flaviuss15

Turbo defect consum ulei si scoate fum

74 posts in this topic

la ce, la tabla sau la garnitura?;D eu am schimbat-o si p-aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da de garnitura aia de clingherit stiu de ea ca am vazut-o cand mi-a dat turbo jos si am pus-o in portbagaj. Si parca erau si ceva saibe de cupru acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate sunt la sistemul de ungere, se poate vedea cum arată, doar că cele două de cupru, la B5204T5, au PN 947282. ;D

post-820-0-42052700-1332999862_thumb.jpg

Sunt doua saibe de cupru, o garnitura din clingherit si una din cauciuc! In total patru, nu trei :violent1: :violent1: :violent1: !!!

Da de garnitura aia de clingherit stiu de ea ca am vazut-o cand mi-a dat turbo jos si am pus-o in portbagaj. Si parca erau si ceva saibe de cupru acolo.

Saibele de cupru le gasesti la orice magazin de piese auto, doar sa le iei pe cele vechi drept model! Doar pe cea ovala din clingherit si cea din cauciuc sa ti le comanzi!

ps: pana ajunge turbina la tine, cumpara saibele de cupru (2 bucati), garnitura din cauciuc si garnitura din materialul ala verde (cea ovala), din clingherit parca!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ai dreptate, mai este şi o a patra garnitură (PN 30637866, poziţia 36 din schiţa pusă de mine) care trebuie înlocuită, n-am spus niciodată că nu este, nu înţeleg atitudinea ta.

Totuşi, cred că s-ar putea scoate turbina şi ridicând-o de pe acea conductă fără să scoţi conducta din blocul motor, nu ştiu cum a demontat-o Flaviu.

Las-o mai moale cu ciocanele, te rog!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conducta de retur a turbinei intra prin apasare in motor, asa ca de ce sa nu o scoti? Turbina iese mai usor daca desfaci conductele de pe ea! :hammer: :hammer: :hammer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să nu trebuiască să înlocuieşti garnitura... ;D ...sau ca să nu rişti să cadă înăuntru...

Nu lua foarte literal ceea ce spun, când te-am rugat să încetezi cu ciocanele m-am referit să renunţi la atitudinea ostentativă şi ştii bine asta, n-o să te mai rog o dată, la fel cum n-o să-ţi mai atrag atenţia dacă începi să interpretezi ce-ţi spun acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasati nu va mai certati atat, eu am inteles ce trebuie sa imi iau si ce trebuie sa imi comand. Oricum va multumesc pentru sfaturi si idei.

Da, ai dreptate, mai este şi o a patra garnitură (PN 30637866, poziţia 36 din schiţa pusă de mine) care trebuie înlocuită, n-am spus niciodată că nu este, nu înţeleg atitudinea ta.

Totuşi, cred că s-ar putea scoate turbina şi ridicând-o de pe acea conductă fără să scoţi conducta din blocul motor, nu ştiu cum a demontat-o Flaviu.

Las-o mai moale cu ciocanele, te rog!

Turbina nu mi-am scos-o eu singur am fost la un service, si cel de acolo a scos si ceva conducte parca 3 erau cand le-am pus in portbagaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma cat te costa reparatia si ce schimba la ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu stiu ca prietenul asta azi nu a avut timp sa mearga la aia sa o duca si abia dimineata o sa mearga, deci maine o sa va pot zice care-i diagnosticul si care-i costul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu stiu ca prietenul asta azi nu a avut timp sa mearga la aia sa o duca si abia dimineata o sa mearga, deci maine o sa va pot zice care-i diagnosticul si care-i costul.

Am inteles! Indiferent de pretul cerut, sa negocieze cu ei, bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu ar fi diametral opus: să nu te ţigăneşti şi să-ţi păstrezi demnitatea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cred ca asa o sa ii si zic sa si fie baiatul maine, ca daca mergem pe varianta sa ne targuim si sa negociem posibil ei sa accepte dar apoi cine stie ce improvizatii pot face acolo ca sa compenseze eventuala negociere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cred ca asa o sa ii si zic sa si fie baiatul maine, ca daca mergem pe varianta sa ne targuim si sa negociem posibil ei sa accepte dar apoi cine stie ce improvizatii pot face acolo ca sa compenseze eventuala negociere.

Daca iti face placere sa dai cu 100-200 lei mai mult pe reparatie decat face, treaba ta!!! Garantia pentru ce ti-o da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti face placere sa dai cu 100-200 lei mai mult pe reparatie decat face, treaba ta!!! Garantia pentru ce ti-o da?

Probabil nu e genul de om care-şi vinde demnitatea cu 100-200 de lei. Nu înţeleg de ce insişti să negocieze, cred că ştie el mai bine, unii oameni mai au şi principii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu zic ca nu mi-ar prinde bine 100 - 200 de lei in plus in buzunar, dar si daca ar aparea eventuale probleme in garantie din cauza unei eventuale improvizatii atunci tot eu o sa am de muncit si timp pierdut aiurea. Sau ar putea sa pice dupa un an si o luna. Cei drept asta se poate intampla si in cazul celalalt. Sincer sa fiu o sa mai meditez pana dimineata.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, revin cu niste informatii, m-au sunat azi dimineata astia de acolo unde am dus turbo si mi-au zis ca inauntru acolo e uzat tot si trebuie tot schimbat. Mi-au zis ca e uzat si corpul turbinei cel unde sta axul si plus altele bucse s.a.m.d. M-a intrebat cel de la telefon cat mi-au cerut cei de la timisoara si eu le-am zis cat a fost, si a zis da ca intradevar trebuie schimbat corpul acela si ala costa da el a zis ca o sa imi faca pana in 1500 de lei. Ceea ce vreau sa intreb astia astia nu cumva m-au luat de fraier daca o vazut ce pret mi-au cerut cei de la timisoara. Problema este ca eu nu inteleg ceva, corpul acesta al turbine pe care sta axul sau unde vine axul nu este miezul turbinei? Adica sunt sinonime lucrurile acestea? Din cate am citit in topicul lui Andu el a avut aceeasi problema a trebuit inlocuit tot in el si plus axul ca era rupt si a costat tot 1200 de lei si ce a negociat el a ajuns la 1050 lei. Plus ca la mine axul e bun. Multumesc pentru eventualele lamuriri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te tiganesti si te face pe banii tai . Ramai cu demnitatea ... ca esti "valoare"

Lasand gluma , negociaza si este normal sa faci asta , ca in fond este munca ta si banii tai ,de diferenta iti poti cumpara pufarine ....suna ciudat , dar ti-ai luat ceva pentru tine .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic ca intre a te tigani si a negocia exista o diferenta. exista un prag al nesimtirii ca sa zic asa... un 10-15% cred ca e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou si Hristos a Inviat! Luni mi-au terminat astia de la service de montat turbo. Am lasat-o sa mearga vreo 20-25 de minute la relanti si apoi am iesit la o mica plimbare si totul era bine, si apoi dupa ce am facut vreo 5 km am mers putin mai accelerat si in rampa am vazut ca iar scotea putin fum, si cand am vazut aproape ca mi-a inghetat inima, ma gandeam ce o mai fi si de data asta. Si apoi am mers la servis si i-am explicat mecanicului si a zis ca asa o sa fac ceva timp cand se incalzeste toba si cand merg mai accelerat pana o sa se curete bine toba si altele pacolo si o sa arda uleiul vechi care intrase p-acolo. In a doua dimineata am plecat la acasa la sotia mea la Chisinau intr-o cursa de vreo 1000 de km aprox., si acum in acest moment sunt aici. In distanta asta am avtu si portiuni unde am putut sa merg mai tare dar in general nu am mers tare ca ba era drumul aglomerat rau ba multe localitati si nu m-am riscat. Dupa vreo 300-400 de km am vazut ca nu mai scotea fum deloc, dar dupa ce am trecut de bistrita si mergeam spre suceava la traversarea muntilor erau cateva curbe mai in loc unde nu puteam merge mai mult de 40-50 km/ora si cum ieseam din curba acceleram mai tare (3500 de ture)si fiind deal am observat ca i-ar a mai scos ceva fum alb, si am zis ca probabil inca nu sa ars tot de pe toba si ce o mai fi pe acolo. Apoi pana la Chisinau n-am mai vazut sa iasa si sper sa dispara de tot problema asta. Deci acu e bine dar parca nu mai trage masina ca inainte, da asta e ma impac cu gandul asa.

Acu sa va zic putin despre costuri, reparatia turbosuflantei a costat 1500 de lei, mi-a zis cel de acolo ca a schimbat tot miezul si tot ce mai este pe acolo in turbo bucse lagare etc. La servis am lasat 630 de lei asta insemnand manopera demontare si montare turbo, curatat si spalat interculer si furtune ce mai trebuiau pe acolo, schimbat filtrul de ulei si ulei. Cand au dat interculerul jos a curs din el cam 1l de ulei care mi-a zis mecanicul ca a fost impins de turbo acolo. Asta a fost scurta mea povestire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da-i inainte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou si Hristos a Inviat! Luni mi-au terminat astia de la service de montat turbo. Am lasat-o sa mearga vreo 20-25 de minute la relanti si apoi am iesit la o mica plimbare si totul era bine, si apoi dupa ce am facut vreo 5 km am mers putin mai accelerat si in rampa am vazut ca iar scotea putin fum, si cand am vazut aproape ca mi-a inghetat inima, ma gandeam ce o mai fi si de data asta. Si apoi am mers la servis si i-am explicat mecanicului si a zis ca asa o sa fac ceva timp cand se incalzeste toba si cand merg mai accelerat pana o sa se curete bine toba si altele pacolo si o sa arda uleiul vechi care intrase p-acolo. In a doua dimineata am plecat la acasa la sotia mea la Chisinau intr-o cursa de vreo 1000 de km aprox., si acum in acest moment sunt aici. In distanta asta am avtu si portiuni unde am putut sa merg mai tare dar in general nu am mers tare ca ba era drumul aglomerat rau ba multe localitati si nu m-am riscat. Dupa vreo 300-400 de km am vazut ca nu mai scotea fum deloc, dar dupa ce am trecut de bistrita si mergeam spre suceava la traversarea muntilor erau cateva curbe mai in loc unde nu puteam merge mai mult de 40-50 km/ora si cum ieseam din curba acceleram mai tare (3500 de ture)si fiind deal am observat ca i-ar a mai scos ceva fum alb, si am zis ca probabil inca nu sa ars tot de pe toba si ce o mai fi pe acolo. Apoi pana la Chisinau n-am mai vazut sa iasa si sper sa dispara de tot problema asta. Deci acu e bine dar parca nu mai trage masina ca inainte, da asta e ma impac cu gandul asa.

Acu sa va zic putin despre costuri, reparatia turbosuflantei a costat 1500 de lei, mi-a zis cel de acolo ca a schimbat tot miezul si tot ce mai este pe acolo in turbo bucse lagare etc. La servis am lasat 630 de lei asta insemnand manopera demontare si montare turbo, curatat si spalat interculer si furtune ce mai trebuiau pe acolo, schimbat filtrul de ulei si ulei. Cand au dat interculerul jos a curs din el cam 1l de ulei care mi-a zis mecanicul ca a fost impins de turbo acolo. Asta a fost scurta mea povestire.

Salutare, cum mai stai cu turbo ai mai avut probleme sau totul functioneaza ok dupa reconditionare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flavius vezi ca Andu vorbea de o turbina VNT de diesel fabricata de Garrett iar tu vorbesti de o turbina cu wastegate fabricata de Mitsubishi, singura asemanare este denumirea de turbina desi corect este turbocompresor .

Aveai toate informatiile trebuia doar sa cauti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc BogdanG, am cautat destul de mult inainte de a deschide acest topic dar n-am gasit nimic, probabil n-am scris corect ceea ce trebuia sa caut. Intradevar la mine este fabricata de Mitsubishi.

Salutare domn79, da acum este totul bine functioneaza bine, dar acu am o alta problema la cutia de viteze cand schimba din a2-a in a 3-a se accelereaza pana la 4000 de ture si apoi schimba dar la coborare este normal, in rest in toate vitezele nici nu se simte cand schimba. In fine acum ma documentez aici pe forum sa vad ce gasesc. Scuze pentru acest of-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mergi cu masina si vezi cum evolueaza problema, daca tot asa face trebuie sa te pregatesti de reparat/schimbat cutia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now