serge

Verificarea instalatiei de climatizare.

331 posts in this topic

Acum 22 ore, Matrixxx a spus:

Unde gasiti un service care sta 1 ora pentru o masina sa o incarce cu freon ?...

Majoritatea intr-o jumatate de ora te-a "rezolvat".

 

ironman - nu ai fisura in evaporator ? ca acolo n-ai cum sa vezi cu nici o substanta - doar gasesti muschi si licheni cand il dai jos.

La Nesti auto  ,insa nu pot stii daca mai este si acum la fel ,desi este dealer "golan" iar pretul era 95 ron la vremea aceea.Cine stie ,trebuie doar incercat..In rest dai 60-80 ron si  de aia te "racesti"..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Paun, vacuum maxim -1 Bar, nici unul nu face 3-4 bari presiune negativa . 

Iar pt pierderi eu folosesc azot la 22 bari si se vede orice pierdere, insa costa o astfel de verificare . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi poate spune cineva unde e compresorul acela, si cum pot vedea daca functioneaza cand e AC-ul pornit? Si cum vedea daca acel ambreiaj al compresorului cupleaza si ramane cuplat? (sau ceva de genu... :) )

Edit: Si inca ceva: nu exista nici o modalitate sa verific eu cat freon mai este in instalatie? un bidonas, un senzor, ceva in meniul masinii? nimic?

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compresorul este pe cureaua de auxiliare, intre fulia arborelui cotit si botul masinii. Are o fulie destul de mare. Cand cuplezi A/c-ul trebuie sa se auda un "tzac" (cupleaza). apoi dupa cateva secunde un alt "tzac" (decupleaza), Daca nu auzi asta, inseamna ca ori nu ai freon ori a crapat compresorul (f. putin probabil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Auzeam un tzac de ala inainte cand porneam AC si nu avea freon (cel care a adus masina a mers asa cu ea din Germania pana aici, si prin oras cateva zile). Se auzea din afara mai ales, o data la cateva secunde. Acum intrebarea e, cum imi dau seama ca functioneaza, daca de cand pornesc clima si pana ajung in fata masinii, tzac-ul deja s-a produs si nu-l aud "fizic"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am aflat cum: ma uit daca se invarte discul de ambreiaj. Daca da, e cuplat, daca nu, nu. Corectati-ma daca nu-i asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca presiunea este redusa pe instalatie nu cupleaza ! Poti verifica fizic , scoti mufa compresorului , pornesti motorul si cu un fir lung de la + (bateria masinii) pui pe mufa compresorului , cand ii dai curent cupleaza , can nu nu , asta casa verifici cuplajul .

Parerea mea e sa mergi la un service de climatizari sa iti verifice pierderea , din moment ce a mers timp de o ora clima perfect si apoi nu mai merge deloc ... e pierdere , trebuie rezolvata si umpluta instalatia cu feron ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta voi face in ultima instanta, dar trebuie sa gasesc un service/mecanic bun la Volvo p-acilea prin zona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut testul "vizual". Ambreiajul acela nu cupleaza. Am incercat sa-i dau un impuls, dar n-am gasit nici o tija mai lunga care sa incapa acolo, si mi-era si un pic frica de toate angrenajele alea care se miscau pe acolo, compresorul fiind cam jos. Exista vreun loc pe unde as putea ajunge mai usor la el? In afara de a da jos roata dreapta + fulia de la roata, ca n-am asa scule. Daca nu, o sa caut ceva lung si plat/subtire, si o sa ii dau un impuls sa cupleze fortat, sa vad daca baga rece. Daca baga, cred ca tre sa incerc chestia aia cu "shim", sau cum  ii zice, sa scot o garnitura/saiba din ambreiaj, sau sa-i pun coliere sa maresc distanta aia intre disc si corpul compresorului. Nu stiu daca m-a exprim bine, dar ceva de genu am vazut pe net/youtube. Altceva ce as mai putea sa-i fac rapid si eficient?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit intre timp o piesa de lemn de la un patut de copil, lunga si plata. Am incercat cu ea sa cuplez discul acela, am invartit, am impins, am invartit iar, dar n-a vrut. Deci cred ca ori a pierdut tot freonul, ori e o problema cu compresorul. Cel mai probabil prima varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tiam spus cum se cupleaza "manual" legand un fir tras de la + bateriei , la singurul fir care intra in compresor ! Poti incerca intai cu motorul oprit , se aude cum cupleaza . 

20160523_215933.jpg

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, dar astea sunt chestii avansate la care nu ma pricep. La asta nu m-as baga ca mai stric ceva pe acolo. Plus ca din ce am vazut trebuie data roata jos, si inca o piesa din caroserie. Prea complicat. O sa verific asta la un mecanic. Si restu lucrurilor legate de clima. Un radiator OEM e cam scump. Ce radiator after-market ar fi mai ok? Nissens?

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi , in globul meu de cristal presimt ca e oke compresorul (din spusele tale , a mers clima o ora , apoi nimica ) pierderile de freon sun problema ta , bogdan ti-a spus cum se procedeaza ... bagi azot ca e ieftin , verifici instalatia daca se pierde din azot in decurs de x zile , subtanta de contrast , schimbata piesa care scapa ! 

 

Daca instalatia NU detecteaza preziune , NU cupleaza compresorul!

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap. o s-o duc la cineva specializat. Trebuie doar sa-l gasesc, si rapid! Azi ne-am copt in masina, arata in bord 34 de grade. In masina erau mai multe. Intr-adevar a mers aprox o ora apoi gata. La fel a fost si la umplerea precedenta, cand am bagat substanta de contrast de au gasit astia de la reprezentanta radiatoru fisurat. Si atunci a mers un pic, si gata. Merci de suport. Treaba e clara, revin cu info cand rezolv. Daca va intrebati de ce am mai facut un refil desi mi-au zis de radiator... e pt ca nu prea mai am incredere in reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil ai nevoie de un alt radiator ... nu este o fisura mica atunci cand pierde freonul intr-o ora ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar acum ma uit la preturi. Colegul MC avea acu 3-4 ani Nissens din ce am mai citit pe forum. Am intrebat sa vad daca mai are, inca n-am primit raspuns, dar probabil ca nu mai are after-marketuri. Problema e ca nu am gasit nicaieri dimensiunile si specificatiile exacte care imi trebuie. Am auzit de probleme cu dimensiunea, conectorii, cu/fara uscator... e complicat....

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am nenea de toate,nu ti-am raspuns pt ca de la ora 14 plec la atelier si ma mai intorc pe la ore dinastea (23-24). Maine te ofertez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai liniștit ca nu am spus-o cu reproș sau ceva de genu. Doar m-am exprimat aiurea. Scrisesem aici la cateva minute după ce am scris pm-ul. Nu aveai timp fizic sa răspunzi, darămite sa faci oferte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)... Ai PM...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissens FTW. :) Desi am schimbat unul pe garantie in cateva luni... :D

Ultimul ma tine de 3 ani, sper sa fie OK si pe mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca primul era argintiu si al doilea era negru, este pt ca NISSENS a schimbat materialele putin si i-a dat o vopsea anticoroziva. Au fost probleme cu NISSENS acum cativa ani intr-adevar. NRF e o alegere ok chiar daca e fabricat in Taiwan.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant. Stiam ca au avut probleme la un batch, din cauza materialelor, dar nu stiam ca au dat si cu vopsea neagra. La mine si al doilea e tot argintiu.

L.E.: dar da, am auzit si eu lucruri bune si de NRF. Doar ca trebuie atentie la coduri (sunt doua modele asemanatoare la 1,6d). Si, chiar si asa, eu am nimerit odata unul care avea codul corect pe cutie, iar piesa era "pe invers". :)

Edited by serge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat dureaza in mod normal schimbarea radiatorului de clima?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 57 minute, ironman a spus:

Cat dureaza in mod normal schimbarea radiatorului de clima?

 

N-ar trebui sa dureze mai multe de o ora strict partea de demontat/montat.

Daca iei in calcul si umplerea instalatiei (ulterior montajului noului condensator) merge cam in 1,5-2h.

De ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now