KPAX

Anvelope de iarna

19 posts in this topic

D-lor, veni iarna si de pe o zi pe alta se poate lasa cu zapada, iar eu sunt incaltat inca cu incaltari de vara. Incerc sa gasesc anvelope de iarna si nu prea stiu cu ce sa-mi incalt masina. Ce idei aveti? care sunt mai buni si pe unde se pot gasi si mai eftine. tip anvelopa 195/60 R15 88 V.

Eu lucrez la o societate care reprezinta interesele in romania a unui producator de autobasculante cu capacitati mari de transport si majoritatea clientilor nostri cer ca acesti mastodonti sa fie echipati cu anvelope michelin, good year, sau bridgestone.

In cazul meu sa ma axez si eu pe unu din acestea sau o fi cineva mai bun si mai putin scump. ma refer strict la anvelope de iarna deoarece cele all season nu prea imi convin. Din experienta proprie nu faci mare treaba cu ele. Este la fel ca si cu incaltamintea pentru oameni. Vara porti incaltari de vara, iarna - de iarna. Asa cred eu ca ar trebui sa fie si in cazul anvelopelor.

Voi ce spuneti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, eu pentru vara mi-am pus niste shoshoni marca Fulda, mai precis Carat Progresso (poza cu profilul in linkul de mai jos). Nu stiu cat de bune sunt pentru iarna, dar vara nu am reusit sa dau scartz cu ele la plecarea de pe loc nici cu motorul in 3500rpm... la curbe se tine bine, cel putin pentru ceea ce cer eu de la masina...

http://www.fulda.com/fulda_home_en/Images/Presspictures_Progresso1_tcm230-11863.jpg

Este un cauciuc care este si silentios, si "high mileage", asa cum mi-am dorit... De luat l-am luat din targul Vitan, unde baietii iti fac o oarescare reducere daca iei 4 bucati (am iesit la 10.2 milioane cu toate 4, made in Germany).

Parerea mea e sa mergi tot pe Fulda, de pe site ei recomanda pentru masina ta :

195/55 R 15 85 H  KRISTALL ROTEGO  sau

195/55 R 15 85 H  KRISTALL SUPREMO

Acum vezi si tu ce gasesti... Poti de-asemenea sa te uiti pe http://www.tirerack.com, e un site realizat foarte bine, dar din pacate nu prea gasesti in Romania cauciucurile de-acolo...

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

recomand folosire unor marci consacrate din motivele pietii (intindere teritoriala) pe care o acopera un astfel de fabricant si ai banutilor pe care ii investeste in teste si imbunatatiri. acum, pentru nu sunt fanul acestor cauciucuri, mi se pare timpul scurt - 3-4 luni - de folosire deci investie ce nu-si scoate banutii, nu prea stiu ce sa recomamd. daca nu te aventurezi in zone cu polei, gheata si zapada multa si conduci mai mult decat prudent in conditii de iarna poate nu este neaparat necesar sa schimbi all-season-urile. depinde de tine. anul asta este primul an in care, printr-o intamplare, am cauciucuri de iarna (nemontate inca!). din 1992 pana acum am preferat o pereche de lanturi.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marci consacrate, pai numa eu stiu vrio 10 si toate consacrate si toate cu arie teritoriala mare, si chiar daca as reduce la jumatate numarul celor cunoscute de mine tot raman vrio 5 asa ca pe care sa-i aleg habar nu am. In ceea ce priveste all season-ul pai io am renuntat la ele si miam incaltat masina cu sosoni de vara, si s-a simtit ceva diferenta dupa in comparatie cu all season una la mana. Doi, acum veni iarna iar eu revelionul il fac pe la poiana si draq stie ce va fi pe acolo mai bine ma asigur din timp.

Apropos am primit o oferta de 4 anvelope PIRELLI cam la 1000 RON toate patru si cu montaj..............................?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am decis si eu sa imi pun rotile de iarna.

M-a speriat mai mult poleiul si mizga care se formeaza, iar eu cu astea de vara care sint cu indice de viteza f. mare(exclusiv numai de vara) nu am aderenta aproape deloc in sezonul de iarna cu tot 4x4-ul meu.

Asa pe drum drept ma deplasez cit de cit, dar daca ma prinde un polei pe dealul academiei si este aglomeratie nu ma vad bine.

Eu merg pe NOKIAN fabricate in Finlanda.

Eu zic ca la toate marcile consacrate pentru iarna, nu au cum sa fie mari diferente intre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De iarna eu am Vredestein si sunt incantat de ele (arata bine dupa doua sezoane, asta fiind al treilea).

Pe vremea cand imi cautam de vara insa am citit mai multe materiale pe net din care imi amintesc acum ca important e si anul fabricatiei.....e undeva trecut pe cauciucuri si e bine ca data fabricatiei sa nu fie mai mare de 3 ani pentru ca nu stii in ce conditii au fost depozitate....

Asta ar putea fi explicatia pentru Pirelli la 10.5 mil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte buna observatia lui S40. conteaza enorm anul fabricatiei pentru ca, cauciucul imbatraneste in timp si isi pierde din proprietati. dupa parerea mea, Verdestein, alaturi de Nokian, este una dintre cele mai bune marci. dar si preturile sunt pe masura....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bune de iarna, din punct de vedere calitate/pret, mai sunt si Fulda. Eu cu ele mi-am incaltat masina pentru iarna asta. Pacat ca n-a nins aproape deloc si se uzeaza inutil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Anul de fabricatie il gasiti pe anvelope stantat pe flanc (chiar arata ca si cum ar fi fost stampilat pe cauciuc). Este format din patru cifre care semnifica anul fabricatiei si saptamana. Poate fii precedat de "DOT".

2. Importanta cauciucurilor de iarna este vitala. Nu conteaza numai profilul, ci si compozitia acestuia. Cauciucurile de iarna isi pastreaza elasticitatea si la temperaturi scazute. Tuturor celor care le acorda o importanta scazuta le recomand sa mearga odata cu aceeasi masina echipata cu cauciucuri de vara si odata cu cele de iarna pe zapada sa vada imensa diferenta. Pe uscat sau umed diferenta nu este la fel de mare, dar se simte destul si in acest caz.

3. Luati in considerare si anvelopele marca Toyo si Debica. Chiar daca se adreseaza unor segmente diferite de pret, la cele marca Toyo se fac frecvent reduceri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai fratilor pan la urma meam luat CEAT-uri un brand care apartine michelin-ului si sa stiti ca am fost foarte multumit de ele. De revelion am fost la Poaiana si am plecat de acolo in data de 3 exact cand a fost zapada mai mare. Tin sa va anunt ca sa-u comportat nemaipomenit nici ca speram la asa ceva. La intoarcere spre bucuresti am luat-o pe cheia si probleme mari cu zapada(daca a fost ceineva pe acolo pe timp de iarna poate stie despre ce vorbesc) mai ales ca nu facea fata plugurile. Multe masini trase pe dreapta altele care au derapat probleme mari. Eram cu un prieten cae are un passat din 2003 un pic preparat si tin sa va anunt ca pana la Bucuresti mainuta nici ca a dat semn sa patineze sau sa fuga de spate sau mai stiu eu altceva la viteze marisoare (intrat in curba cu 60 - 80 km la bord viteze) asa ca sunt foarte multumit. Am adus aminte de prietenul cu pasatul deoarece e versiunea hatchback, masina mai grea deci stabilitate mai mare el merge in fata eu nu ramaneam deloc in urma lui cu masinuta mea mai soara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu consider anvelopele una dintre cele mai importante parti ale masinii.

am Pirelli Winter 195/55/R15 pt iarna si Pirelli P5000 DRAGO 205/55/R15 pt vara!

din pacate s-au cam dus si unele si altele asa ca spre sfarsitul lunii martie, trebuie sa-mi cumpar un set pt vara!

M-am orientat catre GoodYear Eagle F1... are cineva? cum sint?

daca nu, s-ar putea tot Pirelli, pt ca sint obisnuit cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg acum si voi merge in continuare pe Fulda. Aveam inainte niste Vredestein tocite rau si intra ABS-ul la orice frana mai violenta. Acum am Fulda Carat Progresso si pe langa faptul ca specificatiile de la ei de pe site vorbesc de silentiozitate si durabilitate, nici ABS-ul nu m-a mai deranjat ;D Si au fost 2.400.000 bucata in targ la Vitan, Made in Germany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, eu pentru vara mi-am pus niste shoshoni marca Fulda, mai precis Carat Progresso (poza cu profilul in linkul de mai jos). Nu stiu cat de bune sunt pentru iarna, dar vara nu am reusit sa dau scartz cu ele la plecarea de pe loc nici cu motorul in 3500rpm... la curbe se tine bine, cel putin pentru ceea ce cer eu de la masina...

incearca scartzul cu ambalare la 6000. :) daca nici asa nu merge, vinde repede masina

eu am debica frigo .... cele mai nasoale cauciucuri de iarna cate pot exista.... pe uscat scartaie in orice curba luata mai tare , pe ud parca as sta pe loc la plecare , iar zapada nu au apucat sa vada  si probabil ca nici nu vor avea ocazia , la cat de repede scartaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca scartzul cu ambalare la 6000. :) daca nici asa nu merge, vinde repede masina

eu am debica frigo .... cele mai nasoale cauciucuri de iarna cate pot exista.... pe uscat scartaie in orice curba luata mai tare , pe ud parca as sta pe loc la plecare , iar zapada nu au apucat sa vada  si probabil ca nici nu vor avea ocazia , la cat de repede scartaie

Si eu am Debica Frigo si am aceeasi parere despre ele. Totusi pe zapada sau polei se comporta mai bine decat cele de vara cu care a venit masina  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !!!

Oferta de iarna :

Cine este interesat am de vanzare 3 cauciucuri de iarna cu tinte pentru 850 !(185/65/15)

Cauciucurile sunt SnowStar speciale pt Volvo si pentru gheata !

Cauciucurile au fost puse pe masina mea doar de 2 ori din curiozitate iarna sa vad cum se comporta !!!

Credeti-ma iarna pe gheata faci liniuta cu ele pe masina !

Nu am poze cu ele dar pentru cine este interesat va pot face rost si de poze .

Cine este interesat pretul este de 100 Euro bucata si am puteti contacta la 0726256598 !

PS: Are cineva un cablu de acceleratie pt 850 de vanzare .....imi trebuie urgent !!!

All best volvo boys !!! yes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

sant la prima mea masina  ;D

ma bate gandul sa nu mai imi iau cauciucuri de iarna.Ies cu masina doar de 2-3 ori pe saptamana si atunci prin bucuresti seara in general cand e mai liber. Cum nu-mi plac compromisurile am decis sa iau cauciucuri noi insa m-am calmat cand am vazut cat costa. Cam 2500 RON dimensiunile mele(215/50/17).Prefer sa am si eu un ban de sarbatori decat sa am cauciucuri de iarna.

Chiar sant asa importante?Nu se poate fara? Ce alte solutii as avea? Am auzit ca merge sa pun doar pe fata desi nici asa nu ma incanta ideea de a da 10-15 mil pe doua.

Tin sa adaug ca am niste Continental noi cu care a fost echipata masina acum 2 luni cand am luat-o de la primus.Nu mi se par chiar de vara insa de iarna cu siguranta nu-s. Au 3 canturi pe mijloc perpendiculare pe drum si pe margini striatii orizontale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu in ultima vreme nu am prea iesit, si vad ca nu ninge, nu nimic, stiu ca e rece si ca ar trebui, dar nu fac drumuri lungi si cu viteze mari, eu am cauciucele cumparate dar costa cam 200 RON sa le pun pe jantele curente ca am doar un set de jante pe care sunt acum cele de vara.

Problema e sa nu cumva sa fie polei exact in acea data cand va fi nevoie sa iesi cu masina.

Eu o sa mi le pun, tot am zis si nu am mai apucat.

E ca la lotto @Sepukku , nu stiu ce sa zic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, se recomanda ca sub 7 grade constant, sa se treaca la anvelope de iarna.

Anvelopele de vara, la temperaturi asa de joase, incep sa se strice, sa se faramiteze, de aia se recomanda inlocuirea, nu doar pt. tractiunea mai buna pe zapada/polei...

Nici eu inca nu mi-am cumparat ca-s foarte scumpe, dar ma doare inima cand ma gandesc la anvelopele de pe masina, care sunt de vara; nu stiu de ce, dar imi plac foarte mult si nu vreau sa se strice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De principiu, anelopele de iarna nu inseamna neaparat ca trebuie sa mergi cu ele prin zapada. Pe de alta parte exista si anvelope speciale de zapada si gheata acolo unde conditiile climaterice le impun, si spre deosebire de celelalte acestea din urma au un soi de cuie, sau desenul este de asa natura incat sa permita spargerea ghetii pentru aderenta. dar de altfel este recomandat ca pe timp de iarna sa se foloseasca anvelope de iarna. Modelul de anvelope all season am vazut ca este preferat de multi in ultima perioada dar din experienta proprie am vazut diferenta mare intre all season si cele de iarna precum si cee de vara, fiecare pentru anotimpul sau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now