Patrichi_Mihai

O intamplare si o intrebare (Lumini interior)

13 posts in this topic

Salutare,

Intamplarea ar fi cam asa : am lasat masina cam o saptamana si cateva zile nepornita, parcata linistit la principala, unde parcheaza mai toata lumea. Nimic neobisnuit pana acum, a stat si mai mult (2 saptamani si ceva) cat au fost ninsorile si a pornit fara probleme. Primaria Iasi dintr-un exces de zel electoral a decis sa traga o mica asfaltare/peticeala de fatada, complet neanuntata....zic asta pentru ca aseara cand am parcat masina sotiei langa volvo, totul era ok, nici o urma de "vezi ca maine asfaltam". In seara asta observ cu stupoare cand ajung acasa ca brusc....masina nu mai e acolo. Am gasit-o pe partea opusa a strazii binenteles cu un biletel in geam, aparut din senin, care ma instiinta politicos ca se asfalteaza.

Intrebarile ar fi cam asa : cum naiba au mutat-o aproape 10 metri si la ce probleme ar trebui sa ma astept? Am pornit-o, totul ok, nimic mesaje de eroare, am dat-o mai aproape de bordura si am incercat sa-mi dau seama daca ceva e in neregula. Urme pe ea nu are, dar tot nu imi explic cum au reusit sa o mute si de aici vin dilemele mele...au tras de ea si ar trebui sa ma astept la probleme cu directia, franele si orice ar fi putut fi bruscat ?

Singura chestie dubioasa care am gasit-o e legata de iluminatul interior : daca deschid masina din telecomanda, se deschide dar lumina dinauntru da se se aprinda si se stinge repede (are asa un gen de flash minor ca si cum ar vrea sa se aprinda dar se opreste brusc). Daca insist si mai apas o data pe butonul de deschidere din telecomanda (masina deschisa), se aprinde normal, totul ok. La fel daca apas pe butonul galben rotund se aprind toate luminile in mod normal. Doar cand apas prima data si masina e inchisa deja are simptomul asta. E ceva suspicios la mijloc sau are o anumita legatura cu faptul ca a stat nepornita si habar n-am....n-are curent? Ma idereaza lucrul asta mai ales ca in rest totul pare normal si luminile interioare se aprind fara probleme (deschis/inchis portiere, apasat pe butoane, verificat fiecare in parte). Am sa o scot la drum mai lung sa vad daca persista problema, dar momentan doar cand o deschid prima data are "ezitarea" respectiva pe care nu am mai intalnit-o pana acum

Orice idee sau sugestie e intotdeauna binevenita.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am vazut si in Bucuresti situatii cand se lucra pe strada si se mutau masinile: veneau cei de la ridicari, puneau masinile pe platforma cu macaraua (fara sa le traga, le luau pe sus) si le mutau in alt loc. Nu am stat sa verific daca le si aduceau in locul de unde le-au ridicat, se pare ca la tine nu ;)

Nu cred ca trebuie sa-ti faci griji, dar daca vrei sa fii linistit, intreaba prin vecinii bagatori in seama care au asistat la "lucrari"....

Despre lumini nu stiu ce sa-ti spun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil au venit cu o masina de ridicari si au mutat-o.Nu cred ca faceau in asa fel sa o tarasca sa chestii de genul,mai ales ca zici ca nu are semne vizibile pe ea.

Legat de lumini,mergi cu ea la un drum mai lung si vezi poate isi revine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima mea impresie asta afost ....ca au luat-o pe sus. M-am uitat peste tot, si la praguri si pe laterale sa imi dau seama daca exista urme care sa indice altceva dar nu am gasit. Oricum un moment de genul "Yo dude...where's my car" pe care nu il doresc nimanui :smile:

Cu luminile e partea ciudata pt ca nu inteleg cum functioneaza...exista vreun senzor care ii dicteaza cand sa le aprinda in functie de iluminarea de afara (sa o fi luat razna?) sau e doar o setare "default" prin care le aprinde indiferent ca e zi sau noapte? Ipoteza cu senzorul sau faptul ca a stat nepornita sunt singurele pe care le am (in afara de altele gen doctor House).

Edited by Patrichi_Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Masina are alarma? Dupa teleportarea masinii de pe o parte pe cealalta ai pornit masina? Faza cu lumina poate fi de la baterie descarcata sau alarma! Bafta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine la servici se muta masinile din port cu elevator , cu cauciuc pe lame. Poate asa a fost si la tine....NU ramin urme, alarma nu porneste pentru ca masina nu e inclinata.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihai numai la modelele noi dupa 2006- este activata functia asta, luminile din interior se aprind numai cand afara este intuneric . Masina ta are senzor de lumina, este sus pe plansa de bord .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzele mele pt intarzaierea in a raspunde.

Masina nu are alarma, desi initial am avut un imbold da a-i pune imediat una, daca retin eu bine chiar Bogdan G si Helm mi-au taiat repede pofta (in sensul bun) cand mi-au oferit si informatii despre pret.

Multumesc de clarificari....acum ramane doar sa-i dau de cap daca a luat-o senzorul razna (un parbriz incredibil de murdar ar influenta cu ceva oare corecta functionare ? :smile:) ) sau (rog expertii sa nu rada) imi zice bateria ca e timpul sa o schimb. N-am avut probleme cu ea pana acum si daca nu ma insel, e chiar bateria cu care a venit masina din fabrica.

Edited by Patrichi_Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai alarma, bateria este cauza (prea descarcata)! Motorul cred ca nu porneste, nu? Poti sa pui bateria pe redresor inainte sa dai bani pe alta noua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andu: omul (Mihai) spune ca masina porneste (si nu are nici coduri de eroare) chiar din primul post! Iar problema este ca nu se aprind becurile din interior (la prima comanda) si nu-mi vine sa cred ca alea consuma mai mult decat un diesel la pornire ;) Mie mi-a ramas unul din becurile din interior aprins peste noapte si n-am avut nici o problema sa pornesc, desi bateria e de aceeasi varsta cu masina.

Inainte sa schimbi bateria, mai cauta alte posibile probleme (din pacate nu stiu sa te indrum ce sa cauti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, am revenit cu vesti bune :)

Pana la urma s-a dovedit a fi (cred) de la baterie (sau de la mizerie desi nu am cum verifica). Cert este ca dupa ce i-am tras o spalare buna si cativa kilometri facuti prin oras (ul minunat) luminile interioare si-au revenit la vechiul (si bunul) comportament, care s-a pastrat si dupa aproximativ 400 de km facuti weekend-ul acesta.

Din seria Intrebari de "noob", ce se pune in rezervorul pe al carui capac scrie "Power Steering" (cel de pe partea pasagerului, deasupra rezervorului cu lichid pt parbriz)? Nu am nici o problema dar intreb deoarece nu imi amintesc vreodata in aproape 2 ani sa fi avut vreo treaba cu el (in iarna a fost schimbat lichidul de frana si aerisita instalatia) si ma gandesc ca trebuie completat si acolo cu ceva la un anumit interval :)

Cu ce solutie/substanta este recomandat sa fie spalat/intretinut motorul (ma refer la exterior)? Am dat jos capacul protector si am observat destul de multa mizerie imbacsita de care as dori sa scap. Aveam un tub mare de WD40 la indemana dar mi-a fost cam aiurea sa il folosesc (destul de multe mufe si fire pe acolo) asa ca am spus ca ar fi mai bine sa intreb.

Numai bine ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Power steering = servodirecţie, se completează cu ulei de servo. Trebuie să-i verifici nivelul şi să-l completezi, dacă e necesar. Nivelul variază în funcţie de temperatura lichidului. Scrie şi pe "joja" (ataşată capacului): "ADD", "COLD", "HOT".

E recomandat să-l schimbi pe tot, dacă are aspect tulbure, noroios. E o procedură relativ simplă. E recomandat să foloseşti lichid OEM (ATF, PN 30741424). User's manual-ul spune că nu e nevoie de schimburi.

PS: A venit, l-ai pus? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ceva timp, am vazut o buna metoda de ridicat masinile

S-au pus doua bare paralele la fiecare axa. Practic, masina era tinuta pe roti la ridicare. De asta nu se vede nimic la praguri

Mi se pare mai ok modul asta iar cei care ridica, evita scandalul cu proprietarul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now