serge

Verificarea instalatiei de climatizare.

331 posts in this topic

Luna trecuta am ramas fara aer, am fost la un service si mi-au umplut intalatai cu freon si au si verificat-o, dar saptamana trecuta am constatat ca nu ma baga aer rece deloc, dupa o luna de functionare. In weekend voi pleca din Bucuresti si nu vreua sa merg 600 km cu geamul deschis.

Multumesc

Raspunsul urmator este la postul lui ptutunaru dar, totodata, face si update-ul situatiei mele expusa mai sus in cuprinsul postarilor anterioare.

@ptutunaru,

Avand in vedere ca simptomele descrise de tine sunt identice cu ale mele, iti recomand verificarea instalatiei pentru a vedea daca exista scurgeri. Pentru asta, cei de la service ar trebui sa faca uz de "arsenalul" aparaturii cu UV din dotare.

Chiar daca la testul de vacuum totul pare ok, niste pori mici si numerosi s-ar putea sa fie cei din pricina carora ramai fara freon.

Daca citesti mai sus, am avut aceeasi problema. La mine a fost radiatorul de clima. In partea de jos se "dezvoltasera" niste pori din cauza sarii de asta-iarna si a depunerilor de pe lamele (pozitia favorizeaza asta, radiatorul de AC fiind pozitionat intre radiatorul de racire al motorului si radiatorul de la intercooler. Porii au fost multi si aproape insesizabili, chiar si la UV si, din cauza dimensiunilor reduse pe care le-au avut, nu au influentat nici testul de vacuum. De reparatie la radiator nu poate fi vorba, deci nici sa nu te gandesti la asta. S-ar putea sa-ti propuna multi sa-l "mesteresti", dar nu merita din varii motive.

La mine a fost o aventura identificarea radiatorului pe codul OEM, pentru ca cei care-mi facusera identificarea luasera un cod care s-ar fi potrivit pana la aprox. 1000 de unitati inaintea mea, judecand dupa numarul de sasiu. Asa ca dupa 4 radiatoare identificate aiurea, m-am "atacat" si am facut identificarea si echivalenta eu personal, pe baza informatiei din VIDA, TecDoc si alte programe de furnizori sau producatori.

Pretul meu a fost de 573 de lei, pe producator Nissens. Dar asta pentru ca lucrez cu un anume furnizor de la care iau piese la pretul de import, fara ca el (furnizorul) sa-si puna adaos. Sa-i spunem... o prietenie. :) S-ar putea sa-l gasesti la retail-eri undeva la 900 de lei (reprezentanta pe acelasi producator te scoate cam in 1100 lei). OEM e 2850 lei.

Manopera m-a costat 200 de lei (pt schimbarea radiatorului este necesar sa demonteze bara fata, grila, cablurile/mufele aferente, precum si radiatorul de intercooler) + 144 de lei reincarcarea cu freon (in care intra, evident, si ulei de compresor si solutie UV). Cand vorbesc de costuri de manopera ma refer la pretul de reprezentanta, dar m-as mira sa-ti ia undeva mai putin decat atat. Cu ocazia asta, ma declar pe deplin multumit si de serviciile din cadrul reprezentantei Volvo din Cluj-Napoca. Profesionalism, onestitate si comunicare.

Asadar, toata afacerea "m-a dus" in 923 de lei.

Recomand, insa, o verificare mai amanuntita a problemei tale pentru a sti cu exactitate daca e aceeasi cauza, si anume radiatorul de A/C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc,

O sa o duc prima data la service-ul unde am incracat instalatia, o sa le explic situatia, si in functie de raspunsul lor o sa cer parerea si la reprezentanta, nu stiu cat ma va costa la Primus toata treaba, sper sa nu coste prea mult am bagat cam multi bani in ea in 4 luni de cand o am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este 700RON radiatorul de clima NOU la mine, de la NRF. Sunt sanse ca acela sa fie vinovatul, pt. ca nu e primul pe care il vand si s-au mai plans oamenii de radiatoare sparte (fiind "la inaintare" primul spre botul masinii, el ia toate pietrele si mustele in plex)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa sun la service pentru progamare azi si dupa constatarea lor, saptamana viitoare iti fac o solicitare,am mare nevoie de masina in weekend, plec din Bucuresti.

Multumesc pentru oferta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anunta-ma te rog cu minim 3 zile lucratoare inainte sa ai nevoie de el pt. ca exista riscul sa nu fie pe stoc la importator si sa-l pot comanda fara sa te duc cu zaharelul ca "vine maine, vine maine"... nu sunt genul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

cine ma poate ajuta cu o imagine din Vadis cu instalatia de climatizare pentru un volvo v50 2006, Am nevoie sa identinfic o conducta cu probleme,

Multumesc Midnight pentru oferta cu radiatorul, se pare ca am probleme cu o conducta care iesie din compresor si merge in radiator.

o zi buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

cine ma poate ajuta cu o imagine din Vadis cu instalatia de climatizare pentru un volvo v50 2006, Am nevoie sa identinfic o conducta cu probleme,

Multumesc Midnight pentru oferta cu radiatorul, se pare ca am probleme cu o conducta care iesie din compresor si merge in radiator.

o zi buna

Da-mi VIN-ul si am sa incerc sa rezolv azi mai tarziu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa ai pierdere acolo unde se imbina conducta cu radiatorul....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,

problema este conducta ce iese din compresor catre radiator reper 3676531, o sa verific mai amanuntit diseara, cu schita in mana, cine ma poate ajuta cu ea precum si cu o-ringul aferent? la service nu au avut, decta foarte scumoa si dura o saptamana.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,

revin cu solutia la problema aerului conditionat, si de asemenea cer si un sfat. Problema a fsot conducta dintre compresor si radiator, mufa ce se conecteaza la radiator avea o fisura destul de mare, am gasit un atelier undeva in Alexandria unde am sudat-o. Problema a aparut in momentul in care am verificat instalatia de clima dupa reparatie si schimbat oring-urile, cand in teste imi aparea ca pierde vid, am mers la un alte service unde am verificat amanuntit toata instaliata de clima cu substanta de contrast si spre surprindere nu prezinta scurgeri pe nicaieri, doar undeva intr-un col al radiatorului se vad urme de substanta dar foarte vechi, erau uscate. S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa ai pe radiator mici pori dar care trebuiau sa se vada cu subtanta de contrast, care este acum simptoma dupa reparatie, nu mai merge deloc sau merge 5-10 minute pe rece, sau daca dai maxim merge cateva minute si revine pe rece cand are ea chef, si eu am patit ceva de genu la V70, si am schimbat oringurile, radiatorul de clima si tot asa face, cica ar mai fi un senzor de interior imbacsit dar la V70 nu il gasesc, la V50 recunosc ca era foarte imbacsit si a trebuit suflat cu aer si curatat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu s-a vazut nimic cu lampa, doar acea substanta , care zic ei ca ar fi foarte veche,era uscata, clima functioneaza destul de bine, in service a functionat mai bine de 10 min dupa a 3 verificare si pe drumul spre intoarcere, am strabatut bucurestiul cu caerul la 18 grade pana in centru la unirii si apoi pe 21 de grade , inghetasem de frig. Sper sa nu mai am probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la V50 recunosc ca era foarte imbacsit si a trebuit suflat cu aer si curatat.

Unde se afla acel senzor, sa-l curat "preventiv".

Si mai adaug o intrebare.

Dupa ce a stat la soare masina vreme buna, o zi cat sunt la servici,

cand ma urc si dau drumul la clima, dupa ce incepe sa dea rece (dureaza un pic - e ok)

aerul e mai rece la sofer decat la pasager - diferenta ce o simt cu mana.

Aerul e setat la aceeasi temperatura pe ambele zone.

E voit acest lucru? Sau tine de senzorul de care ziceam mai sus care e murdar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde se afla acel senzor, sa-l curat "preventiv".

Si mai adaug o intrebare.

Dupa ce a stat la soare masina vreme buna, o zi cat sunt la servici,

cand ma urc si dau drumul la clima, dupa ce incepe sa dea rece (dureaza un pic - e ok)

aerul e mai rece la sofer decat la pasager - diferenta ce o simt cu mana.

Aerul e setat la aceeasi temperatura pe ambele zone.

E voit acest lucru? Sau tine de senzorul de care ziceam mai sus care e murdar?

Sensorul este pe capacul de plastic din spatele consolei, si iasa fara sa demontezi altceva, e legat la mufa aia mica verde iar in capacul de plastic e prins in cleme si un cauciuc microporos, pe capac se observa din afara cateva fante pe unde normal ar citi el temperatura. Legat de zona rece diferita posibil sa fie dereglat ceva, nu am patit dar din ce scriu colegii de forum se poate recalibra din soft distributia aerului. Poza mea e de la o alta demontare nu trebuie sa te sperii ca nu ajungi la asa ceva. Bafta si daca ai timp sa il demontezi pune si ceva poze la obiect.

post-330-0-20873400-1341934203_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde se afla acel senzor, sa-l curat "preventiv".

Si mai adaug o intrebare.

Dupa ce a stat la soare masina vreme buna, o zi cat sunt la servici,

cand ma urc si dau drumul la clima, dupa ce incepe sa dea rece (dureaza un pic - e ok)

aerul e mai rece la sofer decat la pasager - diferenta ce o simt cu mana.

Aerul e setat la aceeasi temperatura pe ambele zone.

E voit acest lucru? Sau tine de senzorul de care ziceam mai sus care e murdar?

Dupa umplere in aprilie cu freon, la inceputul lui iunie am observat si eu acest fenomen (in drepata baga (chiar) cald ), pana a inceput sa bage la mijloc (in ambele ) cald, si in stanga frig. In cele din urma am renuntat la aer ca nu se mai numea asa...

Am zis sa re-calibrez acele flapsuri - nu a fost cazul - si am constatat ca nu prea mai am freon.

Dupa o re-testare cu vid a sistemului, am completat iar cu freon si acum merge iar.(acceptabil).

Cred ca am si eu un por pe undeva, iar radiatorul nu arata prea ok (are acele lamele suficient de indoite, tuburile par OK, insa cineva imi zicea ca e posibil sa nu se mai raceasca).

Cred ca nu scap de inlocuirea lui....

Edited by Ygrec

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sper sa nu aiba nimic radiatorul , din 4 mecanici doi ziceau ca e fisurat radiatorul si doi nu, sincer m-am uitat si eu cu acei ochelari si nu am vazut nimic verde cum sustineau ei doar o mica pata galbena la intrarea in radiatorde in partea de jos a tevi, iar intre lamele nu ma pot pronunta ca era substanta.

eu sper sa fi scapat ieftin decat cu acea conducta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa umplere in aprilie cu freon, la inceputul lui iunie am observat si eu acest fenomen (in drepata baga (chiar) cald ), pana a inceput sa bage la mijloc (in ambele ) cald, si in stanga frig. In cele din urma am renuntat la aer ca nu se mai numea asa...

La mine inca nu e diferenta asa mare.. sau cum sa zic,

pe stanga, la sofer vine rece bine de tot, dar dincolo sunt cateva

grade in plus, dar tot rece se numeste.

Cand e rece in masina, dimineata spre exemplu, nu simt nicio

diferenta intre fantele de la sofer si cele de la pasager.

Acest llucru l-am simti acum, dupa ce acum o luna am reumplut instalatia incat

ramasesem fara freon. Nu cred sa scape pe undeva freon. Dar daca problema

se agraveaza am sa verific.

@mariusyoyo: la care capac din spatele consolei te referi? Chiar spatele consolei?

Adica in spatele butoanelor sau in spatele butoanelor dar pe peretele celalalt dinspre motor?

Am sa ma uit dimineata sa vad daca gasesc ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spre surprindere nu prezinta scurgeri pe nicaieri, doar undeva intr-un colt al radiatorului se vad urme de substanta dar foarte vechi, erau uscate.

Indiferent ca urmele sunt "vechi si uscate", ele indica urme de scurgeri. Vechimea lor este posibil sa fie data de faptul ca nu a existat freon pe instalatie de o buna bucata de vreme.

Din punctul meu de vedere, sansele sa pierzi freonul sunt destul de mari. Nu-l vei pierde foarte rapid, mai degraba cred ca ar dura cateva saptamani, in functie de cat sunt de mari acei pori, in concret.

Tine-ne la curent, te rugam! Si multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ N3cks , e capacul de pe bord nu de pe consola radio, o sa fac azi o poza clara ca mobilul meu e antic si nu au iesit deloc clare ce am facut ieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ N3cks , e capacul de pe bord nu de pe consola radio, o sa fac azi o poza clara ca mobilul meu e antic si nu au iesit deloc clare ce am facut ieri.

Mersi, astept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde se afla acel senzor, sa-l curat "preventiv".

Si mai adaug o intrebare.

Dupa ce a stat la soare masina vreme buna, o zi cat sunt la servici,

cand ma urc si dau drumul la clima, dupa ce incepe sa dea rece (dureaza un pic - e ok)

aerul e mai rece la sofer decat la pasager - diferenta ce o simt cu mana.

Aerul e setat la aceeasi temperatura pe ambele zone.

E voit acest lucru? Sau tine de senzorul de care ziceam mai sus care e murdar?

Am gasit problema:

Am fost si am verificat cantitatea de freon. Din mai si pana aucma

cantitaea s-a injumtatatiti. Am reumplut instalatia cu freon si acum

merge perfect. Desigur ca problema e acum cu scurgerea si sa

gasesc unde anume se scurge.

Am pus substanta de contrast si peste cateva saptamani ma duc sa

verificam pe unde curge.

Deci cine are aceleasi simtome, cum ca e mai cald la pasager

decat la sofer ar putea avea aceeasi problema.

In plusla "rece maxim" adica "LO" nu era nici pe departe atat de rece

cum ar fi trebuit sa fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am patit-o din nou supa o sapatamana nu a mai functionat, i-mi poate recomanda cineva un service bun pentru clima in Bucuresti,sincer nu stiu pe unde pierde freonul, conducta problema am rezolvato. Dupa un drum mai lung de vreo 300 km cu clima pornita a doua zi pur si simplu nu a mai functionat.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu este sa verifici radiatorul de clima. In bucuresti, cei de la Primus s-ar putea sa te ajute pt asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now