serge

Verificarea instalatiei de climatizare.

331 posts in this topic

Si daca este presiunea / temperatura peste cauzând decuparea apare ca eroare inregistrata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am remediat problema: furtunul de tur (ala cu freon rece ) se atingea de cel cu apa calda de la motor...avea un cilindru de cauciuc rupt si deplasat... si lam pus la loc lam lipit si am clima :) arctica cum ar trebui sa fie :)

Mulțumesc tuturor de ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ne trecea nimanui prin cap asemenea defect... Pfff...

Bine ca ai reusit in final sa-ti dai seama unde e "buba"!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daa... pai acum e scris aici poate mai au si altii problene de genu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa`mi fac timp sa scot unul din motorasele care in urma unei diagnoze la reprezentanta, s-au constatat a fi defecte (cel de dupa torpedou)...mi se pare mie sau chiar nu functioneaza corect ? :smile:))

10f3ee.jpg

p.s : nu demult, cu ajutorul colegului nostru blueazimut, caruia ii multumesc, am observat ca defapt partea stanga functioneaza corect....deci partea dreapta cald, partea stanga rece.....de aceea urmeaza sa scot si celalalt motoras (de pe partea soferului), dupa care sa trag o fuga pana la un electronist..

Edited by alexska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca poti sa-l repari,daca asta vrei sa faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care ati scos grilele de ventilatie din bord?Ma intereseaza cea dubla din mijlocul bordului,cu butonul de avarie...Cum o scot afara,fara sa rup ceva :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

.folosesti plastice in forma de cutit de plastic ,sau scule dedicate, si au cite 2 cleme sus si respectiv jos aceste grile cu tub de centare cu tot.Tensionezi un pic si cind scoti .Ies foarte usor daca ai simt la mina ,degete..

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa vedem daca am inteles:trebuie sa bag ceva acolo cu care sa apas pe aceste cleme,aflate in spatele grilei/mastii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care ati scos grilele de ventilatie din bord?Ma intereseaza cea dubla din mijlocul bordului,cu butonul de avarie...Cum o scot afara,fara sa rup ceva :D ?

n`ai ce sa rupi, doar sa nu strici plansa de bord, atentie in ce directie impingi cu cutitul.

eu am reparat`o pe cea din stanga la a mea, avea niste ghidaje rupte (stanga/dreapta)

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Cate grame de freon incap intr-un Volvo V50 din 2009? Tre sa merg sa-i fac refill complet de la zero, si sa stiu sa nu-mi traga aia vreo teapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

~550 . Arunca o privire in manual , poate specifica .

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci. Am dat un ochi rapid in manual dar n-am gasit. e bun ca e sub 600. Au astia ceva oferta pana in 600g. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, am incarcat azi, au intrat 610 grame, si a mers foarte ok, imi ingheta mana pe volan. Insa, a mers doar vreo ora! Dupa aceea, cu aer conditionat pornit sau oprit, intra la fel, aer caldut. Nici o diferenta. Mi-au spus de la Volvo mai demult ca e radiatoru fisurat putin iar presiune nu se pierde. Sa se fi scurs asa repede tot printr-o fisura mica? Sau ce altceva mai poate fi de vina? Compresorul e ok, l-am verificat la Volvo. E frustranta situatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu, colorant , vazut pe unde ai pierderi ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai aia am facut-o deja. Am bagat substanta de contrast, au identificat gaurica, dar au zis ca e f mica. De aia nu inteleg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu ar trebui sa fie perfect etans ... fara mici gaurele .  Unde e gaurica ? Incearca sa o repari !  

Din cate stiu se poate pune un gaz de proba (ceva ieftin , nu freon) si se verifica presiunea la un interval de timp. 

Incearca sa repari elementul (sudura alu daca permite) apoi incearca gaz de proba , apoi freon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea a fost verificata, prima data 20 de minute, si a fost ok, si azi cateva minute si la fel, a iesit ok. Gaurica e in radiatorul de clima, care am inteles ca nu se poate repara... sau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde unde este , daca e pe una din celule se anuleaza celula . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca nu tine mult reparatia , asta depinde cauza initiala a problemei ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea trebuie verificata MINIM 50 DE MINUTE conform manualului de service

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde gasiti un service care sta 1 ora pentru o masina sa o incarce cu freon ?...

Majoritatea intr-o jumatate de ora te-a "rezolvat".

 

ironman - nu ai fisura in evaporator ? ca acolo n-ai cum sa vezi cu nici o substanta - doar gasesti muschi si licheni cand il dai jos.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

o cauză ar putea fi si supapa de expansiune......am patit-o eu....toata instalatia(partea de sub capota era "congelata") insa in habitaclu aerul ajungea la fel ca cel de afara

cei mai tehnici cred ca inteleg mai bine ce vreau sa spun...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am vazut mai multe masini care pierdeau freon si aparatul de incarcat AC nu le depista, nici dupa 20 de minute. Explicatia este simpa, aparatul de incarcare, cand face verificarea instalatiei, face vid 3-4 bari, iar compresorul cand functioneaza face presiune 13-18 bari. Din aceasta cauza nu sunt detectate pierderile, fiind niste diferente uriase de presiune intre verificare si functionare.

Daca iti pierde intr-o ora sau intr-o zi, gaura este destul de mare si se poate verifica la un service, care are un compresor mare. Al nostru spre ex face presiune 11 bari, si in aceste situatii se observa pierderile. Se baga aer in instalatie si apoi se da cu spuma (apa cu detergent) pe toata instalatia. Daca nu se observa nici asa, se spala bine toata instalatia (la exterior) si se baga din nou freon cu mai multa substanta de contrast. Apoi se verifica cu lampa UV si ochelarii speciali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now