serge

Verificarea instalatiei de climatizare.

331 posts in this topic

Acum 57 minute, ironman a spus:

Cat dureaza in mod normal schimbarea radiatorului de clima?

 

N-ar trebui sa dureze mai multe de o ora strict partea de demontat/montat.

Daca iei in calcul si umplerea instalatiei (ulterior montajului noului condensator) merge cam in 1,5-2h.

De ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca la Volvo au spus ca dureaza 4-5 ore si mi s-a parut exagerat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca la Volvo au spus ca dureaza 4-5 ore si mi s-a parut exagerat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Serge, angajez si eu oameni asa iscusiti ca tine care demonteaza si monteaza  un condensor intr-o ora .

Idiotii de la Volvo o normeaza 3,5 ore manopera si 1,2 ore manopera vidat instalatie, testat si bagat freon, total 4,7 ore iar tu o dat gata in 1,5 ore . Ce sa zic , esti angajat . 

 

Numai de vidat calumea si bagat freon cu tot cu proba de pierdere de 20min inseamna 45 min  adica 0,75h . Cum o faci tu intr-o ora jumate nu stiu . 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara freon,daca se desfac toate suruburile si nu gasesti inventii si negrese pe traseu, cu pauza de tigara si uitat dupa gagici iti ia demontat-montat maxim 2h intr-o singura persoana

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

Ce nu se intelege azi este ca, fiecare vrea repede si diverse "service" ,ateliere etc care  nu "au habar" de normare si fac totul ca "tipa " clientul si sa nu il piarda ,ca vrea ieri ,determina intr-un mod indirect clientul sa creada ca  "normarea" ce i s-a facut pe FF este cea mai corecta si pleaca multumit si un pic mai ieftin ca la reprezentante.Un service cum trebuie are angajati ,cheltuieli ,energie electrica ,gaz ,apa etc  care trebuie acoperite si nu poate lucra pe genunchi 

De obicei sint operatii ce se executa ceva mai repede tehnic  fata de timpul normat  si impus pe operatie si  pt un nivel mediu de experienta dar asta nu este treaba clientului.In fine povesteam un pic cu ceva ani in urma asa ca idee si informatie pt cei care se mirau de multele ore pt interventii tehnice si implicit costuri insa multi clienti bag seama ca se pricep mai bine.:) 

Oricum azi ce este facut mai repede ,satisfacator  spre bine si ieftin ,primeaza in foarte mare masura in general vorbind.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

So, doar statia pusa pe masina dureaza 1,5h. Fara D/R piese suplimentare.

Inlocuire radiator AC - la IATSA Bravo a durat aprox 3,5h cu incarcare/verificare instalatie Ac

Sent from my Nokia 3310i

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir: Foarte adevarat ce spui, si noi mai estimam manopera dupa normativ, dar cand nu ai acces la asa ceva (de exemplu schimbat contact V50 2007) si ii explici clientului ca il costa 200-250 de lei, cum ii motivezi ? E drept sunt si manopere nesimtite gen 1h ca sa iti bage o mufa OBD + costul unui download de soft (desi nu dureaza 1h nici mufa nici softul) si atunci inteleg revolta lui @ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Bogdan G a spus:

@Serge, angajez si eu oameni asa iscusiti ca tine care demonteaza si monteaza  un condensor intr-o ora .

Mersi de oferta de munca, Bogdane. :) Not interested.

Acum 10 ore, Bogdan G a spus:

Idiotii de la Volvo o normeaza 3,5 ore manopera si 1,2 ore manopera vidat instalatie, testat si bagat freon, total 4,7 ore iar tu o dat gata in 1,5 ore . Ce sa zic , esti angajat . 

Am atasat devizul meu de acu 3 ani, ca sa vezi de ce spuneam ceea ce spuneam. :) Nu e loc de rautati, poate eu ziceam una si tu te refereai la alta.

Referitor la experienta MEA, imi mentin pozitia - 2h. :)

IMG_20160601_083005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

So, sa inteleg ca desi se poate si mai bine, 4-5 ore nu e exagerat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serge, se poate ca reprezentata din Cluj sa aibă alt normativ. Oricum trebuia sa lași și ora de manopera și atunci se vedea clar prețul final pt ca acela este cel mai important. 

Oricum e ciudat rau devizul pt ca normal trebuia sa ai toate operațiunile.  Adică demontat bara, intercooler etc. La Volvo București asa apar pe deviz . 

@Ironman, se poate schimba și mai repede însă numai la reprezentanta unde asta fac în fiecare zi. Cauta un service care sa-ți dea un preț mai mic și mai ales garanție. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, Bogdan G a spus:

@serge, se poate ca reprezentata din Cluj sa aibă alt normativ. Oricum trebuia sa lași și ora de manopera și atunci se vedea clar prețul final pt ca acela este cel mai important. 

Oricum e ciudat rau devizul pt ca normal trebuia sa ai toate operațiunile.  Adică demontat bara, intercooler etc. La Volvo București asa apar pe deviz . 

 

Nu exista (nu trebuie)alti timpi de manopera  fiind vorba de aceeasi marca  ,in cazul nostru Volvo.De asemenea nici ora de manopera nu ar trebui sa fie alta de la o locatie la alta.

Dar prea putin mai conteaza si fiind vorba de o marca ce are vandabilitate si caderi reduse comparativ cu altele este bine.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Bogdan G a spus:

@serge, se poate ca reprezentata din Cluj sa aibă alt normativ. Oricum trebuia sa lași și ora de manopera și atunci se vedea clar prețul final pt ca acela este cel mai important. 

Oricum e ciudat rau devizul pt ca normal trebuia sa ai toate operațiunile.  Adică demontat bara, intercooler etc. La Volvo București asa apar pe deviz . 

@Ironman, se poate schimba și mai repede însă numai la reprezentanta unde asta fac în fiecare zi. Cauta un service care sa-ți dea un preț mai mic și mai ales garanție.

Ora de manopera a fost 100 lei + TVA.

Totalul lucrarii si al materialelor (freon, ulei, substanta UV) a fost 340,93.

Desi nu apare pe deviz, au dat jos bara si intercooler. De aceea spuneam, la mine atata a costat si durata de aici o stiu.

Anyway, important e sa fie lucrarea buna si, evident, service-ul OK pt garantie etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un pret foarte bun Serge pt ca este de munca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum nu am mai gasit filtru uscator care sa vina repede la MC, ci doar radiator de clima, si vreau musai sa rezolv saptamana asta, as vrea sa intreb: e neaparat necesar, daca schimb radiatorul, sa schimb si filtrul uscator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cineva? Anybody? Help?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca e neaparat necesar sau nu. Eu, de exemplu, nu l-am schimbat.

Daca iti e urgent, parerea mea e ca poti sa schimbi linistit doar condensorul daca nu stii sa ai alte bube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana afli raspunsul il aveai deja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca stiam raspunsul deja. Stiu doar ca se schimba daca se expune instalatia aerului, dar chiar si asa nu ar fi musai, nu stiu daca schimbarea radiatorului presupune acea expunere, nu ma pricep, nu ma pronunt, sunt in ceata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut in sfarsit operatiunea. Mere clima deocamdata, desi marele test e diseara, sa vad daca mai merge. Am totusi o nedumerire: e normal ca dupa instalarea unuia nou (Nissens vopsit negru) si un mic test de drum care l-am cerut eu pt frane, cand te uiti la radiator prin grila, sa para deja uzat, cu solzii aia indoiti ici colo, cu gunoaie prin el, etc? Am o mica banuiala ca nu e cel care l-am dus eu. Din pacate n-am deschis cutia cu radiatorul inainte, l-am dus direct sigilat. Si culmea, cand m-am dus inapoi sa iau masina, in mod surprinzator langa cutia mea de acum goala, mai era o cutie, tot de radiator, tot Nissens, tot goala, dar mai veche. Va ridica cumva vreun semn de intrebare cum imi ridica mie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu ai stat langa ei sau prin zona cand au facut lucrarea?

Eu parca stiam ca radiatorul de clima e in spatele celui prin care trece lichidul de racire al motorului, deci sunt doua, iar cel de clima nu ar trebui sa fie vizibil din cauza ca e in spatele celuilalt. Sa ma bata careva daca gresesc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci cel  pe care il vad eu prin grila e cel de apa, nu cel de clima? M-am suparat degeaba? Sau no... degeaba pana confirm, uitandu-ma unde trebuie.

Nu am stat ca trebuia sa merg la servici. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul pe care-l vezi e cel de CLIMA. Al doilea e de apa. Iar ce vezi jos intre proiectoare este INTERCOOLER-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Condensorul AC este imediat dupa intercooler, deci ar trebui sa fie vizibil.

Daca au pus altceva decat ai dus tu, nu merge singur inapoi ci cu politia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:angry: Acum nu mai pot pleca, o sa ma uit diseara mai bine, si daca se confirma, vad maine cum fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now