AKY

Mers "in suturi"

42 posts in this topic

Am verificat nivelul la lichid si e ok.Am masurat si incarcarea si este undeva la 14v ,cand misc volanul scade la 13,9.Mai ramane pompa servo?Cum se poate verifica daca e ok?Nu mi a aparut pe bord nici o eroare legata de servodirectie inca....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramane in continuare problema si nu ii dau de capat.Daca masina sta cam o ora si o pornesc nu se aude absolut nimic nici macar cu rotile virate la maxim.Dupa aproximativ un km incepe sa fluiere.Chestia interesanta este ca fluiera mai tare cu volanul drept,daca misc volanul sunetul nu mai este asa accentuat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O rola de auxiliara face EXACT acelasi zgomot ca si o pompa servo obosita. Fapt probat 100% pe "troaca" mea, cum i-ar spune unii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O rola de auxiliara face EXACT acelasi zgomot ca si o pompa servo obosita. Fapt probat 100% pe "troaca" mea, cum i-ar spune unii.

Si atunci ar fii normal ca in momentul in care misc de volan sunetul sa se schimbe?Daca ar fii rola m-as scoate...Poti sa mi confirmi daca la tine aveai aceleasi simtome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Atunci cind misti de volan sunetul se schimba - EXACT ca si cind ar fi pompa de servo defecta sau cu aer pe instalatie.

Dupa un an aproape, timp in care am schimbat si aerisit de 2 ori instalatia + schimbat 2 pompe, s-a dovedit a fi o biata rola de auxilara. Cind am scos-o si am miscat cu mina de ea, huruia/suiera. Pus una noua - de atunci liniste totala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aky

la masina ta nu ai servo pompa electrica ?

vezi in aripa diin dreapta ;trebuie sa se aud un zumzet

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aceea sunt si eu nedumerit cu rola.Pompa servo nu este angrenata de curea fiind electrica.Ieri mi a dat pentru prima data eroarea pe bord de "servo pump " cu triunghi galben.Dupa ce am oprit/repornit motorul am avut servo din nou eroarea a disparut dar sunetul a ramas.Sa fie alternatorul din nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"power steering service required" aceasta e eroarea .Nu mai am servo deloc.Pot sa ma duc asa cu ea pana in service aprox 12km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca pompa servo a cedat...Stie cineva daca imi voi lua alta pompa daca trebuie resoftata?Cu dice-ul care il am prezentat mai sus se poate face sau trebuie reprezentanta neaparat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ar trebui.Nu faci inlocuire cu alt model sa fie vreo adaptare.Vezi ce cod este pe ea(cod Fomoco care treb sa inceapa cu 3 sau 5plus ceva litere) .Din dezmembrari poti gasi ceva la 200E

Vezi poate fi cod 4N51-3k514(fomoco) ,Vida cod 36000075.Asa ca idee sa te poti orienta.Daca doresti rezolvarea la service- reprezentanta atunci vad ei ce iti pun .

Multa bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

am dat pompa jos de pe masina am codul 5N513K514CB sau 31280369.A incercat cineva reconditionarea lor?Am vazut ca la renault se reconditioneaza foarte mult

Edited by AKY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acela e un cod f. vechi. Codul nou costa 2800RON, iar cu echivalentul pe TRW te pot ajuta undeva la 1600RON.

Ca sa nu uit, pretul este cu pompa veche la schimb !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se poate reconditiona...A intrat apa pe la izolatorii de la mufa de alimentare si a s-a dus partea electrica.De fapt mi s-a spus ca se poate face dar trebuie comandate piese din SUA sau China si dureaza circa 1luna si jumatate.Momentan optez pentru una second hand.Revin cu intrebarea:pompa care o pun trebuie softata sau calibrata?Cu vida care il am se pot face calibrari dar nu se pot face softari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AKY Pentru problema cu mersul in suturi ai gasit rezolvare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai schimband pompa de servo-directie a rezolvat problema cu mersul "in suturi" .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciudat.. Am schimbat sambata EGR-ul si de cum am plecat din service am observat ca la o acceleratie normala in treapta 1 si 2 intre 1400-2000 de ture se produce 1,2 smuncituri(usoara scadere urmata de o revenire a puterii). Daca accelerez brusc nu se simte nici o smuncitura, daca revin din treapta 3 in 2 nu se constata nici o smuncitura, daca in treapta 1 sau dupa smuncitura scad turatia si o urc iar nu se mai smunceste.

Am mai observat in treapta 1 la pornire un delay(1-2 sec) in acceleratie ca atunci cand schimbi treapta prea devreme si moturul e subturat, nu stiu daca e aceeasi problema cu mersul in suturi, daca cineva a mai avut simptomele astea rog sa dati detalii despre solutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta este de la :

1. EGR

2. valva control turbina

3. pompa injectie (inalta presiune)

Daca EGR-ul este schimbat verifica si furtunele de vacuum iar daca sunt ok schimba valva de control turbina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now