AndiM

consum ulei motor D5

219 posts in this topic

Acum m-am invatat minte si ignor mesajul de la bord, care, asa cum am mai spus, oricum dispare la mers pe drumuri nationale(altele decat autostrada) si masor uleiul pe joja a doua zi sau, mai nou, cam o data pe saptamana. De primele 5 dati cand mi-a aparut mesajul nici macar nu l-am masurat, ci am dus masina direct in service unde a fost completat acel litru de ulei.

Asa m-am gandit si eu ca dupa ce am dat o caruta de bani pe masina n-ar mai fi nevoie sa deschid capota pentru ca sistemele de control, de avertizare imi semnaleaza orice problema. Se pare ca nu e asa...trebuie sa ne reamintim bunele practici, pe care le-am cam uitat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Volvo a pus senzor de nivel ulei la motoarele noi diesel Euro 4 dupa ce au fost probleme cu cele Euro3 care ramaneau fara ulei si se strica turbina dupa care aparea si mesajul in bord . :D

Totusi a pune un senzor este bine DAR sa te bazezi numai pe ala este rau .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor !

N-am mai scris nimic, de ceva vreme, legat de acest subiect, deoarece am facut un schimb de ulei cu ulei Castrol adus din Germania si toate lucrurile pareau ca merg foarte bine. Nivelul uleiului la momentul schimbului era pe la 3/4 din joja sau pe bord la o liniuta sub maxim. De atunci am facut 6000 km si scazuse doar cu o liniuta, atat pe bord cat si pe joja, fiind exact pe mijlocul lor. Ultima data l-am verificat la Timisoara, ieri, inainte de plecare spre Bucuresti. Pe autostrada, aproape de intrarea in Bucuresti imi apare mesajul cu pricina "low level oil. fill1 liter oil". Astazi am masurat pe joja si este fix in acelasi loc unde l-am gasit si ieri inainte de plecare, adica la jumatate. Pe de o parte ma bucur ca motorul nu mai consuma asa de mult, pe de alta parte va intreb si pe voi daca gasiti vreo explicatie pentru acel mesaj.

N-as vrea sa trag anumite concluzii, dar se pare ca uleiul asta are alta calitate. Fireste, este Castrol, A5/B5, 0W-30. Un consum nesemnificativ de ulei in 6000 km, in conditiile in care cu celelalte schimburi, inclusiv cu cel venit in motor, dupa 7000 km uleiul era deja la minim pe joja, in acelasi conditii de condus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie facuta o diagnoza la masina si vazut daca joja electronica este calibrata corect, adica daca arata acelasi lucru ca joja motorului .

Este normal sa consume mai putin, scrie si in manual .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie facuta o diagnoza la masina si vazut daca joja electronica este calibrata corect, adica daca arata acelasi lucru ca joja motorului .

Este normal sa consume mai putin, scrie si in manual .

Cel putin la rece, ceea ce arata pe joja este si pe bord, deci joja electronica pare sa functioneze corect.

Faptul ca a scazut consumul de ulei, ori ca asa e normal dupa un numar de km, ori ca uleiul e de calitate mai buna, nu poate decat sa ma bucure. N-as fi vrut sa tin masina prin service cu motorul desfacut.

6000km cu mai putin de 200 g(asa apreciez pe joja) ulei consumat nu cred ca mai poate fi incadrat la "consum ulei".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci este ceva anormal la masina ta pt ca ai spus ca ti-a aparut mesaj in bord care spunea "OIL LEVEL LOW" dar in acelasi timp tu spui ca uleiul era la nivel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este si nu inteleg ce este. Masurat la rece, atat pe joja cat si pe joja electronica nivelul este bun, dar dupa un timp de functionare la turatii mai mari apare acel mesaj. Daca opresc motorul si masor dupa, sa zicem 10 minute, nivelul este bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contact imperfect/oxidat la senzor ?

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexutz, masina are 1 an vechime, ce oxidare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tot 1 an avea si un XC90 inundat pt. care m-a sunat cineva acu' 2 ani sa ma intrebe de tapiserie... Cred ca exact cel pe care il dorea Zack ?!

N-ai de unde sa stii ce se intampla... nu stiu tipul de senzor, dar e o posibilitate ca cu cresterea temperaturii sa creasca / scada o rezistivitate si sa duca la valori eronate. Sau poate chiar senzorul sa o ia razna (lot prost) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate nu e bine calibrat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La turatii mari , mai ales combinate si cu acceleratii mai puternice nivelul uleiului din baie scade temporar. In acel moment joja electronica vede acest nivel scazut si emite semnalul de pe bord. Probabil joja electronica ar trebui sa fie reglata sa astepte un pic mai mult pina sa emita acest semnal ( sa medieze intr-un timp putin mai lung).

Ea vede bine nivelul insa mediaza prea repede intr-un timp prea scurt. Daca ar astepta , sa zicem inca 5 sec in plus inainte sa emita semnalul, probabil nivelul ar avea timp sa se refaca si n-ar mai fi nici o problema.

(la acceleratii la limita turatiilor masinii, bruste, nivelul din baia de ulei poate fi mult sub limita inferioara timp de citeva secunde- chiar daca masina in repaus are uleiul la maxim-, dupa care se reface)

deci : problema nu este ca nu masoara bine, ci ca masoara prea repede !

Aceeasi problema exista si la consumul instantaneu, insa este opusa : aici se masoara bine , insa prea lent !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu la xc90 dupa o tura de vreo 3000 km in 10 zile am venit mai sportiv spre casa si pe drum mi-a aprins de vreo 3-4 ori triunghiul galben de avertizare de nivel scazut ulei iar aproape de casa mi-a aparut triunghiul rosu.Am parcat masina pe plat desi eram la Brasov si a doua zi am controlat joja , era nivelul la jumatate .

La S80 D5 am schimbat uleiul la 192000 km , am pus cum este pe sticker la 3/4 plin pe joja si dupa 7000 km a ajuns nivelul la jumatatea jojei , a consumat vreo 250 ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu la xc90 dupa o tura de vreo 3000 km in 10 zile am venit mai sportiv spre casa si pe drum mi-a aprins de vreo 3-4 ori triunghiul galben de avertizare de nivel scazut ulei iar aproape de casa mi-a aparut triunghiul rosu.Am parcat masina pe plat desi eram la Brasov si a doua zi am controlat joja , era nivelul la jumatate .

La S80 D5 am schimbat uleiul la 192000 km , am pus cum este pe sticker la 3/4 plin pe joja si dupa 7000 km a ajuns nivelul la jumatatea jojei , a consumat vreo 250 ml.

Exact asa se comporta si a mea. La primele avertizari am dat fuga la service, unde mi-au completat uleiul conform mesajului, dar banuiala mea e ca astfel a fost depasita limita superioara.

Acum ignor mesajul si prefer sa verific nivelul pe teren plat, a doua zi sau dupa o perioada de timp suficienta pentru refacerea nivelului.

O explicatie logica poate fi si cea data iulirx.

Un consum de ulei exista, nu pot sa neg, dar 200g in 6000km, cum rezulta din ultimele masuratori nu poate fi alarmant si chiar este in scadere fata de ceea ce am constatat anterior. Ori calitatea uleiului adus din Germania e alta, ori motorul functioneaza mai bine asa cum a spus Bogdan G(cu trimitere la manualul de utilizare), cert este ca a scazut consumul de ulei.

Faptul ca apar acele avertizari pe bord nu ma deranjeaza prea mult. Verific uleiul pe joja si ma lamuresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cand da mesajul in bord cat iti arata nivelul pe joja electronica din bord ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica sa masor nivelul uleiului imediat dupa ce apare mesajul si opresc motorul, sau in timp ce motorul functioneaza? Este posibil in timpul functionarii motorului? Daca se poate, sincer, n-am stiut . Daca imi spui cum se face, data viitoare o sa masor nivelul dupa ce apare mesajul.

Daca opresc motorul si il repornesc mesajul dispare si nu mai apare decat la un mers mai indelungat la turatii mai mari, exact cum se intampla pe autostrada. Asa cum spuneam si in postarile mai vechi, dupa ce ies de pe autostrada si pana in Timisoara si retur, mesajul nu mai apare. Reapare dupa mijlocul autostrazii, inapoi, spre Bucuresti. Nu-mi aduc aminte sa-mi fi aparut vreodata la mers in oras sau pe drumuri nationale. Doar pe autostrada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai stiu cum se masoara la XC60, parca la pornirea motorului .

Vezi in manual .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de pornirea motorului se tine apasat butonul de contact, fara apasarea franei (sau a ambreiajului in cazul cutiei manuale).

O sa-l masor odata, imediat dupa ce imi apare mesajul si opresc motorul.

De duminca, de cand mi-a aparut mesajul cand ma intorceam pe A1 si pana astazi, nu a mai aparut nimic, la un mers numai in Bucuresti intreaga saptamana. Nivelul este la mijlocul jojei, confirmat si electronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

@AndiM: am incercat si eu aceeasi procedura descrisa de tine si... nu vad nici un nivel de citire, doar se aprind toti martorii de bord (toate beculetele) pentru aprox 2 secunde, dar nu vad nici un nivel de ulei (citire electronica) sau temperatura apei... Am un XC 60, D3 AWD, G6, 163 CP, 420 NM, an 2012, ba mai mult, o sa radeti, insa spre rusinea mea nu gasesc nici joja de ulei... Inca nu am avut alarme de genul tau si sper sa nu am, masina mea are acum 15.200 km si am cumparat-o de noua din Germania de la reprezentanta. Poate ma ajuta si pe mine cineva!

Mult'am!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apesi cateva secinde butonul de pornire, fara sa apesi frana, apoi derulezi meniul din rotita dd pe semnalizator pana apare nivelul de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

@AndiM: am incercat si eu aceeasi procedura descrisa de tine si... nu vad nici un nivel de citire, doar se aprind toti martorii de bord (toate beculetele) pentru aprox 2 secunde, dar nu vad nici un nivel de ulei (citire electronica) sau temperatura apei... Am un XC 60, D3 AWD, G6, 163 CP, 420 NM, an 2012, ba mai mult, o sa radeti, insa spre rusinea mea nu gasesc nici joja de ulei... Inca nu am avut alarme de genul tau si sper sa nu am, masina mea are acum 15.200 km si am cumparat-o de noua din Germania de la reprezentanta. Poate ma ajuta si pe mine cineva!

Mult'am!

Nu radem ca nu ai - conform procedurii descrise de AndiM ar trebui sa poti vizualiza nivelul uleiului - in manual scrie ca ideal este nivelul 4 din 5 - maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!

@maverick: aha, deci nu am joja pentru citirea fizica a nivelului de ulei, multumesc. sunt curios de ce au renuntat la joja?! a crezut volvo ca electronica este mai sigura?!

@AndiM: am sa incerc si chestia cu rotita dd de pe semnalizator, multam de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]. sunt curios de ce au renuntat la joja?! a crezut volvo ca electronica este mai sigura?!

[...]

Din păcate, se pare că da, dacă e să judecăm după tonele de electronică îndesate în modelele ultimilor ani. Întrebarea e: sigură pentru ce? În niciun caz, pentru durabilitate, poate pentru veniturile consistente aduse service-urilor... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate, se pare că da, dacă e să judecăm după tonele de electronică îndesate în modelele ultimilor ani. Întrebarea e: sigură pentru ce? În niciun caz, pentru durabilitate, poate pentru veniturile consistente aduse service-urilor... ;D

ma gandeam ca atunci cand mai iesi din casa si inainte de un drum lung, mai aurnci cate un ochi pe sub capota... asa cum zice englezul: "better safe than sorry later"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am înţeles perfect la ce te-ai referit, însă, din păcate, acesta nu este un interes care să primeze pentru ei. Pentru ei, e mai avantajos să aibă de lucru (ce să repare) decât să nu aibă. Dacă tu previi distrugerea motorului, verificând starea uleiului, şansele să le ceri să-ţi pună motor nou sunt în jur de 0,0213%... ;D

Modelele vechi, cu aspect "pătrăţos", atât de apreciate de adevăraţii iubitori de Volvo, au fost făcute astfel pentru că impuneau minimum de cheltuieli cu prelucrarea metalului caroseriei.

Să nu uităm că tot cei de la Volvo au fost cei care au născocit o maşină fără capotă, inclusiv gura rezervorului pentru lichidul de parbriz au pus-o lângă ţeava de alimentare, aşa că simpla lipsă a jojei de ulei e din categoria uşoară...

În plus, politica se integrează armonios în campania globală de îndobitocire a populaţiei planetei: "Nu e nevoie să ştii tu (nu mai e "în trend" adresarea cu dumneavoatră), facem noi, tu relaxează-te şi las' pe noi!" ("... că ştim noi cât să cerem... Nu ai? Fă-ţi un credit!"). Au trecut vremurile când era stimulat spiritul practic al oamenilor, nu e avantajos...

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now