Matrixxx

Modul ABS

56 posts in this topic

Pur si simplu nu o sa vada ABS-ul interfata , dar la "the old one " are diagnosticare cu led  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Matrixu are OBD nu are leji :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce am zis ca nu o sa il vada pe obd dar merge cu ledu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum sta treaba la T5, dar a mea care are ECU motor si ABS pe OBD, dar restul tot cu leji sunt... Nu stiu insa daca cele doua au vreo legatura intre ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ma enerveaza e ca in MUFA totul corespunde...Insa nu pot citi codurile stocate pe modul - deoarece NU SE POATE CONECTA TESTERUL CU MODULUL ! Am fost si la dumyg care are cel mai tare tester - vede toate sistemele in afara de ABS ! Mama masii de treaba - enervant mai e OBD-ul asta, le-a trebuit lor sa schimbe dracia aia cu LED-ul de sub capota... Ca doar in afara de 4 senzori de roata si un contact de pedala nu mai are nimic - in afara de tampenia de modul.

Poate mai are cineva nevoie de indicatiile astea, le pun aici, cu notitele de pe desen.

:banghead:    :angryfire:    :banghead:    :angry5:

post-495-12877853969183_thumb.jpg

post-495-12877853970277_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta mea cu grupul VAG am patit acelasi lucru pe un Passat B5 si Audi A4 B6, ambele masini aveau aceiasi problema, modul ABS defect si cu softul de diagnoza nu puteam sa ma conectez la sistemul ABS. Exact acelasi lucru il pateste Matrix si exact acelasi lucru se intampla si la modele mai noi, S60 si S80 .

Rezolvarea problemei este repararea modulului ABS care costa intre 200 si 300E .

Share this post


Link to post
Share on other sites

un pic off-topic (scuze!): ce s-ar intimpla daca se deconecteaza ABS-ul??

in teorie, frinele inca trebuie sa functioneze si fara acest sistem, nu-i asa?

eu am avut odata un '89 744turbo cu ABS, caruia i-am "luat viata" prematur dupa ce am deconectat releul.

frinele inca isi faceau datoria fara probleme!

eu intreb ca urasc ABS si nu il vreau pe 850! >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu urasc ABS-ul, pur si simplu nu-mi place sa stiu ceva defect pe masinutza.

Bineinteles ca frinele sint super ok, nu am de ce sa ma pling. Insa imi sta pe creier acest defect, mai ales ca incerc sa-l rezolv de mai bine de un an de zile, fara rezultat...

Si, ca sa fie treaba mai dubioasa, azi am mai luat o data la control toate tensiunile si rezistentele ce ar trebui sa fie prezente in mufa ce intra in modul. Surpriza majora-nu stiu cum de mi-a scapat pina acum: intre pinul 5 si masa trebuie sa am: 5-6 volti cu pedala libera si ~10 volti cu pedala apasata, ignition ON. Dar nu exista nici o tensiune pe acel pin ! Si poarta numele de "break fluid pressure" - nivel presiune lichid de frana...cam ciudat.

  Singurul senzor de care poate fi vorba este cel din poza alaturata - de sub Master break cylinder... Rezistenta sa: pedala libera - 0 Ohmi, pedala apasata - infinit. Trebuie sa gasesc pe cineva maine sa-mi apese pe pedala, in timp ce eu masor  ;)

Saga continua...

:-\

post-495-12877853972874_thumb.jpg

post-495-12877853974219_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poveste fara sfarsit.. :) Da' lasa sa ii dai tu de cap ;)

@time_traveler: Sa stii ca am auzit pe multi carora nu le placea ABS-ul de prima generatie, de pe la sfarsitul anilor '80, si care il opreau prin scoaterea sigurantei din panou.

Dar faceau asta numai intr-un singur caz, si anume atunci cand aderenta era extrem de scazuta, de genul "gheata lucie". Diferenta dintre primul ABS si restul este ca cel de la inceput nu bloca rotile cand viteza era foarte mica, asa cum fac asta noi, ci continuau sa lucreze pana la oprirea completa. Astfel, pe suprafata aia rea, pur si simplu ABS-ul iti contra complet frana, si te opreai in primul obstacol.

La astea noi, pe asa suprafete, ABS-ul permite blocarea rotilor, astfel incat cauciucurile sa "stranga" zapada, si astfel sa ajute franarea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx: iti doresc sa rezolvi problema inainte de Craciun! :santa:

@muadDib: da,era un sistem mai vechi,care nu permitea blocarea rotilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara, cu binevointa lui Tommytza, am verificat mufa lui - care intra in senzorul EBD (brake pressure fluid). La el, exista tensiune pe acele borne, la mine NIMIC.Si ca sa fie si mai cool, uitindu-ma pe o schema gasita (cu greu), trebuie sa-i vina acea tensiune pe pinii mufei TOT DE LA MODUL - pinul 5 si 7 !  Mai clar, nu se poate...mama lui de modul !

Si am si codul 3 1 1 - vehicle speed sensor (pinul 6 al modulului comanda speedometrul...), asa ca merg fara sa stiu ce viteza am - cu GPS-ul de pe telefon  :slap:

post-495-12877854050661_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx, din cate vad, brake pressure sensor-ul ala e doar un simplu switch, asa ca ar fi normal ca atunci cand nu e apasata pedala, sa ai infinit intre mufe, si cand e apasata sa ai rezistenta zero. Sau invers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedal released = 0 ohmi

Pedal depressed  = infinit

Insa nu am pe mufa nimic...mufa ce intra in senzor...la Tommytza e tensiune de + (baterie) pe pinul 1 si de + 1, 34  pe pinul 2 - masurind fata de masa...  Acum poate difera sistemele...el avind varianta de 850 din 93`....mai ales ca la el, la pedala libera am 200 de ohmi (nu zero) si la pedala apasata 830 ohmi (nu infinit, cum ar trebui la mine).

Mama masii de treaba !

"Some late 850's had a problem with the electronic brake distribution valve (EBD valve) and were subject of an warranty recall by Volvo for the faulty valve to be replaced free of charge. The valve is part of the ABS pump.

Bulletin Number: 590005

Bulletin Date: JAN 1999

Vehicle: 1996 Volvo 850

Summary:

THIS SERVICE BULLETIN IDENTIFIES AN INSPECTION PROCESS FOR THE EBD SWITCH AND REPAIR PROCEDURES FOR SYSTEM COMPONENTS. ( NHTSA ITEM NUMBER - 603940 )

        EBD switch

    This is located on the master cylinder and is closed when the brake fluid pressure is low.

The switch is connected to the ECU ABS via Yellow/Violet wire to ECU ABS pin 7 & Violet/White to pin 5.

  Check the operation of the switch using an ohm meter should see 0 ohms normally and open circuit when the brake pedal is pressed reasonably hard."

Cel mai mult ma enerveaza ca nu-mi mai indica vitezometrul NIMIC - deodata ! Adica de o saptamina...Am mers asta toamna si cu modulul scos-cind am refacut lipiturile din el dar vitezometrul mergea...Din 1996 nu mai e senzor VSS (Vehicle speed sensor) pe masinutza, deci habar nu am de unde imi da codul 3-1-1 de VSS...Lui Dumyg caruia i-a ARS modulul dupa ce si-a refacut lipiturile TOT II MERGEA VITEZOMETRUL !!! La mine are draci pe el !!!!!

'Starting in 96 850's no longer have a Vehicle speer sensor. 93-95 had a VSS on the final drive unit (2 pole connector near where the right side axle comes out). Starting in 96 the ABS unit averages the speed of the two front wheels and sends that to the speedo for use as a vehicle speed signal.  The most common reason for the problem are the ABS module. "

Deci - cu alte cuvinte, sa-mi bag piciorul !

:banghead:  :angryfire:  :banghead:  :angryfire:  :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Some late 850's had a problem with the electronic brake distribution valve (EBD valve) and were subject of an warranty recall by Volvo for the faulty valve to be replaced free of charge. The valve is part of the ABS pump.

Bulletin Number:    590005

Bulletin Date:    JAN 1999

Vehicle: 1996 Volvo 850"

Daca a fost recall , nu merge sa te duci la primus sa ti-o schimbe ? ;D , ma rog au trecut 10 ani de cand a fost facut recall-ul dar avand in vedere ca masinutza ta nu a participat la el ar trebuii sa iti inlocuiasca piesa .

Bafta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar cei de la Primus,in amabilitatea si promptitudinea cu care trateaza toti proprietarii de Volvo,sa il comande si sa il inlocuiasca pe gratis....si marmota invelea ciocolata in staniol!Vadime,trezeste-te,aia sunt in stare sa iti ceara mai mult decat face masina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca sunt chitrosi , dar merita incercat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a mers dar masina era mai noua de 10 ani, Volvo chiar isi recunoaste greselile indiferent de tara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa atit topic, a venit in sfarsit vremea pentru o veste cu adevarat BUNA :

am refacut aproape TOATE lipiturile (cit a fost posibil) de pe modulul meu vechi si......  :yahoo: !!! In sfarsit, s-a stins becul de ABS (dupa aproape 1 an jumatate de cind sta aprins in ochii mei), vitezometrul a inviat si ABS-ul si face datoria cum trebuia sa si-o faca, mama lui de modul pacatos !

Am probat acum, din nou si modulul cumparat din Brasov si...nu merge, becul ABS se aprinde. Pus la loc modulul meu "operat" si totul e ok.

  Deci am ramas cu o gaura in buget de 200 de euro+drumul respectiv, nu cred ca mai imi da banii pe el cel de unde l-a luat Adi 2727...

Bine ca incep anul nou cu o bucurie, ca mult am mai "muncit" la ABS-ul asta, nu ?  :D

Acum TREBUIE sa beau ceva, o sa ma "cinstesc" singur, ca nevasta nu se bucura pentru astfel de chestii...marunte  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani !!!!

Felicitari pentru reusita !!!! Incearca sa l repari si pe cel "nou" .

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc Vadime !  O sa incerc sa-l "repar" (pentru asta trebuie sa-l desigilez) cind o sa fiu 100% sigur ca nu-mi da banutzii inapoi pe el acel om de unde l-am luat - ca a zis sa nu-l desfac. Deci , astept raspunsul lui Adi 2727 momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intereseaza pe careva, am de dat o pompa si modul abs de la un 850glt.

p.s. mai am ambele calculatoare(de aprindere si benzina).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pune anunt la bursa si spor la vanzare, aici insa se discuta de cum se repara, concluzia este ca se repara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi colegi poate va ajuta un pic si intamplarea mea..... am fost de curand la fratii nostri de peste Prut si am ajuns si pe la un service (garaj) volvo (piese din dezmembrari cate vrei si de care vrei toate de Volvo ca doar cu asta se ocupa.... Am vb cu sefu de acolo si i-am povestit patania cu ABS-u (in mers se aprinde ledul de ABS si TRACS.... omul s-a urcat la volan a facut o tura.... a venit cu ledul aprins (ceva normal pana atunci) i-a facut diagnosticare.... si mi-a zis ca e senzorul de la pedala de frana.... senzorul a fost inlocuit.... si uite minune nu se mai aprinde ABS-ul si nici TRACS-ul..... acum nu stiu o fi ars becurile ce i-a facut dar ledurile (martorii) nu se mai aprind.... ABS-ul se simte in pedala.... pare ca totul merge (dupa 1000 si ceva de km nu s-a aprins)

Bine a mai ramas o mica problema cand franez trage dreapta.... nu stiu de ce.... probabil de la etrierul drapta fata.... asta urmeaza sa vedem... cand ajung pe la masina o sa fac si o poza la senzorul asta magic ca sa vedeti cum arata ;)

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now