Franke

Motorul moare cand se incalzeste,ulei deasupra capacului chiuloasei

26 posts in this topic

Va salut,

Am un Volvo 850 glt motor 2,5 20v din 93,masina a functionat relativ bine(relativ insemnand variatii ale turometrului de la 800 la 1100) pana acum o saptamana cand au inceput sa apara problemele si anume;

Masina porneste la rece la prima cheie,dar cand merg cu ea si se incalzeste motorul incep nervii…motorul trage sacadat,cu intreruperi,tuseste,zgomot in portbagaj,la semafor cand o scot din viteza scade turometrul ,moare si nu o mai pot porni,sau o pornesc foarte greu(cateva secunde bune)

Ca sa nu imi moara motorul in mers trebuie sa o accelerez, si face un zgomot foarte urat,nesanatos.

Am desfacut capacul deasupra bujiilor,si am descoperit ulei prin jurul primelor 3 bujii din stanga(atasat poze)Bujiile au fost puse de tatal meu au fost unele ieftine cu un piciorus,am observant in topicul ‘’bujii OEM’’ bujiile BERA care au trei picioruse.Am sa incerc sa le inlocuiesc cu acelea,am atasat poze,va rog sa-mi confirmati daca sa pun bujiile BERA cod 9145775(acesta este inscriptionat pe ele),si am sa vad daca mai persista problema

Dar mai ramane problema prezentei uleiului pe langa bujii acela clar nu are ce cauta acolo.

Am desfacut si bujiile,sunt cam negre in varf,le-am sters ,le-am pus la loc

Anul trecut cand am schimbat la mecanic filtrul de benzina,de aer,de ulei,schimbat uleiul, a descoperit ulei pe dedesubt pe langa distributie,ma gandesc sa nu provina din partea superioara si sa se prelinga pana acolo.a zis ca trebuie un control amanuntit sa vada de unde vin scurgerile

Nu ma prea pricep,am vazut topicuri asemanatoare ,aud des tot felul de denumiri,dar nu stiu unde sunt amplasate,cum arata,poate m-as descurca dar cu cateva poze.

Poate fi garnitura de chiuloasa?Daca am sa schimb bujiile ar trebui sa mearga?Bujiile mele sunt de tot r……….l cred ca o dat 10 lei pe o bucata.

va rog cateva sugestii,pt a stii la ce sa ma astept,v-am spus masina a mers foarte bine,ma indoiesc sa vina toate problemele deodata.

Va multumesc,scuze daca nu am fost inteles.

p.s am incercat sa postez poze dar nu am reusit, in legatura cu uleiul....repet;am desfacut capacul negru deasupra bujiilor si era prezent in jurul primelor 3 ''gauri'' ale bujiilor din stanga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu uleiul este de la suruburile capacului de la culbutori . Sapala bine/degreseaza si fa-le la suruburi o garnitura de silicon . Da jos capacul de la distributie sa vezi daca se prelinge de sus , daca nu vine de sus poate sa scape pe la pompa de ulei sau suruburile de la baia de ulei .

Codurile de eroare le-ai citit ? poate fii de la aprindere (fise , bobina , rotor , delco ) sau alimentare (pompa benzina sau injectoare) , prima oara citeste codurile de eroare .

Cand balbaie , scoate cate o fisa , la care nu se simte diferenta ....este cilindrul cu probleme ( fisa , delco sau injector)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt fericit,am rezolvat problema, cat de simplu era, prima oara am incercat sa citesc codurile de eroare, dar la apasarea butonului becul rosu ramane aprins......e ok oare?

Cat despre rezolvarea problemei, FISA DIN CENTRU ERA SCOASA APROAPE IN TOTALITATE! Am scos.o afara de tot, am curatat.o am cracit-o putin pt a intra mai fix si gata! am dat o tura cu ea si merge ceas,sta la relanti si trage f bine! :)

Suruburile de la capacul de la culbutori am inteles ca trebuie stranse cu o cheie dinamometrica?dupa ce le desfac si le pun la loc trebuie stranse cu simt ma gandesc!Sa le desfac pe toate(cele 4 din jurul gaurii de la bujie?)din zona afectata si anume cele trei din stanga?Ce silicon sa folosesc?rezista la temperaturi mari?

Multumesc,si scuza intrebarile repetate

Share this post


Link to post
Share on other sites

m.am bucurat degeaba,problema persista in continuare.Astazi am cumparat bujii beru le.am montat,amdat o tura cu ea si cand am ajuns in fata blocului abia am reusit sa o parchez ca imi murea motorul.Deci problema nu mai este de la fisa centrala scoasa,este de altundeva,si de aici nu ma mai pricep.Sa incerc sa dau jos delco.ul sa il masor,ce sa.i mai fac.

va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai umblat la fisa aia centrala (ai miscat-o, ai impins-o, etc) si masina a mers PERFECT, atunci inseamna ca ai o problema la aprindere. Poate fi chiar fisa centrala "obosita", scanteie slaba (contacte imperfecte la cele 2 surubuei + si - ale bobinei, rotor/delcou...), vreo masa proasta...

E dificil sa repari o masina asa...prin corespondenta. Uneori se nimeresc sfaturile, alteori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca si alta varianta. Da jos capacul de la delcou, si pot pune pariu ca vei gasi cateva kilograme de mizerie pe-acolo ;D

Curata bine de tot, si pune capacul la loc. Asta a fost rezolvarea la Vadim cel putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am dat jos delcoul,era destul de curat inauntru,doar putin praf,am curatat lamelele cu un smirghel fin(era ca un fel de pojghita ,arsura pe varful lamelelor),am pus totul la loc,si a urmat proba.

Masina a pornit la cheie,stat la relanti,totul in regula,am dat o tura cu ea ,a mers super....cand am oprit motorul in parcare si l-am pornit din nou nu a mai vrut sa porneasca.Electromotorul tragea dar nu era aprindere...cred.

Am sa incerc sa schimb si bobina cu una functionala,sa vad ce se intampla,poate-i dau de cap si n-o sa mai ajung la doctor cu ea:)

Va multumesc tuturor pentru informatiile care mi le-ati dat pana acum!!!

daca va mai vine vre-o idee,sunt ochi si urechi!

Cele bune!

Am reusit sa pun si cateva poze,referitor la uleiul de acolo...capacul nu inchidea etans si i-am mai pus o garnitura...:)

Intrebare pt Matrixxx...sa incerc sa schimb si senzorul de Camshaft,releul pt benzina(FuelPump Relay.)faza cu sarma,numai ca azi am deschis capacul de la sigurante si nu am gasit nici un releu roz,doar 3 negre mici patratoase si doua mari unu galben si unu verde parca,maine fac si o poza.Asta in ultima instanta ,prima oara vreau sa fac o proba cu o bobina de proba(multumesc lui Florin Dobre)

post-2080-0-00444900-1332265439_thumb.jp

post-2080-0-78387900-1332265504_thumb.jp

post-2080-0-70946100-1332265553_thumb.jp

post-2080-0-58141800-1332265645_thumb.jp

MOV04655.MPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica toate contactele,mufele,etc si curate-le cu spray de contacte.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, dupa ce am citit topicul postat de Matrixx''Senzor CamShaft sau de ce nu vrea sa porneasca ?'' tind sa cred ca este senzorul de camshaft, acum masina nu mai porneste deloc, electromotorul trage,dar nimic. Am schimbat bujiile, am curatat la delco,benzina vine pe la ventil. Ce va rog,sa-mi spuneti unde este pozitionat senzorul de camshaft?Acum ma duc sa vad daca am scanteie la fisa centrala,am o presimtire ca e acel senzor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi daca ai scanteie la fisa centrala. Daca nu, ai gasit defectul.

Senzorul e cel de linga delcou, cu sageata rosie - ai doua torx-uri de desfacut. Mufa e cea maro, incercuita cu galben.

Sper sa fi fost destul de clar, nu se poate sa nu-l gasesti. Schimba-l (cu unu SH macar de proba, care stii ca merge) si-ti va porni.

post-96-0-13863700-1333845751_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor nu cred ca trebuie omis senzorul de la volanta.

Am patit-o o data de m-am dat cu capul de toata gardurile ca nu vrea sa porneasca si mufa de la respectivul senzor nu era infipta corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajuta-ma te rog cu o locatie,sa verific si treaba asta, daca ai si o poza ar fi minunat,nu e urgenta,cand poti,multumesc mult!:)

Acum ploua la Sibiu si sunt si Floriile ca eram ''calare pe masina''.Abia astept ziua de maine,n.o sa se crape bine de ziua si o sa fiu infipt de jumate in motor:)) Sper sa o rezolv,va dau de stire,multzam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La imbinarea cutiei de viteze cu motorul,in partea superioara a cutiei chiar la jumatate prins cu un surub cu cap de 10 se afla senzorul de la volanta.

Are un cablu de aproximativ 20 cm

Sa poti lucra si ajunge usor la el dai jos carcasa filtrului de aer

La nevoie poti gasi senzorii respectivi la mine,sh bineinteles.

Edited by criss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am venit de la masina si am scanteie sanatoasa la fisa centrala,am descoperit si senzorul de camshaft care pare in regula(mufa,cablu).Cred ca o paste o vizita/tractare la un electrician,ca nu am nici aparatura necesara sa masor una alta,si fara un diagnostic...eu ma uit ca curca'n lemne la ea.

O sa desfac sa vad in ce stare este si senzorul de volanta. Nici nu vreau sa schimb bobina/senzorul CMP/sau altceva fara sa stiu sigur ce este defect.

Am intrebat si pe la service-uri pt un tester dar nu are nimeni.

Cele bune!

P.S Am incercat sa citesc codurile de eroare, pus mufa in A2, pus contact,apasat butonel.....beculetul ramane aprins continuu.... ce o fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am venit de la masina si am scanteie sanatoasa la fisa centrala,am descoperit si senzorul de camshaft care pare in regula(mufa,cablu).Cred ca o paste o vizita/tractare la un electrician,ca nu am nici aparatura necesara sa masor una alta,si fara un diagnostic...eu ma uit ca curca'n lemne la ea.

O sa desfac sa vad in ce stare este si senzorul de volanta. Nici nu vreau sa schimb bobina/senzorul CMP/sau altceva fara sa stiu sigur ce este defect.

Am intrebat si pe la service-uri pt un tester dar nu are nimeni.

Cele bune!

P.S Am incercat sa citesc codurile de eroare, pus mufa in A2, pus contact,apasat butonel.....beculetul ramane aprins continuu.... ce o fi?

Ledul care iti arata codurile ramane aprin cand tii apasat pe el,dupa ce il eliberezi ar trebui sa iti arate codul de eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poza pt .tine! ;)

post-50-0-10966400-1333909333_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poza pt .tine! ;)

Ce legatura are sigurantele si releele cu citirea de coduri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Habar nu am Vali insa are legatura cu asta: "

Intrebare pt Matrixxx...sa incerc sa schimb si senzorul de Camshaft,releul pt benzina(FuelPump Relay.)faza cu sarma,numai ca azi am deschis capacul de la sigurante si nu am gasit nici un releu roz,doar 3 negre mici patratoase si doua mari unu galben si unu verde parca,maine fac si o poza." Te pup !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa citesc codul.este 1-1-1 deci totul e “ok“la masina mea.In legatura cu releele,cel roz din poza(fuel pomp relay) la mine are alta culoare.ma sfatu

iesti ceva opus?merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste codurile si la pinul A6 , sistemul de injectie de pe 20V aspirat are 2 calculatoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La A6 - 4-1-1 ! Sunt curios!

4-1-1

Throttle switch signal faulty or missing

Parca se vede un orizont?....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa ce ai citit codul 411 , ai reapasat pe buton sa treaca la urmatorul cod ? sau l-ai lasat asa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectific,am gresit tipul de motor(al meu non turbo). deci spune asa; Throttle position sensor signal absent !! pe site-ul (http://www.scandcar.nl/volvo-850-foutcodes_ne.html)

Nu am mai apasat pe buton....of, scuze deci trebuie sa mai apas o data si sa astept alt cod,si pe a2 si pe a6?

Am fost la masina din nou, am apasat din nou pe A6 si imi arata acelasi cod 4-1-1 ...Pe A2 1-1-1.....

The

Throttle Position Sensor

, or TPS, is located on the throttle body at one end of the throttle shaft. It signals the computer when the throttle is either closed (IAC can be activated) or fully open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaparat incerc sa spun ceva, totusi incerc sa ajut cum pot. (Tot de la voi am invatat si eu!)Franke spunea ca nu a gasit releul "roz" deci am postat poza sa vada exact pozitia lui. Releul 103 este acesta, lucru marunt pentru cunoscatori,o enigma pt ceilalti. Si chiar daca nu are legatura cu incalzirea motorului, acest releu este in top trei la 850-uri cand motorele acestora nu vor sa porneasca. Primul fiind senzorul de pozitie al arborelui cu came urmat de senzorul de acceleratie. Sa speram ca acesta va fi si in final inca un 850 va zburda din nou pe strazi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now