Behu

Probleme turatie 1.6D DRIVe?

5 posts in this topic

Salutare tuturor!

As vrea sa va cer parerea intr-o mica problema.

Se da una bucata Volvo S40 2012, motor diesel de 1.6, 115 caluti, DRIVe.

Masina are un comportament pe care eu nu l-am mai intalnit: in momentul schimbarii treptelor de viteza, turatia coboara de la sa zicem 3000 rpm (cand calc ambreiajul) pana la aprox. 2000 rpm, unde face o pauza de vreo 2 secunde si abia apoi coboara mai jos. Deci, timp de aprox. 2 secunde, motorul ramane turat in gol undeva pe la 2000 rpm fara vreo interventie din partea mea (ambreiaj calcat, piciorul luat de pe acceleratie). Face chestia asta si cu sitemul auto start-stop activat si cu el oprit.

Masina nu are nicio eroare stocata.

Asadar v-as intreba daca este normala chestia asta...

Multumesc mult!

O seara frumoasa!

Bogdan

PS: Am postat la "Intrebari generale" in ideea ca poate sunt colegi care au acelasi motor pe alte modele si imi pot spune daca s-au intalnit cu problema asta. Daca se considera ca locul e in sectiunea dedicata S40/V50, rog pe cineva sa faca mutarea.

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am 2.0 DRIVe 163CP. Am testat si are un comportament similar. La mine scade pane pe la 1500-1600 de ture si acolo are o pauza. Pauza e maxim o secunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers cu 1.6 drive EURO 4 si nu am observat asta iar la 1.6 drive EURO 5 iarasi nu am observat asta . Adevarul este ca nu am stat cu piciorul pe ambreiaj cateva secunde cand masina era in mers .

Atentie la multe marci auto ramane mai turat motorul cand masina ruleaza, este chiar normal pt ca nu ai nevoie sa stai la turatie de ralanti cand schimbi vitezele, chiar devine inutil sa tot scada turele atat de mult, totusi nu sta nici una mai sus de 1500 rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Eu m-as uita la filtre...

Cel mai probabil prinde aer pe undeva sau e apa in motorina.

Asa statea si a mea, vreo 2 secunde, numai ca se intampla la 3500rpm si in combinatie cu talpe maxime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E noua-nouta, avea 18 km cand am primit-o. Nu ca ar fi imposibil sa fi venit din fabrica cu ceva bai, dar ma gandeam ca poate e ea prea desteapta si eu prea tolomac.

In fine, nu ma mai stresez, am fost in reprezentanta cu ea, au fost in probe, au vazut si ei ca face chestia asta, dar au dat unda verde. Pana una alta, ca e defectiune sau nu, cert e ca e foarte ok; imediat ce angajez treapta superioara, las ambreiajul si gasesc motorul in ture, numa' bun de alergat (am fost mai atent, se opreste fix pe 1800, nu 2000 cum ziceam mai sus).

Incep sa ma gandesc la ce zicea Bogdan G despre alte marci, poate ca intentionat e conceputa sa faca asa, dar in cazul asta de ce nu stie reprezentanta nimic despre asta?

Pe mine nu ma deranjeaza, masina e in garantie - toate bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now