adrian mangalia

Presiune mare in vasul de expansiune

45 posts in this topic

Merci Bogdane am cam mers 75000km cu ea ciupita ai avut dreptate in legatura cu chiulosa ca e foarte rezistenta.Acum ma unge pe suflet cum merge motorul . E silentios .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai talpa mare ce sa-ti fac fratica, mai apasa si tu cu blandete si nu se strica nimic.

Oricum esti singurul cu D5 de 2003 cu problema asta, bubele astea sunt frecvente la 2002 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Adriane! Sper sa nu mai ai bucurii de genul asta! Bafta :hello: :hello: :hello: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc

La schimbarea garniturii de chiuloasa recomand garnitura oem si prezoane noi .

post-3286-0-47929400-1364967011_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din curiozitate !De ce prezoane noi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca cele vechi se lungesc, se decalesc, si nu mai ai cum sa fii sigur pe cuplul de strangere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ,se decalesc ca de lungit nu cred ca ar fi din cauciuc ..:) Multumesc de informatie,inseamna ca sunt slab calitativ chiar de sunt si oem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiuloasa se strange foarte tare iar prezoanele nu cred ca supirta a doua strangere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,este posibil sa ai dreptate nu te contrazic .Dar! Prezoanele sunt dintr-un otel mai special (rezistent la temperatura si forta) nu este un fier mort sa se deformeze .Si ma gandesc nu sunt niste piese bagate pe gat pt. consumatori !Pretul nu cred ca este mare ,dar de ce sa dai cand poate nu-si are rostul .Eram doar curios ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 100 de grade nu se caleste/decaleste niciun metal . Surubureile ca sa etanseze doua piese corect , sunt elastice ( cand le strangi , ele se intind putin ) , veti observa ca orice surub cand il desfaceti va fi putin mai lung decat orginalul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul per bucata e 2,5 euro ori 12 buc dar de ce sa risc sa stric garnitura care costa 280 lei si mai ales munca pentru ca trebuie sa dai jos distributia pompa de inalta si pompa vacum coducte motorina injectoare axele cu came ca sa strangi prezoanele

Share this post


Link to post
Share on other sites

A inceput sa-mi placa,am mai invatat ceva .Multumesc .Dar la Mercedes nu se schimba (l-am sunat acum pe un mecanic)si de aceea eram in ceata :)

Adrian ce sunet avea motorul din garniturii ciupite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul merge identic singurul lucru diferit este ca face presiune mare pe furtune pana fisureaza ori furtun ori radiator ori vas expansiune ori capac vas expansiune .La mine nu scotea gram de fum mergea rotund frumos dar imi fisura capacul si vasul,si tind sa cred ca s-a ciupit din cauza radiatorului pentru ca in seara asta am stat cu testerul pana a juns apa la 90 grade si am pus mana pe furtunul din stanga care iese din termostat era fierbinte iar cel din dreapta era rece rece nici urma de apa calda macar iar pe returul de la vas nu da gram de apa,sigur radiatorul meu e infundat ca altfel nu se explica.

Maine ma apuc de treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A inceput sa-mi placa,am mai invatat ceva .Multumesc .Dar la Mercedes nu se schimba (l-am sunat acum pe un mecanic)si de aceea eram in ceata :smile:

Adrian ce sunet avea motorul din garniturii ciupite?

Ce fel de mecanic ? :D teoretic si la dacie se schimba :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava un mecanic care lucreaza la Casa Auto in spate la Casa Presei,este bun tipul .Doar ca la unele se schimba la altele nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice motor se inlocuiesc prezoanele chiulasei, cand se strang conform normativului ele se lungesc, daca le refolosesti si le strangi dupa normativ se rup garantat .

Roaga-l pe mecanicul tau sa-ti arate o documentatie de fabrica, scrie destul de clar acolo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este obligatoriu sa se intinda,doar ca asa scrie la carte,cum ca ar trebui inlocuite...Daca lucrezi in reprezentanta iti permiti luxul asta,doar e pe banii clientului si nu mai trebuie sa le cureti pe cele vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru 30 de euro cat costa 12 prezoane sa strici o garnitura sau sa rupi un prezon eu zic ca nu merita riscul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Imi cer scuze, dar scriu pe acest topic intrucat simptomele descrise aici sunt cumva asemanatoare cu cele ale lui Volvica al meu, un Volvo-ul V50, 2.0D, 136 CP, din 2005.
Pentru ca mie mi se pare ca niciodata nu explic suficient incat sa fiu pe intelesul celorlalti, va rog sa ma scuzati daca vi se pare ca am scris prea mult (detaliat)  si am supra-descris o problema posibil banala... :77:
Deci...


Dupa un drum de aproape 400Km facuti la o temperatura exterioara medie de +3grd, catre final, noaptea, la intrarea in orasul de destinatie, am observat ca nu mai am caldura in habitaclu si un fuior de abur iesea de sub capota. Indicatorul temperaturii din bord, arata normal, acolo unde il stiam ca sta de 8 ani de cand am masina (sh).

Am parcat undeva (mai aveam 5km pana acasa, prin oras), am ridicat capota si am descoperit ceva apa pe radiator si in partea din fata a motorului. Ma asteptam sa fie apa fiarta, dar nu: era apa rece! Fiind noapte, cu ochii pe indicatorul de temperatura de la bord, fara caldura in cabina, am facut cu succes cei 5km ramasi, fara ca motorul sa se supra-incalzeasca.

A doua zi, conform indicatiilor telefonice ale mecanicului, am incercat sa pun apa cu antigel (nu mai era pic de lichid in vas!), dar cu mult efort (si distrugand busonul) am reusit sa eliberez gatul vasului de expansiune


Busonul vasului de expansiune are 2 inele de etansare, unul mic, si altul mai mare, intre ele, se vede o gaura de 4mm prin care se zareste arcul supapei.
La desurubare, am ramas doar cu plasticul busonului in mana, tot restul corpului, cu supapa si garnituri, a ramas in gatul vasului.
Dupa lungi "lupte", am reusit sa "smulg" restul intepenit din gatul vasului de expansiune si am constatat ca inelul mare, era atat de deformat (dar intreg si neciupit) ca diametrul sau era cam de 1.2x mai mare decat cel initial!
Am pus cam 1 L de apa+antigel in vas, doar ca sa constat ca tot ce-am pus se scurge pe ciment. :rant:

Am dus masina la mecanic, tot cu ochii pe indicatorul de la bord, care dupa ce s-a ridicat, a ramas cuminte acolo unde trebuie, probabil la 90grd...

Dupa 1 zi, mecanicul mi-a spus ca a gasit un furtun spart, un furtun cu o derivatie pe el, pornind din mijloc (vezi poza), furtun care de nou, costa 450 lei, insa nu se mai fabrica si nu-l mai gaseste de adus. A trebuit sa faca o "innadire" folosind 2 coliere si un element de plastic dintr-o alta instalatie de racire (al unei alte masini, alt model), pe care l-a intercalat dupa ce a taiat furtunul existent ca sa elimine zona sparta.
Am incredere ca a facut o lucrare temeinica.

Am luat masina si am incercat sa fac un drum de alti 350km, insa dupa 75km, am ramas iar fara caldura si iara un fir de abur iesea de sub capota, si iar fara lichid in vasul de expansiune, constatari facute dupa ce am tras masina intr-o parcare (eram in alt oras).


Mi-am dat seama ca in conditiile date, nu pot decat sa fac cale intoarsa insa, surpriza!: de data asta acul indicatorului de temperatura a urcat rapid spre zona rosie dupa numai 5km!
(mi-am dat seama ca nu ma aflam in primul caz: acum, ceva a cedat la un nivel mai jos, pentru ca motorul a ramas fara racire complet, nu ca prima data)

Am ajuns acasa pe platforma. Mecanicul, a constatat de data asta ca un alt furtun a cedat. 350lei furtunul +alt antigel+manopera...


Am luat masina. Insa de data asta aveam caldura doar daca mergeam cu aprox. 2000 rpm. La relanti, ioc!  Acul indicatorului de temperatura, statea acolo unde trebuia sa stea.

Telefon la mecanic: a sugerat ca poate a prins o bula de aer si nu e instalatia aerisita si ca, cu motorul rece, sa desurubez busonul vasului de expansiune si sa dau drumul la motor sa-l las sa mearga, pana ajunge la temperatura normala, de regim

Asa am vrut sa fac! Insa, alta surpriza: cand am desfacut busonul vasului de expansiune (nivelul initial era la MAX), a inceput sa bolboroseasca puternic si efectiv, mi-a aruncat afara in jet gros, cam 1...2L de lichid, fara sa apuc sa dau drumul la motor. :o

Dupa ce a expulzat 1..2L de lichid, nivelul a ramas la nivelul gatului vasului. Am mai "strans" din furtune, am mai "gadilat" pe ici pe colo, am mai scos ceva aer si nivelul a coborat cat sa pun busonul inapoi.

Apoi, am facut o tura cu Volvica, cu ochii pe indicatorul de temperatura si iata concluziile (ca post-simptome):

  • - baga caldura doar daca merg cu peste 1800...2000 rpm;
  • - acul indicatorului de temperatura din bord ramane acolo unde trebuie, indiferent daca am sau nu aer cald in habitaclu;
  • - dupa (re)parcare, am constatat ca furtunele "s-au intarit" (inainte, pe cand "le pipaiam" sa mai scot ceva aer, erau moi...);

Credeti ca e vorba de garnitura de chiuloasa? E "ciupita"? ???

Intreb, pentru ca deobicei, motorul nu prea mai are cum merge "rotund" in astfel de cazuri pe baza de garnitura de chiuloasa compromisa, insa supra-presiunea in instalatia de racire este o certitudine...

Ceva baga presiune (pe undeva) in instalatia de racire, si sigur nu e pompa de apa...

Ba mai mult de-atat, ramane intrebarea: ce "a pazit" busonul de la vasul de expansiune? Nu trebuia sa elibereze ce era peste acei 1.5bari scrisi in carte? :rant:

Voi, ce ziceti? Lichidul antigel (atat cat mai e) nu e contaminat cu ulei... Uleiul din baie e doar negru, fara spuma...

Va multumesc anticipat pentru eventualele voastre reply-uri si-mi cer scuze inca o data pentru aceasta postare lunga. Sper ca am descris suficient de bine ce i se intampla lui Volvica...

Va salut cu respect!

P.S.: poza e pentru cei care, Doamne fereste! au probleme cu furtunul asta: nu prea mai e de gasit de nou, iar vechi (sh) nu sti ce iei...
 

furtun_V50_2.0D_2005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now