AndiM

consum ulei motor D5

219 posts in this topic

Corecta observatia, dar ce se intampla in cazul turbinelor eoliene?

Deja putem sa ne gandim la o emisiune...te bagi?

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa, momentan nu pt ca lucrez la o turbina cu mosor, cum termin revin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: sa inteleg ca astea cu 2 turbine sunt mai proaste (si scrie si in carte)?

Intre noi fie vorba e clar ca sunt potential mai proaste din moment ce ai duble sansele sa ai probleme la turbina/e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"@AndiM: in drumurile tale, lungi, cu incarcare maxima, alergi de exemplu pe autostrada cu 140km per ora, si brusc te hotarasti sa opresti la o cafea? Zic tragi pe dreapta intr-o parcare si opresti motorul imediat? Daca raspunsul e da, atunci poate fi deja o problema la turbo! Genul asta de opriri, face cel mai rau lagarelor turbinei... Si repetata manevra poate duce la aceste consumuri chiar in 40k km."

NU e adevarat !

E ca la mythbusters. Totul e sa nu insisti....

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si uite asa din necazul meu a iesit distractia voastra. Asta-i o caracteristica a natiei noastre si, uneori e chiar buna.

Din tot ceea ce am citit pe aici am ajuns la concluzia ca motorul, cel mai probabil nu are nimic, eventual pot fi gasite mici bube pe la turbine sau pierderi prin alte locuri. E greu de crezut ca a venit din fabrica cu un defect (pistoane, segmenti, camasi), cu toate ca a fost amintit pe aici un caz cu un XC70. Nici o uzura nu se justifica la 40.000 km, asa ca ramane sa depistam la service eventulalele pierderi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i mai pune DECIT ulei a5-b5. Daca nu gasesti, mai cauta si vei gasi. Nu mai completa macar 5000km.

Masoara pe joja nivelul cit mai precis. Motorul trebe lasat sa ajunga apa la temperatura normala, apoi se opreste si se asteapta 25 min, dupa care , pe un loc plan , se masoara nivelul uleiului pe joja. (prima masuratoare sa fie in primii 20-50 km, nu imediat ce-ai pus uleiul, aia e doar de control). noteaza pe undeva nr de kilometri din bord.

Dupa 5000 km , FIX in acelasi loc (de preferat sa fie undeva in parcare, linga casa) aduci apa la temp normala (dai si tu o tura acolo), opresti, lasi 25 min si masori din nou.

In acesti 5000 km foloseste masina complet normal, asa cum conduci de obicei. Reseteaza consumul si viteza medie sa vedem ce scoti dupa 5000 km.

Daca ai rabdare, iti poti si etalona joja. Masori cu ceva nivelul initial (mm) si dupa 5000 km(mm). completezi progresiv pina ajungi la indicatia initiala.

Acum stii citi litri de ulei vor intra intre 2 gradatii, felicitari !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar asa, felicitari! Esti fericitul posesor al unui volvo nou la xare trebuie sa faci mai mult decat esti pregatit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ORICE marca de masina trebe sa faci mai mult decit esti pregatit !

Iti fac io cadou marca aia de masina la care faci NUMAI ce esti pregatit sa faci. Esti rautacios !

Volvo nu e nici mai sus, nici mai jos decit marcile cu care concureaza. E FIX la fel !

Apropos : la ce defectiuni te astepti la un bentley sau la un bugatti la citi bani dai pe el ? (daca esti curios , poti consulta forumurile de specialitate)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt rautacios...dar chiar el a spus (scris) ca a intrat intr-o procedura de urmarire, respectiv masurarea la intervale regulate (parca la fiecare 1000 km), ca sa vada evolutia. Din acest motiv i-am spus ca daca chiar are o problema, consumul va creste brusc intr-un interval relativ scurt. Procedura a fost initiata de service, fiind in garantie.

Ceea ce ii recomanzi tu este deja de natura sa-l puna putin in incurcatura. Adica este ceea ce fac cei de la service, cu fisa de observatie.

Daca era o doamna in locul lui tot asta era recomandarea? De fapt vorbim de un consumator care a platit pentru un standard declarat un anume produs. Utilizarea bunului pe perioada de timp declarata in standard ar trebui sa fie cu un minim de cunostiinte: sa o conduca! Sau sa o exploateze normal ca pe orice alta masina...cred.

E adevarat ca la marcile exclusiviste, te trimit inainte sa ridici masina sa faci cursuri de conducere. Dar cand ai bani la nivelul asta, trebuie cineva sa inventeze ceva ca sa-i faci sa circule... Si astfel se creeaza elite si mai exclusiviste!

De ce am spus undeva mai sus la o alta interventie ca nu este in regula? Un motor cuplat la o cutie de viteze automata este mai protajat in exploatare decat unul cu cutie manuala. Regimul de exploatare este tot timpul in parametri (vorbim de cazul de fata in care nu a iesit in offroad pentru experiente extreme). De unde supraincarcarea motorului? XC 60 este un crossover! Regim de 140 km pe autostrada la un motor cu 2 turbine (credeam ca solutia este tocmai pentru a avea performante imbunatatite la regim de viteze mari).

Pai atunci ce sa zicem de 550M de la BMW cu 3 turbine? Or fi scrantiti rau...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine consumul de ulei a fost inexistent pana de curand.

N-am adaugat nici un mg intre 2 revizii, facute in general ceva mai des decat ar trebui (15.000-20.000 km)

Am mers Bucuresti/Capul Nord cu Thule pe masina si rulota tractata (1200-1400kg) si n-a trebuit sa adaug nici un gram de ulei.

Consumul de ulei o fi existat dar nu a depasit cantitatea necesara incat sa-mi sesizeze lipsa in 20.000km.

La consumul de carburant stau tot ca la tine, parca un pic mai mic.

Intre ultimele revizii mi-a aparut si mie mesajul si a trebuit sa adaug vreo 700 ml de ulei.

Ideea e ca a mea are 140.000 km si poate s-a mai uzat putin incat sa consume si ceva ulei.

In alta ordine de ideii, am vazut un reportaj cu un boss de la Castrol care afirma ca un consum de 1l/1000 km chiar si la o masina noua (deci fara uzura) nu trebuie sa fie considerat problema, depinde de foarte multi factori si suma acestora dadea consumul mare de ulei.

Parerea mea este ca ar trebui sa mergi pe mana service-ului sa rezolve cumva problema (eu cred ca-i o problema)

La masina veche cu motorul de 136 CP de productie Peugeot/Ford am plimbat 145.000 km un bidon de ulei in portbagaj si n-am adaugat niciodata din el nimic chiar daca masina a fost solicitata din greu (CIP, rulota, Thule, bagaje, Alpii de cateva ori)

Alti confrati bagau la greu ulei pe acelasi motor, poate o fi ceva si in stilul tau de conducere care amplifica consumul de ulei.

Ca o recomandare, Thule ala pe masina never/ever nu va permita 140 km/h fara sa-ti puna mari probleme de aerodinamicitate si siguranta. Tocmai de aceea toti producatorii recomanda viteze de 110-120 km/h iar cele mai aerodinamice au 130 km/h (parca si thule-ul meu are tot asa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In weekend am facut un drum pana in Tara Hategului. Pe A1 si la dus si la intors mi-a aparut mesajul cu pricina "low level oil", in rest, la mers normal nu am avut niciun mesaj. Astazi am verificat din nou uleiul pe joja, inainte de pornire si este exact la acelasi nivel la care a fost la plecare din Austria cand am completat cei 500 ml Castrol SLX a3/b3. In total, de la startul procedurii de urmarire a consumului si pana acum, am facut aproximativ 8000 km si am completat 500 ml, iar nivelul este undeva pe la mijlocul 1/3 inferioara a jojei. Nu stiu ce sa mai cred. Consumul s-a redus la jumatate fata de cat a fost pana acum. Cu regularitate, la 7000km disparea 1 L ulei. As putea chiar sa ma bucur daca as avea si o explicatie logica. Luni duc masina la Primus pentru verificari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce se poate spune LOGIC pina acum este :

Un consum de 1L ulei la 7000 km ESTE EXAGERAT !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar asta, eu zic sa-si vanda masina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragilor, la S70 benzina cel putin se accepta un consum de pana la... TINETI-VA BINE, 0.4L / 1000km !!! Asta inseamna 4 LITRI LA MIA DE KM ! Asta se considera inca un consum "in parametri" !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragilor, la S70 benzina cel putin se accepta un consum de pana la... TINETI-VA BINE, 0.4L / 1000km !!! Asta inseamna 4 LITRI LA MIA DE KM ! Asta se considera inca un consum "in parametri" !

0,4 l/1000 km înseamnă 4 litri la 10000 (zece mii) km, Alex, dragă Alex... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dan3ana daca era XC70 cu mare placere, XC60-ul nu-mi place .

Eu astept inca raspunsul oficial de la importator/producator dar vad ca nu mai vine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect Heim, ora tarzie, activitati multe... 4 litri la 10.000km ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut pe toti !

Tocmai am scos masina de la Primus dupa 3 zile de teste si verificari. Asa cum probabil intuiti, nu s-a gasit nimic in neregula, nici pierderi, nici ax turbina, absolut nimic. Daca as insista sa desfaca motorul probabil ca l-ar desface, dar nu stiu daca vreau acest lucru. Daca exista o problema, aceasta nu s-a agravat in timp, ceea ce nu exclude faptul ca s-ar putea agrava mai departe. La fiecare 7-8 mii de km completez 1 L ulei. Poate ar trebui sa ma obisnuiesc cu gandul asta. Oamenii au fost foarte amabili, nu am ce sa le reprosez, dar incertitudinea persista. O mai urmaresc pana la limita iesirii din garantie si vad atunci ce e de facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok,ai luat masina au verificat si ei zic ca totul e ok ...., dar e ok si consumul asta ? cum justifica ei asa un consum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica ar fi OK, pentru ca orice motor consuma ulei, explicatie pe care am auzit-o de la multa lume cu experienta in motoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice motor consuma ulei, da ! DAR CIT ? Tocmai obtinusei 0,5 l la 8000 km consum, ceea ce ar insemna consum cam 1L intre schimburi (sa zicem la 15.000 km) deci n-ar trebui sa completezi nimic intre schimburi (1L ulei nu inseamna ca treci de minimul jojei daca atunci cind pui ulei il pui pina proape de maxim).

Cum justifica ei ca masina IN ACELASI MOD DE A CONDUCE consuma cind 0.5 L la 8000km , cind 1L la 7000 km ?

Ia sa vedem ce raspund !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai iti raspund eu iulica. Cu partzoflexu' meu de Smart, am pus Mobil 5W-40, si am mers 5000km. Ups, joja pe minim ! Am zis sa nu-l schimb acum, ci sa "spal" un pic motorul, asa ca am scos uleiul pe la joja si am pus 3L de PetroCanada, tot 5W-40. Iete ca dupa inca 5000km (ca mi-a venit vremea reviziei), n-a scazut nimic pe joja. Si am avut de 2 ori drum pe A1 (si merg 130km/h pe-acolo) + Sibiu + Cheia.

Vreo explicatie in afara de molecule mai mici prin uleiul Mobil ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci concluzia e clara : uleiul e de vina ! (nu vroiam sa-mi raspunzi tu,ca acu' n-o sa te intreb pe tine de ce s-a pus uleiul acela in masina, nu ?)

:) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-mi procur un schimb de ulei din Germania de la acelasi producator si cu aceleasi specificatii sa vad daca este vreo diferenta. De la alti producatori poate cineva sa-mi recomande un ulei? A folosit cineva un 0W-30 A5/B5 de alta marca, nu Castrol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now