Posted 26 Jun 2012 (edited) · Report post Salutare, din nou, Sunt mai nou pe aici, dupa cum v-am mentionat si intr-un topic anterior (cel cu zgomotul cutiei de viteze la 60 km/h in viteza a 4-a) si va cer cateva pareri vizavi de consumul motorului de 2L diesel de pe S40. Masina are acum ~93.000 KM si urmeaza sa ii schimb consumabilele in cateva zile / 1 saptamana. Am rasfoit din nou forumul in speranta ca voi gasi exact ca caut insa indraznesc sa deschid acest topic luand in calcul ca nu ma pot lega de cele deja scrise. Daca exista ceva taman pe tema asta ii rog pe admini sa imi dea redirect ca sa nu incurc lumea. La subiect, in Bucuresti am senzatia ca masina asta consuma o cisterna de motorina raportat la clasa ei si motor; poate o si dau spre paranoia. De fapt ce mai sperie mai tare este ca acul indicatorului de combustibil nu prea sta pe loc. Daca ma iau dupa CB totul e frumos si roz, insa ce vad in indicatorul de combustibil este total altceva. Merg dus-intors cate 6-7 KM prin Bucuresti si deja s-a mai miscat o gradatie - parca fuge. Este cumva o particularitate Volvo? Stiu ca e vara, stau cu clima pornita permanent si nu mai am un diesel de 1,7 L puturos, cum am avut acum cativa ani si care "inghitea" 7% in Bucuresti, insa am senzatia ca cei 10 spre 11% pe care ii obtin in Bucuresti sunt prea mult pentru 2L diesel. Ca idee, inafara de 2-3 reprize la cateva zile cand ma supara cate unul si nu mai pot sta dupa el nu pot sa afirm ca rup pedala. Extra-urban este OK, am masurat la pompa (plecat cu plin, intors dupa 95 de km parcursi si alimentat din nou; media de la 90 km/h) si mi-a dat 5,6%. In schimb cel urban, poate mi se pare mie, zic ca este mai mult decat imi imaginam. Ma asteptam la un 9-9,5% in Bucuresti. Altfel, ce probleme poate avea motorul incat sa imi sara consumul? Se regenereaza atat de des DPF-ul ala? Poate ma pot clarifica aici cu ajutorul vostru si scap de fiorul ala din spinare din vad indicatorul de combustibil ca o ia in viteza spre stanga. Multumesc, in avans, Vali Edited 26 Jun 2012 by vali.ichim Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post La mine am facut cam 270 km in oras:dar un oras lejer:fara semafoare, fara trafic greoi(ma refer la drumurile printre cartiere), pe drumuri scurte, clima pornita(si in stationare cate 5-10minute de mai multe ori)3-4 drumuri de sebes-alba.Am avut consum de 7.2%. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Eu cu C30 2400 cmc cutie automata in Bucuresti am consum de 9.1 litri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Multam pentru raspunsuri. Asadar, vorbim de o anomalie in cazul meu? :| Un prieten cu Passat (B6) Variant, tot 2L diesel, imi spune ca pentru el 10-11% este normal in Bucuresti. Nu vreau sa compar mere cu pere, este alta clasa, mai mare, mai grea, etc, insa peste 10% pentru mine este un consum mare, cel mai mult din punct de vedere al pragului psihologic. Ma gandesc sa iau in calcul si un test la BogdanG. Cei de la Primus mi-au spus ca pana la ultima revizie, cel putin, masina nu a avut nicio interventie majora la motor si nici alte semnale in tester. Numai bine, Vali Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Nu cred ca este o anomalie consumul asta avnd in vedere traficul din Bucuresti,a mea masinuta consuma cam tot atat cat si ata numai ca eu am benzina,iar dupa cum s-a tot vorbit pe aici sa ai diesel si sa-l folosesti in oras nu este nici o afacere ,asa ca ma bucur ca am ales un VOLVO pe benzina .......Bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post 7 afara 8.5 in oras 2.0d 2005 cu DPF Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post depinde mult de stilul de condus...zic eu... extern eu am 5.0 - 5.2, DAR ... in Bucuresti, (recunosc ca) sunt un pic mai agitat...si cred ca ajung in jur de 9-10....DAR (iarasi recunosc) mi-am cam pierdud abilitatile de condus in oras. Tind sa cred ca mai trebuie sa astepti sa te acomodezi cu masina .... Cati km faci in Bucuresti cu un plin ? Dar afara ? Din cate stiu media este in jur de 5-600, dar depinde de zona, de trafic, de ora, de cat porti la picior, etc..... PS: eu n-am DPF. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Hehehe, ce consumuri aveti ..... schimbatile cu benzinare, ca tot acolo ajungeti Apropo, sunt 2,0 Diesel cu si fara DPF, puse pe s40, respectiv v50? sau este in functie de anul de fabricatie al masinii? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Hehehe, ce consumuri aveti ..... schimbatile cu benzinare, ca tot acolo ajungeti Salut, Refa calculele pentru 45-50 kkm /an cu minim 95% extraurban. Pentru oras, nu cred ca un 7,5 ar fi imposibil, ceea ce e arhisuficient comparativ cu dimesiunile si 2000cmc. PS: La micul gigant am consum mai mare in oras..... (scuze de offtopic) Pe de alta parte, daca iti iei o masina NUMAI pentru gura targului sau pentru ce mot(sigla) are, cred ca ai gresit forumul..... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post 2-3 pedale zdravene la o alimentare de, sa zicem 50 de lei, sa stii ca altereaza destul de serios consumul urban. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Pai bre Y, la cat a ajuns motorina si la cum si cat trebuie intretinut un diesel, ia trage tu frumusel linie si vezi cat iese pe hartie Pe de alta parte ai perfecta dreptate, pentru ca altfel se intretine o masina la drum si altfel una de oras. In plus de asta, asa cum ai precizat, ai un consum frumusel. Pe de alta parte, a mea fiara este cam piesa de muzeu, pentru ca nu merg exagerat cu ea (intre 7000 - 10000 km pe an). Nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca mi-am tras masina numai de gura targului pentru ca detin 2, sub aceeasi emblema .... deci varianta asta de exclude, scuze de offtopic! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Scuzeee.... imi retrag supararile, se pare ca spusele nu erau adresate mie! ..... Y, cred ca de la vreme am facut asa Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Y-cul este inca norocos, momentan nu a avut de bagat bani in motor, problema este ca un 2.0D dupa un nr de km incepe sa inghita multi bani iar in acest caz un V50 T5 este ieftin din toate punctele de vedere . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2012 · Report post Eu zic sa ii dai jos "D-ul" ala, poate nu mai apar asa probleme in timp Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Salut, Si eu am consum destul de mare.Inainte am avut un seat ibiza 1.9 tdi 131 cp, in comparatie cu s40 consuma mult mai putin si o alergam mai rau ca pe volvo, diferenta de greutate este de 130 kg . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Asa, pentru informatia ta : Masina mea (s60d5/185) care consuma putin de la mama ei (adica un 7.2-7.5 intr-un oras cu circulatie cit de cit normala, sa zicem ploiesti) , consuma in bucuresti intre 7.5 si 9.5 in functie de cit stau blocat in trafic si de cit de mult apas pe acceleratie cind plec de pe loc. Cea mai multa motorina se duce in viteza 1 si 2. Aici trebe sa fii blind cu pedala de acceleratie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Salut, cred ca nu trebuie sa te sperii; in bucuresti nu prea ai cum sa scoti un consum decent, mai ales daca mergi 5 km, si jumatate din timpul calatoriei stai la semafor... si la mine daca fac asta arata 10% In momentul asta am consum de 8.8% pe 300km doar in Bucuresti in afara de doua drumuri la aeroport. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 (edited) · Report post Salut, Refa calculele pentru 45-50 kkm /an cu minim 95% extraurban. Pentru oras, nu cred ca un 7,5 ar fi imposibil, ceea ce e arhisuficient comparativ cu dimesiunile si 2000cmc. PS: La micul gigant am consum mai mare in oras..... (scuze de offtopic) Pe de alta parte, daca iti iei o masina NUMAI pentru gura targului sau pentru ce mot(sigla) are, cred ca ai gresit forumul..... Marea parte din drumurile mele sunt extra-urban, ce v-am intrebat mai sus se lega de urban tocmai pentru ca vroiam sa aflu si alte pareri crezand ca are a mea o problema si raportandu-ma la stilul meu de condus. De cand am cumparat-o (2 luni) merg de luni pana vineri ~15 km prin Bucuresti pana la locul de munca si inapoi apoi la fiecare 2 saptamani cate 720 de kilometri Bucuresti - Piatra Neamt plus alte mici drumuri pe langa Piatra Neamt (apropo, in oraselul acela ma descurc cu 8%). Masina aceasta am cumparat-o tocmai pentru ca, dupa cum mentionasem si intr-un alt post pe aici, mi-a placut mult prea mult dupa ce am condus ~3 ani un V50 de la locul de munca pe drumuri lungi. Mi-am dorit una pentru mine si iata; apropo, V50-ul acela inghitea cam 9% in Bucuresti cu acelasi 2.0D. Asadar, nu are nicio legatura cu rupt gura targului si "motul"; tocmai, cred ca "motzul" nu face parte din acea suma de proprietari de alte marci - nu dau nume si respect alegerea fiecaruia - care pot spune, subiectiv, ca rup gura targului. Personal consider ca nu poti "rupe gura targului" cu un Volvo ci ca imi vad de treaba mea, dar parerile sunt impartite. Nu imi crapa buzunarul la 1-1,5% in plus fata de cat ma asteptam pentru urban, nu m-am zgarcit efectiv la asta, ci dupa cum am spus mai sus este vorba mai mult de un prag psihologic. Sau cum zic unii, imi sta pe creier. 2-3 pedale zdravene la o alimentare de, sa zicem 50 de lei, sa stii ca altereaza destul de serios consumul urban. Alimentez din a doua saptamana de cand am cumparat-o in valoarea de peste 150 de lei, si cateogata fac plinul. Ai dreptate, daca pun ~8,5 litri cu 50 de lei si o alerg putin prin oras se duce combustibilul foarte repede; am testat la inceput si mai ca nu simti alimentarea. Y-cul este inca norocos, momentan nu a avut de bagat bani in motor, problema este ca un 2.0D dupa un nr de km incepe sa inghita multi bani iar in acest caz un V50 T5 este ieftin din toate punctele de vedere . Sa speram, zic, ca macar 60-70K KM, pana la 150K voi merge linistit... S-ar putea sa i-o vand tatalui meu intre timp si ma orientez spre un C30 mai domol, dar mai e pana acolo. Salut, cred ca nu trebuie sa te sperii; in bucuresti nu prea ai cum sa scoti un consum decent, mai ales daca mergi 5 km, si jumatate din timpul calatoriei stai la semafor... si la mine daca fac asta arata 10% In momentul asta am consum de 8.8% pe 300km doar in Bucuresti in afara de doua drumuri la aeroport. Salut, Consumul de 8,8% il ai in computerul de bord sau la pompa? Si mie imi arata 6,6 pe ultimii 860 de kilometri insa ma uit in primul rand la indicatorul nivelului de combustibil; computerul de bord parca ma amageste. Apropo, pentru cei mai vechi de pe forum, care este eroarea medie CB vs. consum la pompa? Am citit pe forum si 0,6% si 0,8% in plus fata de CB. Este corect? depinde mult de stilul de condus...zic eu... extern eu am 5.0 - 5.2, DAR ... in Bucuresti, (recunosc ca) sunt un pic mai agitat...si cred ca ajung in jur de 9-10....DAR (iarasi recunosc) mi-am cam pierdud abilitatile de condus in oras. Tind sa cred ca mai trebuie sa astepti sa te acomodezi cu masina .... Cati km faci in Bucuresti cu un plin ? Dar afara ? Din cate stiu media este in jur de 5-600, dar depinde de zona, de trafic, de ora, de cat porti la picior, etc..... PS: eu n-am DPF. Eu unul abia ma tin in frau in oras sa nu o calc - si de aceea imi e ciuda cand vad consumul, ca nu o calc. Probabil trebuie sa ma acomodez si voi vedea evolutia peste cateva luni de acum incolo. In Bucuresti nu am ajuns inca sa testez pe un plin. Combinat am facut cam 500 de km cu un plin; da, depinde de foarte multi factori. Edited 27 Jun 2012 by vali.ichim Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post nu e nimic anormal in consumul tau, eu cu 1.6d reusesc uneori sa ajung la 10, ma incadrez intre 8-9.5 de regula, variaza foarte mult in functie de ce drumuri am prin oras si pe unde, pot sa scot si 7, pot sa scot si 10, bucurestiul e tare nasol, asta e... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Eroarea la CB la mine in vro 5000km facuti doar in concedii extraurban(extraRO),dar 1/4 autostrada alimentam tot cand imi arata pe cb cam 50-70 km autonomie.Calculul la pompa imi iesea pe la 5,6-5,8 % iar pe CB cam 4.9.5,1%.Strict in oras cum mi a iesit la pompa cam 7,2 pe CB aveam cam 5,2. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post asa diferenta? bine ca nu am comp. bord ca ma umpleam de nervi tot nu mi-a raspuns nimeni la intrebare Sunt motoare 2,0 Diesel cu si fara DPF, puse pe s40, respectiv v50? sau este in functie de anul de fabricatie al masinii? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Eroarea la CB la mine in vro 5000km facuti doar in concedii extraurban(extraRO),dar 1/4 autostrada alimentam tot cand imi arata pe cb cam 50-70 km autonomie.Calculul la pompa imi iesea pe la 5,6-5,8 % iar pe CB cam 4.9.5,1%.Strict in oras cum mi a iesit la pompa cam 7,2 pe CB aveam cam 5,2. Bun, inteleg ca pentru urban CB nu e precis, cam deloc. asa diferenta? bine ca nu am comp. bord ca ma umpleam de nervi tot nu mi-a raspuns nimeni la intrebare Sunt motoare 2,0 Diesel cu si fara DPF, puse pe s40, respectiv v50? sau este in functie de anul de fabricatie al masinii? Din ce am citit aici pe forum, poate ma insel, treaba cu DPF-ul este legata de norma de poluare. Cele cu norma Euro 3 nu au DPF iar de la Euro 4 in sus toate au DPF. Euro 4 a fost introdus in 2005 insemnand ca din luna X 2005 (Ianurie oficial dar nu stiu cand s-a miscat fiecare producator in parte) s-au instalat DPF-uri pe autovehiculele propulsate de motoare diesel. Cele care au fost fabricate inainte de aceasta luna X din 2005 sub standardul de poluare Euro 3, nu au avut DPF-uri instalate. Vezi aici: http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards Rog colegii de forum sa ma corecteze daca gresesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Salut, Consumul de 8,8% il ai in computerul de bord sau la pompa? Si mie imi arata 6,6 pe ultimii 860 de kilometri insa ma uit in primul rand la indicatorul nivelului de combustibil; computerul de bord parca ma amageste. Consumul e de pe computerul de bord. Nu am observat diferente mari intre pompa si consumul de pe CB. Am verificat din cand in cand la drumuri lungi si era sub 0.5%. Daca ar fi sa o luam procentual, desi nu stiu cat de corect ar fi, daca pentru un consum de 5l/100, CB arata cu 0.5l in minus=> ca pentru un consum de 9l/100, ar arata 8.1... masina mea e fabricata in august 2007(model 2008), fara DPF, cumparata din RO. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Consumul e de pe computerul de bord. Nu am observat diferente mari intre pompa si consumul de pe CB. Am verificat din cand in cand la drumuri lungi si era sub 0.5%. Daca ar fi sa o luam procentual, desi nu stiu cat de corect ar fi, daca pentru un consum de 5l/100, CB arata cu 0.5l in minus=> ca pentru un consum de 9l/100, ar arata 8.1... masina mea e fabricata in august 2007(model 2008), fara DPF, cumparata din RO. Inteleg ca am gresit cu clasificarea de mai sus, cu DPF-ul raportat la norma de poluare Euro. Suna hilar, insa n-am cercetat inca daca S40-ul meu 2.0D fabricat in 2006 are DPF sau ba; primul proprietar a cumparat-o in 2006 tot din RO, de la Primus. Vizavi e CB vs consum la pompa, eu sunt ametit de tot. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2012 · Report post Suna hilar, insa n-am cercetat inca daca S40-ul meu 2.0D fabricat in 2006 are DPF sau ba; primul proprietar a cumparat-o in 2006 tot din RO, de la Primus. Teoretic pt S40(2004-) al 8-lea caracter din VIN iti spune norma de poluare/DPF; daca e cifra 4 => euro4 fara DPF, daca e 5=> euro4 cu DPF. Nu stiu cum s-a schimbat de cand au introdus euro 5. Cu siguranta iti poate spune un coleg de pe forum care are tool de diagnoza, sau acces online la vida, de unde iti poate oferi toate optiunile din fabrica inclusiv daca are dpf sau nu. Vizavi e CB vs consum la pompa, eu sunt ametit de tot. In legatura cu CB vs consum la pompa, stiam ca CB calculeaza de fapt valorile de pe MAF si determina astfel consumul de combustibil... (s-ar putea sa vorbesc prostii)... si de aici rezulta o eroare. Erori au toate, problema e in ce interval sunt acceptabile... Share this post Link to post Share on other sites