vicanezu

termoflot

20 posts in this topic

De curand am observat in vasul de expansiune ulei,iar cineva mi-a spus ca cel mai sigur devina ar fi termoflotul.Ideea ar fi acesta este greu de probat asa ca l-am demontat,am montat filtrul de ulei direct pe blocul motor iar termoflotul l-am conectat la furtunele cu lichid de racire si l-am agatat pe acolo pe udeva.Am curatat instalatia de racire atat cat sa putut si vad ca in vas nu se mai acumuleaza ulei.

Intrebarea mea este daca o sa circul cu improvizatia acesta afectez cu ceva motorul.Mentionez ca este vorba de un s40td din 1997.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAL.AM SI EU ACEIASI PROBLEMA.POTI SA FI MAI EXPLICIT LA CE AI FACUT,ASI VREA SA INCERC SI EU SA VAD CARE ESTE PROBLEMA.MERCI!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racitorul de ulei are rolul de a....raci uleiul, fara racitor uleiul probabil nu o sa stea in raza de temperatura optima si cel mai probabil o sa isi piarda din proprietati intr-un ritm accelerat.

Imi imaginez la ce temperatura urca uleiul la un drum de 500km fara racitor intr-o vara ca cea de anul asta.

Temporar, nu cred ca e o problema lipsa lui, dar eu unul nu l-as anula cu totul.

Parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai mai Roberto , sunt N masini turbo-diesel care nu au oil cooling si nu cred ca se duce la balamuc uleiul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai mai Roberto , sunt N masini turbo-diesel care nu au oil cooling si nu cred ca se duce la balamuc uleiul .

Am scris "Parerea mea" :)

Daca motorul a fost prevazut din fabrica cu racitor de ulei eu unul zic ca nu l-au pus degeaba, sau poate l-au pus :)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unii au facut economie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

As zice ca motoarele astea inegresc destul de rapid uleiul, chiar aveau si un interval redus la revizie... acuma, in prezent sunt alte uleiuri pe piata si poate conteaza.

La mine, termoflotul asta are si un termostat pe circuitul de ulei, care binenteles, se gaseste doar pe original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se pupa de logan dci ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol atunci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici macar garnitura aia ordinara, care are rol de etansare intre termoflot si bloc, nu se gaseste decat pe original si valora (prin luna martie a.c.) vreo 60 lei, in conditiile in care singura diferenta fata de garnitura filtrului de ulei e data doar de diametru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia, la mine a venit in pachetul termostatului. Nu mai tin minte ce marca era termostatul, parca ceva cu "B", de la MC. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behr-Hella

Galaxy S on IceCream Sandwich

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde se afla termoflotul asta???am crezut ca numai la camioane gasim asa ceva;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MarianBr

Incerc eu sa te ajut cu o imagine.

post-1117-0-74379600-1350485622_thumb.jp

Termoflotul se gaseste intre liniile punctate cu rosu, portocaliul reprezentand traseele celor doua furtune aferente lui. Cu sageata verde este reprezentat fitlrul de ulei.

Motorul este un diesel D4192T3.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelasi motor am si eu.doar am schimbat de atatea ori filtru ala de ulei,dar n-am observat existenta termoflotului.multumesc pentru informatie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere Marian.

Din pacate, eu am reusit sa iau contact cu acel termoflot cand am schimbat uleiul si implicit filtrul - care fusese strans cu mana si cu mult simt de raspundere.

Way of topic.

Datorita cerbiciei cu care filtrul meu de ulei nu s-a dat desfacut decat cu foarte mare greutate si evident multe insistente (a se citi varii scule), eu am reusit performanta de a destrange si racitorul, racitor care foloseste acelasi ax central atat pentru el cat si pentru prinderea filtrului de ulei.

Evident ca ambele foloseau acelasi sens de strangere si destrangere, aspect de care eu nu am avut cunostinta. :evil5:

Neobservand ca masinaria din spatele filtrului s-a destrans putin, badogul meu a avut nevoie de 7 litri de ulei in loc de 5,4 precum si de o noua garnitura intre racitor si bloc; garnitura care asa cum am scris anterior, a costat 60 lei - negasind altfel decat "pe original".

Curat "fubar".

Edited by AdiP

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cand garnitura asta "ieftina" se duce se scurge ulei printre bloc si termoflot?sau mai e si posibilitatea sa se amestece apa cu uleiul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scurgere e un termen bland pentru a exprima ce se intampla cand termoflot-ul este destrans chiar si cu 15-20 grade, sau garnitura nu mai etanseaza corect pe intreaga ei circumferinta.

Nu am observat ca uleiul sa se amestece cu apa, chiar daca garnitura este dusa sau termoflotul destrans. In schimb uleiul curge prin multe locuri unde clar nu are ce cauta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebam deoarece am trait sa vad cu ochii mei la un camion cum au bubuit furtunele de apa intrand ulei in instalatia de racire din cauza termoflotului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now