Posted 29 Feb 2012 (edited) · Report post am patit cineva sa i se rupa bujia cind a incercat sa o scaoata? cum a rezolvat acesta problema? Edited 29 Feb 2012 by maria17 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Mar 2012 · Report post Da, a păţit (), poate dacă postai unde trebuie, ar fi văzut problema ta... Si nu este singurul! Si lui Adi (Dinoco) i s-a rupt o bujie, mai exact varful i-a ramas in chiuloasa! Adi a gasit pe cineva in Urziceni care extrage varful fara a demonta chiuloasa, dar tu esti prea departe de Urziceni! O alta solutie ar fi demontarea chiuloasei! Pana va ajunge la Urziceni, Adi i-a scos bujia, poate, poate va scuipa compresia varful ramas. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Mar 2012 · Report post sal. un nr de tel de la tipul din urziceni care a scos bujia...si eu o am rupta Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Mar 2012 · Report post sal. un nr de tel de la tipul din urziceni care a scos bujia...si eu o am rupta Am zis ca a gasit pe cineva in Urziceni! O sa-i zic sa puna nr lui! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Mar 2012 · Report post Bujia lui Adi a sarit singura cu ajutorul compresiei . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Mar 2012 (edited) · Report post @k_ata81 Omul din Urziceni: 0735043086 Edited 21 Mar 2012 by Dinoco Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Mar 2012 · Report post Bujia lui Adi a sarit singura cu ajutorul compresiei . Dupa cate luni si km facuti? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Mar 2012 · Report post Vad ca il lauda multa lume, Ion Naitu se pare ca-l cheama, si cam cu asta s-a specializat )) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Mar 2012 · Report post Dupa cate luni si km facuti? Dupa 2 luni si aproximativ 5000km si eram la al 3 spray degripant consumat ) Dar a sarit...cred ca de la ultimul degripant, era ceva cu azot Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Apr 2012 · Report post Intentionez si eu sa schimb bujiile si ma intereseaza urmatoarele: 1. sunt anumite aspecte particulare pe care trebuie sa le am in vedere cand ma apuc de treaba? adica e complicata operatiunea? se poate face "acasa"? care e timpul de executie? unelte speciale... 2. ce fel de bujii recomandati? am gasit bosch si nkg la preturi rezonabile si am inteles ca raportul calitate pret e ok 3. are cineva o schema, poza cu amplasarea lor? multumesc aniticipat! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Apr 2012 · Report post Iti uram mult succes! Singurul aspect particular este faptul ca au o tendinta de a se rupe in momentul in care le desfaci. Nu e complicat daca nu apare "complicatia" mentionata. E recomandata multa rabdare si delicatete. Locatia lor e una destul de pacatoasa, in blocul motor pe partea dintre motor si habitaclu, si spatiul este foarte stramt acolo. Eu am mers pe Bosch. Si eu nu le-as schimba acasa, dar asta depinde de abilitatile tehnice ale fiecaruia... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Apr 2012 · Report post Bujiile pot fi schimbate de oricine, nu este complicat! Acum tine si de norocul celui care le desface (sa le scoata intregi sau rupte)! Daca ies fara probleme, pe cele noi trebuie sa dai cu o pasta-vaselina sa nu se gripeze sau sa permita cimentarea filetului bujiei in gaura (filetata) a chiuloasei! Bujia trebuie stransa cu dinamometrica la 8 Nm! Bafta Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Apr 2012 (edited) · Report post Tips: inainte de a incepe sa le desfaci si in timp ce desfaci poti da cu un spray degripant Edited 8 Apr 2012 by Dinoco Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Apr 2013 (edited) · Report post Salutare tuturor, sa fiu in topic cu rupere de bujii....acum 2 saptamini stind la semafor sa auzit un zgomot in motor si a inceput sa vebreze tare motorul,nu mi-am dat seama ce oare ar fi dar am mai mers cam 20 km cu ea. Oricum aveam planuri sa ajung la service Volvo sa adaug adetiv pentru DPF, am rugat sa verifice ce a patit si motorul. Dupa vereficari sa aflat ca bujia sa rupt si o bugata de 1,5 cm a cazut in motor, a facut praf pistunul si ceva zgaraituri pe celindru, au fost schibate si 2 supape. Oricum au facut si acum merge ok. Dar, nu au putut sa spuna din ce cauza sa intimplat si ca e prima data cind vad asa ceva. Oricum bujiile sunt de la NGK si au fost schimbate acum 5 luni, este posibilitatea ca 1 din 4 a fost cu un difect? sau temperaturile scazute in Varsovia au dat de stire? Ma gindesc sa schimb toate 4 sa pun dela Bosh. Masina e 1.6 D din 2007 are merse cam 188K. Care ar fi cele mai bune bujii dela Bosh? O zi buna. Edited 18 Apr 2013 by Nick81 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Apr 2013 · Report post Cele OEM ,echipare de fabrica. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Apr 2013 · Report post ma indoiesc ca mai continua sa mearga motorul cu o bucata de bujie in cilindru... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Apr 2013 · Report post asa a patit saptamana trecuta cumnatul meu cu twinsparkul lui. a inceput cu un zgomot urat si apoi ajungand acasa dupa desfacerea motorului:piston blocat pe la 3/4 din cursa si ceva indoituri.trebuie sa cumpere motor,cred Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Apr 2013 · Report post @Nick81, nu esti primul care pateste asa ceva, de fapt tu ai patit urmatorul lucru: la masina ta, candva in trecut cineva a vrut sa schimbe o bujie, bujia s-a rupt pt ca asa se intampla la 1.6D si in loc sa se scoata capul rupt al bujiei, mecanicul a ales sa tina pt el informatia, a pus la loc restul de bujie si in acest caz varful ceramic a cazut in cilindru in loc sa sara afara. In Romania se intampla destul de frecvent lucrul asta, mersul pe burta si minciuna sunt sport national . @Blizzard, esti sigur ? Cu un varf de bujie cazut intr-un piston merge stai linistit, merge si cu 2 . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites