rynno85

Sa fie de la EGR?

58 posts in this topic

Revin cu un update. Duminica seara am vrut sa ies in oras, dar nu am reusit sa pornesc masina. Am dat la cheie pana s-a inecat efectiv si am lasat-o in pace. Azi dimineata am venit cu un prieten care lucreaza la un service, am reusit s-o pornim si am dus-o la service. De la pornire si pana la service, s-a comportat exemplar, chiar si in timpul zilei cat a stat acolo,tipul a pornit-o din cand in cand, a scos-o si la strada si nu a fost nici un fel de problema. El zice ca daca ar fost vreun injector defect sau care nu funct normal, motorul ar fi tremurat la relanti, ceea ce nu e cazul, merge rotund. Acum banuie ca ar fi senzorul de presiune, de la pompa de inalta, daca am inteles bine denumirea. Urmeaza sa-l demonteze si sa-l verifice, sa vedem daca are vreo vina. Daca e pompa de vina, am pus-o. E ciudat rau.

Mai listez o data simptomele poate va vin alte idei:

- rasucesc cheia, porneste motorul, functioneaza 10-20 sec normal, dupa care scade in turatie si se opreste

- pornesc din nou motorul, de data asta ramane pornit, incerc sa-i dau sprituri dar nu ma lasa, nu se intampla nimic. daca apas pedala finut si treptat, incepe sa urce in turatie dar sacadat, nu rotund. pornesc de pe loc si merge in suturi daca accelerez mai tare.

- opresc din mers, opresc motorul, repornesc motorul si de data asta functioneaza normal si am ajuns cu bine acasa cam pe la 15.30 - 16.00. Pe la 19.00 am zis ca voiam sa ies, pornesc motorul, se subtureaza, se opreste, dau din nou cheie, dar de data asta nu am mai vrut, s-a inecat de tot.

Pana la urma o sa trebuiasca sa trag o fuga pana la Volvo Iasi pentru o diagnoza.

Mersi baieti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să-ţi verifice şi dacă distribuţia e "la punct".

Totuşi, cel mai probabil pare să fie o problemă la sistemul de alimentare cu combustibil (injector/injectoare şi/sau pompă). Uită-te în filtrul de motorină, dacă nu e şpan acolo.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să-ţi verifice şi dacă distribuţia e "la punct".

Totuşi, cel mai probabil pare să fie o problemă la sistemul de alimentare cu combustibil (injector/injectoare şi/sau pompă). Uită-te în filtrul de motorină, dacă nu e şpan acolo.

Filtrul chiar il voi verifica, pentru ca oricum il schimb. Nu-mi vine sa cred, de la ultima revizie din iulie si pana acum am aproape 9000 km. Nu stiu cand s-au adunat. Ma gandeam ca trec iarna, dar se pare ca ii cam vine randul unei noi revizii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la pompa de inalta, cel mai probabil la unul din cele 2 regulatoare de presiune&volum . Sau este posibil sa fie o bubita la senzorul de presiune in rampa dar nu se leaga cu acceleratul si mersul haotic/sacadat .

Sau mai simplu ai bube cu filtrul de motorina sau traseul de la filtru la pompa de inalta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Momentan problema e rezolvata. Era defect regulatorul de presiune. Porneste bine, functioneaza bine. Sper sa ma tina si sa nu pice altceva mai grav. Maine ii schimb si filtrul de motorina ca sa fie treaba buna, iar cu prima ocazie fac revizia completa. Multumesc pentru sfaturi si suport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Am schimbat si filtrul de motorina si era ceva span acolo iar filtrul era plin de parafina, nu mai filtra nimic. De-acum la 2 luni il schimb. Am pus si ulei 2t in motorina si de-acum nu mai merg cu rezervorul pe rosu. Am facut plinul, iar cand ajunge la jumate, completez. Sper sa evit cat mai mult posibil defectarea injectoarelor si pompei din cauza spanului. Om vedea.

Weekend placut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am tot cautat pe forumuri, dar nu gasesc explicatie la problema aparuta la masina mea ieri. Ca sa incep cu inceputul: am plecat ieri dimineata cu treburi prin oras, am facut cateva zeci de km cu mai multe porniri si opriri, iar la mai spre dupa-amiaza m-am oprit la cineva pentru cateva ore. La plecare, am urcat in masina, pus contact, am asteptat sa se stinga toate becurile, am rasucit cheia, motorul porneste repede, merge cateva secunde la turatie de relanti dupa care parca incepe sa tuseasca si se subtureaza pana se opreste. Mentionez ca in acest interval pedala de acceleratie nu avea nici un efect. Bun, zic, hai ca am mai patit asta o data, opresc si pornesc si poate isi revine. Fac intocmai, numai ca de data asta nu s-a mai subturat, pedala de acc si-a revenit dar cand o calcam, turatia crestea in trepte, nu uniform cum e normal si a mai scuipat si un fum alb-albastrui. Opresc si pornesc motorul, aceeasi poveste. Zic sa pornesc de pe loc, poate isi revine. La fel, in mers nu puteam accelera mai tare ca sa pot schimba treapta, ci trebuia sa apas pedala foarte finut si fara sa bruschez ca sa ia in turatie si viteza. Am reusit sa dau a doua si zic ca de acum asa merg pana acasa macar. Ce sa vezi, nici asa nu putea accelera normal, masina mergea in suturi. Mi-am luat inima in dinti si am oprit-o din nou. De data asta, la repornirea motorului, si-a revenit si am mers normal pana acasa. Asta e a doua oara cand mi se intampla la distanta de 5-6luni. Inca nu am mers la Volvo sau la alt service sa vad ce are. Am zis sa va consult pe voi mai intai, poate a experimentat cineva asa ceva la un moment dat. Oricum, parerile sunt impartite, dar macar am optiuni.

Asa am patit si eu, insa mie imi facea mai des. cateodata nu plecam din parcare cu minutele, stateam pana isi revenea. In prima faza am crezut ca este de la supapa de presiune dar dupa o curatare a injectoarelor la ultrasunet problema s-a rezolvat. Sper sa te ajute postarea, Doar un test te poate lumina. Bafta

Edited by b3h3m0tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am patit si eu, insa mie imi facea mai des. cateodata nu plecam din parcare cu minutele, stateam pana isi revenea. In prima faza am crezut ca este de la supapa de presiune dar dupa o curatare a injectoarelor la ultrasunet problema s-a rezolvat. Sper sa te ajute postarea, Doar un test te poate lumina. Bafta

Salut. Eu am schimbat senzorul de presiune si deocamdata masina merge bine. Acum oi vedea, daca mai face nazuri, o sa recurg si la curatarea injectoarelor. Numai sa-mi revin cu banii. Mersi pentru pont.

Edited by lucipher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai sus ai scris ca ai schimbat regulatorul de presiune, acum spui ca ai schimbat senzorul de presiune din rampa, deci pana la urma ce ai schimbat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atasez o imagine a pompei. Sper ca e imag corecta. Ceea ce am schimbat e minunea aia cilindrica, cromata, care se vede pe pompa. Mecanicul a zis ca e senzorul de presiune. Nici nu ma pricep prea bine. O sa fac maine o poza la motorul meu, ca sa arat exact ce si cum.

post-4930-0-35171200-1390665432_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol moment daca mecanicul a zis ca e senzor de presiune cand de fapt e regulator presiune/volum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Am schimbat si filtrul de motorina si era ceva span acolo iar filtrul era plin de parafina, nu mai filtra nimic. De-acum la 2 luni il schimb. Am pus si ulei 2t in motorina si de-acum nu mai merg cu rezervorul pe rosu. Am facut plinul, iar cand ajunge la jumate, completez. Sper sa evit cat mai mult posibil defectarea injectoarelor si pompei din cauza spanului. Om vedea.

Weekend placut

Filtrul nu se schimba la "2 luni" ci la un numar de km, eventual ceva mai putini decat cei recomandati daca pui o motorina de ocazie. Nu protejezi motorul mergand cu rezervorul mai plin, mai degraba, teoretic il uzezi fiind mai solicitat (masina este mai grea) sau poti considera ca esti preventiv avand in vedere vremea de afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol moment daca mecanicul a zis ca e senzor de presiune cand de fapt e regulator presiune/volum .

Inseamna ca am inteles eu aiurea. Nu ma pricep. Oricum, mi-a zis ce anume e defect, s-a reparat si acum merge bine masina. Parca mai bine ca inainte, as putea spune.

Filtrul nu se schimba la "2 luni" ci la un numar de km, eventual ceva mai putini decat cei recomandati daca pui o motorina de ocazie. Nu protejezi motorul mergand cu rezervorul mai plin, mai degraba, teoretic il uzezi fiind mai solicitat (masina este mai grea) sau poti considera ca esti preventiv avand in vedere vremea de afara.

Am exagerat putin. Adevarul e ca filtrul cel vechi arata jalnic. Cleios tot si murdar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca filtrul este "cleios" schimba statia peco, ori a fost foarte frig si motorina este de vara, ori motorina chiar e rea. Cleios=parafina si te rupe cu filtrul de motorina. Alimenteaza din alta parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca filtrul este "cleios" schimba statia peco, ori a fost foarte frig si motorina este de vara, ori motorina chiar e rea. Cleios=parafina si te rupe cu filtrul de motorina. Alimenteaza din alta parte.

Pai nu am alimentat decat de la OMV si Rompetrol. Nu stiu ce sa zic. Eu stiam ca parafina se pune iarna, ca sa nu inghete motorina si e o solutie mai ieftina. Oricum, ii cam venise timpul si filtrului de motorina sa fie schimbat. Ultima revizie a fost in iulie si pana in dec am facut cam 9000 de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de motorina se schimba in mod normal la 40.ooo km in cazul masinii tale, asadar este ciudat sa fie murdar dupa numai 9000km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel patesc si eu cam de o luna , nu porneste la prima cheie dimineata, dupa aceea nu am probleme , i-am facut test si imi arata singura avarie , care nu se stergea niciodata , adica cea de la releul de la bujii , insa stiu ca eroarea este de la bujiile arse . Zis si facut am luat 4 bujii m-am inarmat cu rabdare si dupa muuuult timp am ajuns si la bujii , nu s-a rupt niciuna in chiuloasa, am fost bucuros , din 4 mergeau doar 3 , am pus bujiile bosh care le aveam si pe masina , identice , dar tot nu porneste din prima dimineata , o oarecare diferenta se simte dar nu vrea si gata , adica , mai precis invarte , dupa care se opreste , bateria este noua , totul este ok ,sau asa mi se pare mie , pe tester nu am avarii , si este unul care imi citeste avariile de la volvo (delphi) , urmatorul pas ar fi sa schimb filtrul de motorina , sa vad , astept raspunsuri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@m7an9u:Posibil sa prinda aer pe undeva...conductele injectoarelor sunt stranse ok?Verifica traseul de alimentare...

Rezervorul plin forteaza motorul???Are o logica cu greutatea,da sa fim seriosi totusi...Pe principiul asta,ar trebui sa mergem singuri in masina...sa nu cumva sa fortam motorul :D

Ideea de a nu merge cu combustibilul pe rosu,e o idee buna.Teoretic nu ajunge sa traga mizeria de pe fundul rezervorului...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat traseul de alimentare , este ok , am schimbat filtrul de motorina , era negru , acum sunt curios cum o sa pornesca dimineata .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma dimineata bucurie , a pornit din prima masina , ca ,, unsa '' ☺ , deci chiar si cu motorina buna nu lasati filtrul de motorina 80000km ca mine ... am si uitat de el , jeje , ci la 40000 cum a spus Bogdan il schimbati/schimbam . Salutare .

Edited by m7an9u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf, deci nu trebuie schimbat filtrul de motorina la fiecare revizie?

Eu fac revizia cam la 15000 km. Sa inteleg ca filtrul de motorina tine lejer 30000 km (2 revizii)?

Ontopic vis a vis de EGR:

Acum vreo luna de zile, cand am plecat de la un hipermarket din parcare, am avut o eroare in bord "ceva cu SERVICE" (e in lb germana). Fiind aproape de o cunostinta cu tester Delphi, l-am sunat sa coboare cu testerul si n-am oprit deloc motorul. Mentionez ca motorul mergea 100% ok, fara intreruperi, fara pierderi de putere.

Eroarea resultata pe tester Delphi sugera direct EGR-ul. Omul mi-a spus ca e murdar cel mai probabil si mi-a sugerat drept cea mai ieftina si sigura metoda, o forja pe o distanta de 20-30 km cu motorul turat peste 3500 ture.

Zis si facut, alergat-o tare de la targ Vitan pana la Centura Bucuresti si inapoi tinand-o in treapta 4 la turatie mare ( intre 3500 si 4000 rotatii).

Eroarea nu a mai aparut si am aproximativ o luna de atunci. Concluzionez ca la 2.0 D e bine sa-i mai tragi niste forje din cand in cand...altfel se strica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice motor diesel trebuie forja ca altfel ba se infunda ba se blochează EGR-ul.Sintagma apa, paie si bătaie merge din plin.Eu nu am avut probleme cu EGR in aproape 130k km.

Legat de filtru, in țările civilizate se poate schimba la 30k km.La noi la fiecare revizie, scrie si in carte care unde se schimba.

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers egr (partea dinainte de admisie) adica racitorul , era curat la 100k (nedesfacut fiind) dar post valva , unde gazele se intalnesc cu aerul uleios de pe admisie incepe sa o infunda , eu aveam depuneri de 1 mm circumferentiale (foarte impietrite ) poti sa ii daii cat vrei ca nu se curata doar cu cutitul .

Vnt - in schimb se mai misca la forja , si mai dispar din depuneri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Daca tot vorbim de EGR, vin si eu cu o problema.

Mergeam si eu ca omu, linistit, cu masina, fara s-o fortez, calm, asezat. Deodata se inmoaie pedala de acceleratie si pierde putere. Nu mai voia sa urce in turatii neam. Am ajuns cu chiu cu vai acasa, am lasat-o cateva ore, apoi am plecat iar. De data asta a mers brici.

Am ajuns la un supermarket, am facut cumparaturi, am plecat, am mers 200m si deodata incepe sa mearga in suturi. Imi venea s-o arunc in Bahlui. Am zis ca "Faci figuri? Asa te duc pana acasa, poti sa crapi pe drum, oricat mi-ai fi de draga". Si am tinut-o asa, in treapta 1, mergand in suturi, cand la un moment dat si-a drumu si a zvacnit cu scartait de roti.

Am uitat sa zic ca la fiecare oprire se auzea din zona EGR un clantanit metalic, ca de ceas. Mi-am zis ca am pus-o de un EGR nou.

Ieri m-am apucat sa desfac EGR-ul, am zis ca o fi infundat, desi eu schimb la 3000rpm, uneori ma mai joc si-i dau pana in 4000. EGR-ul era curat, avea doar funingine. Dar, la o privire mai atenta a unui vecin, a observat ca stiftul, care mentine rulmentul mic care culiseaza clapeta, cazuse si freca de corpul egr-ului, facuse ditamai santul. Romanul, mester fiind din fire, a incropit un alt stift dintr-un cotor de burghiu, i-am dat un punct de sudura si s-a rezolvat problema. Am curatat bine bine, am uns si rulmentul cu un spray cu un fel de vaselina si acuma merge f bine. Sper sa ma tina.

Poate ajuta pe careva postarea mea, nu strica sa aruncati un ochi si la clapeta aia, sa vedeti daca e in regula.

Numai bine

Edited by lucipher
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now