daca ma incadrez ''in cerinte'' avand un motor PSA :D(vorbesc de S40,evident)

S60-ul cum se comporta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand i-am schimbat termostatul ;) odata urcat nici ca se mai clinteste de acolo!

Deee....benzina :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now