CatalinDavid

Sunet ciudat in zona consolei centrale V50

32 posts in this topic

Salutare! Am cautat in forum si nu am mai gasit acest subiect, deci am deschis un topic nou.

Dimineata dupa ce pornesc masina in aproximativ 10 secunde, se aude un sunet ciudat din zona de deasupra consolei centrale - undeva intre gurile de aerisire si slotul pentru CD inauntru. Sunetul aduce cumva cu un scartait mai gros (ca si cum ai rasuci un cauciuc intr-un tub de plastic) si dureaza 1-3 secunde. Se aude in special cand pornesc masina dupa mai mult timp - 5-6 ore, aproape de fiecare data. Ce ar putea fi?

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur flapsurile care se comuta conform pozitiei butoanelor de pe consola. Incearca sa pui doar contactul pe II (fara sa pornesti motorul) si sa muti directionarea fluxului de aer, si vezi daca se aude ce auzi tu la pornire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu uita sa revii cu un raspuns :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur de la flapsuri este.Si la mine se aude la fel.

Asteptam raspuns,colegu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunetul acela de flaps-uri l-am numit "latra cainii pe camp" =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipic S40/V50, la S60 este mult mai silentios, in schimb miauna ventilatorul cand este pe treapta I . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipic S40/V50, la S60 este mult mai silentios, in schimb miauna ventilatorul cand este pe treapta I . :D

Deci platforma P1 e cu caini si P2 cu pisici ! Super ! :headbang:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Ma gandeam eu ca nu-i o chestie prea grava. Am incercat acum 2 ore, insa masina era fierbinte si nu s-a auzit. Sper sa-mi aduc aminte dimineata si revin cu un raspuns.

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm, a mea nu a avut astfel de simptome! Ciudat.....cumva incepe dupa un anumit nr de km sau in functie de ani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm, a mea nu a avut astfel de simptome! Ciudat.....cumva incepe dupa un anumit nr de km sau in functie de ani?

Hai ca-i tare asta Dane cu Kilometri :D :D :D! Dupa un anumit timp (ani) incep zgomotele, vaselina sau uleiul folosit pentru ungere uscandu-se ori disparand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat dimineata. Intr-adevar, cand masina e rece, la schimbarea zonei de ventilatie se aude sunetul acela. Oare asta ar putea fi o problema la un moment dat? Ar trebui sa o duc in service pentru lubrifierea flapsurilor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat dimineata. Intr-adevar, cand masina e rece, la schimbarea zonei de ventilatie se aude sunetul acela. Oare asta ar putea fi o problema la un moment dat? Ar trebui sa o duc in service pentru lubrifierea flapsurilor?

Da-i pace ! Asa se aude ! Nu are nimic !

Nu ti-as recomanda sa mergi la service pentru ca operatiunea ca si dificultate e egala cu o operatie pe creier :)) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca-i tare asta Dane cu Kilometri :D :D :D! Dupa un anumit timp (ani) incep zgomotele, vaselina sau uleiul folosit pentru ungere uscandu-se ori disparand!

Ziceam si eu :P .....adica na, dupa aproape 8 ani inca nu se aude nimic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-i pace ! Asa se aude ! Nu are nimic !

Nu ti-as recomanda sa mergi la service pentru ca operatiunea ca si dificultate e egala cu o operatie pe creier :smile:) !

Acum ca am aflat de la ce e, nu ma deranjaza sunetul. Ma gandeam doar sa nu se amplifice problema sau sa fie afectate alte componente. Multumesc pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

sunt si eu unul din "fericitii" posesori de v50 cu sunete ciudate in zona consolei si vreau sa intaresc o idee si anume ca anumite componente sunt proaste/defecte inca de la bun inceput si anume de noi.

va pot povesti multe despre pataniile mele cu un v50 nou/primul proprietar, achizitionat in afara tarii unde il si folosesc inca si deci de la bun inceput sunt eliminate istorioarele ,de multe ori adevarate, cum ca o masina produsa pentru europa de est este mai slaba calitativ.

masina asta am rulat-o de la 0km la 80.000 km in mai putin de 3 ani si acel zgomot (scartait/trosnit) s-a manifestat inca de la primii kilometrii (pana in 10.000km si doar 3 luni vechime) cand am reclamat pe langa o problema de functionare motor si faptul ca din cand in cand clima ramanea blocata ( exista deja topic in care este descris defectul : in partea stanga baga rece iar in dreapta cald) dar si ca zgomotul din consola e destul de puternic si neplacut iar posibilele gripari, ale mecanismelor de actionare a voletilor ce dirijaza fluxul de aer,sunt iminente.

a fost propusa ,de cei de la service-ul la care am mers, inlocuirea blocului de distributie si directionare a aerului , nu la cererea mea expresa ci dupa o incercare nereusita a lor de resoftare a climei cand au reusit sa o blocheze definitiv astfel incat in stanga baga permanent cald (HI) iar dreapta functiona conform setarilor.

dupa ce am fost "amenintat" cu schimbarea reperului si atentionat la modul foarte grav de faptul ca v-a trebui sa aduc masina in service sa remedieze problemele pentru ca nu cumva ei sa comande piesa si eu sa ma razgandesc astfel incat sa ramana cu piesa in stoc, ca o sa trebuiasca sa am rabdare 2-3 zile (fara masina) pentru ca e o operatiune complexa (ca ei nu au notiunea de masina de inlocuire in timpul garantiei) ei bine evident ca nu au ilocuit nimic , au curatat si deblocat ,rezolvad partial si temporar problema ,blocajului doar si in schimb laudandu-se de mama focului cu o astfel de realizare.

evident problemele s-au repetat (blocaj/zgomot tot tacamul), am schimbat atat service-ul cat si tara pentru ca nu sunt masochist , de data asta am fost acolo unde umbla cainii cu covrigi in coada , tara aia unde oamenii stiu sa repare tot si fac doar lucruri de foarte buna calitate (au ei si o marca de masini care a dat in economie o politica ce ii poarta si numele).

nu stiiu daca mai are rost sa spun ca tot in garantie am primit si din partea lor tot un rasol si foarte serios imi explicau cum ca e nevoie sa se ajunga undeva sus , la nivel de filiala , sa li se aprobe inlocuirea pe care si ei au marturisit-o , etc , etc.

nimic nu s-a intamplat , am ramas tot cu fundul gol , cu toate intentiile mele bune de a nu deranja si stresa pe nimeni pentru ca stiu ce inseamna (lucrand in service-uri pentru diferite marci auto) cu toate cunostintele mele in ceea ce priveste deontologia sistemului de garantii auto si toate dedesubturile acestuia ( ca fost tehnician garantii al unei filiale auto ) cu toata garantia internationala a produsului am ramas tot nerezolvat , ba mai mult defectele se tin sir.

pana la finalul garantiei , "gratie" aceluias "defect de motor" am lasat bunul simt de-o parte si am scris in suedia , dar cu toata stradania unei tipe de la reclamatii clienti nu s-a intamplat nimic ba mai rau am ajuns sa ma supar descoperind ca aici oamenii sunt de o indolenta rara si de un sictir de nedescris iar unele din interventiile in garantie nu erau inregistrate in sistem si implicit nu figurau in istoricul masinii , fiind nevoie sa demonstrez toate astea cu facturi platite de mine evident, este o poveste lunga si stufoasa si nu e momentul sa o descriu acum.

am terminat cu garantia, iar acum cateva zile , in urma altei interventii in service, pe banii mei , normal tot in legatura cu clima (lipsa freon de data asta) a reaparut blocajul unui volet, in dreapta nu fnctioneaza decat reglajul aerului cald nu si cel rece....

am desfacut partea de jos a bordului , insa accesul la motorasul cu pricina este foarte dificil din cauza unei ramforsari turnate si cand am vazut ce vaselina si probabil silicon este imprastiat peste tot , parca cineva ar fi spoit cu o mana de vaselina toate angrenajele, toata tubulatura de sub bord, insa lovitura de gratie a fost cand am vazut peste tot "Fo Mo Co" drept pentru care m-am enervat si am pus totul la loc fara sa rezolv ceva.

sper ca intr-o buna zi sa am calmul necesar si a desfac tot , sa curat si sa incerc sa rezolv problema, nu inainte de a face niste fotografii pe care o sa le postez sa vedeti si voi ce treaba face si occidentul mult iubit.

ma bate gandul sa merg si la o resoftare dar imi e teama ca o sa am parte de experienta initiala, sa blocheze tot si de data asta sa schimb totul pe banii mei asa cum bine am intuit de la bun inceput ca o sa se intample.

nu stiu daca merita achizitionarea unui aparat de diagnoza de pe piata libera, avand in vedere faptul ca nu poate fi actualizat softul, poate o sa recurg la un astfel de gest ca m-am cam saturat de mesteri.

nu am inca experienta retelei volvo din romania, in curand o sa aflu , sincer nu cred ca o sa fiu multmit insa nu o sa ii pot banui de rea credinta si de amatorism ca pe cei de aici , ci mai degraba de incercarea de a-si "intregii veniturile" ciupind de pe ici , de pe dincolo sau incercand sa te "fidelizeze prin metode specifice" ca si client.

in fine se vede probabil ca nu familiarizat cu forumurile , ca nu ma mai opresc din scris si poate va plictisesc pe cei ce incercati sa cititi mesajul asta fara sfarsit.

simteam nevoia oarecum sa ma descarc si de acum sa incerc sa vin in sprijinul vostru la diferite topice cu privire la remedierea unor defecte ,atat cat o sa pot sa va documentez cu poze si explicatii , asta bine inteles daca nu o sa transform "VLOVO marea iubire in marea dezamagire" si am sa vand masina.

va doresc ce imi doresc si mie , inimi puternice sa reziste neplacerilor cauzate de oameni si masini, drumuri asfaltate si "gaz" in rezervoare!

cu stima,

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si numai dupa 2 ani ai aflat ca foarte multe componente sunt FOMOCO.Este si normal daca marca a fost cumparata de ford si tot din cauza asta s-a mai lansat pe piata cu produse mai ieftine si lojic si mai proaste calitativ.(s40/v50).Pe mine nu ma deranjeaza ca este o corcitura de ff2 cu volvo atat timp cat inca dupa 3 ani ma declar f multumit de ce am cumparat sh.Si eu am desfacut bordul si am vazut ca toata tubulatura este fomoco.SI sunt plasticaraie,daca scria made in RO era mai bine?Pe rulmentul de la roata la fel scrie fomoco...si este f bine pt ca poti gasi si mai ieftin si multe altele care sunt consumabile si pica.Important electronica sa nu pice ca acolo ii mai nasol pt buzunar.De curand am avut toate fetele de usi date jos + macaralele pt a curata geamurile pt ca scartaiau geamurile.Si acolo ii de toata jena chedere proaste(cu ranforsare de metal care rugineste datorita apei care sta pe cauciuc), macaralele ating firele in special in spate,geamurile nu sunt sterse mai deloc de apa cand le cobori si urci..dar ata ete crezi ca la altii este mai bine?spor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziceam eu mai demult, din pacate tot ce e FoMoCo se strica pe P1, de la tampoane motor, pompite de spalat parbriz, etc !

@Collyn - ideea e sa nu crezi ca Volvo inseamna S40 ! Din pacate si-au bagat ford mustele in platforma asta si au stricat un model foarte frumos din multe puncte de vedere si asta ii atrage cateva minusuri rele de tot, dar exista si Volvo adevarate.

Toate se rezolva, cu rabdare si documentatie poti desface toata masina si apoi sa o montezi la loc, ai nevoie de VADIS\VIDA, rabdare, net si forum :).

Pentru problema cu rece\cald stg\dr recomand sa incerci inainte sa de desfaci bordul niste recalibrari cu VIDA la colegii de pe forum, vazand ca esti din Bucuresti de ce nu iei legatura cu Bogdan G ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cita rautate cu acest Fo Mo Co!!!! :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am dat jos pedala de acceleratie ca sa dau filtru de polen jos si sa fac igienizarea climei si pe pedala scrie made in germany FOMOCO.Sau pe alte tubulaturi made in spain si FOMOCO,dar tot nu ma deranjeaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin si eu cu o intrebare, desi topicul e vechi si nu sunt sigur ca are legatura. Azi s-a intamplat cel mai pronuntat: eram pe autostrada spre Agigea, aveam cam 170km/h, cand din zona bordului, nu am reusit sa identific exact de unde a inceput sa se auda un scartait, de o intensitate destul de ridicata, nu mi-am dat seama daca s-a oprit si sistemul audio, sunetul semana cu cel al unor palete de ventilator care ating de carcasa.Aveam cam 12 km, parcursi si clima era pe auto, AC off,zgomotul a persistat max. 3 secunde dupa care a disparut. Am mai patit acelasi lucru asta vara cand ma intorceam din concediu, doar ca zgomotul era mai estompat si dura cam tot atat. Citind acest topic, ma gandesc ca datorita climei fiind pe auto, probabil s-a atins un anumit parametru si a modificat ceva din pozitia clapetelor de aer sau...

Orice sugestie e binevenita, mentionez ca s-a intamplat numai pe autostrazi, bine ca nu prea se construiesc pe la noi :).

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca s-au recalibrat clapetele alea de la clima, ca altceva nu prea are ce sa se roteasca in bord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapetele alea se recalibreaza singure?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai un motoras care face figuri , cum am si eu , acesta la recalibrare cu dice nu reusea sa isi faca treaba . Dar cumva acum merge cu toate ca eroarea a reaparut la prima utilizare . mie imi facea probleme la indreptarea ventilatiei catre geamuri...

Iti recomand o testare dice . Sa vezi daca iti merg bine motorasele de la clima

eroarea apare pe dice , dar acum totul merge bine ?! Volvo :D se repara singur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now