adrian1835

probleme pornire contact defect sau releu?

32 posts in this topic

salut! problema mea e urmatoarea...(poate are cineva o parere constructiva) masinuta nu mai porneste din cheie. Se aprind toti martorii din bord, se deblocheaza volanul, face cam tot ce trebuie doar ca nu invarte demarorul, nu schiteaza nimic, niciun clik niciun clak:).

electromotorul e ok, l0am dat jos verificat, gresat etc. De pornit o pornesc cu o sarma si sa va explic cum...in compartimentul motor in cutia cu relee scot releul de comanda electromotor(cica asa ii zice) si cu o sarma fac eu ce trebuie sa faca contactul, si surpriza... demarorul o ia din loc si porneste masina. Acum...o fi din contact? sau din calculator? A mai avut cineva aceasta problema?

Din cate am citit pe forum ceva simtome asemanatoare ar fi dar nu chiar asa. Am uitat sa mentionez ca dupa ce porneste masina bag prostia aia de cutiuta inapoi in cutia cu relee si merge masinuta ok. Doar ca daca o opresc trebuie sa repet operatiunea de fiecare data.

Ma gandeam azi sa trag 2 fire si sa-i fac pornirea la buton (gen aprins becurile pe scara) din masina:)))))))

Nu inteleg ce ar putea fi, si nu da nicio eroare la tester.

Dilema....

Share this post


Link to post
Share on other sites

la al lor de volvo. scria mare pe el VOLVO, l-am facut in service volvo deci.... la sugestia lor ar trebui sa schimb contactul dar parca nu as arunca cu banii pe fereastra chiar asa usor. mai ales ca nu au putut sa-mi zica 100% ca ala e problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai se testeaza foarte simplucu VIDA, verifici daca se activeaza pozitia 3 de la contact, daca se activeaza si nu primesti contact la releu atunci e o problema din firul dintre CEM si releu.

Este o problema clasica la S40/V50, multi au patit asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai se testeaza foarte simplucu VIDA, verifici daca se activeaza pozitia 3 de la contact, daca se activeaza si nu primesti contact la releu atunci e o problema din firul dintre CEM si releu.

Este o problema clasica la S40/V50, multi au patit asta .

adica sa inteleg ca un fir ar putea fi intrerupt intre releul din compartimentul motor si CEM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact .

Spor la masurat !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! problema mea e urmatoarea...(poate are cineva o parere constructiva) masinuta nu mai porneste din cheie. Se aprind toti martorii din bord, se deblocheaza volanul, face cam tot ce trebuie doar ca nu invarte demarorul, nu schiteaza nimic, niciun clik niciun clak:).

electromotorul e ok, l0am dat jos verificat, gresat etc. De pornit o pornesc cu o sarma si sa va explic cum...in compartimentul motor in cutia cu relee scot releul de comanda electromotor(cica asa ii zice) si cu o sarma fac eu ce trebuie sa faca contactul, si surpriza... demarorul o ia din loc si porneste masina. Acum...o fi din contact? sau din calculator? A mai avut cineva aceasta problema?

Din cate am citit pe forum ceva simtome asemanatoare ar fi dar nu chiar asa. Am uitat sa mentionez ca dupa ce porneste masina bag prostia aia de cutiuta inapoi in cutia cu relee si merge masinuta ok. Doar ca daca o opresc trebuie sa repet operatiunea de fiecare data.

Ma gandeam azi sa trag 2 fire si sa-i fac pornirea la buton (gen aprins becurile pe scara) din masina:)))))))

Nu inteleg ce ar putea fi, si nu da nicio eroare la tester.

Aceasi problema o am si eu, stie cineva cum sa rezolvat? Mecanicul spune ca este ecm-ul si trebuie schimbat! Pareri? Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai gandit ca poate fi chiar releul defect? Incearca sa-l schimbi cu un altul din compartimentul motor (le schimbi intre ele, de proba) si vezi daca merge. Verifica sigurantele, pentru orice eventualitate

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am patit si maicamea la xc90. A fost releul defect...am pus unul de pe s80 si a pornit masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul cati pini are, 4-5 cumva? Daca da, faci rost de un aparat de masura sau o lampa de control si verifici in gaurile releului. Trebuie sa ai un plus continuu (pinul 30 daca este numerotat) si inca un plus cand este contactul pe pozitia 3 (pinul 86 de obicei, daca este numerotat), dar verifici in toate gaurile. Daca ai curent in doua locuri cu cheia pe pozitia 3, inseamna ca este releul de vina, daca nu ai curent decat intr-un loc, inseamna ca nu ajunge semnal pana la releu si mai mult ca sigur problema este din cablaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat releul, este bun!

Trebuie sa ai +12V pe bobina releu (86)cind pui contactul , vine tensiune in CEM si ECM-ul iti da masa pe bobina(85) releului.Asta legat de cda.Odata ce iti pleaca bobina releului, iti da din pinul 30(+continuu din baterie),+12v pe bobina starter motor si gata pornirea

In fine ,verifica cablajul cum se zicea mai sus si chiar pinii mama ai soclului unde se infige releul.Etse R13 daca stiu bine

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat si cablaj, totul este ok! Am desfacut ecm ul sa vedem ce e cu el, mecanicul spune ca de la el ar fi o problema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

AI masurat tot ce trebuie masurat ?

Esti sigur ca e bun contactul ?

Daca ar fi ECM-ul trebuie sa nu primesti masa(GND) pe releul R13 (pinul 2 fir rosu/negru) de la ECM cand dai la automat .

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masurat mecanicul, calculatorul e bun! Din releu cand apasa pe el porneste tot timpul! Acum porneste odata si de 10 ori nu se intampla nimic, dau pe 2 e totul ok, pe 3 pauza nu se intampla nimic! Schimb acum bateria sa vedem poate ea face figuri, nu stiu ce sa zic de calculator!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca apasa pe releu si masina porneste mereu...nu crezi ca ai gasit problema??? Releul defect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate nu face contact in soclu. Cracaneaza piciorusele releului sa intre fortat. Ti-am mai scris si mai sus, incearca cu un alt releu, mai gasesti in panoul de sigurante unul la fel si vezi daca invarte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau...incearca sa cureti piciorusele releului sau da cu putin spray de contact in soclul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata, am desfacut jumatate de bord, am dat jos contactul, l am curatat cu spray de contacte, am refacut contactele si de joi a pornit fara sa imi mai faca probleme! Sper sa fie de durata, sa nu fie inceputut sfarsitului pentru el! Ms pentru pareri!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ...imi puteti spune unde mai exact se afla acest releu despre care vorbiti?Am aceeasi problema nu mai vrea sa porneasca deloc ,electromotor ok benzina ok baterie ok .Pornita cu un cablu pe direct ,merge dar.... vreau sa aflu unde este acest releu.Va multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du-te si intreaba la S40 pana in 2004...Aici vorbim de S40 II ,adica dupa 2004...

Ca sa iti raspund la intrebare:nu stiu...Fa-i o vizita lu BogdanG..Ca tot esti din Bucuresti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua... scuze HOV17 sau cine mai stie.... eu am problema asta si am schimbat bateria schimbat electromotorul, releul dar nu.mi dau seama cum se scoate contacrul din locasul lui. Daca ma puteti ajuta.... va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice masina, contactul se scoate de pe coloana, cu cheia in pozitia 1 sau 2. Dupa ce ii desfaci suruburile de sustinere (daca are), rotesti cheia si misti de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mai multe probleme la s40/v50, daca raman fara baterie. Imobilizator, contact, blocator de coloana, calculator de airbag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Vin si eu cu o problema la un s40 an 2007. Zilele trecute am incercat sa pormesc masina. Dat la automat pana am ramas fara baterie (bateria era obosita). Am lasat masina asa 2-3 zile pana am cumparat alta baterie. Inainte sa schimb bateria am masurat-o pe cea veche. 12.4 V. Incerc sa pornesc iar masina. Pun contactul si imi apare pe display immobiliser see manual. Dau sa pornesc si masina este moarta. Mi se sting luminile de la plafon, radioul dar ceasurile raman aprinse (displayul principal de la ceasuri). Nu invarte deloc. Am schimbat bateria si am aceeasi problema. Ar putea fi ca nu mai citeste cheia? Si cam din ce cauza mi-a aparut eroarea cu immobiliser? Din cate stiu (poate stiu gresit) masina ar trebui sa porneasca 2-3 secunde si apoi se opreste singura daca nu citeste cheia. 

Sa fie totusi de la asta? Sau are altceva? Dintr-o data nu mai vrea sa porneasca, nici macar sa invarta ceva...

L.E. am rugat pe cineva cu tester sa faca o scanare. Mi-a spus ca este o ceroare 8A30. Am cautat si eu pe internet aceasta eroare dar nu am idee cu ce tester a fost facuta diagnoza. A zis ca eroarea este 8A30 si era ceva legat de imobilizator.

Edited by Ballack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now