marco26

consum prea mare

44 posts in this topic

salut..am o problema..consumul din bord imi arata de ceva luni doar 8.9% in conditii de mers doar prin oras ..si mers normal..dimineata la pornire scoate fum albastru cam 5 min si miroase a gaze nearse...

toba o am sparta putin undeva pe sus la imbinarea cu galeria....nu are fluctuatii motorul,sta la relanti normal...doar ca se aude putin cam tare....

filtrele si uleiul nu sunt schimbate de vre-o 8 luni.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poi l ai resetat ?Sa zici ca faci plinul,resetezi tot:viteza medie,consum mediu si apoi faci un 1-200km si iar faci plinul si faci si comparatie.Nu mi se pare mult 9% in regim de iarna si oras,asta daca ai resetat la fiecare alimentare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e un consum iesit din comun pt motorul tau si pt perioada asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa=l resetez si va tin la curent...eram obisnuit cu s60 2,4 diesel care imi arata in bord 5,7 mai era si hidramata....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una e ce iti arata si alta e consumul la pompa. Plin pe plin.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa=l resetez si va tin la curent...eram obisnuit cu s60 2,4 diesel care imi arata in bord 5,7 mai era si hidramata....

Vezi ca sunt cam mincinoase computerele de bord! Ca sa vezi cu cat te mint, fa plinul pana in buza rezervorului, resetezi kilometrajul si dupa un numar de km iar ii faci plinul pana in buza si imparti benzina consumata la nr de km parcursi!

ps: nu-l mai crede pe mincinosul din bord ;D ;D ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut..am o problema..consumul din bord imi arata de ceva luni doar 8.9% in conditii de mers doar prin oras ..si mers normal..dimineata la pornire scoate fum albastru cam 5 min si miroase a gaze nearse...

toba o am sparta putin undeva pe sus la imbinarea cu galeria....nu are fluctuatii motorul,sta la relanti normal...doar ca se aude putin cam tare....

filtrele si uleiul nu sunt schimbate de vre-o 8 luni.....

Scuze de Offtopic:

am vazut intr-o alta postare a ta (cea cu furtunul desfacut) o "imbunatatire" pe partea de admisie aer (filtru de aer)

E facuta de tine ? Bagi mana in foc pentru ea? Nu cumva si asta e cauza pentru anumite anomalii (vezi consumul marit) ?

PS:

1. Oricum ar fi, (eficient sau mai putin eficienta improvizatia), parerea mea este sa inlocuiesti filtrul de aer cu unul nou (sau cu cel original)

2. Filtrele si uleiul le schimbi la numar de kilometri parcursi sau la numar de luni trecute?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut baieti, cam aceeasi problema o am si eu, am impresia ca e cam FOARTE MARE.........12.2% in oras, am facut plinul si mai am cam 1/4 din rezervor si am facut doar 290 KM.......... Este ceva normal???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te lua dupa ac pt ca nu arata nici ala corect raportat la cati litri are rezervorul.Fa plinul iarasi si vezi exact.Poate de la 12 ajungi pe la 9 si daca sunt facuti numai in oras nu i exagerat,dar daca este 12 % real posibil sa fie ceva.Am mai auzit pe cineva care avea problema la debitmetrul de aer parca(ceva cu temp aerului) si avea consum imens,peste 15%.

Este euro 3 sau 4 cu dpf cu aditiv

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut un consum de 12% in oras in urma cu cateva luni. Acum vad ca si-a revenit la consumul normal de 9% (cat era si inainte). A fost doar un puseu ce a durat cateva sute de km. Care ar putea fi cauza? Are legatura oare cu regenerarea filtrului de particule?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea influenteaza, evident, cresterea consumului dar nicidecum nu poate da un consum mediu de 12%.

Pentru asta pot fi o sumedenie de cauze... Trebuie investigate multe aspecte daca problema revine si/sau persista.

Daca a fost doar un "puseu", atunci cu siguranta el a fost influentat de ceva care a incetat sa mai existe ulterior. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mia crescut si mie brus consumul ieri si azi , ma refer la consumul instant pe zone pe care le cunosc si am presupus ca isi face regenerare ... am iesit din oras si surpriza consumul a scazut brusc la 4.5 , 5 ... se poate sa minta uneori consum instant ?

adica sa minta cu mult ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mia crescut si mie brus consumul ieri si azi , ma refer la consumul instant pe zone pe care le cunosc si am presupus ca isi face regenerare ... am iesit din oras si surpriza consumul a scazut brusc la 4.5 , 5 ... se poate sa minta uneori consum instant ?

adica sa minta cu mult ?

Mergi cu 60-70kmh ,2000-2300rpm si la regenerare ai 8.9-9.5l/100km asa orinetativ apoi dupa 10-15 min de mers constant in aceleasi limite de viteza ,turatie vei observa instantul la 4,3 -4,6 l/100km.Te mai uiti si la drum bineinteles. :smile:

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Serge, 1.6-le poate consuma si 14% cand face permanent regenerare, sunt versiuni de soft cu care foarte greu intra in protectie si tot te tine la regenerare pana ajungi la 7L de ulei in motor .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@saphir am observat ca am mai regenerato odata pe drumul acela.. dar atunci am observat consum normal cand era rece si crestea cand se incalzea motorul, acum parca similar dar cand am iesit din oras consum 80 kmh treapta 4 2200 rpm aprox consum sub 5 cam 4-4.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazurile descrise de tine, Bogdan, e de inteles. Eu ziceam ca n-ar trebui sa fie asa mare in conditii normale de regenerare.

Oricum, nasol.

Mie mi-a crescut "uleiul" cand s-a implinit sorocul la DPF dar intrase deja in limitare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea influenteaza, evident, cresterea consumului dar nicidecum nu poate da un consum mediu de 12%.

Esti sigur?

Eu am reusit sa scot extern peste 12% consumul si cu filtrul de particole in toate mintile lui. :rolleyes2:

Acum imi e frica sa fac un calcul daca merg cu DPF infundat in regim mai sportiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@saphir am observat ca am mai regenerato odata pe drumul acela.. dar atunci am observat consum normal cand era rece si crestea cand se incalzea motorul, acum parca similar dar cand am iesit din oras consum 80 kmh treapta 4 2200 rpm aprox consum sub 5 cam 4-4.5

Este foarte bine chiar mai bine decit stiam si mi-am adus aminte cind foloseam.Nu ai de ce sa iti faci probleme ca este foarte bun acest T13.Vezi cum va fi pe la 200ooo si tot asa ,ca idee.

Nu vrei sa iti stea bine si un T5 linga D5?!! :thumbsup2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vad, unde ai reusit sa gasesti T5 de 166kw ? Sunt tare greu de gasit dar tare bune .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miar place un t5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te lua dupa ac pt ca nu arata nici ala corect raportat la cati litri are rezervorul.Fa plinul iarasi si vezi exact.Poate de la 12 ajungi pe la 9 si daca sunt facuti numai in oras nu i exagerat,dar daca este 12 % real posibil sa fie ceva.Am mai auzit pe cineva care avea problema la debitmetrul de aer parca(ceva cu temp aerului) si avea consum imens,peste 15%.

Este euro 3 sau 4 cu dpf cu aditiv

Euro 3!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo V50 - 2.0 D (Euro 3 fara DPF) - am calculat consumul strict urban, fara nici o iesire in extra-urban.

Calculatia facuta dupa metoda plin > plin. Valoare bon motorina 255 ron ~ 42.7 litri ~ 470 km strict urban = 9.08 L/ 100 km.

Regimul de trafic in care circula acum masina s-a schimbat putin si implicit a crescut si consumul. Drumurile sunt scurte, de maxim 15 min, deci motorul nu prea apuca sa se incalzeasca. Nu am folosit clima decat foarte putin (de 2-3 ori doar). Masina a avut portbagajul semi incarcat in permanenta cu un expresor, niste jucarii de copii, umbrele, 2 truse de scule, un redresor, cateva bidoane de ulei, apa distilata, antigel, lichid de parbriz.

Eu unul ma declar multumit. Ce nu sare de 10 L / 100 km e rezonabil pentru mine.

Am observat ca e diferenta mare intre consumul cu motorul rece si consumul cu motorul cald, deci sunt mai avantajoase drumurile ceva mai lungi, dar e o utopie sa spui drum lung in Bucuresti. Mai bine spus e stat mult la semafoare :smile:

LE. Pe bord imi arata consum mediu de 8.5% resetat cand am facut primul plin. Posibil sa fie si o eroare de la debitul pompei, ca n-am alimentat de la aceeasi pompa si mai e o mica diferenta din cei 2-3 ron cat am completat eu un plus ca sa ajung la o suma relativ rotunda.

Culmea e ca Dusterul 1.5 dci consuma mai mult ca Volvo V50, iar pe Volvo nu l-am menajat de am scos consum de 9.08% in timp ce pe Duster il conduc extrem de economic ca sa-i scot un 9.2 - 9.5 % consum :glasses9:

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cam asta e consumul la 2.0D in oras daca nu te dai la ea.

Si mie tot 9-10 imi ia, dar am DPF (infundat, dar exista :D)

Cand aud aberatii la prietenii cu "TeDeI" ca scot 5 in oras...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum calculeaza masina consumul instantaneu la turbo diesel ?

Masoara direct debitul de motorina care este consumata de motor, sau face calcule complicate ?

La mine, tind sa cred ca masoara direct motorina consumata intr-o perioada scurta de timp. Eu nu prea am diferente semnificative intre ce arata bordul si realitate. s60 D5 185 manuala 2008 e4

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se calculeaza cantitatea de motorina injectata pe secunda dupa care se fac o sumedenie de calcule si iese consumul /distanta .

La D5-ul E4 bordul minte foarte putin, la E3 minte mai mult .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now