volvo

consum xc 60 de toate felurile

107 posts in this topic

D5 2014 automat, 12.8 - 13 in oras in perioada asta in conditiile in care in fiecare dimineata il pornesc, merge cateva minute si dupa aceea plec si fac vreo 7 km prin oras, trafic bara la bara. Asta pe langa alte drumuri prin oras in conditii un pic mai omenesti. Viteza medie 16-18 Km/h. N-am ce sa comentez, stiu Passat-uri care iarna consuma tot atat in conditile in care la noi (Timisoara) drumurile spre si dinspre centrul orasului sunt mai tot timpul "la rosu" in Google Maps.

Daca nu merg bara la bara sau merg distante un pic mai lungi, se invarte pe la 11.2 - 11.5 din cate imi dau seama. La 20% afara din oras (autostrada, 130-150 nu 80-90 la ora) si 80% in oras, pe 500 de km, consumul a fost 11.2 la pompa. Stilul de condus e lejer cand e oricum trafic si un pic mai sportiv cand am motiv.

Pe de alta parte, sa vorbim de consum la XC60 ... nu stiu daca ne foloseste :). E clar ca la drum lung nu va consuma niciodata cat o berlina cu diesel de 1.6 si cu multe sute de kilograme mai usoara, eventual condusa de un obsedat al consumului, care schimba usurel la 1800 rot/min. In alta ordine de idei, daca o conducem foarte finut, cel putin la diesel-ul de 2.4 nu stiu cum o sa stam cu DPF-ul.

Mai vedem, eu o am de doua saptamani si un pic, nu pot inca sa ma pronunt decat in baza datelor (restranse) pe care le am.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, XC a spus:

D5 2014 automat, 12.8 - 13 in oras in perioada asta in conditiile in care in fiecare dimineata il pornesc, merge cateva minute si dupa aceea plec si fac vreo 7 km prin oras, trafic bara la bara. Asta pe langa alte drumuri prin oras in conditii un pic mai omenesti. Viteza medie 16-18 Km/h. N-am ce sa comentez, stiu Passat-uri care iarna consuma tot atat in conditile in care la noi (Timisoara) drumurile spre si dinspre centrul orasului sunt mai tot timpul "la rosu" in Google Maps.

Daca nu merg bara la bara sau merg distante un pic mai lungi, se invarte pe la 11.2 - 11.5 din cate imi dau seama. La 20% afara din oras (autostrada, 130-150 nu 80-90 la ora) si 80% in oras, pe 500 de km, consumul a fost 11.2 la pompa. Stilul de condus e lejer cand e oricum trafic si un pic mai sportiv cand am motiv.

Pe de alta parte, sa vorbim de consum la XC60 ... nu stiu daca ne foloseste :). E clar ca la drum lung nu va consuma niciodata cat o berlina cu diesel de 1.6 si cu multe sute de kilograme mai usoara, eventual condusa de un obsedat al consumului, care schimba usurel la 1800 rot/min. In alta ordine de idei, daca o conducem foarte finut, cel putin la diesel-ul de 2.4 nu stiu cum o sa stam cu DPF-ul.

Mai vedem, eu o am de doua saptamani si un pic, nu pot inca sa ma pronunt decat in baza datelor (restranse) pe care le am.

Nu condusul finut e problema , respectarea ciclurilor de regenerare e problema , daca te plimbi cu ea cand se regenereaza si finalizezi regenerRea n-ai sa ai probleme 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, mai am o Mazda, cu care am tras pe tema asta la greu. Vad insa ca nici la Volvo nu ai nici o indicatie, in afara consumului urias, ca se intampla o regenerare. Cam cat dureaza la Volvo?

Edited by XC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam 20 minute pe autostrada și 30 min în oraș .

Problema la Volvo D5 euro 5 este ca nu are probleme cu DPF ul .

Nu are nici o legătură cu Mazda unde DPFul te scoate din sărite .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu poate decat sa ma bucure. Bravo lor (Volvo). Alte D-uri (4, 3 sau 2) au probleme (la V40 sau S60 de exemplu)? Intreb pentru o "prietena". ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici un Euro 5 nu mai are probleme cu DPF ul nici la 200.ooo km . Asta cu condiția ca motorul sa meargă ok . Dacă ai un furtun de turbo spart se înfunda imediat .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic: Bine ar fi sa fie asa. Dieselul de 1.6 de la Honda de exemplu da chix urat de tot in ciclu urban. Se plangea cineva pe softpedia ca a avut probleme nu cu una, ci mai multe (flota). Si cred ca e chiar Euro 6, nu 5. Si parca si Mazda inca au probleme, cu tot cu Euro 5. Daca le bagi in oras sute de kilometri si mai faci si drumuri scurte le pui in bot urgent, mai ales cand nu stai dupa ele sa vezi daca regenereaza sau nu. Urci in ea, mergi unde ai treaba si opresti. Rinse and repeat de doua ori pe zi, 21 de zile pe luna. ... Aaaand it's gone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.07.2014 at 10:01 PM, Bogdan G said:

XC60-ul nu este economic decat in versiunea noua de i-Art cu 181cp si EURO6 .

Cum ar fi asta?

http://www.mobile.de/ro/Automobil/Volvo-XC60/vhc:car,cnt:de,ms1:25100_40_,frn:2014,prx:28000,ful:diesel,ger:automatic_gear,pwn:132,ccx:2000,pa:rear_view_cam,nvs:true,ehs:true/pg:vipcar/236644857.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe bord zice 8.7. Timisoara - Cenad + Hu + At, autostrada, 130-135 si in rest cu cat era voie. D5 AWD automata, 2 adulti si 2 copii, bagaje full in portbagaj + un Thule de 500 de litri. N-am ce comenta, tot cam atat mi-a consumat si Mazda 6 cu Thule. Diferentele or fi din cat minte fiecare computer. E ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
XC60-ul nu este economic decat in versiunea noua de i-Art cu 181cp si EURO6 .

Cum ar fi asta?

http://www.mobile.de/ro/Automobil/Volvo-XC60/vhc:car,cnt:de,ms1:25100_40_,frn:2014,prx:28000,ful:diesel,ger:automatic_gear,pwn:132,ccx:2000,pa:rear_view_cam,nvs:true,ehs:true/pg:vipcar/236644857.html

Exact ca asta .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC60 MY2013 2.4L D4 AWD cu 218CP / 460Nm din soft...consum mediu in bord, ATENTIE!!! :D, 5.8L fara AC (am ramas si eu foarte placut surprins)...cu AC +0.5L probabil).

Parcurs 500km din care 100 pe drum cu o banda pe sens si restul pe E85, i-am dat si 200 sa vad ca poate (putea si mai mult) si in rest am mers blana (140-170).

Daca nu bloca un tir OMV-ul de la intrarea in Bucuresti, ii faceam si consumul la pompa care oricum 99% e mai mic decat cel din bord.

Repet, am ramas foarte placut surprins, nu ma asteptam sa fie asa econom, mai ales ca imi sare consumul instantaneu la 30 cand calc acceleratia tare in treptele 2-5.

Concluzia: D5 (poate si softul) rulz big time! :D

Edited by cosminel12345
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, cosminel12345 a spus:

Volvo XC60 MY2013 2.4L D4 AWD cu 218CP / 460Nm din soft...consum mediu in bord, ATENTIE!!! :D, 5.8L fara AC (am ramas si eu foarte placut surprins)...cu AC +0.5L probabil).

Parcurs 500km din care 100 pe drum cu o banda pe sens si restul pe E85, i-am dat si 200 sa vad ca poate (putea si mai mult) si in rest am mers blana (140-170).

Daca nu bloca un tir OMV-ul de la intrarea in Bucuresti, ii faceam si consumul la pompa care oricum 99% e mai mic decat cel din bord.

Repet, am ramas foarte placut surprins, nu ma asteptam sa fie asa econom, mai ales ca imi sare consumul instantaneu la 30 cand calc acceleratia tare in treptele 2-5.

Concluzia: D5 (poate si softul) rulz big time! :D

Manuala sau automata ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, cosminel12345 a spus:

Cutie manuala 6 trepte...scuze, am uitat ca e un aspect important :D 

Destul de important , a mea papa cam 6-7 la un mers similar cu al tau . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Sunt fericitul posesor al unui volvo xc60 D5 AWD, consumul cu mers doar in bucuresti este de 11,8, am piciorul greu :) si adeseori merg cu ea in modul sport.  Pe timp de iarna am avut un sconsum de 13. 

Parerea mea este ca este un consum foarte bun, avand in vedere traficul din bucuresti.

Edited by Papadoc
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi. 

Sa te bucuri de masina si sa ai grija de ea - daca ai grija de ea si ea va avea grija de tine. 

Dat fiind faptul ca eu fac multi km, am optat pentru VEA 2L FWD - este alt consum, iar ca performante din punctul meu de vedere este identic - cutia de 8 trepte compenseaza din plin diferenta de cuplu. 

Sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca numai satisfactii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

D4: Bucuresti-Onesti cu tot familionul 10,5%...retur singur, masina mai usoara 13,1

Incepea meciul!

IMG_1087.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca porcaria aia de Thule sau cum se cheama portbagajul de pe plafon iti creste consumul chiar si cu 30%, fiindca strica aerodinamica masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema apare la viteze mari, acolo te omoara la consum.

La viteza mica nu-i chiar asa de speriat, oricum nu-i indicat sa mergi tare cand ai cutia pe masinoi, producatorul cutiei recomanda maxim 140 km/h daca-i Thule sau altul bun (al ta este chiar daca scrie Volvo pe el) sau mai putin daca-i firma de kko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Revin dupa ceva timp cu ceva consumuri pe ruta Constanta-Istanbul-Constanta, total 1275.5 km parcurși cu 114,2 litri alimentați.... face exact 8,9533... litri pe suta de km.

Aceeasi mașina (XC60 D3 AWD G6 MY2012), 4 persoane (aprox 270 kg) pe timpul călătoriei, bagaje aprox 60-70 kg, un Polestar facut in vara lui 2015.

Am circulat cu clima setată tot drumul la 23 de grade, tot timpul conform legislațiilor țărilor traversate.

Ruta a fost: Constanta-Vama Veche-Durankulak-Varna-Burgas-Malko Tàrnovo-Kirklareli-Babaeski-Istanbul (Aksaray).

Returul: exact invers.

O alta ruta (de concediu la inceput de Iulie-2018): Constanta-București-Pitești-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Orsova-Eselnita-Băile Herculane-Timișoara-Sebeș-Arieseni-Deva-Sibiu-Brasov-Covasna-Brasov-Ploiești-București-Constanta, un total de 238,2 litri motorina la 2782,4 km parcurși, face exact 8.5609.... litri pe suta de km. Deasemenea, condusul a fost in condiții normale si in limitele legale sectoarelor de drum respective.

Concluzia este ca ne aflam undeva la 8.5-9.0 l/100 km in regim mixt (75% ext / 25% int) pentru aceasta mașina, fapt confirmat si anul trecut in vara pe ruta Constanta-Bucovina-Maramureș-Transalpina (Sebeș-Novaci)-Curtea de Argeș-Brasov-Ploiești-Constanta când am avut un consum de 8,7 l/100 km.

Mentionez ca nu bag in motor, schimba singurică pe la 2000-2200 ture, clima tot timpul la 23 de grade, motorina doar OMV Maxx Motion (Mavu’ m-a convins ceva ani in urma!).

Predominant Constanta (90%) si doar 10% extern sau chiar mai putin de cele mai multe ori, viteza medie afișata de computer este 17-18-19 km/h, in aceleasi condiții de climatizare, mers regulamentar, șamd, reiese un consum de aprox 11,8-12,4 litri/100 km (plin pe plin) unde si computerul arata tot pe-acolo (0,2-0,3 litri mai putin decât cel calculat, de cele mai multe ori asa).

Off-topic cu scuzele de rigoare: Pentru că-mi place Volvo si pentru ca familia mea iubeste Volvo, la începutul lunii Aug-2018 am reușit sa intram in posesia bijuteriei XC60 D5 AWD Inscription Panoramic etc etc (mai trebuie sa ne familiarizăm, inca!) de la care avem alte așteptări!!!!

Dar mai schimbam ceva impresii si pe viitor!

Sanatate tuturor si conduceri prudent!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-mi dau si eu cu parerea.

Cu XC 60 D3, FWD, 163 CP, AT6 pe un traseu Buc-Germania (undeva granita cu Fr) si retur aveam un consum mediu de 7.5%. Adunat una peste alta 5k-5,5k km.

Cu noul XC 60 D4, AWD, Polestar, 200 CP, AT8 pe acelasi traseu am avut un consum mediu de 6.8%. 

Si da, am observat si eu ca in Romania consumurile sunt  mai mari...si totusi nu sunt ambuteiaje/lucrari ca pe unele autostrazi/DN-uri din tarile pe unde am tranzitat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel si la manuala exact acelasi motor D3, 163 cp , consum 7.5 %  in ultimii 7k-8k km extern, unde viteza medie este de 105 km/h

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu precizarea ca daca mergi pe drumuri nationale prin Romania sau alte tari consumul scade sub 7% lejer

Share this post


Link to post
Share on other sites

de doi ani de zile de cand am masina pot spune ca nu am reusit sa trec de 8,8 % cu ea si circul cu ea in Timisoara, tara si exterior. Mai conduc si un s60 exact acelasi motor numai ca automat si la fel nu trece de acest consum , cu clima pornita vara tot timpul , cu toate ca xc60-ul ii mult mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Cum am specificat si in mesajul de mai sus: poate ca avem mașini diferite, condus diferit, șamd....

Revin si spun despre aceeasi mașina: XC60 D3 AWD G6 MY2012 cu Polestar facut in vara lui 2015.

Daca luam topicul de la inceput, acolo aminteam consumuri ce ajungeau bine la 13 si chiar 13+ in 2013 si 2014

Poate sa confirme consumurile de mai sus si Mavu, Primus Buc, Exclusiv Cta, Dany_Dy, etc-etc

Recunosc, consumul a scăzut in jurul lui 12 considerând ca 90%+ este in oraș, eu zic ca suntem in regula (relativ!).

Chestii de genu’ sub 8-9 consum la 100 km, nu pot sa cred pentru acest gabarit de mașina in regim urban, dar.... poate ca realitatea este undeva la media de 10-11....

Vom vedea si achiziția noua pe unde se va afla.... pana acum 10,4 in primii 150 km parcurși (in diagrama calculatorului consumul apare intre 8 si 16.... sau chiar 20 in primii 5 km parcurși....), dar mai vedem!

Chiar la preluarea mașinii noi, am intrebat despre consum si-am cerut un raspuns sincer, venind imediat astfel: “in condițiile noastre de trafic local, undeva la maxim 9/100 km”; adica, pana in 10/100 km este Ok, zic eu!

Toate bune si s-auzim numai de bine!

Sanatate tuturor si conduceți prudent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now