Posted 2 Jun 2012 · Report post am citit forumul dar nu am intilnit asa informatie - schimbarea uleiului,filtrului si a pompei de la cuplajul HALDEX.Este o procedura extrem de importanta pentru a mentine automobilul cu AWD intr'o stare tehnica perfecta. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post si pana la urma se schimba uleiul cu pricina, sau e "lifetime"? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post si pana la urma se schimba uleiul cu pricina, sau e "lifetime"? Se schimba, se schimba!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post Avand in vedere ca exista in catalogul lor de piese ulei pt. diferential, presupun ca ori se schimba, ori se completeaza, dupa preferinta si necesitatile utilizatorului. http://test.piese-volvo.ro/catalog/product_info.php?products_id=167 http://test.piese-volvo.ro/catalog/product_info.php?products_id=168 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post Eu vroiam sa pun "We keep you on the road", dar tradus in romana "Te tinem pe drumuri" nu cred ca suna tocmai stralucit ! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post 31325136 e pt. AOC (Active On demand Coupling) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post Nu stiu cine-i Virj bre, da' poza aia e generica sa zic asa...De fapt e luata cu print-screen din VIDA, dar codul de pe bidon e altul se pare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post M'kay, deci e bine sa se "completeze", acum sunt complet lamurit Un pret are idee cineva ? (manopera, ma refer ) Ca l-as pune in to do list.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jun 2012 · Report post Scuze, acu' am vazut ca Virj e initiatorul topicului... credeam ca era vreun suedez beat Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jun 2012 · Report post am fost plecat. Da cum,voi chiar nimeni nu va faceti griji de schimbatul uleiului,filtrului dar de multe ori si a pompei de la cuplajul HALDEX ? Bine,vine iarna si jumate din voi aflati ca aveti doar "o masina mare" cu tractiune doar pe fata. mai mult,uleiul neschimbat si filtrul de peste 100 000 km plin cu "pilitura" de la pachetul de discuri (exact ca in cutie automat) aduc pina la urma (prin marirea curentului (A) consumat de motorul pompei) la "moartea" DEM,adica a cutiei de comanda a acestui cuplaj HALDEX.Este acea cutie cu inscripria HALDEX pe ea,situata chiar linga pompa.Va mai arat ceva,la tema : asa ceva descopera acei care nici o data nu au schimbat uleiul si filtrul din cuplajul HALDEX : 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jun 2012 · Report post Virj - cat te-a costat kit-ul ? (pompa+filtru+ulei,etc) Vad 2 filtre, sunt 2 pe AOC sau unul din ele este varianta noua ? Un motiv pt care ramai fara AWD este ca mai pica bucsa unghiular (angle gear), cel putin la S60R\V70R. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2012 · Report post DEM-ul nu se arde din cauza pompei, am reparat destule si dupa reparatie merge AWDul fara probleme. DEM-ul se arde pt ca intra apa in el . Daca ai curiozitatea sa diagnostichezi DEM-ul vei observa ca acesta cupleaza AOCul numai la plecari violente de pe loc, atunci cand rotile fata pierd aderenta, in rest spatele nu trage. Daca folosesti masina normal nu ai de ce sa schimbi uleiul, de fapt conform VIDA nici nu se schimba, daca forjezi masina si/sau mergi mereu pe zapada/noroi, folosesti AOCul, uzezi discurile si contaminezi uleiul cu pilitura . Nu am vazut decat un singur XC90 care avea probleme cu AOCul, probleme strict legate de discuri uzate/pompa obosita/ulei contaminat .PS> multi posesori de XC90 se trezesc iarna fara 4x4 pt ca au defecta bucsa unghiularului nu pt ca AOCul este defect . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2012 · Report post Virj, m-ai facut curios cu topicul asta. O sa umblu si eu sa vad cum sta treaba pe acolo :D . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2012 · Report post @Andu G, sunt curios sa vad ce ne "povestesti", sa speram ca totul e ok. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2012 · Report post DEM-ul nu se arde din cauza pompei, am reparat destule si dupa reparatie merge AWDul fara probleme. DEM-ul se arde pt ca intra apa in el . Daca ai curiozitatea sa diagnostichezi DEM-ul vei observa ca acesta cupleaza AOCul numai la plecari violente de pe loc, atunci cand rotile fata pierd aderenta, in rest spatele nu trage. Daca folosesti masina normal nu ai de ce sa schimbi uleiul, de fapt conform VIDA nici nu se schimba, daca forjezi masina si/sau mergi mereu pe zapada/noroi, folosesti AOCul, uzezi discurile si contaminezi uleiul cu pilitura . Nu am vazut decat un singur XC90 care avea probleme cu AOCul, probleme strict legate de discuri uzate/pompa obosita/ulei contaminat . PS> multi posesori de XC90 se trezesc iarna fara 4x4 pt ca au defecta bucsa unghiularului nu pt ca AOCul este defect . iata aici chiar nu ai dreptate.Cuplarea se face intotdeauna LA PORNIREA masinii (nu a motorului) si pe urma in dependenta de necesitate,de comenzile primite. Iar pompa (motorashul) lucreaza TOT TIMPUL,de indata cum este pornit motorul. Uleiul SE SCHIMBA,vezi ca am dat copii de instructiuni originale VOLVO,unde se arata cum si pe unde se schimba uleiul . DEM-ul "moare" si de la apa si de la uzura motorasului,cazul care l-am aratat eu in poza - anume asa si a fost.Siguranta instalata la masina este prea mare (7 sau 10A) si rezista,in schimb - nu rezista partea electronica. Dar poate nu e chiar asa de greu de mai citit pe forumuri - cum se schimba uleiul in cuplajul HALDEX ? http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=30549 http://www.myfordfreestyle.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=3795&start=30 http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5282607-Something-new-CLEAN-your-Haldex-pump. nu vreau sa conving pe nimeni,doar ma mira faptul cita lume nu-si cunoaste propriul automobil .... si pe urma,cind arde DEM-ul si afla ca la dealer costa ~1400 EUR dar la negru (furate) ~400-500 EUR - se mira tare,da oare de ce sa intimplat ...si ultima etapa,cind nu mai ai ce repara in acel cuplaj HALDEX,atunci cind discurile devin asa ca in poza 2 PS> multi posesori de XC90 se trezesc iarna fara 4x4 pt ca au defecta bucsa unghiularului nu pt ca AOCul este defect . da bucsa o au defectata pentru ca au mers mult timp cu HALDEX-ul defectat si la pornire de pe loc,atunci cind forta de tractiune ar fi trebuit sa fie impartita cam 50:50 intre puntea din fata si cea din spate - nu a fost sa fie asa,toata greutatea suportind-o doar cea din fata.... de aici si rezultatul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2012 · Report post @Andu G, sunt curios sa vad ce ne "povestesti", sa speram ca totul e ok. Marius, pana in august cand plec in concediu mai este. Poate il desfaciu tu primul. Oricum, astept sa vad cat a costat pompa, uleiul si filtrul!!! Bafta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2012 · Report post nu il desfac pina nu fac 100.000km si apropo am descoperit reteta "volvo for life", il parchez si-mi iau o dacie, ca are garantie si tine macar mai mult de 100.000km. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 · Report post Virj, nu vreau sa intru in polemica cu tine, ca idee iti spun doar ca eu am reparat destule DEMuri ca sa constat ca nu e cum spui tu, dupa reparatie au mers fara probleme iar pompa e comandata PWM de un mosfet de putere care tine multi amperi . In stationare cu motorul pornit presiunea uleiului in DEM este de ~0.30 Mpa, adica 300 mbar, adica un nimic , numai la plecare de pe loc in forja ajunge la 4bar iar in sarcini usoare revine la 300mbar adica 5%-10% tractiune spate iar la 4 bari ai 90% tractiune spate. Haldexu gen 2 nu merge 50:50 ci variabil intre 10% si 90% din cuplu motor, nu poti merge doar cu tractiune spate, adica daca scoti o planetara cum am facut eu DEMul intra in avarie pt ca tot cuplul merge pe spate si presiunea sare de 4.5 bari si ramai in mijlocul drumului. PS> la Haldex 4 poti merge fara planetare fata pt ca suporta peste 1000Nm si 100% din cuplul motor .PS2> Volvo nu spune sa schimbi uleiul ci doar sa-l completezi, sa-mi dai si mie print din VIDA unde spune sa schimbi uleiul din AOC dupa X km . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 · Report post Bogdane, cuplajul foloseste ulei care odata si odata trebuie schimbat ca-si pierde din proprietati. Eu nu cred prostiile ca uleiul este "long life", mai bine sa fi precaut, este mai ieftin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 · Report post Adevarat ce spui, fiind vorba de un ulei mineral acesta trebuie schimbat DAR sunt 2 probleme. 1. filtrul (590lei) + uleiul (100 lei) costa ~ 700 lei 2. manopera se apropie de 300 lei De ce sa dau ~1000 sa schimb ceva care oricum tine fara probleme multe sute de mii de km ? Eu am umblat la DEM si mi-a curs putin ulei, culoarea era galbena ( ca a uleiului de motor), masina mea are multi km iar partea cea mai amuzanta este ca problemele sistemul AWD nu sunt de la cuplajul Haldex ci la unghiularul fata si diferentialul spate, ambele incep sa piarda ulei in timp si atunci cand raman fara ulei sunt game over . Din punctul meu de vedere merita investitia cand inlocuiesti tot diferentialul spate/cand vrei sa pastrezi masina multi ani iar cu ocazia asta schimbi si uleiul in diferential DAR sa dai ~1000 lei pt 300ml ulei si un filtru nu merita, se poate totusi schimba doar uleiul si atunci merita, ba mai mult se pot cupla 3 useri la 1L de ulei pt ca pur si simplu nu ai ce face cu 1L, nu se poate drena complet si nici 300ml nu intra. Manopera este ieftina pt ca nu tb sa dai cardanul jos ca in cazul schimbarii filtrului de ulei iar cu ocazia asta schimbi si uleiul in diferentialul spate si verifici eventualele pierderi de ulei . Eu de exemplu am schimbat uleiul in diferentialul spate si fata DAR nu m-am atins de uleiul din Haldex . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 (edited) · Report post Bogdane,tu ceva "te-ai ratacit" .... acest filtru (set) costa 25 EUR.In poza 2 gasesti si codurile,cel din stinga este pentru masini fabricate pina in 2008,in dreapta - dupa 2009 >> . Dau in sunet la dealer si verifici preturile. Da cu versiunile (recomandarile) tale despre termenii de schimbare a uleiului de acolo - chiar ma faci sa pun la indoiala cunostintele tale in domeniu,desi,ai scris ca te pricepi la reparatia DEM-urilor.Si eu stiu ce este asta,deaceia si nu-mi vine sa cred ce vad ca scrii .... O lume intreaga,schimba,desface,spala,curata toata mizeria de acolo,doat tu unu zici ca nimic nu trebue de facut.Land ROVER Freelander II,FORD KUGA,VOLVO cu AWD - toate au aceiasi problema - cuplarea "spatelui" cu intirziere (sau deloc),lovituri la cuplare,galagie din zona cuplajului HALDEX ... Virj, nu vreau sa intru in polemica cu tine, ca idee iti spun doar ca eu am reparat destule DEMuri ca sa constat ca nu e cum spui tu, dupa reparatie au mers fara probleme iar pompa e comandata PWM de un mosfet de putere care tine multi amperi . In stationare cu motorul pornit presiunea uleiului in DEM este de ~0.30 Mpa, adica 300 mbar, adica un nimic , numai la plecare de pe loc in forja ajunge la 4bar iar in sarcini usoare revine la 300mbar adica 5%-10% tractiune spate iar la 4 bari ai 90% tractiune spate. Haldexu gen 2 nu merge 50:50 ci variabil intre 10% si 90% din cuplu motor, nu poti merge doar cu tractiune spate, adica daca scoti o planetara cum am facut eu DEMul intra in avarie pt ca tot cuplul merge pe spate si presiunea sare de 4.5 bari si ramai in mijlocul drumului. PS> la Haldex 4 poti merge fara planetare fata pt ca suporta peste 1000Nm si 100% din cuplul motor . PS2> Volvo nu spune sa schimbi uleiul ci doar sa-l completezi, sa-mi dai si mie print din VIDA unde spune sa schimbi uleiul din AOC dupa X km . nici nu e nevoe sa intri,fa cum stii,eu incep a intelege teoria ta - nu schimbati nimic pentru ca atunci ramin EU fara lucru.Normal,in plus,singur ai si confirmat - pompa (motorasul ei) lucreaza TOT TIMPUL din momentul ce este pornit motorul masinii.Mai departe.Cine nu stie ca cam pe la 100-150 000 km macar o data se schimba pompa DE BENZINA ? Toti stiu.De ce ? Pentru ca e un motor electric acolo,mic,care se uzeaza. Apoi la pompa de ulei de la HALDEX motorasul cela e de 2 ORI MAI MIC.Si lucreaza TOT ATIT TIMP cit si pompa de benzina.Iata de ce,cam pe la 100-130 000 TOATE pompele HALDEX ajung la "final". Alta e problema ca multa lume NU STIE ca nu le lucreaza puntea din spate. Bine,cam multa vorba,eu asa,repet,nu insist,am de lucru,doar am vrut sa vad ce mai faceti voi,in Romania cu intrebarea asta extrem de serioasa. In final,citeva poze,ca sa fie clar cu ce ma ocup Edited 10 Jun 2012 by Virj 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 (edited) · Report post PS2> Volvo nu spune sa schimbi uleiul ci doar sa-l completezi, sa-mi dai si mie print din VIDA unde spune sa schimbi uleiul din AOC dupa X km . sigur,cred ca din acest motiv au incetat a mai vinde uleiul pentru HALDEX in cartuse a cite 330 ml si au incepul al vinde a cite 1 Litru.Pentru ca la o schimbare totala merg cam 600-650 ml.... Si pozitia lor e clara - cum "va parasit" blocul DEM - veniti la noi,costa cam 1200 EUR,si pompa,inca in jur de 350. Iar totul porneste de la filtrul neschimbat - el fiind plin cu resturi de la materialul de pe discuri,aduce la aceia ca motorasul pompei incepe a cosuma mai mult curent (A) pentru a pompa uleiul prin el.Indiferent Bogdane de presiune,motorasul lucreaza,"datoria" lui fiind doar a face presiunea MICA,despre care vorbesti tu.Cea mare apare DOAR atunci cind exista diferenta in rotatiile rotilor din spate si acelor din fata si este facuta (presiunea) de pompa MECANICA,mai exact de aceste role care sint apasate de (nici nu stiu in romana cum sa-i zic) saiba cu valuri,din mina mea (dreapta). Din cauza filtrului neschimbat creste tare presiuna in canalul pompa-filtru,si atunci nu rezista acest simmering menit sa nu permita patrunderea uleiului in interiorul motorului electric.Odata patruns acolo uluiul aduce la rezultate foarte triste Edited 10 Jun 2012 by Virj 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 · Report post Virj, ceva sfaturi pentru cei ce vor sa umble la Haldex? In afara de ulei si filtru, ce mai putem face? Merci anticipat! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 · Report post Daca o pompa de benzina este acelasi lucru cu pompa de ulei este clar. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2012 (edited) · Report post Bogdane,de ce faci asta ? Tu doar stii si ai si citit atent ce eu am scris - aceste pompe au la baza un motor electric,pe care l-am si aratat in multe poze in ce stare ajunge. uite ce-ti mai arat - ce trimit in Russia,care are o piata invadata de masini VOLVO cu AWD - aparte,motorasul si simmeringul despre care am vorbit.Tu ai zis ca la masina ta nu ai schimbat nimic-nici ulei,nici filtru,nici pompa.Hai facem asa,doar ca sa fie totul sincer.Cind te apuci sa desfaci acolo - faci niste poze,si ne arati si noua. Virj, ceva sfaturi pentru cei ce vor sa umble la Haldex? In afara de ulei si filtru, ce mai putem face? Merci anticipat! nimic,dar sa fiti gata ca va trebui schimbata si pompa.Mai devreme sau mai tirziu,oricum "se termina". Si inca ceva,pentru a va proteja blocul DEM (e scump tare) schimbati siguranta pompei HALDEX din 7.5A in 5A.Se afla in portbagaj,#23 Edited 10 Jun 2012 by Virj Share this post Link to post Share on other sites