AndiM

consum ulei motor D5

219 posts in this topic

Acum doua zile am repus pe tapet problema consumului de ulei la D5. De data aceasta am primit un raspuns de la Primus mult mai exact decat pana acum. Intr-un text extras din Vida(cred) este specificat un consum considerat normal de pana la 250ml/1000km in conditiile de mers normal si uzura motorului intre 5000 si 150000 km. Daca se merge cu viteza sau regim montan sau se tracteaza o remorca grea, consumul maxim admis poate creste la 400ml/1000km. In aceste conditii, eu, cu un consum de aproximativ 100-150ml/1000km pot sa ma consider multumit. De ce oare nu mi s-o fi spus lucrul acesta inca de acum 3 ani cand mi-a aparut prima data mesajul in bord? Cum vi se par cifrele? Cam pe acolo se afla si alti constructori auto, nu-i asa?

Consumul de ulei poate fi un pic diferit in functie de marca uleiului ,indiferent ca este de aceeasi norma si caracteristica si apoi in functie de regimul de exploatare al masinii.Calcule facute incepind dupa prima revizie de 30k.Practic cam dupa fiecare schimb la 18-20oookm ar trebui sa ai un consum undeva pe la citeva sute de ml (400-600) si nicidecum al miilor de ml ( litrii).

Se pune ulei , o cantitate exacta data de producator tocmai pt. ca acel consum de ulei intre revizii sa nu afecteze minimum admis de ulei si implicut sa apara mesaj pe bord "nivel scazut de ulei" cu tot ce decurge de aici ca si consecinte la un momnet dat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca aveai probleme de segmentii intra motorul in protectie din cauza DPF-ului infundat .

Orice motor turbo consuma ulei iar cine spune ca nu-i mananca ulei pur si simplu minte .

Am sa-ti demonstrez ca nu mint (iti trimit poza cu nivelul de ulei pe joja la 70500km si la fiecare 1000)....stiu ce inseamna consum de ulei, la cealalta marca toate mananca ulei

Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi M, ai si tu dreptate.

@Bogdan G, buba nu e ca orice motor turbo consuma ulei ci cat ulei consuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Victor, dupa 10.oook D5-ul incepe sa pape mai mult ulei iar pana atunci tot papa. Te astept cu pozele alea dupa care iti arat eu niste poze cu admisia ta care e plina de ulei si te intreb de unde vine uleiul ala si unde se duce .

PS> la tine trebuie sa iei in considerare si DPF-ul care mareste nivelul uleiului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Victor, dupa 10.oook D5-ul incepe sa pape mai mult ulei iar pana atunci tot papa. Te astept cu pozele alea dupa care iti arat eu niste poze cu admisia ta care e plina de ulei si te intreb de unde vine uleiul ala si unde se duce .

PS> la tine trebuie sa iei in considerare si DPF-ul care mareste nivelul uleiului.

Eu iau in considerare ce vad pe joja, la asta ma pricep si eu

Uite poza din 22-octombrie-2013 (71400km)

post-3416-0-48077500-1386839699_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am fost la masurarea uleiului dupa 1000km de cand a inceput monitorizarea. Initial s-a pus ulei la 70%, conform procedurii. Uleiul a fost masurat la 80 grade C. Astazi a fost masurat la aceeasi temperatura si a iesit 67%, adica un consum de aproximativ 20-30ml/ 1000 km. Cu alte cuvinte, masina mea nu mai consuma ulei. Si-a revenit miraculos dupa 100k de km parcursi. Intre penultimul si ultimul schimb, in aproximativ 24.000km am completat 3 l ulei adica 1l la 7-8 mii de km, asa cum mi-a consumat de noua. Nu stiu ce sa mai cred. De la 150-200 ml/ 1000km la 20ml/1000km cat este acum, e cale foarte lunga. Sa fie DPF-ul de vina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca chiar consuma numai 20-30ml/1000km mergi pe sest ca acum chiar ai consum normal. E asta da consum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mirific consumul asta, si sper ca chiar sa nu consume ulei, mai degraba decat sa ridice la loc nivelul cu motorina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma indoiesc ca nu consuma. 3 ani si 100.000 km a consumat 1litru la fiecare 7-8mii de km si dintr-odata nu mai consuma? Tare mi-e teama ca e motorina. O sa revin la service dupa alti 1000 km. Cum as putea sa aflu daca e motoruna in ulei? Exista vreo posibilitate de analiza a calitatii lui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndiM...O parere doar :smile: ...Ai facut schimbul de ulei la reprezentanta totdeauna?Ai vazut ce tip ,marca de ulei ti s-a pus?Ai DPF (long life , ii zic eu asa) fara sa ai problemele similare cu motoarele PSA unde cu ajutorul aditivului se ridica temparatura gazelor pe evacuare.

La D5 ,motorina in ulei intr-un asa fel incit sa compenseze nivelul cu motorina este exclus.Am avut D5 vreo 5 ani dar sa am motorina in ulei ca urmare a regenerarilor esuate a fost exclus.Si cind am avut senzorul dif.pres. defect nu am avut o clipa vreo problema cu nivelul sau consumul de ulei peste limite.In fine asta nu inseamna ca nu exista acest aspect dar eu nu l-am auzit pina acum.Cind foloseam ulei OEM era in limite ok la joja, Castrol ceva mai jos nivelul,Aral de asemenea ok.(0W30-A5/B5 pe toata linia)

Asteptam noutati. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir, de exemplu D5-ul lui Ramon de la 0km a avut probleme cu nivelul uleiului crescut, pe la 60.ooo km a schimbat senzorul de presiune diferentiala si are fix aceiasi problema. El la fiecare revizie scoate ulei, deci se poate si inversa lui AndiM .

@AndiM, cu adevarat exista posibilitatea de a creste nivelul uleiului iar in cazul tau cand exista consum de ulei este posibil sa nu mai vezi cum dispare uleiul. Nu e nici o minune , pur si simplu este posibil acest lucru si nu-ti doresc sa fie asa pt ca un ulei contaminat cu motorina este mai "delicios" pt D5 .

Iti recomand sa verifici si incarcarea DPF-ului cat despre consumul de 3L @24.ooo km nu este ceva iesit din comun mai ales daca folosesti masina mult in afara orasului la viteze mari, singurul XC60 cu probleme de consum ulei a fost cel de 3.2L care putea consuma pana la 1L la 3000 km, adica 10L intre schimburi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io nu vad cum ar putea creste nivelul uleiului din cauza esuarii regenerarii. Din cite stiu eu la regenerare se injecteaza motorina in gazele deja arse (cu supapa de evacuare deschisa). Cum sa ajunga motorina asta inapoi in cilindru si apoi in baia de ulei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se injecteaza motorina in cilindri, iuli, si daca presiunea pe evacuare e prea mare, ghici unde ramane surplusul ala de motorina pulverizata si condensata :) In cilindri, yep...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se injecteaza motorina in cilindri, iuli, si daca presiunea pe evacuare e prea mare, ghici unde ramane surplusul ala de motorina pulverizata si condensata :smile: In cilindri, yep...

Si cind presiunea pe evacuare este foarte mare ,gen sensor dif. pres. Ko si motorul efectiv este gituit pina la oprire ,ai surplus de motorina in ulei ?Nu am patit-o..In fine ,nu te contrazic dar imbinam si teoreticul cu practicul.Stiu ca te referi la o presiune mare de iesire cind turatia motor este mare peste 3500rpm Si intr-un caz si altul este vorba de presiune creata in circuitul turbo,zic eu.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic @V50Saphir. Motorina se stie ca ajunge in ulei, din pacate este caz cunoscut la VOLVO. Cum si de ce, e un mister. Nu imi explic decat ca galgaie motorina prin cilindri, tocmai datorita postinjectiei in cilindri (pt ca nu exista injector pe traseul de evacuare), si ramane nearsa, iar in timp se infiltreaza pe langa segmenti si ajunge in baie.

Alta explicatie n-am...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic @V50Saphir. Motorina se stie ca ajunge in ulei, din pacate este caz cunoscut la VOLVO. Cum si de ce, e un mister. Nu imi explic decat ca galgaie motorina prin cilindri, tocmai datorita postinjectiei in cilindri (pt ca nu exista injector pe traseul de evacuare), si ramane nearsa, iar in timp se infiltreaza pe langa segmenti si ajunge in baie.

Alta explicatie n-am...

Nu trebuie alta explicatie, exact asa este pe linga segmenti direct in baia de ulei. Sunt doua cazuri: 1-injector care "pisa/picura" si astfel motorina numai arde nefiind pulverizata; 2-probleme compresie, un segment rupt sau uzat sau un bolt de la piston iesit ori uzura pur si simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir: schimburile de ulei le-am facut la reprezentanta. Nu stiu ce au pus, dar ma gandesc ca OEM sau Castrol a5/b5. Alteori am adus eu Castrol (made in Germany) sau OEM. Acelasi consum l-a avut cu ambele tipuri.

@BogdanG: intr-adevar folosesc foarte mult masina afara din oras, dar nu exagerez cu viteza, 140 autostrada, 110 in rest. Cum se verifica DPF-ul? La tine? Ma poti ajuta? Alta metoda de a diagnostica motorina in ulei exista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF-ul se verifica foarte simplu, la D5 exista un contor de grame funingine, dupa regenerare gramele ajung la 0 iar la 19g in regim autostrada intra la regenerare sau 24g in regim urban intra la regenerare. Cu un DPF bun in regim autostrada trebuie ca regenerarea sa porneasca la un interval de peste 1200km iar in mediul urban cca 600km.

Asadar folosind regula de 3 simpla se poate estima dupa un drum de 100km pe autostrada, cat de bun este DPF-ul si daca DPF-ul este cauza problemelor, este posibil sa urce nivelul uleiului si din cauza unui injector defect .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Un mic ajutor!!! Baietii...nu va puna Domnul sa bagati 5w-40 in D5 ca va apuca plansul... nu de alta dar ...am facut primul schimb acu 1 an si jumatate am pus 0w-30 totul frumos doar ca i-l consuma gen 2itri la 12.000km (forje non stop) Al doilea schimb l-am facut cu 5w30...nu au fost probleme deloc consuma in jur de 1l la 12.000km ...ultimul schimb l-am facut cu 5w-40Castrol edge ...nu am mers mai mult de 1.000km si ....surpriza!!! Au inceput tachetii... sa-mi cante :-s si motorul sa sune ca un 1.9 Tdi VAG ....O sa fac din nou schimbul curand...Voi pune Castrol Slx Professional 0w-30 sau in cel mai rau caz 5w30...Voi reveni cu detalii daca isi vor revenii tachetii(se vor incarca)...Parerea mea e sa nu puneti 5w-40 in D5!!!!

Sper ca am fost de folos:)Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am vazut eu, uleiul la service autorizat - Primus in speta - este Castrol. DPF se "curata" singur, prin regenerare - mie imi ia exact 50 km la regenerare, la viteza 130km/ora autostrada.

Sunt al al 2-lea D5 si nu am avut niciodata consum de ulei, pe modele 2011+ - am avut cutie manuala, acum AT6, ambele Polestar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun MAV-ule, tot racheta e si asta al 2-lea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Un mic ajutor!!! Baietii...nu va puna Domnul sa bagati 5w-40 in D5 ca va apuca plansul... nu de alta dar ...am facut primul schimb acu 1 an si jumatate am pus 0w-30 totul frumos doar ca i-l consuma gen 2itri la 12.000km (forje non stop) Al doilea schimb l-am facut cu 5w30...nu au fost probleme deloc consuma in jur de 1l la 12.000km ...ultimul schimb l-am facut cu 5w-40Castrol edge ...nu am mers mai mult de 1.000km si ....surpriza!!! Au inceput tachetii... sa-mi cante :-s si motorul sa sune ca un 1.9 Tdi VAG ....O sa fac din nou schimbul curand...Voi pune Castrol Slx Professional 0w-30 sau in cel mai rau caz 5w30...Voi reveni cu detalii daca isi vor revenii tachetii(se vor incarca)...Parerea mea e sa nu puneti 5w-40 in D5!!!!

Sper ca am fost de folos:)Multumesc

Din 09august2012 si pana azi puteai sa afli, intai tu, ca in D5 se pune numai 0w30 a5/b5 si nu aveai acum surprize. Din alt punct de vedere iti multumim ca-ti permiti tu pentru noi, experiente de acest gen (eu unul sincer nu-mi permit astfel de teste) si o recomandare pentru cei care doresc sa scada cat mai mult pretul unui schimb de ulei: dupa ce se da uleiul vechi jos se pun monezi pe sus, monezi de un ban, cate un ban pentru fiecare litru necesar. Astfel se poate obtine un schimb de ulei la un pret de cativa banuti, considerabil mai ieftin decat uleiul scris si rerescris pe aici ca ar fi necesar. Nu ma pot abtine!
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun MAV-ule, tot racheta e si asta al 2-lea ?

Multumesc frumos Bogdan, este tot din aia - D5 cu Polestar MY2014 (470Nm / 230 HP) de data asta AT6.

Scuze de offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marius, vezi ca userul Repsol are D5-ul vechi EURO 3 iar in ala Volvo recomanda sa bagi 0W-30 A3/B3/B4 dar merge si cu 0W-30 A5/B5 dar si cu 5W-40 A3/B3/B4 fiind un motor foarte permisiv. Acum nu stiu ce a facut colegul Repsol dar alti colegi baga 5W40 fara sa aiba probleme . La noi la Euro 4 nu e bine deloc sa bagi altceva decat 0W-30 A5/B5 .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castrol 5w40 edge nu mai retin indicele "ACEA" ...insa tot ce stiu e ca regret...0w-30-ul mi l-au pus si in reprezentanta din cluj...merita!

Mariusb nu prea ma interesa de mașina...insa cu timpul m-am "îndrăgostit" de volvo.Nu e vorba de banii sau alte minunii e vorba unui prieten mecanic care imi spuse sa pun ulei mai gros daca il consuma mai ales daca are peste 200k...zis si facut...cei din reprezentată volvo trucks "prieteni" fani d5/t5 au spus totusi ca e un motor sensibil la ulei, filtre,motorina....pe langa astea nu am timpul necesar sa caut pe forum etc etc.

Bogdane ...nu prea cred ca avea indicele a3 b3 b4.uleiul folosit de mine era cu "1" ceva de genul c1 nu mai stiu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now