serge

Verificarea instalatiei de climatizare.

331 posts in this topic

Salut!

Intrucat se apropie vremea mai calda, voi face o verificare a instalatiei de climatizare (in termeni de nivel freon, ulei, etanseitate, eventuale scurgeri etc.) si voi completa nivelul freonului si, dupa caz, al uleiului din compresor.

Se simte ca nu raceste cum ar trebui.

Voi cat de des verificati acest aspect? Sau o faceti doar cand "nu mai baga"? :)

Am vorbit in mai multe locuri si am obtinut unele preturi.

Cunoasteti careva un service in Cluj care sa faca aceasta operatiune ca la carte, cu echipamente adevarate nu cu jucarii?

Daca nu, voi merge pe varianta reprezentantei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Intrucat se apropie vremea mai calda, voi face o verificare a instalatiei de climatizare (in termeni de nivel freon, ulei, etanseitate, eventuale scurgeri etc.) si voi completa nivelul freonului si, dupa caz, al uleiului din compresor.

Se simte ca nu raceste cum ar trebui.

Voi cat de des verificati acest aspect? Sau o faceti doar cand "nu mai baga"? :smile:

Am vorbit in mai multe locuri si am obtinut unele preturi.

Cunoasteti careva un service in Cluj care sa faca aceasta operatiune ca la carte, cu echipamente adevarate nu cu jucarii?

Daca nu, voi merge pe varianta reprezentantei.

Salutare!

Si eu am de gand sa fac acest lucru.

Cica calumea ar lucra cei de la BOSCH de pe Turzii, dar informatia asta o am de ceva vreme.

Daca nu s-a modificat intre-timp atunci e ok. Eu stiu ca fac si ca lucreaza bine.

Da de veste dupa ce rezolvi: pret, calitate lucrare etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dau de veste cu siguranta, doar ca nu stiu daca reusesc sa rezolv azi, ca azi ma ocup de ridicarea anvelopelor. :)

Preturile pentru instalatia de climatizare sunt urmatoarele:

- la AutoDoc (un service din Cluj): 200 lei +TVA pentru freon si, respectiv, 50 lei + TVA daca e nevoie de ulei (manopera inclusa)

- la Tubman (reprezentanta Subaru Cluj, care au service multimarca) si lucreaza bine la clima: max. 200 lei (TVA si eventuale completari de ulei, manopera incluse)

- la Premium Cars (reprezentanta Volvo Cluj): 150-200 lei, depinde de cantitatea de freon (TVA, eventuale completari de ulei, manopera incluse)

Primii mi se pare ca nu justifica preturile.

Cum spuneam, de indata ce termin cu anvelopele, ma ocup de aceasta problema si revin cu detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este indicat la 2 ani sa se faca o verificare/incarcare a instalatiei.La mine in oras ajunge la 150 ron cu incarcat freon,completat ulei si ce mai e pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beton.Hotie.Eu in vara din 2010 am facut reincarcarea + igienizarea cu wynns si am de gand sa o fac si anu asta ambele.Atunci aveam 380 grame de freon,care nu era f putin dar vacuum prea mic.Aparatul automat iti scoate tot freonul si baga cat trebuie + ulei + vacuum.Dupa asta sulflul de aer era mult mai puternic si lojic si mai rece.Incarcarea a fost 80 lei + 80 igienizarea.Si acum este acelasi pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dau de veste cu siguranta, doar ca nu stiu daca reusesc sa rezolv azi, ca azi ma ocup de ridicarea anvelopelor. :smile:

Preturile pentru instalatia de climatizare sunt urmatoarele:

- la AutoDoc (un service din Cluj): 200 lei +TVA pentru freon si, respectiv, 50 lei + TVA daca e nevoie de ulei (manopera inclusa)

- la Tubman (reprezentanta Subaru Cluj, care au service multimarca) si lucreaza bine la clima: max. 200 lei (TVA si eventuale completari de ulei, manopera incluse)

- la Premium Cars (reprezentanta Volvo Cluj): 150-200 lei, depinde de cantitatea de freon (TVA, eventuale completari de ulei, manopera incluse)

Draga Serge, cand te duci sa schimbi freonul ori sa incarci instalatia cu freon, uleiul intra in pret! Aparatul de incarcat freon se seteaza pe marca masinii ,model si anul de fabricatie ori manual (ex: 500g freon plus 50 g ulei)! In Bucuresti incarcarea cu freon costa de la 70 lei pana la 200-300 lei, poate si mai mult!

ps: uleiul trebuie sa intre in pretul incarcarii cu freon :D, si costa enorm la voi ;D ;D ;D

ps2: te rog sa suni la numerele de telefon din link-ul pus de mine sa te convingi: http://www.infostrazi.ro/strada-bratarii-bucuresti/master-motors_p3466#

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai incerc sa vad in acest weekend si alte oferte.

Cunosc in Cluj 2 cazuri in care costurile au fost de 90 si, respectiv, 120 lei dar rezultatele dupa 2 si respectiv 3 saptamani au fost dezastruoase. S-a lasat cu scurgeri, nefunctionari si probleme cauzate de uleiul introdus. Alte detalii nu am, dar asta m-a facut sa ma indrept inspre un service care stie ce face si CU CE face.

Fara indoiala ca voi cauta o solutie cat mai accesibila, pentru ca n-am chef de compromisuri.

Am gasit intr-o alta parte la 170 lei, si incerc sa scot un discount pt ca vreau sa fac si igienizarea cu Wynn's AircoClean.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai incerc sa vad in acest weekend si alte oferte.

Cunosc in Cluj 2 cazuri in care costurile au fost de 90 si, respectiv, 120 lei dar rezultatele dupa 2 si respectiv 3 saptamani au fost dezastruoase. S-a lasat cu scurgeri, nefunctionari si probleme cauzate de uleiul introdus.

Am gasit intr-o alta parte la 170 lei, si incerc sa scot un discount pt ca vreau sa fac si igienizarea cu Wynn's AircoClean.

Cand aparatul este pus pe masina, se fac teste de vacum si presiune compresor! Daca da cu rest, trebuie sa te anunte! In general, majoritatea masinilor functioneaza cu agent de racire 134 (adica freonul)!

Legat de igenizarea tubulaturii, asta o poti face si tu, nu este mare filozofie! Sprayul vine cu un furtun lung care se introduce in toate gurile pe unde sufla aer instalatia de climatizare! Pretul pentru un spray pleaca de la 18 lei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

As face-o, dar e o pseudo-igienizare.

Eventualele mirosuri (care la mine oricum nu exista) si fungi/mucegati/etc. doar se acopera cu asemenea solutii. O igienizare facuta ca la carte inlatura toate acestea.

R134a este, intr-adevar, agentul de racire folosit cam de toti "providerii".

Care pot fi "fault"-urile si cum se remediaza daca sunt probleme la testul de vacuum si presiune a compresorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

andu. Si eu am incercat 1-2 modele de pseudo cleanere de clima din comert, care clar sunt bani aruncati, mai precis miros de lamaie pt maxim cateva zile.Cea mai eficienta/ieftina metoda este wynn`s care chiar are efect.Nu pot sa ma laud ca la mine mirosea in masina,se simtea dupa 2-3 zile de stationare,mai ales pe ploaie un miros putin neplacut cateva minute dupa ce plecam.Dupa ce porneam clima disparea repde.Dupa ce mi au iginenizat masina cu aparatul ala pot spune ca si dupa 1 an nu am mai simtit nimic.Apoi parca am inceput iar sa percep un usor miros.O alta metoda, avand acces la niste subtante folosite in industria alimentara(se stropeste carnea proaspata/refrigerata inainte sa fie ambalata in atmosfera protectoare) care distruge absolut orice germen/bacterie/virus este twinoxidul,dar fiind lichid nu poti face cine stie ce.Daca l puteam pulveriza cum face aparatul de la wynns era cel mai bun.

In legatura cu reincarcarea climei asta am zis si eu:aparatul scoate tot(freon, ulei) si reumple tot, in acelasi timp testand pe ceas si presiunea la compresor(daca are sau nu pierderi),totul durand cam 45min

Daca aparatul de reincarcat nu ajunge la o anumita presiune pe ceas,inseamna ca ai pierdere de vacuum, si atunci aia de la service trebuie sa bage o substanta de contrast care se poate vedea cu lampa cu ultraviolete si se uita unde ai scurgere si teoretic trebuie sa repari.(din cate stiu eu)

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles Thor! Eu aveam un miros usor sesizabil de care am scapat folosind un asemenea spray! Pentru a nu mai avea treaba cu mirosurile neplacute dupa igenizare, va puteti programa clima (ventilatorul) sa poreasca la 20-30 minute dupa ce ati oprit motorul, pentru a usca tubulatura! Sau daca tot vreti o igenizare ca la carte, desfaceti tubulatura prin care circula aerul si spalati-o :)!

trebuie sa bage o substanta de contrast care se poate vedea cu lampa cu ultraviolete si se uita unde ai scurgere si teoretic trebuie sa repari.

Aceasta substanta este mereu prezenta in freon!

Care pot fi "fault"-urile si cum se remediaza daca sunt probleme la testul de vacuum si presiune a compresorului?

Poate sa fie compresorul defect, poti sa ai fisura/fisuri in radiatorul climei sau in conducte! Remedierea consta ori in repararea pieselor defecte, ori in inlocuirea lor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu stiu daca la noi se poate programa ventilatorul sa porneasca dupa ce opresti masina.Teoretic trebuie sa faca asta singur,daca nu ma insel am observat asta la un logan oprit si mergea ventilatorul de parca si lua zborul.

Pe multi i am auzit ca in momentul cand schimbi f polen atunci trebuie pulverizat pe radiatorul ala (sau cum i o zice )din spatele la f polen.Cam de acolo vin mirosurile

La mine cand am reincarcat clima am avut probleme cu carbunii la ventilatorul de langa radiator(pornea cand vroia el,implicit si clima)In momentul cand a pus aparatul sa incarce nu a pornit ventilatorul si imediat au zis ca ceva nu i bine.nu facea presiune cum trebuie la aparat.Dar eu stiam ca in momentul cand nu merea ala compresorul incerca tot sa cupleze si tot la 30 secunde clantanea(sunetul de pornire), apoi se oprea.I am dat o palma la ventilator si a pornit,apoi au putut reincarca clima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ma insel am observat asta la un logan oprit si mergea ventilatorul de parca si lua zborul.

Te inseli! Pornise electroventilatorul pentru racirea motorului :D :D :D! La s60, s80, xc90 si alte modele merge setat sa porneasca ventilatorul climei dupa un anumit timp, cum ziceam mai sus! Poate si la s40 merge!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat in aceasta dimineata operatiunea.

Am fost in reprezentanta Volvo.

A fost nevoie de o reincarcare consistenta cu freon.

Mi-au spus ca e in regula totul acum, iar aerul rece e arctic. :)

149,16 lei. Timp de executie sub o ora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat in aceasta dimineata operatiunea.

Am fost in reprezentanta Volvo.

A fost nevoie de o reincarcare consistenta cu freon.

Mi-au spus ca e in regula totul acum, iar aerul rece e arctic. :smile:

149,16 lei. Timp de executie sub o ora.

Multumesc de informatie!

Intrebarea mea e daca in pretul respectiv intra doar reincarcarea,

sau au curatat toata instalatia. Se stie ca in principiu acolo

se ascund tot felul de bacterii, si ciuperci ce le inspiram in plamani, chiar

daca exista sa zicem filtre.

Cum stam la capitolul acesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu au curatat instalatia.

Pentru asta poti sa faci o igienizare cu Wynn's AirconClean la orice service care dispune de acest aparat.

Si eu urmeaza s-o fac undeva cat mai curand.

Cunosc un loc in Cluj-Napoca, costa 95 lei+TVA.

Daca vrei, iti dau mai multe detalii pe PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, dă detalii "pe public", poate sunt şi alţi clujeni interesaţi... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu au curatat instalatia.

Pentru asta poti sa faci o igienizare cu Wynn's AirconClean la orice service care dispune de acest aparat.

Si eu urmeaza s-o fac undeva cat mai curand.

Cunosc un loc in Cluj-Napoca, costa 95 lei+TVA.

Daca vrei, iti dau mai multe detalii pe PM.

Pai vreau, dar poate e mai ok pe public cum zice HEIMDALLR.

Dar cei de la Primus nu pot face? sau salta pretul?

Eu stiu ca o curatire fac cei de la BOSCH de pe Turzii, dar nu sunt sigur si

nici nu stiu pret.

Parerea mea e ca poti sa pui freon si alte cele,

dar din punct de vedere al calitatii e important sa igienizezi

instalatia ca la carte, daca vrei sa investesti in sanatatea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, dă detalii "pe public", poate sunt şi alţi clujeni interesaţi... ;D

Mda... N-am gandit-o prea bine, asa? :P

E vorba de service-ul auto Iovi (click aici).

La ei ar fi 95 lei + TVA igienizarea.

Dar cei de la Primus nu pot face? sau salta pretul?

Nu stiu de cei de la Primus, ca-s in Bucuresti. :)

Dar nici de Premium Cars (Cluj) nu stiu daca fac. Incearca sa le dai un telefon si sa vezi cum stau lucrurile. Da' sa ne zici si noua dup-aia. :P

din punct de vedere al calitatii e important sa igienizezi instalatia ca la carte, daca vrei sa investesti in sanatatea ta.

De acord. Si in placerea ta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de cei de la Primus, ca-s in Bucuresti. :smile:

Dar nici de Premium Cars (Cluj) nu stiu daca fac. Incearca sa le dai un telefon si sa vezi cum stau lucrurile. Da' sa ne zici si noua dup-aia. :P

Greseala mea, prin Primus ma refeream la Premium Cars , adica reprezentanta. :)

Am sa ma programez cand fac revizia. Tot atunci am sa reglez si farurile ca-s cam chioare. (problema standard la Volvo pare-se)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa ma programez cand fac revizia. Tot atunci am sa reglez si farurile ca-s cam chioare. (problema standard la Volvo pare-se)

Ce intelegi prin chioare? S-ar remedia problema printr-un simplu reglaj?

(Cu mentiunea ca am fi off-topic aici)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce intelegi prin chioare? S-ar remedia problema printr-un simplu reglaj?

(Cu mentiunea ca am fi off-topic aici)

Da, suntem offtopic, dar raspund si restul pe privat daca e sa fie intrebari.

Ale mele nu bat cum ar trebui. Mentionez ca nu sunt Xenon, sunt faruri simple.

In oras sunt ok, dar afara lasa de dorit la faza scurta.

Din cate stiu e o problema des intalnita la Volvo cel putin la S40/V50 din

cunostintele mele.

Nu mai stiu cu cine am vorbit pe forum si cica s-a vazut diferenta cand le-a reglat

la reprezentanta. Acuma poate a lui erau dereglate si a mele nu, vom vedea.

M-am interesat si se pot regla din far, este o rotita de care se poate invarti.

Atentie "scripetii" sunt din plastic si ar putea sa crape fiind mult praf pe acolo.

Asa ca indicat ar fi dupa ce gasesti rotita sa cureti si apoi sa pui un pic de ulei

de mecanism fin.

A doua problema ar putea fi oglinda din far, care ar putea sa fie murdara. Acolo

nu prea ai acces decat cu o oglinda de aia mica de stomatolog si chiar daca

vezi ca e murdar acolo.. nu prea poti curata. E exclus sa pui degetul sau asa.

S-ar putea curata cu ceva scule de curatat lentilele foto sau asa, dar

n-am incercat. Oricum accesul la acea oglinda de care zic e destul de

dificil.

Prin oglinda ma refer la "palnia" din material reflector din jurul becului.

Seamana cu palnia de la lanterne de principiu.

Problema am rezolvat-o un picpunand niste becuri de la Philips

care au costat vre-o 180 ron 2 bucati. Se vede diferenta

dar nu sunt in totaliate multumit. Nu stiu sa zic modelul de bec,

oricum undeva mai sus de average din gama lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praf in far,ma indoiesc sincer sa fie deoarece sunt etanse si nu prea vad loc pe unde sa intre.Problema e ca aceste faruri cu lupa sunt facute pentru xenon,s-a mai discutat pe aici aceasta problema.

Daca nici dupa reglaj nu esti multumit,treci pe xenoane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praf in far,ma indoiesc sincer sa fie deoarece sunt etanse si nu prea vad loc pe unde sa intre.Problema e ca aceste faruri cu lupa sunt facute pentru xenon,s-a mai discutat pe aici aceasta problema.

Daca nici dupa reglaj nu esti multumit,treci pe xenoane.

Nici eu nu cred in ideea cu praful, e putin probabil, dar nu imposibil.

Vom vedea rezultatul la reglaj si apoi vedem si cu xenoane... oricum.. scumpa distractie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now