kadudu

Senzorul de calitate a aerului

10 posts in this topic

are cineva idee unde e localizat senzoru asta ?

la mine cred ca e defect ca de cate ori am in fata un camion care scoate fum imi intra in masina daca nu pun eu manual recircularea.

multam fain

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzor de calitate al aerului??? sincer sa fiu pana acum nu am auzit de asa ceva. de filtru de are (polen) pentru habitaclu da, am auzit. problema cu fum (sau mirosurile) este prezenta la orice masina. acest filtru de polen are rolul de a proteja impotriva polenul, prafului, etc. particule fine ce plutesc prin aer. nici decum de mirosuri. pana acum nu am intalnit masina care sa "elimine" si mirosurile din aer. pana cand se va inventa, solutia cu recircularea aerului din masina este singura. totusi, verifica (si schimba daca e necesar) acest filtru.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Da, exista senzor de calitate al aerului, sistemul se numeste IAQS (Inner Air Quality System sau Intelligent Air Quality System).

    Din cate arata in fisierul pe care l-am atasat, pare sa fie undeva pe langa filtrul de polen sau pe langa calorifer (este inconjurat cu un patratel albastru - pozitia 37 in stanga sus).

    Sper sa te ajute !

    Numai bine !

IAQS.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ilumineaza-ma si pe mine: cum functioneaza dracia?? mai bine zis, ce face? da cu parfum? eu vreau numai paco rabane... sau pot sa schimb rezervorul????:D

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Well, din electronica pe care o stiu, acest senzor poate detecta concentratia de noxe din aerul inconjurator. Practic face ceea ce face si senzorul de temperatura (isi modifica rezistenta), doar ca cel de temperatura o face printr-un proces termic, iar cel de IAQS prin reactii chimice.

    Senzorul contine (sau este acoperit) cu un strat de "ceva" care in contact cu noxele (nitrati, sulfati sau alte porcarii care ies pe toba), isi modifica proprietatile electrice (rezistenta, capacitate, inductanta etc). Semnalul venit de la senzor este amplificat si furnizat computerului care comanda inchiderea sau deschiderea trapei de recirculare in functie de ceea ce ii da senzorul. Asta pe scurt. Pentru mai multe detalii presupun ca Google e de baza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult Alex, ma si duc sa vad unde e dracia.

Daca dau de el ii fac o poza si o postez ca poate mai sunt si altii in situatia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva succes cu senzorul ? Poze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare intrebatoare:

daca noxele sunt produse in interior cum reactioneaza senzorul? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in mashina ta poti sa te partzai cat vrei, important e sa nu-ti bage altii fum in nas. Acum daca exista oameni care sa "emane" nitrati si oxizi, le strang respectuos mana si le bag un catalizator in fund  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  :D :D :D :D :D :D

Da misto chestia cu catalizatorul in fund.

Din pacate cu senzorul n-am reusit nimic inca. N-am gasit timp pentru asta.

Tre sa mai prind vreo 10 km in spatele unui camion sa ma gazez bine si apoi cred ca o sa ma uit  :D

Din cate an vazut eu asa la o inspectie preliminara ar fi pe undeva prin zona filtrului de polen.

Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now