AndiM

consum ulei motor D5

219 posts in this topic

Stai linistit, daca e sa fie o problema de consum o sa "sara" brusc consumul dintr-o data. Cam asa se intampla. Si ca sa fii mai linistit: si la mine a dat semnalul inainte de primul schimb de ulei si am avut acelelasi ameteli ca ale tale. Acum sunt in studiu, ca sa zic asa, pe la 37k km si il masor din mie in mie...si e inca la maximum (citire pe bord). Oricum la un drum Bucuresti-Timisoara nu ar trebui sa vezi nimic d.p.d.v. al consumului la un motor normal. Ar insemna ca ar fi interzis la vanzare acest autoturism prin Germania unde sunt numai autostrazi. Sau ar trebui sa te verifice politia (cam ca la noi iarna la iesirea din localitati) daca ai plecat cu ulei de completat la tine...

Si ca tot a dat Bogdan G fisele alea, ca sa pun paie pe foc, acest motor are radacini cu acel motor de pe primul model Audi Quattro. Mostenitorul coroanei nu ar avea si el dreptul la o halba de ulei???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nici o legatura cu motorul de Audi la fel cum romanii nu au nici o legatura cu nemtii si mentalitatile lor, un neamt nu comenteaza niciodata cand completeaza cu ulei intre schimburi, de fapt nici nu gasesti astfel de topice pt forumurile lor pt ca ei citesc manualul masinii inainte de a se urca la volan prima oara .

Tot in manualul de Volvo scrie asa :"Although some oil consumption occurs during normal engine operation, more oil is consumed when the engine is new as the internal parts generate higher friction while wearing-in each other. From the time the engine is new until the first service is performed, the oil consumption could be higher than normal. For this reason, it is especially important to check the oil every time you refuel you car during this period. "

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aia stau toti nemtii cu capotele ridicate...nici macar nu mi-a dat prin minte cat de obsedati sunt de subiectul asta.

Cat despre consumul de ulei cred ca nu avem diferende, dupa cum am si spus il observ neutru.

Despre motor, ce sa zic, ar fi interesant sa vedem cum au inventat suedezii motorul in 5 cilindrii (atentie pe vremuri in facultatile tehnice chiar profesorii combateau despre imposibilitatea crearii unui motor in 5 cilindrii, 4 timpi. Cu toate ca Audi tocmai il echilibrase -era argumentul impotriva- si nu era nici inventia lor: arborele de echilibrare aparuse deja pe la Nissan). Pe undeva pe net, cred ca se poate gasi radacina acestui motor de la Volvo, insa ceea ce este net sunt singurii din lume care au montat transversal 5 si 6 cilindrii in linie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte simplu l-au inventat, au facut un 6 in linie dupa care au taiat un piston dupa care au mai taiat un piston pana au ajuns la 4 in linie unde au si ramas . Dupa ce MB facea motoare 5 in linie de vreo 20 de ani a venit si Volvo cu acest concept, nu este nimic rusinos sa-l faci mai tarziu ba chiar e laudabil daca il faci si bine . Dieselul de la Volvo in 5 cilindrii isi are radacinile in benzinarul de 5 cilindrii in linie iar D5244T a fost si este cel mai durabil motor diesel Volvo .

Motoare 5 in linie montate transversal foloseste si VW in anul 2012 asa ca nu e nimic deosebit . 6 in linie transversal doar la Daewoo am vazut dar din cauza falimentului a murit si motorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM, salut, nu vreau sa te "ncajesc" insa eu am D5 de 185cp 2008 cu DPF si acum am 27000km fara schimb si a consumat aprope 2litri de ulei castrol 0w30 a5/b5 in perioada asta. De mers am facut cam asa mai putin de 1000km in ro cu 90-100km/h, 10000km autostrada cu 130-140km/h, 8000km pe nationale cu100-110km/h si 8000 in oras la 30-60km/h, masina are acum 77000km si e cea mai "grea" fiind un xc90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM, salut, nu vreau sa te "ncajesc" insa eu am D5 de 185cp 2008 cu DPF si acum am 27000km fara schimb si a consumat aprope 2litri de ulei castrol 0w30 a5/b5 in perioada asta. De mers am facut cam asa mai putin de 1000km in ro cu 90-100km/h, 10000km autostrada cu 130-140km/h, 8000km pe nationale cu100-110km/h si 8000 in oras la 30-60km/h, masina are acum 77000km si e cea mai "grea" fiind un xc90.

Adica e de bine sau de rau? Ai un consum mult mai mic decat al meu, 1l la 13.500 km, adica la jumatate fata de al meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stau si ma gandesc...... sa merg in austria la ski si sa am 3 litri de ulei la mine.... ca imi consuma masina.... Imi pare rau ca pun sare pe rana dar..... e cam dureros.... la fel si pentru cei de la vag.... 1l/1000km..... ca la drujba.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stau si ma gandesc...... sa merg in austria la ski si sa am 3 litri de ulei la mine.... ca imi consuma masina.... Imi pare rau ca pun sare pe rana dar..... e cam dureros.... la fel si pentru cei de la vag.... 1l/1000km..... ca la drujba.....

Nu chiar 3 litri. Dus-inotrs 500ml pe care ii puteam completa de acasa sau puteam sa-i am la mine. Sunt aproximativ 3300km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate masinile xc60 d5 205 consuma la fel ulei , in aceleasi conditii ? Exista cineva pe acest forum care are o masina de acest tip si care merge in conditiile date care poate confirma sau infirma ?

In mod sigur un consum de 1L /1000 km ar fi fost specificat de volvo daca ar fi fost normal !

Si cred cu tarie ca NU E NORMAL pentru o masina ca asta la 140 constant pe autostrada, chiar plina fiind cu 5 pasageri adulti!

Iar comparatia cu masinile nemtesti mi se pare exagerata : cind a vindut volvo masini asa de scumpe la aceeasi dotari, motorizari si performante ? Nemtii isi permit sa faca ce vor, lumea oricum le cumpara masinile, volvo, nu.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate masinile xc60 d5 205 consuma la fel ulei , in aceleasi conditii ? Exista cineva pe acest forum care are o masina de acest tip si care merge in conditiile date care poate confirma sau infirma ?

In mod sigur un consum de 1L /1000 km ar fi fost specificat de volvo daca ar fi fost normal !

Si cred cu tarie ca NU E NORMAL pentru o masina ca asta la 140 constant pe autostrada, chiar plina fiind cu 5 pasageri adulti!

Iar comparatia cu masinile nemtesti mi se pare exagerata : cind a vindut volvo masini asa de scumpe la aceeasi dotari, motorizari si performante ? Nemtii isi permit sa faca ce vor, lumea oricum le cumpara masinile, volvo, nu.

Toate masinile xc60 d5 205 consuma la fel ulei , in aceleasi conditii ? Exista cineva pe acest forum care are o masina de acest tip si care merge in conditiile date care poate confirma sau infirma ?

In mod sigur un consum de 1L /1000 km ar fi fost specificat de volvo daca ar fi fost normal !

Si cred cu tarie ca NU E NORMAL pentru o masina ca asta la 140 constant pe autostrada, chiar plina fiind cu 5 pasageri adulti!

Iar comparatia cu masinile nemtesti mi se pare exagerata : cind a vindut volvo masini asa de scumpe la aceeasi dotari, motorizari si performante ? Nemtii isi permit sa faca ce vor, lumea oricum le cumpara masinile, volvo, nu.

Pana la urma informata s-a denaturat putin. Initial a fost vorba de un consum de 1 L /7000km, dar in discutii s-a ajuns la ideea ca si un consum de 1 L/1000km ar fi acceptabil, daca alti producatori l-au acceptat. Daca ar fi fost asa de mult masina mea avea motorul deja desfacut.

Astazi am masurat din nou uleiul, atat pe bord cat si pe josa. Este pe mijloc pe bord, si putin sub mijloc pe joja. Asumand faptul ca procedura de urmarire a consumului a inceput cu un nivel pe jumatatea jojei si ca am completat 500 ml si e tot la jumatate, hai sa zicem poate cu 100 ml mai putin, dupa 6500-7000 km, se pare ca de data asta consumul a fost mai mic, adica 500-600 ml/ 7000 km.Din Austria de cand am completat cu un SLX 0-30, dar a3/b3/b4, aproape nu a consumat deloc. Pana acum la fiecare 7000 km am completat 1 L. Incepe sa semene cu ceva ce am citi pe aici, ori ca uleiul a5/b5 e ars mai repede fiind foarte subtire, ori ca motorul incepe sa functioneze din ce in ce mai bine dupa un numar de km. Sa aiba asa efect doar cei 500ml de ulei a3/b3/b4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foarte simplu l-au inventat, au facut un 6 in linie dupa care au taiat un piston dupa care au mai taiat un piston pana au ajuns la 4 in linie unde au si ramas . Dupa ce MB facea motoare 5 in linie de vreo 20 de ani a venit si Volvo cu acest concept, nu este nimic rusinos sa-l faci mai tarziu ba chiar e laudabil daca il faci si bine . Dieselul de la Volvo in 5 cilindrii isi are radacinile in benzinarul de 5 cilindrii in linie iar D5244T a fost si este cel mai durabil motor diesel Volvo .

Motoare 5 in linie montate transversal foloseste si VW in anul 2012 asa ca nu e nimic deosebit . 6 in linie transversal doar la Daewoo am vazut dar din cauza falimentului a murit si motorul .

Da' ce e, bre, tort sa-l imparti in cinci, sase, cati sunt la masa? Si, vorbeam de cine l-a dezvoltat cu succes prima data. Ca prin anul de gratie 2001 au venit specialistii de la Volvo cu motor 5 cilindri in linie de conceptie proprie este cu totul altceva...adica asta de acu' in discutie de ziceti ca ii trebuie buson de completat uleiul langa ala de carburant.

Ca durabilitate, oare de aia baga astia de la BMW, Volvo de prin anii '30 cu 6 cilindri in linie? Bag seama ca sa le faca in ciuda la alea in 5 cilindri ce urmau sa apara mai tarziu!!! U.F.O.-logi cu acte in regula.

Si ca istorie, 4 cilindri a fost solutie aleasa de mult de Volvo, cu mult inaintea lu' al cu 5 cilindri, deci cum l-au taiat?

Daewoo, l-ai citat ca producator cu solutii inedite sau ca si copiator? Ca imediat avem si raspunsul...

Despre MB in 5 cilindri nu vorbesc, gasesti si azi motoare cu milioane de km (nimeni nu mai stie cand a inceput numaratoarea), insa vorbim de alta generatie, conceptie.

Si ca sa ma introc la subiect: se pare ca solutia 5 cilindri in linie, este foarte buna, cu exceptia faptului ca este considerat un motor cam "cald", chiar si de Audi nu numai de Volvo (de aici ideea ca arde uleiul). Dar tot nu justifica consumul de care se vorbeste pe aici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

T5-ul si D5-ul sint motoare exceptionale. Am mers cu ambele si cu concurenta lor si "jos palaria". Ca sa nu mai spun ca bat jignitor de rau motoarele scumpe "cu singe albastru" de la BMW,AUDI si cite-odata chiar de la MERCEDES. Mai au nemtii de dat de la ei pina vor avea puterea sa vinda masini la fel de bune ca volvo la aceleasi preturi !!

Ei se bazeaza pe sindromul "made in germany", cit o mai tine si acest sindrom...

Probabil ca managementul chinezesc impinge volvo spre bling-bling-ul nemtesc, insa curind isi vor pierde clientii naturali daca asa vor face. Si nu-i vad bine cu clienti potentiali care oricum vor sa fie "stapinul inelelor" sau "marele impingator de stilpi cu tractiune spate".

Volvo n-ar trebui sa vinda mult , ci bine. Da' chinezu' vrea banu' inapoi....

D-asta ma deranjeaza chestia cu consumul de ulei : Volvo INCA n-a ajuns masina nemteasca !

D-asta ma bucura si ma sperie in acelasi timp noul v40.

Daca auziti vreo-data ca iulirx si-a luat "sesar" la mina a doua , l-a inmatriculat pe bulgaria si i-a pus gaz , sa nu credeti. Mai bine merg cu trotineta.Nu-s atit de "ciumec"

Daca auziti ca l-am luat nou, iar sa nu credeti, nu-s atit de prost !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM, salut, cati km are masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM, salut, cati km are masina?

in jur de 40.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM, cred ca atat timp cat te incadrezi la un cosum sub 1l/10.000km este totul ok, daca ajungi la un consum de 1l/1.000km atunci e "buba". La 40.000km motorul ar trebui sa fie perfect uscat. Mai e foarte posibi ca intercoolerul sa fie "plin" de ulei (turbo e vinovatul) deci uleiul de acolo nu e consum. Si inca ceva fa masuratorile numai cu joja, numai in locuri plane si dimineata pe "nepornite" ca uleiul sa aiba timp sa coboare tot in baia de ulei. A se mentiona calculatorul de bord este strict pentru comoditate si in general cam toate datele ce le indica sunt orientative.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM, cred ca atat timp cat te incadrezi la un cosum sub 1l/10.000km este totul ok, daca ajungi la un consum de 1l/1.000km atunci e "buba". La 40.000km motorul ar trebui sa fie perfect uscat. Mai e foarte posibi ca intercoolerul sa fie "plin" de ulei (turbo e vinovatul) deci uleiul de acolo nu e consum. Si inca ceva fa masuratorile numai cu joja, numai in locuri plane si dimineata pe "nepornite" ca uleiul sa aiba timp sa coboare tot in baia de ulei. A se mentiona calculatorul de bord este strict pentru comoditate si in general cam toate datele ce le indica sunt orientative.

Cunostintele mele despre functionarea acestui motor nu sunt foarte avansate si nu vad legatura intre intercooler, ulei si disparitia acestuia din baia de ulei a motorului. Daca tot ai emis o ipoteza poti, te rog sa mi-o si explici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,pai sa o luam asa locul uleiului e in baie (motor oprit) si trebuie sa-i lasi timp sa se adune de peste tot ca sa ai o masurare corecta a nivelului. I functionare uleiul trebuie sa-si faca treaba si atunci se duce peste tot unde exista frecari (in mare spus), deci si la axul turbinei unde vine prin coducte in presiune si apoi se scurge in baie. Aici e posibil ca sa ai o pierdere (orice turbo pierde la maniera ca face mizerie, nu curge) intre ax si bucsa (cuzinet) axului si atunci aceasta pierdere isi continua drumul catre capul pistonului unde se arde. In tot parcursul lui trece prin intercooler si acesta fiind mai jos (fizic) ii da posibilitatea sa se adune aici pina se ajunge la un nivel de "echilibru", se comporta ca un baraj, dupa care surplusul se duce direct in motor. E adevarat ca aici nu se strang cantitati asa mari de ulei, dar aici un pic, in alta parte iar un pic si uite asa se aduna "consumul" de ulei. Eu unul nu cred ca iti consuma pentru simplul fapt ca un consum de ulei asa mare (cum lasi tu de inteles) implica automat fum alb, ai dpf corect atunci s-ar fi infundat dpf-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,pai sa o luam asa locul uleiului e in baie (motor oprit) si trebuie sa-i lasi timp sa se adune de peste tot ca sa ai o masurare corecta a nivelului. I functionare uleiul trebuie sa-si faca treaba si atunci se duce peste tot unde exista frecari (in mare spus), deci si la axul turbinei unde vine prin coducte in presiune si apoi se scurge in baie. Aici e posibil ca sa ai o pierdere (orice turbo pierde la maniera ca face mizerie, nu curge) intre ax si bucsa (cuzinet) axului si atunci aceasta pierdere isi continua drumul catre capul pistonului unde se arde. In tot parcursul lui trece prin intercooler si acesta fiind mai jos (fizic) ii da posibilitatea sa se adune aici pina se ajunge la un nivel de "echilibru", se comporta ca un baraj, dupa care surplusul se duce direct in motor. E adevarat ca aici nu se strang cantitati asa mari de ulei, dar aici un pic, in alta parte iar un pic si uite asa se aduna "consumul" de ulei. Eu unul nu cred ca iti consuma pentru simplul fapt ca un consum de ulei asa mare (cum lasi tu de inteles) implica automat fum alb, ai dpf corect atunci s-ar fi infundat dpf-ul.

Crezi ca un consum de 1 L/7000km ar fi tradat de un fum alb la teava? DPF-ul functioneaza corect, motorul la fel, consumul de motorina e normal, nu exista fum alb si totusi in 35.000 km au disparut 5 l de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1l/7000km e un consum asa "intre",nu cred sa dea fum alb poate daca mergi numai si numai in oars (regim taxi) 10.000km si pe urma o alergi,desi si asa e cam greu sa ai fum alb. Eu cred ca ai pierderi si nu ai facut masuratori foarte corecte. Consumul asta pentru un D5 la 40.000km e mare (nu exagerat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1l/7000km e un consum asa "intre",nu cred sa dea fum alb poate daca mergi numai si numai in oars (regim taxi) 10.000km si pe urma o alergi,desi si asa e cam greu sa ai fum alb. Eu cred ca ai pierderi si nu ai facut masuratori foarte corecte. Consumul asta pentru un D5 la 40.000km e mare (nu exagerat).

Eu am facut o singura masuratoare, pe joja, cand eram plecat in Austria si mi-a aparut "low level oil". Restul masuratorilor si completarea uleiului l-au facut cei de la Primus. Mi s-a spus ca nu am pierderi. Si eu credeam initial ca am si scap usor.

1l/7000km e un consum asa "intre",nu cred sa dea fum alb poate daca mergi numai si numai in oars (regim taxi) 10.000km si pe urma o alergi,desi si asa e cam greu sa ai fum alb. Eu cred ca ai pierderi si nu ai facut masuratori foarte corecte. Consumul asta pentru un D5 la 40.000km e mare (nu exagerat).

Eu am facut o singura masuratoare, pe joja, cand eram plecat in Austria si mi-a aparut "low level oil". Restul masuratorilor si completarea uleiului l-au facut cei de la Primus. Mi s-a spus ca nu am pierderi. Si eu credeam initial ca am si scap usor.

1l/7000km e un consum asa "intre",nu cred sa dea fum alb poate daca mergi numai si numai in oars (regim taxi) 10.000km si pe urma o alergi,desi si asa e cam greu sa ai fum alb. Eu cred ca ai pierderi si nu ai facut masuratori foarte corecte. Consumul asta pentru un D5 la 40.000km e mare (nu exagerat).

Eu am facut o singura masuratoare, pe joja, cand eram plecat in Austria si mi-a aparut "low level oil". Restul masuratorilor si completarea uleiului l-au facut cei de la Primus. Mi s-a spus ca nu am pierderi. Si eu credeam initial ca am si scap usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM: in drumurile tale, lungi, cu incarcare maxima, alergi de exemplu pe autostrada cu 140km per ora, si brusc te hotarasti sa opresti la o cafea? Zic tragi pe dreapta intr-o parcare si opresti motorul imediat? Daca raspunsul e da, atunci poate fi deja o problema la turbo! Genul asta de opriri, face cel mai rau lagarelor turbinei... Si repetata manevra poate duce la aceste consumuri chiar in 40k km.

LA UN MOTOR TURBO, DATORITA CUPLULUI MARE DEZVOLTAT, NU SE PUNE PROBLEMA SUPRASOLICITARII LA VITEZA MENTIONATA!

Ca si paralela: am primit masina, si in mai putin de o saptamana am facut 5 k km (ceva prin Bucuresti si un drum Bucuresti-Dusseldorf si retur). Deci masina noua, atentie motorul diesel datorita compresiei ridicate consuma ulei, consumul de ulei (citit pe bord, nu m-am deranjat sa ridic capota) era cu o diviziune lipsa! Mentionez ca viteza de deplasare a fost cu mult peste 140 km per ora, dar a fost in reprize, variat, etc cum se recomanda de altfel (mai putin viteza maxima).

Concluzia mea este ca acest consum este mult prea mare pentru starea masinii, atentie ce se spune de producatori ca si nivel de consum acceptabil se refera la momentul in care producatorul declara ca este momentul sa faci RK motorului! Deci si-a trait viata, ca sa spun asa.

Dar astea sunt vorbe (asta e scopul site-ului), ramane sa mergi la service!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa inteleg ca si tu ai aceiasi masina cu 2 turbine cutie automata si 4x4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: nu,ii lipseste o turbina! Dar sunt curios ce carcoteli o sa-mi spui...e sigur ca o sa ne distram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: nu,ii lipseste o turbina! Dar sunt curios ce carcoteli o sa-mi spui...e sigur ca o sa ne distram.

Daca turbina (turbinele) sint racite si cu apa, sint sigur ca va fi distractiv....(o turbina racita si cu apa si cu ulei, nu necesita racire suplimentara, deci o poti opri instantaneu dupa ce-o forjezi rau , dar rau de tot !)

E ca la mythbusters...

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nu ma abtin momentan, am ras destul de ce am citit pe aici . Va recomand in continuare sa lecturati manualul de utilizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now