ovidiu xc 70

monoxid de carbon in masina

17 posts in this topic

Uimitor. Eu merg mereu cu usile blocate. Mi se pare mai sigur, cel putin in oras. De asemenea, nu merg cu geamurile deschise. Am o prietena care era sa intre intr-un copac, dupa ce i-a intrat o insecta uriasa ( de vreo patru cm. ) in habitaclu si apoi sub fusta, in timp ce conducea pe sosea. Omul asta murea cu zile aici. Eu tot nu am inteles de ce stationa cu motorul pornit si ce defect avea. Oricum, deci se poate muri si afara in felul asta, nu doar in garaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa ca omul nu a murit, doar a lesinat iar la Volvo chiar se poate intampla asta din cauza idiotilor care au conceput sistemul de climatizare, sistem care muta pe recirculare cand pornesti AC-ul astfel in masina ai numai aer viciat pana nu ajunge temperatura interioara la temperatura setata din climatronic .

Dinoco se plangea de problema asta si mai nou si eu am patit de cateva ori sa-mi fie rau cu AC-ul pornit, astfel de la o vreme merg cu geamul putin deschis pt aport de aer curat .

Este simplu sa patesti asa ceva, trebuie doar un racord flexibil la evacuare sau chiar galeria de evacuare/turbina sa nu fie etansa si iti baga CO/CO2 in masina dupa care sistemul de climatizare face restul . Primele semne sunt durere de cap si ameteala iar de la astea pana la un dezastru este doar un pas .

Eu ma gandesc serios sa dezactivez de tot functia de recirculare chiar daca din cauza asta habitaclul se va raci mai greu macar am aer curat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa ca omul nu a murit, doar a lesinat iar la Volvo chiar se poate intampla asta din cauza idiotilor care au conceput sistemul de climatizare, sistem care muta pe recirculare cand pornesti AC-ul astfel in masina ai numai aer viciat pana nu ajunge temperatura interioara la temperatura setata din climatronic .

Dinoco se plangea de problema asta si mai nou si eu am patit de cateva ori sa-mi fie rau cu AC-ul pornit, astfel de la o vreme merg cu geamul putin deschis pt aport de aer curat .

Este simplu sa patesti asa ceva, trebuie doar un racord flexibil la evacuare sau chiar galeria de evacuare/turbina sa nu fie etansa si iti baga CO/CO2 in masina dupa care sistemul de climatizare face restul . Primele semne sunt durere de cap si ameteala iar de la astea pana la un dezastru este doar un pas .

Eu ma gandesc serios sa dezactivez de tot functia de recirculare chiar daca din cauza asta habitaclul se va raci mai greu macar am aer curat .

Bogdan, sa inteleg daca tii clima pe auto si recircularea la fel el iti rcircula aerul din interior?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, sa inteleg daca tii clima pe auto si recircularea la fel el iti rcircula aerul din interior?

La multe masini...

Folosind recircularea randamentul de racire a aerului e mai mare, se raceste mai repede, scrie si in manual parca, pana si la auto actual al meu scrie chestia asta.

Nu stiu daca e total recirculat sau mai introduce partial si aer de afara, Bogdan ? :)

Eu am observat ca daca puneam manual pe recirculare mi se abureau foarte rapid geamurile, in special cand afara ploua iar de indata ce il puneam pe Auto se dezabureau geamurile. Nu inseamna ca totusi preia si din exterior ceva aer ? Vorbesc de S40 II

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din cate stiu la ORICE VOLVO recircularea (activata electronic din buton, nu cu cabluri si parghii), dupa 5, 10 sau 15 minute (asta chiar nu mai stiu exact), CCM-ul trece pe aer "fresh", tocmai ca sa nu cada lat pilotu'... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va dati seama ca ala avea probleme grave de s-a intoxicat asa cu monoxid.... plus ca motorul produce gaze la greu in regimul ala. Volvo nu are un senzor in habitaclu, pentru calitatea aerului, pentru cei cu "auto" la recirculare?

Eu merg cu aerul pornit tot timpul... cu ploile astea se abureste parbrizul cateodata, plus ca prefer filtrul de polen (cu carbon, de la Alex... :) intre mine si praful orasului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine NU porneste recircularea decit daca o activez eu, manual, din buton. E conceput foarte bine sistemul de climatizare - eh, l-au mai stricat intre timp cu atita electronica, din 2000 incoace...de unde si durerile de cap, la propriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx: Ezakt... la V40 la fel, o setam din buton si "sarea" la loc pe aer proaspat dupa 15 minute.

PS off-topic: vezi ca m-am apucat de studiat M4.3 si M4.4 ca stiu ca aveai o mare dorinta pe tema remap-ului si nu se baga nimeni... las' ca ma bag eu ;) Dar ca sa fim "safe" cum se spune, ne trebuie o sonda lambda wideband, sa nu-l facem dupa ureche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alex, nu trece recircularea pe "fresh" decat dupa ce temp. interioara se apropie de temp. setata .

@Ovidiu, senzorul de calitate a aerului (AQS) este montat in exteriorul masinii, chiar la admisia de aer . Dupa ce a intrat o cantitate impresionanta de aer viciat in masina acesta sesizeaza si trece pe recirculare, de aici si problemele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG: * Pressing the ON section of the button for more than 3 seconds activates a timer function. Recirculation will then always operate for 5 minutes periods, after which the button will flash to indicate that Recirculation has automatically switched off.

Uitasem de faptul ca trebuie tinut 3 secunde botonu' ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma refer la clapeta de recirculare care se activeaza o data cu AC-ul si tu imi vorbesti de buton . Fix neinteresant, eu vad pe tester cum trece pe recirculare cum apas butonul A/C iar asta ma scoate din sarite .

Numai cand dau pe dezaburire merge A/C-ul iar recircularea este dezactivata si vine numai aer curat .

PS> eu nu am buton de "ON" la recirculare, am AUTO/OFF si MANUAL . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh... deosebitule ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx: Ezakt... la V40 la fel, o setam din buton si "sarea" la loc pe aer proaspat dupa 15 minute.

PS off-topic: vezi ca m-am apucat de studiat M4.3 si M4.4 ca stiu ca aveai o mare dorinta pe tema remap-ului si nu se baga nimeni... las' ca ma bag eu ;) Dar ca sa fim "safe" cum se spune, ne trebuie o sonda lambda wideband, sa nu-l facem dupa ureche.

Ma ai si pe mine in vedere cu remaparea.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ai si pe mine in vedere cu remaparea.

Bafta!

si pe mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul meu de S40 am buton separat de recirculare, indiferent ca am pornit sau nu aerul conditionat. Singura ipostaza in care butonul de recirculare pare ca este actionat automat, este atunci cand setez directia aerului pe parbriz. Atunci intra automat aerul conditionat si cred ca si recircularea, caci in aceasta pozitie butonul dedicat este inactiv.

Nu am sesizat niciodata sa am probleme de genul celor din videoclip, dar e de luat aminte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine Marius este alt sistem de climatizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now