adrian mangalia

Presiune mare in vasul de expansiune

44 posts in this topic

Salut . S60 din 2003 D5244T 120kw.De cateva zile am o problema cu vasul de expansiune imi face presiune mare in vas ,

s-a spart busonul vasului de expansiune. Azi am fost la tester si temperatura la apa in bord statea la 90 grade iar pe tester era 74 grade , mentionez ca la 102grade porneste electroventilatorul. Am montat buson vas de expansiune nou si imi arunca antigelul din borcan iar furtunul de la termostat la radiator este foarte tare.Ma gandesc sa nu se fi ars garnitura la chiuloasa. Voi ce credeti?

post-3286-0-99561400-1337614277_thumb.jp

post-3286-0-69278600-1337614324_thumb.jp

post-3286-0-27411200-1337614373_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate capacul de la antigel, porneste motorul (eventual roaga pe cineva) si

observa daca in borcanul cu antigel apar bulbuci; daca da, e sigur ca e ori

garnitura ori chiulasa (nu iti doresc asta) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% este garnitura de chiulasa din pacate, D5-urile la care "crapa" ventilatorul la un moment dat patesc asta. Si iti da pe-afara probabil doar IN SARCINA, poti s-o turezi pe loc si sa nu-ti faca probleme... nu-i asa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar in sarcina cand merg tare dar ventilatorul functioneaza . Chestia e ca asa am cumparat masina de un an si 4 luni dar de ceva timp a inceput sa faca din ce in ce mai tare si m-a pus pe ganduri cand a fisurat busonul .Mai am radiatorul masinii este pentru cutie automata iar eu am manuala credeti ca influienteaza in vreun fel masina pe partea de racire ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu influenteaza cu nimic faptul ca ai radiator de automata .

Verifica cum a zis Popeye mai sus, daca bolboroseste in vas e garnitura .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate capacul de la antigel, porneste motorul (eventual roaga pe cineva) si

observa daca in borcanul cu antigel apar bulbuci; daca da, e sigur ca e ori

garnitura ori chiulasa (nu iti doresc asta) .

Treaba asta trebuie s-o testez cand motorul este rece? sau nu conteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorul rece .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pornit motorul a facut trei bule dupa care nu a mai facut deloc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mici sansele dar verifica bine si radiatorul, de urme cat de mici de umezeala, reparatii sau mici defecte.

Poate in trecut au fost ceva probleme pe acolo, rezolvate cu praf (stop leak) nedozat corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca un radiator gaurit/fisurat nu face presiune in vas;

e cumva umeda mocheta la sofer sau la pasager?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da... dar daca e infundat circuitul pe undeva sau mai rau, lipsesc elementi din radiatoare (metoda care se foloseste din plin pe la noi)...

Stop Leak-ul ala poate fi detectat la antigel-urile intens colorate. La scurt timp dupa ce pui antigel nou, in contact cu substantele astea antigelul se decoloreaza: albastrul devine straveziu, etc. Si daca nu e pus de f mult timp, face o mica spuma cenusie in vasul de expansiune + mici particule argintii.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu fie termostatul . Daca este blocat pe inchis , poate sa mearga electroventilatorul 10000 de ani ca motorul tot fierbe.

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Merg si eu pe varianta garniturii de chiulasa sau a chiulasei fisurate.E foarte posibil sa scape compresie numai in turatie mare si asta nu se poate verifica decat cu un manometru montat in locul busonului de la vasul de expansiune sau se poate vedea la demontare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi ai verificat daca merge pompa de apa? Circula apa prin vasul de expansiune ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai este o maodalitate : o scula speciala care analizeaza vaporii din vasul de expansiune; daca apare monoxid sau c02 atunci este arsa garnitura de chiuloasa sau (mai rau) vreo fisura;

de obicei face presiune in vasul de expansiune la forja :smile:

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poate pune masina pe "butuci" si sa ii dea o forja? Asa se pot vedea bulele de aer din vasul de expansiune si eventual pe unde pierde...in regim de mers cu ture mai ridicate (3500-4000 rpm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte semne ale garniturii de chiulasă arse sunt (fum alb, dispare lichidul din vasul de expansiune, ulei "cremos" în motor, ulei în vasul de expansiune etc.)?

Uleiul nu este contaminat iar antigelul e curat.

@Adi ai verificat daca merge pompa de apa? Circula apa prin vasul de expansiune ?

Bogdan eu zic ca merge pompa ca circula apa.

Mai este o maodalitate : o scula speciala care analizeaza vaporii din vasul de expansiune; daca apare monoxid sau c02 atunci este arsa garnitura de chiuloasa sau (mai rau) vreo fisura;

de obicei face presiune in vasul de expansiune la forja :smile:

Doar in forfa imi face presiune mare.

Ce dilema am este ca ieri cand am pus-o pe tester am observat ca in bord apa era la jumate iar pe tester era 74 iar cand am ajuns la 102 grade apa tot la jumate in bord.Care este temperatura normala de mers a motorului ?90?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Temp normala la D5 este 100C . La 102C porneste ventilatorul dupa cum bine ai observat iar indicatorul din bord este doar un indicator .........adica da indicii. Este un semnal digital, adica intre 73C si 110C el arata jumatate, cand trece de 110C se muta spre rosu iar la peste 120C ajunge la maxim adicaaaaa pe ROSUuuuu .

Din experienta mea doar motoarele D5 2001-2002 au probleme cu fiertul, nu am vazut pana acum nici un 2003-2005 fiert .

Totusi daca aerisesti bine instalatia de racire si inchizi busonul nu trebuie sa dea apa afara.

Intrebarea mea este, tu mergi cu busonul desfacut ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Busonul il strang. Dar am vazut ca se aeriseste foarte greu.

Edited by adrian mangalia

Share this post


Link to post
Share on other sites

De o saptamana nu mi-a mai cerut apa deloc . Nu mai stiu ce sa mai zic daca era garnitura arsa trebuia sa completez apa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil abia acum au iesit toate bulele de pe instalatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar furtunul care iese din termostat si intra in radiator e tare

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal, instalatia functioneaza sub presiune, la 1-1.2 bar... Capacul are o supapa care da afara tot ce e peste 1.5bar din cate stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata astazi . Va multumesc pentru sfaturi .

Acum doua saptamani am desfacut motorul si mecanicul meu a constatat ca garnitura la chiuloasa era ciupita la pistonul doi I-a luat fata dreapta foarte putin cat s-o curete de impuritati .Vreau sa va zic ca garnitura la chiulosa a venit de fabrica la r2 iar eu am cumparat-o la r3 cu ocazia asta am curatat si egrul , am cumparat semeriguri la supape , semerng ax came ,garnitura culbutori mica si mare,garnitura evacuare garnitura turbo termostat garnitura apa bujie 12 prezoane vas expansiune curea auxiliara distributie cu pompa de apa si antigel toate piesele le-am achizitionat din germania oem.Aceasta distractie m-a costat 5700lei cu tot cu manopera .

Edited by adrian mangalia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa te tina cat mai mult .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now