Matrixxx

R.a.r. sau ITP executat pe drum...

64 posts in this topic

Multumesc Mihai. In doc-ul postat din link-ul 2, volvo 850-ul din 1996 are 0,5 cu catalizator...iar eu am 0,62 fara, cit de bine merge motorul.

Asta inseamna ca orice jaf de catalizator l-as pune pe masina tot ar reduce acei 0,12 :cyclops:

Eu am gasit asta

Volvo 850 2 Litre Estate 1996 Fuel Economy & Emissions

Average fuel consumption 38.1 MPG and average CO2 output 194.3 g/kg - si nu stiu cum se converteste acesti 194,3 sa dea acel 0,5 din doc-ul de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata cateva date masurate la bijuteria mea, ( 2435 cmc, B5252S, EURO 2) sa le ai la indemana si pe acestea ! Noroc si rabdare in viitoarele confruntari ce te asteapta cu oameni intelegatori si binevoitori la RAR... Referitor la anvelope, 850-ul meu a iesit din fabrica cu 195/60 R 15, sau cel putin cu aceste date trecute in acte a ajuns la primul lui punct de vanzare !

post-50-0-41919300-1340904183_thumb.jpg

post-50-0-20136600-1340904209_thumb.jpg

post-50-0-77892300-1340904241_thumb.jpg

Edited by opus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar mai fi si ASTA

si ANVELOPE mi se pare mie sau 205/55/16 peste tot?

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedeti ca gama de anvelope este mult mai mare, de asta va pot da ceva diferente intre voi.

Se puneau cauciucuri diferite, in functie de motorizare si nivelul de echipare: GL, GLT, Turbo, diverse variante sport, bussiness, etc.

In principiu, fiecare latime are cate 2 inaltimi, de exemplu: 50/55, 60/65.

Am vazut acum ceva timp intr-o brosura pe net si la fel spune si la mine in brosura tiparita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!La mine scrie in carte asa:185/65/15 si 195/60/15(iar cele de vara sunt 205/55/16 tot ilegal :evil6: ) 850 berlina '95 2.0 aspirat 93 KW euro 2 iar tata are aceeasi motorizare/an diferenta ca este break si scrie doar o dimensiune 185/65/15.Imi pare rau Matrixxx dar cineva trebuia sa o pateasca si s-a intamplat sa fi tu,sper ca macar sa invatam ceva din patania ta.Bafta Florin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am adus din Germania rulota (nu masina) si am fost la RAR pentru omologare nu aveam nici una din cele 2 dimensiuni de cauciucuri trecute, aveam ceva mai mici ca inaltime, noi noute.

S-a uitat nenea de doua ori si in genrozitatea lui fara margini a scris "dimensiune xxx pe xxx care nu afecteaza caracteristicile (sau ceva de genul asta).

Mi-a dat omologarea iar pe carte au aparut cele 2 dimensini de la nemti si cea de la RAR.

Poate face si aici o chestie de genul asta, ar trebui interbat si scapi de problemele ulterioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"S-a uitat nenea de doua ori si in generozitatea lui fara margini a scris "dimensiune xxx pe xxx care nu afecteaza caracteristicile (sau ceva de genul asta)."

Vreau si eu sa "cunosc" o astfel de generozitate cind ma duc acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat totul.

Multumiri din suflet lui Capi si lui Vlp - pentru ajutorul dat si pentru ca au fost langa mine, atunci cind am avut NEVOIE.

Un weekend frumos sa aveti.

P.s. Era o coada de vreo 20 de oameni la recuperat taloane - la Udriste. Pentru ITP facut la buza ierbii, langa bordura. Aveti grija.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul e bine cand... Felicitari pentru revenirea in lagalitate, si felicitarile mele celor doi pentru sprijinul acordat.10+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff.. daca ma opreste si pe mine.... roti pe 17 in loc de 15, xenon pe scurta, lunga, proiectoare si marsarier :D, becuri normale nu mai exista decat in lampile spate si semnalele fata, parbriz crapat :smile:)

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa ocolesti strazile "late", unde-si pot instala dubele prafuite pe dreapta, menite sa ia taloane. In rest, bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau...poti sa mai reduci din xenoane :D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am tot abtinut sa postez in acest topic (din motive lesne de inteles) dar mi-e greu.

In ce priveste tuning-ul, acesta ar fi bine sa se faca in limitele permise de lege. De ce ? Simplu : pentru siguranta. A celui de la volanul masinii tunate si a pasagerilor sai, precum si a celorlalti participanti la trafic.

De aceea, ar fi de dorit sa fim responsabili atunci cand facem modificari la masina. Multi spun ca farurile sau jentile nu au de-a face cu siguranta. Eu merg pe mana producatorului, care stie el ce stie atunci cand agreeaza pe un model sau altul doar anumite modificari.

Hai sa fim mandri de masinile noastre, asa cum ni le-a produs fabrica Volvo si sa incercam nu doar ocolirea organelor de control ci si incadrarea in cele permise.

Am cochetat si eu cu ideea unor modificari, dar am renuntat, preferand sa am o masina originala. Adica asa cum a produs-o fabrica Gent din Belgia.

Si, credeti-ma, sunt tot atat de mandru masina mea, cum sunt si alti posesori de Volvo tunate de masinile lor.

Imi lipseste doar un kit hands-free, dar incerc sa ma obisnuiesc cu cel de pe GPS-ul Evolio.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kit GPS - incearca un parrot - chiar si cel mai basic face toti banii.

Xenon - pe faza scurta, far reflexiv (fara lupa) le-as sparge cu pietre.

Faza scurta cu xenon, cu lupa - o necesitate (lupele au fost proiectate initial pente becurile xenon, si cu halogen sunt cam chioare)

Faza lunga cu xenon (in cazul in care nu este pe acelasi bec - gen H4) - pana se aprinde dai peste caruta

Proiectoare cu xenon - taranie curata. Si pe Volvo - as zice blasfemie!

Nu sunt genul sa dea flash-uri de fiecare data cand vede xenoane taranesti (da - taranesti le zic :P, de tarani cu cruci aliniate sub oglinda), dar cu siguranta in mintea mea dedic o oda proprietarului. Iar cand dau si de proiectoare aprinse, imi aduc aminte cu nostalgie cand am platit amenda in Ungaria pentru ca mergeam cu ele aprinse, pe ceata. M-am ofticat atunci, dar acum as introduce in Romania treaba asta la orice ora. Nu, proiectoarele aprinse nu fac masina sa arate mai bine, proiectoarele cu xenon sunt ultima porcarie, si daca mie imi spune cineva ca prin Bucuresti, de exemplu, nu vede bine pe strada si ii trebuie lumini de stadion in fata, ii transmit sa se duca frumusel la un medic si sa se caute. Alege el la care din ei...

Despre roti nu am nici un comentariu, neavand cunostintele necesare sa comentez. Atata doar ca rotile de 18 si mai mari mi se par total nepotrivite pentru strazile noastre (dar, cine are bani sa plateasca, si rinichi sa suporte, din partea mea all the best. Pe mine nu ma deranjeaza).

Mda - nici eu nu am putut sa ma abtin. Imi pare rau ca vad astfel de laude ghelbanesti pe un forum Volvo, de la "pasionati". Hai sa radem :P

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Imi pare rau ca vad astfel de laude ghelbanesti pe un forum Volvo, de la "pasionati"."

Care au fost acele... laude ??

Marius: cei ce ma cunosc STIU ca sint impotriva chiciurilor. Volvo este si va ramine marca mea de suflet. Eu am incercat sa o mai "ajut" putin, prin ce i-am facut: stage 0 de cind am luat-o, inlocuit TOTI senzorii de sub capota, furtune SAMCO, bobina + fise MSD (net mai bune decit ce a pus producatorul), cite si mai cite.... Am uitat cit am muncit, cita rabdare am pus in acest...fier, la urma urmei.

Mie mi-au luat talonul pentru cauciucuri si noxe.

Cu cauciucurile - asa am cumparat-o : 205/55/16 in loc de 205/50/16...Desi as fi vrut sa-i pun roti pe 17 + discuri de frina mai mari - ii prindea bine o frinare mai buna decit...ce a pus producatorul la vremea respectiva, ca de-aia costa un kit de upgrade frane 3000 de euro, nu ca ar fi mai proaste decit originalele...ATE.

Apoi farurile, semnale + laterale cumparate din Suedia, nu din Vitan din targ. Si lista continua. Am vrut ca masina mea sa fie Unica, sa mearga Perfect si sa ma pot baza pe ea oricand am nevoie. Si nu mi-a tradat asteptarile pina acum. Pe mine m-a durut MORAL pierderea talonului. Daca aveam o troaca, cum e plina tara de ele, intelegeam.

Talonul mi l-au luat, pe buna dreptate DOAR pentru lipsa catalizatorului, cum am si recunoscut. La vremea respectiva era infundat, l-am vandut unuia de pe forum care cumpara catalizatoare uzate, cu gandul ca-mi voi pune un Magnaflow. Intre timp nu l-am mai pus. Vina mea, cum am spus si repet.

Stiu ca sint multi care-si bat joc de masinile lor, la modul cum arata sau ce modificari pe jenunchi le fac - insa nu eu.

Astea fiind spuse, consider (din partea mea) subiectul inchis. Bucurati-va de masinutele voastre cit puteti de mult, si-asa viata e muuuult prea scurta.

Cum spunea cineva : daca traiesti totul ca la carte (aka legal) pierzi toata distractia.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca nu vin si cu dyno mobil pe strada ! :thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Pffff.. daca ma opreste si pe mine.... roti pe 17 in loc de 15, xenon pe scurta, lunga, proiectoare si marsarier :D, becuri normale nu mai exista decat in lampile spate si semnalele fata, parbriz crapat :smile:)"

La aceste laude m-am referit. Nu am avut nici un comentariu negativ la adresa ta si, mai mult, chiar am incercat pe cat posibil sa ajut. Relax..

PS - "pasionati" - vezi semnatura.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io nu inteleg mai multe :

- de ce pot primi amenda pentru cauciucuri de alta dimensiune decit cele trecute in talon daca acele cauciucuri sint optionale la cumpararea masinii ?

- ce legatura cu siguranta circulatiei are schimbarea halogenului cu xenon daca aceasta schimbare a trecut o data prin itp si a fost admisa ?

- ce legatura are cu siguranta circulatiei un parbriz ciupit, sau nefunctionarea fazei scurte si lungi pe timp de zi in oras ?

Daca pot demonstra ca nu s-a modificat nimic la masina de la anteriorul itp (in valabilitate) si politia ma amendeaza (imi ia talonul) pentru defecte grave ale masinii nu e de vina statia itp care mi-a dat verde ? Se poate intimpla asta la 1 saptamina (o zi, o luna) dupa ce ai trecut itp-ul .

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai facut ITP-ul si in ziua urmatoare ai trantit xenoane si jante de tractor, guess what? Not legal. Cum demonstrezi ca nu le-ai schimbat? Iti trece la ITP "becuri xenon aftermarket "Xi Chui" ? Cel mult demonstrezi ca nu ti le-au observat, ca ai dat spaga sau ca service-ul este incompetent. Daca farurile cu xenon au trecut de ITP, adaptari ulterioare facute fara respectarea legii (lupa, auto-leveling, spalatoare faruri), atunci de vina este service-ul care ti-a dat ITP-ul.

Legatura cu siguranta circulatiei o vad in fiecare noapte cand circul cu masina si vad doar stelute si punctisoare de la xenoane ghelbanesti :P.

Farurile pe timp de zi - dupa parerea mea o super masura.

La treaba cu cauciucurile, cum am mai zis, nu am nici o parere pentru ca nu am cunostintele tehnice necesare. Nu ma afecteaza direct (sau cel putin nu am observat) ce roti au masinile de pe langa mine. O singura data m-a zgariat un nene ...cu jentile : - avea un gen de cazane iesite in afara pe un golf din 80 toamna.

Bine ca nu vin si cu dyno mobil pe strada ! :thumright:

Pai de ce nu? Am putea sa ne laudam ca avem cai multi la masini :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx: Evident ca stiu ce modificari ai facut tu la masina, si nu la acest gen ma refeream. Ci la tot felul de chinezarii de xenoane puse la colt de strada, la esapamanete facute special sa trezeasca tot cartierul cand porneste masina, la lucruri din astea de prost gust.

E bun sfatul cu ocolirea strazilor late, dar asta nu ajuta decat pe contravenient, nu si circulatia auto in ansamblu. Asa cum am scris, tuningul in limitele admise de producator, este bine venit.

Si mai e ceva : e atat de placut sa circuli cu automobilul fara a sta cu frica in san ca te opreste politia si iti gaseste tot felul de probleme ! Merita incercat sentimentul !

Altfel, ma bucur ca ai rezolvat problema si sper sa nu mai ai sansa de a-i mai vedea la lucru prea curand.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusineeeeee Bogdan ca ai pus xenoane china la colt de strada ..... Rusineeeee Funky si Alexutz ca aveti esapamante custom care ma trezesc noaptea din somn .

Hai frate :lol:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

off-topic- eu nu mai am toba sport pe volvo, desi imi placea la nebunie cum suna. intre timp am schimbat masina.

si ca sa fim si on-topic, vineri seara m-au oprit si pe mine la policolor si singurele obiectii ridicate au fost xenoanele de pe scurta (asa am luat masina, si nu am apucat sa le dau jos) si folia de pe spate la care nu am autorizatie, deocamdata. Si am si nr de bg . Dar d-nul politist a fost foarte intelegator si vazand si ca masina nu e o troaca(a se citi "junghi") m-a lasat sa plec. a dat cu piciorul in roate, a ocolit-o de vreo 2-3 ori, cred ca era si el impresionat.

am uitat, erau si cu dubele de la ARR dupa ei pe ambele sensuri.

Edited by funkydj85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Penibil...

Wrong ....penibil este cel ce isi critica "prietenii" pe forum si fata in fata le lauda masina ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now