Posted 24 Feb 2012 · Report post buna ziua, numele meu este roberto din cta si am un volvo s40 2,0d 2004 care de ceva timp(mai ales dupa ce l-am dus in service) a inceput sa-mi faca probleme . - inca din vara motorul imi dadea rateuri chiar dacera incalzit, chiar dupa ce mergeam ceva timp si opream (la relantiu) daca doream sa plec cabd acceleram ii scadea turatia si nu se mai tura oricat as fi accelerat daca nu-l lasam cca 2-3 min sa mearga la relantiu dupa care o lua (se tura normal) dar scotand prima data destul de multe gaze. am curata atunci cele doua(am inteles din trei) supare egr si care presupun ca ar fi cauza (doresc acum sa le schimb). - iarna masina sta doar in garaj deci nu exista probleme de inghetz ,dar totus in ultima perioada mai ales cand a fost f frig a pornit motorul destul de greu si cu f mult fum scos dupa pornire (ai impresia ca este tractor). nu stiu cat este de normal acest lucru, dar si consumul in bord imi arata destul de mult 7,8 - 7,9 % in oras la drum lung nescazand mai putin de 7 % , el care inainte scoteam cu el un consum de cca 6 - 6,5 % . am uitat sa specific ca in ultima perioada i-am bagat , aditiv de motorina METABO si altul ptr apa si parafina... si cu toate acestea cand pornesc prima data motorul da simtome de balbaiala si rateuri de zgaltaie masina la inceput ,dupa care incalzindu-se acestae se mai diminuiaza dar nu dispar char de tot. spun acest lucru deoarece stiu cum mergea motorul de bine si "curat" mai ales ca am inteles ca este motor peugeot care sunt renumite ca fiind destul de fiabile. va rog sa-mi dati o sugestie sau parere cu privire la aceste probleme avand in vedere ca numai am incredere in servicile service-lor si as prefera sa imi fac pe cat posibil eu reparatiile posibile. va multumesc anticipat , roberto Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2012 · Report post In primul rând la ce service/tester ai fost?Daca nu te duci unde au Vida+Dice nu ai făcut nimic!O sa bagi bani cu nemiluita in ea si tot nu o sa meargă.Cauze pot fi "n" la număr sau ceva minor,pana nu ai un diagnostic bun nu ai de ce sa te apuci. Asta ar fi un bun început! P.S:Bine ai venit printre noi! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2012 · Report post scuze am dorit sa spun in loc de supape EGR / serzori vacumatici DPF .... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2012 · Report post Ar putea la problema cu turatia sa fie senzorul de la pedala?Am mai avut si eu ceva asemanator:gen pornita la rece si oricat apasam pe pedala acceleratia nu urca mai mult de 1000-1200 ture.DAca incercam sa plec din pedala pleca fara problema dar nu se tura de nici un fel.Mi a facut de vro 2 ori si de ambele ture dupa ce am oprit o si a revenit.La tester mi a aparut o eroare la senzorul de acceleratie sau ceva de genu, La chestia de consum:depinde cum mergi cu masina si cat o incarci,dar mie la drum de romania la un mers normal :100-140/h maxim,4 persoane pe CB am cam indiferent de vreme intre 4,8-5,1%...la care de fiecare data se adauga eroare de +0,8l/100km. AI DPF?parca in 2004 la 2.0d era euro 3.Oricum un tester te va lamuri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2012 · Report post multumesc ptr urare vita_fresh... cat am avut-o in garantie si nu prea am mersc cu ea (imi permite-am atunci si altceva...) nu am avut probleme si consumul era cam cel relatat de thor4ever , adica 4,5 - 5 % si era la acea data singura masina care imi consuma cel mai putin. este adevarat ca in zona mea, cta nu prea erau service-uri prea specializate in volvo cum nic acum nu stiu daca sunt, de aceea ultima data cand am fost la reprezentanta , mi-au reseta claculatorul si mi-au spus ca nu apar erori in el. atunci am mers la un altul care il cunosteam ca face reparatii la modele peugeot si care imi promisese ca mai facusera reparatii la modelele volvo. acestia mi-au schimbat egr-ul si verificari la injectoare, prilej cu care o perioada masina a mers bine . ulterior a incaput din nou sa dea rateuri, scotea fum si nu se accelera pentru un moment. am incercat inspirandu-ma din experienta si sfaturile altora de pe forum , ca ar exista trei supape vacumatice la acest model care sunt raspunzatoare de injectie , acceleratie si numai stiu ce ... asa ca le-am demontat , curarat, si monat din nou (doar 2 am putut care erau mai facil de lucrat , una in partea din fata stg jos , alta in dr iar al treilea am inteles ca este plasta in spatele motorului stg , putand fi demonta doar in rampa). dupa curatarea celor doua s-a imbunatatit semnificativ performanta motorului dar totus numai ajungea la parametri initiali. in service-uri numai prea am incredere deoarece mi-au luat o gramada de bani si nu ii dau de cap decat ptr moment (daca au noroc) mi-ar placea sa cred ca daca as schimba aceste supape (care nu sunt asa de scumpe cca 450 ron/buc) sa pot imbunatati performantele motorului. faptul ca consuma f mult (azi mi-a indicat 8 % in oras) si scoate fum mai ales pana se incalzeste f mult albastrui si cu miros de gaze nearse, ma face sa cred ca totus ar fi ceva din debitul de aer. sper sa ma inspire cineva cu o parere, sugestie sau sfat ptr a rezolva cat mai rapid problema , mai ales ca astia au scumoit si mai tare pretul la motorina... multumesc din nou celor care au venit cu sfaturi si sugesti. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2012 · Report post Daca scoate mult fum albastru inseamna ca ai avea o problema cu injectoarele sau pompa de motorina. sau mai poate fi din cauza uleiului din motor(alta norma/calitate proasta). Antigelul l ai masaurat?Mai este bun? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Mar 2012 · Report post am fost astazi cu s 40 2,0d la doctorul gabi din cta si dupa o examinare la tester mi-a comunicat ca problema ar fi "turbo regulatorul " ma poate cineva lamurii care este acesta si daca il pot eu schimba fara sa merg la un mecanic ? multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Mar 2012 · Report post revin cu intrebarea , imi poate cineva spune care este TURBO REGULATOR la motor 2,0 d an 2004 ? eventual poze si locatie pe motor ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Mar 2012 (edited) · Report post revin cu intrebarea , imi poate cineva spune care este TURBO REGULATOR la motor 2,0 d an 2004 ? eventual poze si locatie pe motor ? Ceau Roberto, eu sunt.....celalalt Roberto Daca este vorba despre TCV ( Turbocharger Control Valve ) adica Valva Regulatoare Presiune Turbo, arata ca in poza de mai jos si costa in jur de 200 de ron. Ai atasat si un PDF in care vezi cum se schimba\demonteaza. Good luck !vcc-147329.htm.pdf Edited 28 Mar 2012 by Roberto Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Mar 2012 · Report post Salut! Am o rugaminte:poti sa te uiti pe furtunul de alimentare(este transparent teoretic) care pleaca de la filtrul de motorina si sa observi daca ai bule de aer? Eu am aceeasi motorizare si din acelasi an,si am niste bule mici si multe pe furtun si o data la 5-10 sec mai trece si cate o bula mai mare ,de aprox 1 cm lungime... Spor la treaba... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Mar 2012 · Report post Asa am avut si eu dupa schimbarea filtrului,care apoi cu timpu s-au micsorat/diminuat,aparand doar la accelerari mai puternice, si apoi au disparut complet si la accelerari Share this post Link to post Share on other sites