vep75

Consum S80 D3

27 posts in this topic

salut,

sunt nou pe acest forum si totodata nou proprietar al unui S80 D3, cutie manuala. Intrebarea pe care vreau sa o adresez este legata de consumul de carburant. In prezent am 5000 km iar in acesti km nu am reusit nicicum sa ma apropii de consumul dat de fabricant, respectiv 4,9 l/100 km (mixt). Consumul realizat, regim de autostrada fara a depasi 130 km/h, variaza intre 6.0 - 6.7 l/100 km. Personal mi se pare o diferenta considerabila, ma asteptam la un consum de 5.5 l (nu am crezut niciun moment ca poate fi 4.9l/100km avand in vedere cei 163 CP si greutatea de 1,7 tone). Considerati a fi un consum normal in primii 10 - 15000 km ai masinii sau este un consum normal pentru Volvo sau ... indicat ar fi sa fac o vizita la dealer?

Va multumesc si la cati mai multi km fara evenimente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, si bun venit pe forum.

Pai in primul rand consumul dat de producator (din cate stiu eu) este obtinut in conditii ideale de drum (atat meteorologice cat si tehnice).

Sincer sa iti spun si la masina mea la 130 km/h tot cam asa este in jur de 6 l/100 de km, consumul crescand proportional cu viteza, si iti zic asta ca motorul meu e tot in 5 cilindri (ce e drept are 2400 cmc) dar e si mai usoara cu 100 si ceva de kg.

Daca vrei sa afli consumul real, in cazul in care nu ai incredere in indicator aplica metoda clasica cu: facut plinul -> mers 100 km (pe autostrada) -> facut iar plinul

si o sa afli exact cat a consumat masina. Totusi cu cred ca minte prea mult indicatorul din bord.

Poate te pot ajuta colegii posesori de D3-uri de pe forum cu mai multe informatii.

In al 2-lea rand presupun ca masina este inca in garantie asa ca, pentru linistea ta sufleteasca, poti sa te duci la dealer sa ii faca o verificare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e rau deloc un 6% la 130km/h constant. Verifica presiunea in cauciucuri, e foarte importanta in ceea ce priveste consumul.

Pe autostrada nu vezi si nu simti rampe/pante mai mici de 2%, nu vezi si nu simti vint lateral sau din sens opus de pina la 10m/s (36 km/h, aproximativ). Un asfalt inchis la culoare ,proaspat , mareste consumul, betonul mareste consumul. Toti acesti factori influenteaza consumul. Pe unii ii poti controla (presiunea din pneuri, incarcarea masinii, violenta acceleratiei,etc) , pe altii nu-i poti controla.

Se poate intimpla uneori sa obtii consum mai mic decit cel declarat de producator pentru ca , de exemplu , ai avut vint din spate si n-aveai cum sa-ti dai seama de acest lucru.

6% e ok !

Ca sa vezi cit de mult conteaza la viteze de 130km/h un vint din fata/spate care are doar 30 km/h procedeaza asa :

mergi constant 2 min cu 100 km/h, noteaza consumul(A), mergi 2 min cu 130 km/h, noteaza consumul(B), mergi 2 min cu 160 km/h, noteaza consumul©.

O sa ai ceva de genul : A = 5.2% , B = 6.4%, C = 7.9 %

Deci : mergind cu 130 km/h cu vint din fata de 30 km/h vei consuma 8%, iar daca vintul bate din spate 5% !!

ps. stiu ca n-am luat in consideratie frecarile interne din propulsie (motor, cutie, diferential, suspensii) , insa , la vitezele alea , diferentele la consum nu sint asa de mari ...

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai Ramon, iara vrei sa ma inbolnavesti de nervi cu consumul tau? huh.png

Apropo, D3-ul nou este D5-ul vechi dar acum cu 215 hp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact ce are Maverik (numai ca el il are pe s60). Si, intr-adevar consuma extrem de putin, insa extrem de putini merg precum Maverik.

In trafic si melcul ii da flashuri ! :):evil6:

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puteai alege un D2, ala sigur consuma mai putin :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La balena asta? Nu cred.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puteai alege un D2, ala sigur consuma mai putin :D

Multumesc pentru raspunsuri, opinii. Nu am ales motorul D3 sau marca VOLVO pentru consum, daca asta am lasat sa se inteleaga ... daca ar fi fost consumul principala asteptare de la masina, cu siguranta as fi ales alta marca. Acum, dupa raspunsurile primite, pot spune ca este o strategie de marketing, de atragere a clientilor si de a intra in competitie pe piata europeana cu rivalii germani .... numai ca rivalii germani parca intocmesc mai corect fisa tehnica a autovehiculelor, spun asta ca si fost proprietar de autoturism german. Dar in fine, nu aceasta este problema, ma declar multumit de alegerea facuta si pot spune ca este o masina corecta din punct de vedere pret / calitate.

Edited by vep75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

E normal sa consume mai mult la inceput. Dupa prima, a doua revizie, de obicei consumul mai scade o idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O completare:

Consumul dat de producator este reglementat prin Directiva 93/116 a C.E., amendat cu reglementarea 692/2008...

Printre altele, consumul este determinat in laborator, ceva de genul:

"...There are two parts: an urban and an extra-urban cycle. The cars tested have to be run-in and must have been driven for at least 1,800 miles (3,000 kilometres) before testing.



  • Urban Cycle
    The urban test cycle is carried out in a laboratory at an ambient temperature of 20oC to 30oC on a rolling road from a cold start, i.e. the engine has not run for several hours. The cycle consists of a series of accelerations, steady speeds, decelerating and idling. Maximum speed is 31mph (50km/h), average speed 12mph (19km/h) and the distance covered is 2.5 miles (4km).


  • Extra-Urban Cycle
    This cycle is conducted immediately following the urban cycle and consists of roughly half steady-speed driving and the remainder accelerations, decelerations, and some idling. Maximum speed is 75mph (120km/h), average speed is 39mph (63 km/h) and the distance covered is 4.3miles (7km).


  • Combined Fuel Consumption Figure
    The combined figure presented is for the urban and extra-urban cycle together. It is therefore an average of the two parts of the test, weighted by the distances covered in each part. ..."

http://www.dft.gov.uk/vca/fcb/faqs-fuel-consumptio.asp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu alte cuvinte : nimic real, din condusul normal. O chestie de marketing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era marketing, nu avea toata lumea aceeasi reglementare Europeana.

Si nu poti obtine rezultate comparabile decat in conditii de spatiu inchis.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era vorba de marketing global ! Nu european !

Asta e protectia europei in fata americii....

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un consum pe D3 - actualmente D4 - de circa 5.5 - 6% la 130 km/h pe autostrada, dupa 33.000 km actualmente.

In oras - Bucuresti, fara ore de varf, cam 6-7%.

In orele de varf - cam 8-9%.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vep75: consumul pe care il ai este absolut normal. Eu am pe bord 7.0 acum consumul combinat si inca mai trag de ea sa scad sub 7. Pe autostrada la mers 120-130 am in jur de 6, cateodata am scazut si sub 6 si mai urc si pana la 8-9 ca, deh, nu poti sa ai drum drept si atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@280BYK - multumesc. Consumul "reclamat", nu este instantaneu ... este media rezultata intre doua alimentari .... si departe ideea de a-l considera "anormal". Ce mi se pare anormal (asa cum am spus) ..... reclama, respectiv 4,9l mixt/ 6,2l urban/ 4,2l regim de autostrada .... :smile: date care sunt inscrise in certificatul de conformitate primit de la Volvo Goteborg. In rest toate bune si niciun repros.

Seara buna tuturor!

Edited by vep75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie inteles un lucru:

Consumul extra-urban NU INSEAMNA AUTOSTRADA. Este un drum intins intre doua localitati daca vrei. Ce viteza medie ai tu pe autostrada la 130km/h, si cum faci sa scoti viteza medie din testele lor (63km/h). Mergi cu 80km/h pe cruise control si o sa vezi ca te apropii chiar depasesti ce spune constructorul.

Nimeni nu spune ca daca e autostrada intre cele doua sate, trebuie sa mergi cu 130 pentru ca aia e limita de viteza.

Ex. La mine la T6 am un consum mediu de bucuresti de 14.5 cand merg normal si ma ajuta DN1, 18-22 cand merg cum vrea masina si DN1 nu ma ajuta cand mergi in 5500 RPM. Volvo spune 14.5 care pentru Bucuresti inseamna aproape conditii ideale,dar nu exclus de realizat.

In afara localitatii am consum de 8 daca stau in banca mea pana in 90km/h. Apesi mai tare, consumi mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da..., sa mergi cu t6-le afara sub 90.... :smile: Poate doar daca te blocheaza traficul !

Am vrut si io odata sa vad daca pot scoate cu rs-ul sub 10 in ploiesti, cum poate fii-miu. Dupa ce am mers 10-15 min aproape la ralanti, m-am enervat si in 2 km s-a dus dracu' consumul....

Cum dracu sa merg in oras cu a 6-a la 50 -60 km/h cind prind 108 cu a doua ?

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vep75: acum vad ca suntem amandoi din acelasi oras :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

parca topicul era despre consum D3, nu T6 ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna seara, revin ... am ajuns la 13.000 km, iar consumul obtinut este de 5.7 l/ 100 mixt (80% din km parcursi in regim de autostrada). Bun sau rau, in final cred ca este unul ok :)

Edited by vep75

Share this post


Link to post
Share on other sites

fericitule, hehehe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now