Posted 24 Jan 2008 · Report post S40 1,9D (motor:D4192T3) din 2004 Am schimbat distributia anul trecut - curelele - rolele - pompa de apa - toate lichidele - toate filtrele Dupa aceste schimbari am observat ca motorul este f putin mai zgomotos, si turajul usor oscilant in ralanti.De atunci am facut vreo 25 000 km fara incidente (legate de motor) pina acum 3 zile cind la plecarea din parcaream simtit la turajul 1300-1500 trepidaj destul de puternic al motorului. Peste aceasta turatie vibratiile dispar.Am crezut ca poate or fi injectoarele si pe autostrada "Soarelui" i-am dat talpa. Dupa 50 km am oprit si am verificatdaca fenomenul persista - NU.A doua zi la pornire - aceiasi timpenie si de atunci face acelasi lucru destul de des indiferent daca-i dau talpa sau nu.Becul martor bujii se aprinde acum doar dimineata la prima cheie pentru o secunda dupa care nici nu mai clipeste. Inainte se aprindea la fiecare cheie o perioada mai scurta sau mai lunga functie de temperatura.Am schimbat bujiile (2 erau prajite), senzorul de temperatura si filtrele de combustibil si de aer - aceleasi probleme: trepidaj si nu se aprinde sirma de la becul martor bujii. Ce sa fac sa-i dau de cap ca nu mai pot sa dorm, sa-i schimb si releul, sau ce ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post am patit si noi la fel cu mai multe masini, si trepidajul si turarea la relantiu, plus mersul neregulat al motorului la relantiu cateva secunde, este de la variatorul de ulei al motorului, care e cam pe gata. Isi revine usooor cand schimbi uleiul, dar nu e o problema rezolvata, numai schimband variatorul de tot,care e cam 6 mil......iar la tester la vadis, apare problema cand faci testerul cu motorul pornit ..... cel putin asa ne-a arata noua la cateva maisni care le-am avut si le-am vandut, inclusiva masina mea personala. Cei de la Service, ne-au zis ca asta e problema la Volvo, variatorul, singurul lucru care e problematic la motoarele 1,8 , 1.9 ...inafara decel GDI care nu mai are variator.Desigur, poate nu e aceasta problema, pentru ca am vazut pe forum si alte rezolvari si probleme cu aceleasi fenomene la motor. Merita facut un test sa fii sigur Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post Am fost la asa numita reprezentanta, care mi-a scos un A4 aproape alb.Au zis ca nu pot sa citeasca mare lucru si daca vreau mai mult trebuie sa scoata bujiile si alte chestii care dureaza.Am fost programat pentru ora 11, masina a intrat in garaj la 13, i-au deschis capota la ora 14.30.Oare cit ar fi durat scosul bujiilor???Este drept, cind mi-au luat cheile au pus celofan pe scaune fapta pentru care le ramin indatorat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post Inca ceva, sa nu te increzi intotdeauna ce zice testerul (persoana)........stiu ''bishnitzar'' care vinde rable cu motorul prins cu sfoara si le iese testerul absolut in regula, si daca ma duc eu, ii dau inca 20-30 de roni la masina persoanala, sa imi spuna tot ce are, sa le schimb acuma, nu cand imi provoaca daune mai mari Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post am patit si noi la fel cu mai multe masini, si trepidajul si turarea la relantiu, plus mersul neregulat al motorului la relantiu cateva secunde, este de la variatorul de ulei al motorului, care e cam pe gata. Isi revine usooor cand schimbi uleiul, dar nu e o problema rezolvata, numai schimband variatorul de tot,care e cam 6 mil......iar la tester la vadis, apare problema cand faci testerul cu motorul pornit ..... cel putin asa ne-a arata noua la cateva maisni care le-am avut si le-am vandut, inclusiva masina mea personala. Cei de la Service, ne-au zis ca asta e problema la Volvo, variatorul, singurul lucru care e problematic la motoarele 1,8 , 1.9 ...inafara decel GDI care nu mai are variator.Desigur, poate nu e aceasta problema, pentru ca am vazut pe forum si alte rezolvari si probleme cu aceleasi fenomene la motor. Merita facut un test sa fii sigur Sint destul de nou in ale motoarelor D iar Vadis-ul il am de ieri.Ai cumva un cod de identificare pentru ecest variator sau poti sa-mi zici cu aproximatie unde se gaseste?Pina anul trecut am avut doar Dacia.... am crezut ca o sa scap..... o sa ma pun cu burta pe carte!Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post @Lexion: Nu se numeste "variator de ulei" ci VARIATOR DE ADMISIE sau mai tehnic DECALOR DE RAMPE, si nu mai este din pacate 6 mil ci 7 mil, sau (am auzit cazuri) vreo 18 milioane - Parca prin Cluj pe undeva ? Motorul lui Popel este diesel din cate am citit, asa ca nu se aplica problema variatorului. @Popel: la tine este o problema pe partea de alimentare, atentie la regulatorul de presiune in rampa de injectie. Parerea mea... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post @Lexion: Nu se numeste "variator de ulei" ci VARIATOR DE ADMISIE sau mai tehnic DECALOR DE RAMPE, si nu mai este din pacate 6 mil ci 7 mil, sau (am auzit cazuri) vreo 18 milioane - Parca prin Cluj pe undeva ? Motorul lui Popel este diesel din cate am citit, asa ca nu se aplica problema variatorului.Ups, scuze atunci.......la pret stiu ca e 6 milioane pentru ca cu atata am cumparat unul nou in octombrie 2007......stiu, ni s-a spus de la o firma de la noi din Cluj, ca ar costa 25 de milioane cu mana de lucru cu tot.....da-on colo de treaba! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post Mda, dar din Oct. 2007 cand era Euro 3.3 lei, acum e 3.8 Ca sa nu mai zic ca au crescut preturile si in afara, prin Sept. 2007 am dat o valva EGR cu 120Eur-150Eur si acum este peste 400Eur. Nu inteleg !!! DanV poate confirma... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post @Popel: Scoate o bujie si verifica atunci cand pui contactul daca se incinge... Daca nu se incinge, atunci pune-ti problema de releu. Asta pe langa faptul ca daca ar fi releul problematic, ti-ar porni masina foarte greu la -2 -3 grade... Verifica si volanta. Dupa 100.000km in VADIS din cate-mi amintesc e specificat sa se schimbe. Si aceasta poate fi o sursa de trepidatii... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post Miine o duc la doctor. Am auzit de unul destul de bun in Fetesti si va tin la curent.Am uitat sa va zic ca de cind am schimbat filtrele turajul la ralanti este de apr 800inainte era de 700 si in momentul in care frinam scadea pentru scurt timp la 600 sau chiar mai jos. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post @Popel: Scoate o bujie si verifica atunci cand pui contactul daca se incinge... Daca nu se incinge, atunci pune-ti problema de releu. Asta pe langa faptul ca daca ar fi releul problematic, ti-ar porni masina foarte greu la -2 -3 grade... Verifica si volanta. Dupa 100.000km in VADIS din cate-mi amintesc e specificat sa se schimbe. Si aceasta poate fi o sursa de trepidatii...Porneste la 1/4 de cheie.Multumesc mult ca ma bagati in seama! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post @Popel: Scoate o bujie si verifica atunci cand pui contactul daca se incinge... Daca nu se incinge, atunci pune-ti problema de releu. Asta pe langa faptul ca daca ar fi releul problematic, ti-ar porni masina foarte greu la -2 -3 grade... Verifica si volanta. Dupa 100.000km in VADIS din cate-mi amintesc e specificat sa se schimbe. Si aceasta poate fi o sursa de trepidatii...Chiar daca face asta si cu ambreiajul calcat ?Dar despre becul minune (martorul bujiilor) ce poti sa-mi zici ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post Ambreiajul doar transmite miscarea de rotatie catre cutie. Volanta este pe arborele cotit. Cu becul nu stiu ce sa-ti spun pentru ca eu am benzina din pacate si nu ma pricep la diesel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2008 · Report post Incep sa vin de acasa cu ambreiajul. Exista posibilitatea de verificare a regulatorului de presiune inainte de a comanda unul?Am deja in plus senzorul de presiune si posibil si releul pe care tocmai l-am comandat la priz -- asa-mi trebuie daca nu vorbesc--aflam testul cu scoaterea bujiei. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jan 2008 · Report post Nu am schimbat inca releul pentru ca-l mai cauta prin depozite.Nu se incalzeste (releul) daca scot o bujie.Inca un simptom pe care-l omisesem -- tacane in ralanti. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jan 2008 · Report post =)) trebuia sa verifici daca se incinge bujia , nu releul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2008 · Report post Ooooooo.....MULTUMESC, Mihai!(sint semi blond)Nu am rezistat tentatiei si am comandat un ELM 327 COM. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jan 2008 · Report post Dar te-ai interesat intai daca se potriveste ? ELM323/327 nu cred ca-ti va merge pe diesel. Cel putin ELM323 SIGUR nu merge, pentru ca am si eu si l-am pus pe 2-3 motoare diesel Volvo si ciuciu !Succes Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Feb 2008 · Report post Am verificat in seara asta un ELM 327 COM impreuna cu Adi (http://www.elm323.ro/) pe S40 1,9 D model >2004motor:D4192T3.......FUNCTIONEAZA!!L-am testat si cu cablu adaptor USB to paralel - functioneaza! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Feb 2008 · Report post Pe tester apare "P0380 glow plug/heater circuit "A" malfunction" - am verificat mufele si cablajul si am descoperit ca este intradevar releul. Poate sa mai astepte ca sunt 18 grade afara. Pentru trepidatii si mersul neregulat am pus fiole in capul injectoarelor (pe retur) si am constatat ca motorina pe injectorul 3 era de 3 ori mai multa fata de celelalte (dupa ce am pornit-30 sec). L-am curatat chimic si tote simptomele au disparut. Dupa un drum Fetesti-Bucuresti au reaparut. Urmatoarea zi nu a vrut sa mai porneasca. Am scos frumos injectorul 3 (am avut curaj pentru ca-mi umbla prin neuron un gind: sa-l schimb) si l-am facut bucati. Era blocat pistonul de comanda. Am curatat toate componentele cu solutie de degresat hota din bucatarie dupa care le-am bagat in solutie de detartrat. Dupa care le-am uscat si spalat cu mare grija de scame si impuritatile ramase cu spray pentru deblocat suruburi si alte chestii. Acum functioneaza perfect in toata gama de turaj si consumul a scazu cam cu 1 litru/100. Ramine de vazut cit timp. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Feb 2008 · Report post Salut Popica! Mai zburati, ma? Las' ca vine summit-u' acuma si nu mai ai tu timp de bagat injectoare in solutii d-alea... ;D . Mare "tupeu" ai avut... Dak nu o rezolvi cu releul da-mi un semn pe PM sau suna-ma in punct ! Florin Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Feb 2008 · Report post Mai pe jos ca nu avem cauciucuri!Mi-a zis ceva Mirela Ionica. Tinem legatura. Share this post Link to post Share on other sites