mod97

Turbo si ungerea lui(probleme ungere)

37 posts in this topic

Buna Ziua tuturor, am deschis acest topic pt a incerca sa aflu sau sa primesc pareri daca ar trebui sa scotem sau nu acea sita cu surub aceasta fiind pe teava cu ulei cea care face ungerea la turbo, acea sita fiind motivul multor defectiuni la turbo datorita infundari nu permite sa treca destul ulei pt ungerea turbinei, aceste lucruri leam aflat din spusele mai multor persoane cu motorul 1.6 d (cel ca pe Volvo) de pe forum Ford iar toata lumea acolo recomanda scoatera acelei site....la noi pe forumul Volvo ce parere aveti si eventual daca este cineva care a facut acest lucru...Va multumesc

Edited by dom79

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo nu exista aceasta problema, stiu multe 1.6D cu peste 200.ooo km reali si nici o problema de ungere, pur si simplu pica turbina la peste 200.ooo km pt ca are VNT-ul subtire, se rupe iar parti din el ating axul, in final se rupe axul. Problemele de care spui tu sunt mai grave la Citroen C4, stiu masini C4 care pana in 100k km au schimbat pe garantie 2 turbine.

Daca pui uleiul care trebuie nu ai nici o problema .

La masina lui Dinoco a fost scoasa sita iar masina lui are peste 210.ooo km si nici o problema la turbo

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo nu exista aceasta problema, stiu multe 1.6D cu peste 200.ooo km reali si nici o problema de ungere, pur si simplu pica turbina la peste 200.ooo km pt ca are VNT-ul subtire, se rupe iar parti din el ating axul, in final se rupe axul. Problemele de care spui tu sunt mai grave la Citroen C4, stiu masini C4 care pana in 100k km au schimbat pe garantie 2 turbine.

Daca pui uleiul care trebuie nu ai nici o problema .

La masina lui Dinoco a fost scoasa sita iar masina lui are peste 210.ooo km si nici o problema la turbo

Idea era daca are totusi rost sa scoatem acea sita sau mai bine sa o lasam acolo ?...( apropo poate acele Volvo cu peste 200.000 km poate au scoase sita :smile: )

Edited by dom79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu scoate nimeni sita doar pt ca scrie pe un forum din Romania acest lucru .

Sita se infunda cand folosesti ulei prost sau nu-l schimbi la timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, multzam de impresii, oricum la mine nu este cazul de a pune ulei prost calitativ sa a nu schimba la timp ( eu schimb de obicei uleiul cam la 9000 km ), eu ma impacientasem putin pt ca am vazut pe forumul ford ca la focus cu motorul 1.6 diesel(cel ca pe Volvo) ca pica foarte des turbo doatorita infundari acestei site si acolo solutia a fost eliminarea acestei site spunand chiar ca una din criterile de acordare a garantiei de catre cei care reconditioneaza turbo era eliminarea acelei site ( dar na cine stie care ii adevarul :smile: )

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idea era daca are totusi rost sa scoatem acea sita sau mai bine sa o lasam acolo ?...( apropo poate acele Volvo cu peste 200.000 km poate au scoase sita :smile: )

Sita am scos-o pe la 211.ooo km si pana atunci n-am avut nici o problema cu ungerea. De vreo 2ooo km umblu fara sita (si-mi scoate flacari pe evacuare =)) :blob8::hammer: ) glumesc.

De curiozitate, ce ulei folosesti?

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sita am scos-o pe la 211.ooo km si pana atunci n-am avut nici o problema cu ungerea. De vreo 2ooo km umblu fara sita (si-mi scoate flacari pe evacuare =)) :blob8::hammer: ) glumesc.

De curiozitate, ce ulei folosesti?

Eu folosesc Castrol 5w-30 si masina mea chiar are km reali ( spre norocul meu :smile: ) adica 133.000 km, eu ma gandeam daca la Ford este aceasta posibila problema cu infundarea sitei....la noi cei cu Volvo oare este ceva diferit ?....la tine ai scos sita doar preventiv sau aveai ceva pobleme ?

Edited by dom79

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo, cum spunea colegul Bogdan G, este acelasi motor numai ca mai este putin luat din pila pe alocuri si nu exista aceasta problema. Am scos sita in momentul in care am anulat dpf-ul pentru ca tot am demontat tot. Am curatat si turbo cu aceasta ocazie, care arata foarte bine dupa 210.ooo

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Castrol 5w-30 si masina mea chiar are km reali ( spre norocul meu :smile: ) adica 133.000 km, eu ma gandeam daca la Ford este aceasta posibila problema cu infundarea sitei....la noi cei cu Volvo oare este ceva diferit ?....la tine ai scos sita doar preventiv sau aveai ceva pobleme ?

5W30 de care ? Ce norma are ? A3, B3, C1 ?

Ulei prost, mers subturat = stricaciuni

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W30 de care ? Ce norma are ? A3, B3, C1 ?

Ulei prost, mers subturat = stricaciuni

Masina are 133.000km iar acum am de vreo 2600 km Castrol Edge 5w-30 norma ACEA C3 si da stiu ca nu ii exact suta la suta ce trebuie dar a fost o intamplare de am pus acest ulei si cand o sa il schimb pe la 9000 km(asa fac eu toate schimburile pe la km astia) o sa pun Castrol 5w-30 profesional cu norma C1, cat despre mers subturat nu merg deloc asa dar nici nu o forjez(am avut experienta cu destule masini la viata mea), eu doar doream sa fac o comparatie cu cei care au Ford cu acelasi tip de motor de 1.6 d care pe forumul Ford au mentionat acea problema cu sita si daca si Volvo are probleme asemanatoare si daca are rost si vreun efect negativ scoaterea ei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mers subturat = e ok.

Nu te mai lua dupa benzinari ! Aia nu stiu decit : calc-o !

Singura problema care poate apare e acceleratia violenta de la 1800-2000 rpm, restul sint frustrari de benzinari !

Ei , intotdeauna, refuza sa fie depasiti de dieseluri, si sint facuti mereu de comanda !

Pune 0-w30 orice norma !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mers subturat = e ok.

Nu te mai lua dupa benzinari ! Aia nu stiu decit : calc-o !

Singura problema care poate apare e acceleratia violenta de la 1800-2000 rpm, restul sint frustrari de benzinari !

Ei , intotdeauna, refuza sa fie depasiti de dieseluri, si sint facuti mereu de comanda !

Pune 0-w30 orice norma !

La ce e ok ? La consum, in rest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fiabilitate ! Daca stii sa mergi subturat !

ce insemna sa stii :

- sa nu accelerezi tare cind esti sub turo (1500-1900 rpm)

- sa nu folosesti masina in regim sportiv cind esti sub turbo (idem)

- sa nu folosesti trepte de viteza superioare atunci cind te "maninca " (adica : schimba dracu' a treia daca vrei sa depasesti, si , dupa aia, poti mentine 70 km /h si intr-a 5-a sau a 6-a)

Eu merg asa de 165.000 km. Si n-am avut nici o problema.

Pune 0-w30 orice norma !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fiabilitate ! Daca stii sa mergi subturat !

Pai 99% din soferii de diesel trebuie atunci sa invete cum sa conduca..corect.."subturat", ce o fi insemnand asta.

Ar trebui sa apara capitol in manualul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa se faca scoala de soferi, nu capitole in cartea masinii.

Multi h-abar n-au sa frineze , ce sa mai cer altceva ?

Apropos : tu stii sa frinezi ? In trafic normal, in conditii normale. NU CRED !

Incearca sa frinezi LENT 60-70 m de la 50 km/h, FARA SA IEI PICIORUL DE PE FRINA, pina te opresti. Acu' repeta acelasi lucru, IDENTIC. Ia vezi, poti ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa se faca scoala de soferi, nu capitole in cartea masinii.

Multi h-abar n-au sa frineze , ce sa mai cer altceva ?

Apropos : tu stii sa frinezi ? In trafic normal, in conditii normale. NU CRED !

Incearca sa frinezi LENT 60-70 m de la 50 km/h, FARA SA IEI PICIORUL DE PE FRINA, pina te opresti. Acu' repeta acelasi lucru, IDENTIC. Ia vezi, poti ?

:lol: , daca iti zic ca eu la gandacul ce il am acum pot frana cu butonul de AC (cand cupleaza compresorul) ce zici ? :headbang: poti face ca mine ? Nu cred :lol:

Hai sa facem topic separat ca suntem ambii off-topic

topic separat

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi stie(sau are o parere) cineva daca are rost si vreun efect negativ (la Volvo) scoaterea acelei site ? ..... (sita cu surub de pe teava cu ulei cea care face ungerea la turbo) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi s-a părut destul de clar răspunsul lui BG... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi s-a părut destul de clar răspunsul lui BG... ;D

Eu doar mai intrebam eventual ce efecte pozitive sau negative poate avea scoaterea acelei site, dar na.....hai sa o lasam asa cu discutia :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, gândeşte-te şi tu: dacă foloseşti ulei prost şi/sau dacă uleiul conţine multe impurităţi, acestea se opresc în acea sită, pe care, în timp o înfundă, efectul imediat fiind lubrefierea deficitară a axului turbinei, care se va defecta. Dacă nu ai sita, uleiul prost şi/sau impurităţile din acesta ajung la axul turbinei, care se va defecta.

Dacă foloseşti ulei bun (şi) în care nu se formează impurităţi, dacă există sita, aceasta rămâne funcţională, neavând cu ce să se înfunde, la axul turbinei ajunge ulei curat şi în cantitate aproximativ egală cu cea care ar ajunge dacă nu ar exista sita. Dacă nu există sita, uleiul care ajunge la axul turbinei este curat, oricum, deci turbina va funcţiona corect... teoria chibritului... ;D

Care ţi se pare că este pionul în fenomenele descrise mai sus? Sita sau uleiul?

Ce aş face, în locul tău, ar fi să scot sita şi să o curăţ sau să o înlocuiesc cu una nouă, după care să folosesc doar ulei corespunzător...

PS/Off-topic: Iuli, ce frânare, dom'le?! Un şofer adevărat nu frânează, ci accelerază... ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, gândeşte-te şi tu: dacă foloseşti ulei prost şi/sau dacă uleiul conţine multe impurităţi, acestea se opresc în acea sită, pe care, în timp o înfundă, efectul imediat fiind lubrefierea deficitară a axului turbinei, care se va defecta. Dacă nu ai sita, uleiul prost şi/sau impurităţile din acesta ajung la axul turbinei, care se va defecta.

Dacă foloseşti ulei bun (şi) în care nu se formează impurităţi, dacă există sita, aceasta rămâne funcţională, neavând cu ce să se înfunde, la axul turbinei ajunge ulei curat şi în cantitate aproximativ egală cu cea care ar ajunge dacă nu ar exista sita. Dacă nu există sita, uleiul care ajunge la axul turbinei este curat, oricum, deci turbina va funcţiona corect... teoria chibritului... ;D

Care ţi se pare că este pionul în fenomenele descrise mai sus? Sita sau uleiul?

Ce aş face, în locul tău, ar fi să scot sita şi să o curăţ sau să o înlocuiesc cu una nouă, după care să folosesc doar ulei corespunzător...

Multam, am inteles la ce te referi, stiu si din experienta cat de important uleiul, dar sti daca acea sita se poate curata bine ?....sau eventual se gaseste de cumparat doar ea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poţi cumpăra şurubul cu totul (PN 30750095), inclusiv sita şi gaura, care e vreo 10 euro, la nemţi, deci, la noi, vreo 20, poate mai mult, dacă-l iei de la vreun dealer... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iete ca la mine e 13 Euro, nu 20 ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon... ;D

Dar sigur ăla e şurubul? ...că, dacă da, nu înţeleg de ce au trecut deja aproape trei minute de când ai afişat preţul şi Dom nu l-a comandat încă... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala e, dar se schimba codul in 31342542

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now