irina_f

Mesaj in bord : STABILITATSKONT. VORUBERGEH. AUS

55 posts in this topic

Salut,

Din cand in cand imi apare in bord urmatorul mesaj : ABS/STAB. KONTR. WART. ERFORDERL. , insotit apoi de mesajul din titlul subiectului : STABILITATSKONT. VORUBERGEH. AUS. Dupa o repornire a motorului, dispar.

Mi se pare ca ar coincide cu frane bruste la viteze mai mari de 120. Poate e doar o coincidenta...

Stie cineva ce inseamna si ce cauze ar putea avea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stab. kontr. wart. erforderl = stabilitätskontrolle, wartung erforderlich => ai ceva buba cu esp-ul, sa mergi la service sau tester sa citeasca de ce da eroare

stabilitatskont. vorubergeh. aus = stabilitätskontrolle vorübergehend ausgeschaltet => momentan este deactivat esp-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori ai un contact imperfect ori un senzor abs defect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti ai rezolvat cu senzorul de atunci de cand ai schimbat rulmentul. vorbeste cu larahau ca are tester vida dice si poate va si intalniti(intalnim) sa citeasca erorile

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa rezolve cu senzorul? Din cate stiu senzorul de abs este in interiorul rulmentului si este magnetic. Posibil ca la viteza mare sa se decaleze viteza de rotatie, stanga vs dreapta. Poate de acolo vine eroarea de abs . :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de sfaturi.

Thor, nu am rezolvat. Trebuie sa imi schimb rulmentul Triscan, am inteles ca era ok ca si dimensiuni, dar nu functioneaza ca si perechea lui originala. De aceea la pornire , simtind diferente intre stanga dreapta, se activeaza STC-ul. (Data viitoare cand vin prin Sebes o sa dau un semn.)

Poate tot de la rulmentul asta imi apar si mesajele astea.

Ciudat e ca nu au aparut din momentul din care am si schimbat rulmentul.

In plus, parca incepe sa se auda un huruit de rulment si pe dreapta spate.

Pe spate sunt senzori de abs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe spate sunt senzori de abs?

Fiecare roata dispune de cate un senzor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E simptom clasic de senzor abs, care insoteste actuale sau foste probleme de rulment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se pune testerul pe masina se vede clar cum o roata se invarte mai repede mai ales daca a fost pus rulment de Focus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi baieti. O sa merg la testare. Bogdan, sa inteleg ca trebuie testat in mers ca sa se vada diferenta de rulare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am rulment de focus pe fata(fag for focus scria pe cutie) cu toate ca aceasta a fost comandat dupa VIN.Nu am nici o problema dupa vro 15mii km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci, tinand cont si de imprejurarile in care se manifesta, e posibil sa fie "lateral throw" provenita de la rulmentul de pe spate. Ceea ce provoaca o eroare intermitenta.

Tot o diagnoza e un bun punct de plecare, pentru ca se poate sa provina si de la senzorul de pe fata unde a fost schimbat rulmentul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triscan e............"cazan" ca si calitate deci nu m-ar mira sa fie defect rulmentul !

Irina, pune si tu un SKF, FAG ceva :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Roberto, m-am lamurit cu Triscanul. ;D

Oricum problema in sine nu e ca Triscanul ar fi defect, ci ca nu se potriveste 100% cu cel original.

Asta trebuia sa stie mecanicul care mi l-a montat, mai ales ca lucreaza la reprezentanta Volvo Cluj....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat pt ca toate s la fel pt ff2,s40.deci ori se potriveste ori nu se potriveste.deci ff posibil sa fie de la senzorul de abs cand au dat jos rulmentul vechi

SKF stantat cu FAG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa fie si montat prost...

Rulmentul original il mai am, dar nu mai tin minte de care e. E depozitat la Sebes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e asa Mariane, senzorul ABS citeste viteza de pe rulment la Focus 2/Volvo P1, daca tu schimbi rulmentul de Volvo cu unul de Ford exista riscul sa nu citeasca viteza corect . Roata magnetica din rulmentul de Volvo are 88 de magneti asezati intercalat, unul nord, unul sud.

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si atunci la mine de ce nu apar erori si din cate stiu au mai schimbat si altii tot de ff 2 fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca tu i-ai schimbat pe amandoi si nu ai decalaj de viteza :iroc:

PS: daca reuseste cineva sa sparga un rulment Volvo si unul de Focus sa posteze o poza cu diferenta intre "lagarele pe doua randuri"

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor exista 2 variante de rulment in functie de seria de sasiu. Daca difera nr de dinti pe inelul de ABS intre ele e normal sa dea eroare.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Din cand in cand imi apare in bord urmatorul mesaj : ABS/STAB. KONTR. WART. ERFORDERL. , insotit apoi de mesajul din titlul subiectului : STABILITATSKONT. VORUBERGEH. AUS. Dupa o repornire a motorului, dispar.

Acelasi mesaj a aparut si la mine, numai ca in alta limba :D, :D :D (in olandeza)

Mi-am schimbat si eu un rulment pe fata in urma cu o luna. Mie imi apare mesajul cand intru in curbe mai stranse (de obicei curbele la stanga) si nu imi mai dispare numai dupa ce opresc masina si o pornesc din nou.

Ce ma sfatuiti sa fac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Roberto, m-am lamurit cu Triscanul. ;D

Oricum problema in sine nu e ca Triscanul ar fi defect, ci ca nu se potriveste 100% cu cel original.

Asta trebuia sa stie mecanicul care mi l-a montat, mai ales ca lucreaza la reprezentanta Volvo Cluj....

WoooW, daca sunt cei din Floresti incep sa ma indoiesc de profesionalismul lor. :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mecanicul care mi-a montat rulmentul acolo lucreaza....mi-a fost recomandat de un prieten.

O singura operatiune mi-am facut la reprezentanta, respectiv completarea aditivului de DPF, si a fost in regula. Daca facem abstractie de pretul foarte mare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi mesaj a aparut si la mine, numai ca in alta limba :D, :D :D (in olandeza)

Mi-am schimbat si eu un rulment pe fata in urma cu o luna. Mie imi apare mesajul cand intru in curbe mai stranse (de obicei curbele la stanga) si nu imi mai dispare numai dupa ce opresc masina si o pornesc din nou.

Ce ma sfatuiti sa fac ?

Sa schimbati rulmenti/amortizoare/arcuri/discuri in pereche de 2 (macar).

On topic, este necesara si inlocuirea rulmentului care nu a fost inlocuit ca sa nu mai apara eroarea :smile:

Edited by Dinoco
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa schimbati rulmenti/amortizoare/arcuri/discuri in pereche de 2 (macar).

On topic, este necesara si inlocuirea rulmentului care nu a fost inlocuit ca sa nu mai apara eroarea :smile:

Celalat rulment l-am schimbat cu vreo 6-7 luni in urma si de atunci nu cred ca am facut 5000 km. Parca nu l-as schimba!! :):D

Edited by badgogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now