Beclea

Help ! SRS airbag service urgent !

60 posts in this topic

Pai normal ca au scris in VADIS. masina se vinde la americani si aia "este" tampit rau asa ca, pentru siguranta, mai bine au scris decat sa se trezeasca dati in judecata :P

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airbagul este controlat de ACU (airbag control unit). Acesta preia informatiile de la MEMS, senzori de impact si de presiune. MEMS-ul este in principiu un accelerometru mecanic care are prag inferior de 23km/h. Cumulativ cu senzorii de impact si presiune ia decizia sa declanseze capsa pirotehnica. Aceasta decizie se ia de catre software. Tu cum alimentezi direct ACU si NU AIRBAGUL cu bateria sansa sa declanseze este egala cu sansa sa-ti explodeze laptopul cand il alimentezi...... Se mai intampla dar aste e deja ghinion si nu stiinta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In America in anii 90-94 au fost cazuri de decapitare de la airbag. Este normal sa scrie dar nu cred ca are legatura cu faptul ca aia sunt tampiti, ci cu faptul ca in acea perioada chiar se declansau auirea airbagurile.

"Mă enervaţi cu filozofia asta... dar este o şansă, nu?" Matematic nu, filozofic da!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airbagul este controlat de ACU (airbag control unit). Acesta preia informatiile de la MEMS, senzori de impact si de presiune. MEMS-ul este in principiu un accelerometru mecanic care are prag inferior de 23km/h. Cumulativ cu senzorii de impact si presiune ia decizia sa declanseze capsa pirotehnica. Aceasta decizie se ia de catre software. Tu cum alimentezi direct ACU si NU AIRBAGUL cu bateria sansa sa declanseze este egala cu sansa sa-ti explodeze laptopul cand il alimentezi...... Se mai intampla dar aste e deja ghinion si nu stiinta!

o mica observatie : un accelerometru nu stie ce-i aia viteza (km/h) , ci acceleratie (m/s2). Daca te lovesti cu 23 km/h de o masina care merge in aceeasi directie cu tine cu 10 km/h , viteza relativa e de 13 km/h , deci deceleratia e mai mica nu ? masina poate avea si 130 km/h , daca lovesti o masina care merge in aceeasi directie cu 115 km/h ....E doar o observatie! (nu se pune la scor :) )

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca in vadis scrie altceva. Scrie ca un modul se poate activa = eroare nu scrie ca Airbag can deploy care este altceva. Nu confunda modulul de airbag cu declansarea unui airbag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corecta observatia Iulirx insa eu am vrut sa nu mai revin la discutia ampla din trecut..... cand am vorbit in milisecunde, amperi si alte unitati de masura.... Acuma am vorbit de rezultanta echivalenta a unei deceleratii, adica daca dai cu masina in parcare :)

"Şi ce păţeşte ăla din maşină, dacă modulul se activează dar airbagul nu se deschide? Se sperie? ;D"

Da nu zice nimic Vadisul de ala din masina, de ce tot insisti ca ar fi cineva in masina? E doar o precautie sa nu o umpli de erori asa cum sunt si la calculatoarele personale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zice ca sa nu stea nimeni in masina :)))))))))))))))))))))))))) Pai daca e unul mai lenes cu mana lunga pana in portbagaj sa lege borna?

Si la PC-uri zice sa ai impamantare! Dar daca stai la etajul 10 cum dracu faci? Sunt trecute precautii generale si de obicei e bine sa le citesti pentru cazurile "sf".

Daca VADIS ti-ar explica si cum functioneaza declansarea unui airbag atunci s-ar evita atacurile de panica :)

Ajuta legistii sa afle cauza mortii :evil5:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu inteleg de ce nu fac si astia din fabrica mufe cum sunt la kit-urile de xenon , frumos stabile cu garnitura , sanatoase....sa nu se miste cand le atingi , sau dai intr-o groapa mai mare si gata zbang eroarea in bord , asa sa mai dai si banii aiurea...

Edited by AndreiBecleaniachis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu ! E sigur o scapare a proiectantilor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau un motiv sigur de a mai ciupii ceva bani !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau un motiv sigur de a mai ciupii ceva bani !

Salut asa mai vii de acasa , ca sa te duci la reprezentanta si sa contribui pentru vida dice :cursing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In viata mea nu m-am dus la reprezentanta pentru nimic in lume , au niste preturi imense ! Chiar as fi curios cat m-ar costa jmecheria asta cu mufa miscata si eroare de Airbag .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai pomenit de unul, pomeneste de toti. Asa e corect. Si mai corect este sa-l lasi pe respectivul sa caute singur, singur sa-si dea seama cine merita si cine nu merita .

BogdanG e bun, sint si altii la fel de buni. Eu as evita sa fac reclama cuiva de pe acest forum. Asa ar fi corect !

ps Nu am nimic impotriva lui BogdanG.Daca vrei sa-i multumesti o poti face pur si simplu, multumindu-i ! Se poate observa ca NU am spus si cine sint cei la fel de buni ca el, nu ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai intai o sa incerc la service-ul unui prieten , iar daca nu se poate voi apela la cei de pe forum ( pe care ii stim buni meseriasi ) , Multumesc pentru atentia si efortul depus !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-am indrumat la colegii de pe forum pentru ca este mai ieftin. Si reprezentanta iti rezolva problema dar putin mai scump. Airbagurile la Volvo NU LE POTI reseta decat cu Vida si PPC, adica scule de reprezentanta. Nu se pot reseta cu alte scule de diagnoza. Nu te zgarci cand vine vorba de siguranta ta in masina. Presupun ca de aia ti-ai cumparat Volvo, dar siguranta vine si cu un cost suplimentar.....

O sa te coste mai scump sa o diagnostichezi cu o alta scula pentru ca iti vor apare erori in plus si pe urma tot la baietii astia ajungi. O sa crezi ca reduci costurile dar o sa ai o surpriza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles , va multumesc mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura intrebare mai am , cam pe unde se afla pozitionate mufele care au legatura cu airbag-urile ,ca as vrea sa le prind pe toate cu soricei sa evit pe viitor o alta eroare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sub scaunele din fata, dar nu umbla acolo ca o sa iti dezactivezi toate airbagurile. Lasa-i pe baietii la care te duci sa-ti puna soricei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo nu am umblat , prin spate am umblat am dat jos planseul de la difuzoare din spate ,si ma gandeam sa nu fie si pe acolo vreo mufa ceva sa o fi miscat ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina ta a fost cumparata de noua sau de la cine ai cumparat-o nu a avut incidente cu ea e posibil sa ai ceva pene de contact la sensorii exteriori de impact.Daca insa e cumparata de curind fara un mic istoric atunci exista un ceva decalibrat pus din nestiinta de catre vinzator.La prima observatie.Sint foarte siguri conectorii de airbag in general mai cu seama la Volvo.Daca cineva nu si-a bagat "nasul" pe acolo in mod logic nu se strica nimic daca nu umbli.

Airbagul nu il resetzi ci doar modulul daca ai impact in treapta mica de principiu ori la tine este doar mesaj asa din senin din cite inteleg.Nu iti va declansa airbagul al carui conector nu mai raporteza controlerului de airbag ca este "ok". In fine.Multa teorie dar pe tine te lezeaza eroare din bord.

Am un PPc daca vrei

Daca masina ta a fost cumparata de noua sau de la cine ai cumparat-o nu a avut incidente cu ea e posibil sa ai ceva pene de contact la sensorii exteriori de impact.Daca insa e cumparata de curind fara un mic istoric atunci exista un ceva decalibrat pus din nestiinta de catre vinzator.La prima observatie.Sint foarte siguri conectorii de airbag in general mai cu seama la Volvo.Daca cineva nu si-a bagat "nasul" pe acolo in mod logic nu se strica nimic daca nu umbli.

Airbagul nu il resetzi ci doar modulul daca ai impact in treapta mica de principiu ori la tine este doar mesaj asa din senin din cite inteleg.Nu iti va declansa airbagul al carui conector nu mai raporteza controlerului de airbag ca este "ok". In fine.Multa teorie dar pe tine te lezeaza eroare din bord.

Am un PPc daca vrei

Rectific ca acum greseala mea in scriere " .Nu iti va declansa airbagul al carui conector nu mai raporteza controlerului de airbag ca este "ok".".

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina este cumparata aproape de noua , avea 28 de mi de km , si e cumparata in leasing , acum are 127 .330 de km facuti de tata , nelovita niciodata , mesajul a aparut dupa ce am descacut Hu-ul , si planseul din spate de la difuzoare , si am dat scaunul soferului in fata de 4-5 ori , pentru a rabata banchetele spate , pentru a avea acces la demontarea coltarelor banchetelor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu , am scos bateria in urma cu o luna , dar nu a aparut nimic , acum 2 zile a aparut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now