serge

Verificarea instalatiei de climatizare.

331 posts in this topic

Unul nou, indiscutabil. Astea nu se tencuiesc cu chirpici profesional. :)

Cand se pune problema, poti merge pe Nissens ca producator, cu incredere.

Din pacate condensatorul este pus intr-o pozitie nasoala, intre intercooler si radiatorul motorului, pe de o parte - si asta poate da nastere unor cuiburi de balauri - fiind, totodata, semi-expus mizeriilor, sarii si pietrelor de pe drumuri - iar asta favorizeaza ciuruielile.

Uita-te peste toate posturile din topic, vei gasi multe informatii pertinente.

Bafta!

Edited by serge
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Asa patesc si eu de vreo 2 ani,incarc cu freon vara, merge ok si urmatorul an baga rece f. putin.

Ced ca tre sa ma pregatesc si eu de un radiator nou,aveti idee cit costa unul marca Nissen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jur ce 600 lei costa un radiator nou marca Nissens .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

la multe daca nu majoritatea masinilor radiatorul de clima este in fata celui de apa ... tot expuse ,,,

si daca cu greu iti ciobeste vopseaua de pe bara ... si mai greu sparge radiatorul de clima care e de alu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiatoarele se sparg pt ca sunt proaste nu pt ca sunt lovite de bondarul sinucigas . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca cu greu iti ciobeste vopseaua de pe bara ... si mai greu sparge radiatorul de clima care e de alu

Nu-i chiar asa... Vorbim de spargerea unor celule, nu de carcasa condensatorului. Dar OK, termenul "sparturi" e prea agresiv. De regula eu folosesc "pori". Dar sunt fara numar, fara numar... :)

Crede-ma, dupa 2 condensatoare schimbate la interval de un an, mi-am modificat optica. :P

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recent la v50 am schimbat radiator a/c, era spart.Am pus freon si parca compresorul porneste mai tarziu.La s40 porneste compresorul imediat( face clic).Diferenta este de 2 secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu intarziere porneste si la mine dar nu-mi fac nicio grija! Nu cred ca ar trebui sa-ti faci griji nici tu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la voi cat de tare porneste ventilatorul din spatele radiatorului ? il auziti daca pornesti clima prin oras ar trebui sa porneasca din cate am inteles ? sau probablil am inteles gresit

la mine abea se aude ... si nu stiu sigur daca merge corespunzator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai porneste cand se incalzeste prea mult motorul, merge pana se raceste (motoru) si sta ...

apoi , daca umbli mult prin oras porneste iar ... si tot asa ... :smile:

daca "de abia se aude" inseamna ca merge pe viteza mica (ventilatoru), asta pentru ca nu

e foarte cald motorul ... nu te speria, se arde el candva :evil6: ...

am glumit desigur, fii calm, ai o super masina ... :hello2:

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc , eu nu imi faceam probleme ca s-ar incalzii motorul el sta pe jumate acolo cuminte , doar ca mia spus unde mi-a incarcat cu freon ca nu imi merge ventilatorul acela , ca ar trebui sa porneasca odata cu activarea climei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi ,ai sa il simti la vara cind se va ajunge pe la 45gr temp mediului,insa si atunci va fi silentios ,mai repede vei auzi compresorul cum lucreaza in cicluri on/off.GMV-ul lucreaza la turatie exact functie de incarcarea termica motor (apa din motor).Nu pleaca asa de nebun la turatie maxima.Asta este D5. :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaaa pai frig face no problem numa mam confruntat cu astia de pe la serviceuri romanesti necunoscatori in volvo... si cum nici eu nu sunt pui de inginer volvo nah

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Saphir, nu e chiar asa, cu motorul rece si clima pornita merge ventilatorul iar daca presiunea depaseste 15 bari in instalatia de AC atunci pleaca la viteza maxima de ai impresia ca decoleaza .

La 1.6D porneste ventilatorul imediat dupa apasarea butonului AC iar partea interesanta este ca ventilatorul merge chiar daca nu ai presiune in instalatia de AC, la D5 nu se intampla asta .

Edited by Bogdan G
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuneam mai sus ca am ramas fara mult freon in instalatie, si acum, la temperaturi de 20-24 grade si in parcare la amiaza cand se fac 35 de grade in parcare, simt ca raceste. Daca totusi radiatorul de clima este cu pori, dupa parerea voastra, cam in cat timp ar trebui sa pierd din nou freonul ? Este evident ca este legat si de cat de multe scapari are!!!

L-am intrebat pe mecanic, cum isi explica ca am ramas cu asa de putin freon si el mi-a raspuns tot cu o întrebare: - dar tu crezi ca in toamna trecuta, de cand nu ai mai folosit clima, aveai 100% freon in instalatie ?

Edited by Dan Untea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu când am fost sa verific freonul aveam 300 g lipsa din 800 nush de când nu a fost verificat dar clima imi mergea, si respectivul unde am pus freon nu si-a facut probleme ca ar fi vreo pierdere... probabil in timp se pierde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cativa ani este recomandat sa incarci instalatia de AC, pentru ce se mai pierde/consuma o parte din freon. Daca mai ai freon in instalatie dupa 3-4 ani inseamna ca instalatia este ok, daca nu mai ai de loc de la un an la altul, inseamna ca ai pori

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La frigiderul din casa faci acelasi lucru dupa 3-4 ani ? Dar la AC-ul din casa ?

PS> am XC70-ul de 5 ani si nu am pus un gram de freon iar de mers merge beton.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine ori de cate ori dau drumu la AC porneste imediat(1sec) si compresorul si ventilatorul la viteza mare(cand este f cald afara) si viteza mica asa cum este acum Compresorul atat timp cat merge Acul merge si el.

Am facut tot la 2 ani reincarcarea + igienizarea, dar nu ca nu ar mai fi bagat rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se mai incalzeste si vedem ... oricum la drum intins nar trebui sa mearga ventilatorul la modul "avion" nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La drum intins are racire

Se tureaza la maxim la 35 grade in bucale in traficul lor criminal.Mie pana acum nu stiu sa mi fi pornit ventilatorul fara sa i dau drumu la clima, dar am facut maxim 10% din km masinii in oras.Restul doar extraurban

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

La v70 fara sa folosesc clima (ca nu merge) niciodata nam auzit sa imi porneasca ventilatorul pt a raci motorul asta condus 60%in oras...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La v70 fara sa folosesc clima (ca nu merge) niciodata nam auzit sa imi porneasca ventilatorul pt a raci motorul asta condus 60%in oras...

Da-mi-o mie o tura de 3-4 km in oras si o sa auzi ventilatorul pe ultima treapta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now