iulianbil

punere la punct distributie s80 2001 2922cc

6 posts in this topic

Salutare si bun gasit tuturor membrilor.Am o mare problema cu punerea la punct a distributiei s80 2001 2922cc 200cp aspirat benzina 200000km.Acum vreo 6 luni am fost la service(recunoscut) sa schimb distributia si simeringurile de la axele cu came.Ce au facut acolo ei stiu ideea e ca au dereglat-o total (nu tragea, rateuri , consum 20%,ulei pe la suruburile de la capac),Am cerut explicatii care au fost vagi ca nu-i din cauza lor ca ei au pus-o la punct dupa carte(cale, etc).Da-i scandal cearta ca intr-un final sa aflu de la un mecanic ca nu au avut cale ptr. motorul asta(cand am fost la ei s-au uitat la motor si au zis ca au tot)si ca au facut semne pe axele cu came cu marcarul care din greseala s-au sters.M-am enervat si am plecat.Am fost la rep.volvo s-au uitat si au zis ca n-au ce sa faca .(ca sa ma duc inapoi la aia,ca sa calibreze axele etc)Asa ca am bagat-o in curte si am demontat-o.Am pus vibrochenul la semn, iar semnele de pe axe erau total aiurea fata de semnele de pe capac.Am fixat axele dupa semne am invartit motorul si agata.Concluzie;cei de la service au dat jos fuliile de la axe si le-au pus aiurea.Am demontat fuliile,senzorul de la axa de admisie,capacul de la axa de evacuare sa ma uit dupa semne.Nu am gasit nici un semn sau poate nu le-am vazut.Rugamintea mea daca ma poate ajuta cineva cu vreo idee sau informatie cum sa aliniez axele cu came.Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit !

Fii atent , semnul de pe fulia de la vilbrochen l-ai gasit ? daca nu imi zici si iti explic si de ala .

Dai jos senzorul de la axa cu came de evacuare si daca nu ma insel pe admisie ai un capac (il scoti si pe ala ) . Ai sa vezi acolo niste "semilune" , dunga aia dintre ele trebuie sa fie pe aceeiasi axa .

Cateva tutoriale de pe www : http://www.matthewsv...hp?f=10&t=26251 , http://www.matthewsv...hp?f=11&t=34642 (trebuie pus la punct si vvt-ul)

Uleiul de la suruburi este de la siliconul aplicat prost .

Din ce oras esti ?

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai uitat pe ambele parti ale fuliei dupa semne? Apoi schimba fuliile intre ele.Trebuie sa-i dai de cap pana la urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, va rog vorbiti in cunostiinta de cauza ! Cum sa schimbe fuliile intre ele daca cel putin una, daca nu chiar ambele sunt variatoare ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa cumperi Haynes si poate se regaseste si modelul tau.Este cam deosebit pt manualele uzuale dar incearca.Nu este usor de facut."Specialisti" gasesti peste tot ,dovada ca esti nevoit sa faci acum pe autodidactul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare si multumesc frumos ptr raspunsuri.sunt din bacau.semnul de la vibrochen l-am gasit.

am vadis-ul care nu explica in amanunt ce trebuie facut sa aliniez axele atunci cand sunt dereglate vadisul explica ce trebuie facut cand axele au fost calate inainte de demontare.

senzorul si variatorul(vvt-ul) se afla pe axa de admisie (nonturbo 2922cc aspiratie,t6 are vvt-ul pe evacuare).de inversat nu pote fi vorba iar semne nu am vazut pe nici o parte si chiar daca ar fi nu ma ajuta cu nimic atata timp cat axele nu sunt reglate.

axa dintre semilunile de la capatul axelor este aproximativa cat mai aproape de adevar .de ce spun asta ptr ca am desfacut la acelasi tip de motor (bine inteles dupa ca am fixat-o la semne)si era un decalaj de vreo 2 cm. intre axe si linia imaginara.(cum explica vadis-ul) si Brava

am fixat la fel si la motorul meu si agata.

vreau sa zic ca am luat-o babeste 1-2 dinti in fata 1-2 in spate ambele axe ba axa de evacuare ba de admisie(2 zile),am bijuterit inainte si inapoi am reglat cat de cat variatorul(vvt-ul)am curatat cvvt verificat+garnitura si i-am dat de capat cat de cat.merge binisor nu da rateuri, porneste usor, nu se ineaca ,consumul 11-12 in oras, nu scoate fum,singura problema e ca pana la 3500 ture este puturoasa chiar daca merge rotund

am pus-o pe tester si a dat eroare axa cu came admisie ptr ca acolo este senzorul dar sunt 100% sigur ca si axa de evacuare este aiurea ca nu avem sa o nimeresc la fix(nu avem eu norocul asta).

ce am de facut este sa dau capacul de la axe jos sa rezolv problema cu uleiul de pe langa suruburi (garnitura lichida la capac) si sa aliniez axele cu came si vibrochen,care nu prea stiu cum

de aceea va cer ajutorul.multumesc f mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now