Posted 28 Jun 2012 (edited) · Report post Salutare, Mi-am montat si eu recent niste arcuri sport Bilstein la un C30 din 2008 si surpriza...mi-a aparut in bord faimosul "SRS Airbag Service Urgent".Mentionez ca arcurile nu au fost montate la un service Volvo pentru ca aveau niste preturi fantastice,manopera m-ar fi costat aproape de 2 ori mai mult decat arcurile...si m-am dus la un service auto care mi s-a parut destul de ok.Nu stiu ce mi-au facut aia la masina dar din cate vad pe net,e arhicunoscuta aceasta problema deci tind sa cred ca nu au umblat la altceva cei de la service. Dupa lungi cautari pe net,m-am hotarat sa ma duc la reprezentanta Volvo sa vad ce se poate face.Din pacate la reprezentanta din Constanta sunt numai oameni incompetenti,fara absolut niciun interes.Prima oara mi-au pus testerul pe masina si mi-au zis ca problema ar fi din calculatorul de airbag-uri (nu stiu exact daca asa se numeste),apoi am tot tras de ei sa mai imi zica mai multe dar habar nu aveau oamenii,raspunsul lor a fost sa schimb calculatorul de airbag-uri si nu au vrut/nu au "putut" sa-mi reseteze eroarea din bord.Am asteptat putin sa se intereseze un nene si apoi aflu ca minunatia asta de calculator costa in jur de 1000 de euro,o suma exorbitanta.Am mai incercat sa mai scot cateva informatii de la ei dar oamenii n-aveau absolut niciun interes sa ma ajute,iar apoi mi-au mai cerut si 100 si ceva de lei ca mi-au bagat o mufa in masina si atat.Calculatorul acela cica ar fi fost undeva in dedesubtul masinii,dar oamenii de acolo erau mult prea sictiriti ca sa traga o privire sub masina. Am incercat sa scot bateria si mufa principala ce vine in spatele consolei centrale si apoi sa le pun la loc dar nu a mers. Asadar va intreb,as putea sa sterg acea eroare undeva in Constanta?Eu sunt 99% sigur ca nu are nicio problema masina si vreau doar sa scap de acea eroare din bord,sa nu mai apara. Am vazut aici pe forum ca sunt unii mai priceputi in Bucuresti ce ar putea sa rezolve problema asta,dar nu stiu daca pot sa ajung prea curand. Edited 28 Jun 2012 by Belci Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jun 2012 (edited) · Report post da search cu eroarea ta si o sa vezi ca s-a mai discutat. Inclusiv cam cine poate sa te ajute. exemplu. Edited 28 Jun 2012 by Mihaipg Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2013 (edited) · Report post @Belci, de ce sunt cei de la reprezentanta Volvo niste incompetenti ? Pt ca ti-au facut diagnoza corecta si ti-au spus care este defectul ? Daca modulul SRS are eroare de internal fault nu se poate sterge eroarea iar airbagurile nu sar, rezolvarea este inlocuirea calculatorului sau repararea acestuia . Calculatorul se strica atunci cand masina ramane fara curent, in afara de SRS se mai strica si alte calculatoare atunci cand masina ramane fara curent . Edited 9 Feb 2013 by Bogdan G Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Mar 2013 (edited) · Report post Am avut aceeasi eroare. A fost remediata la Primus. Era o mufa sarita. A costat 17 lei. Edited 4 Mar 2013 by Sepukku Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Mar 2013 · Report post Daca aveai aceiasi eroare nu o rezolvai cu 17 lei, era calc SRS defect si nu se putea sterge eroarea, a trebuit reparat . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Mar 2013 · Report post Daca aveai aceiasi eroare nu o rezolvai cu 17 lei, era calc SRS defect si nu se putea sterge eroarea, a trebuit reparat . Eroarea de care vorbesc este : SRS Airbag Service Required. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Mar 2013 · Report post Eroarea in bord este una, eroarea citita de tester e alta, daca ai calculatorul SRS defect cum poti sterge eroarea ? Daca ai airbagurile sarite cum poti sterge eroarea ? Acum ai inteles . De exemplu cat de curand o sa-ti moara si tie bateria si atunci impreuna cu ea se duce si calculatorul SRS, sa te vad cum rezolvi asta cu 17 lei . Chiar mor de curiozitate pt ca cel mai ieftin calculator este 3500 lei . 17 lei pt bagat o mufa la loc este pomana, sunt cazuri in care pt bagatul si scosul unei mufe se platesc mii de euro . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 (edited) · Report post Stai omule ca n-am dat cu parul . EU am zis doar ce eroare aveam in bord si cat m-a costat s-o repar. Mi s-a parut amuzant ca a costat 17 lei bagarea unei mufe. Mai mult ca sigur ca n-am calculatorul de bord defect ci doar iesise mufa in papuc. Am vrut doar sa subliniez ca,la Primus, oamenii si-au facut treaba fara sa incerce sa ma incarce suplimentar. Vrei sa spui ca atunci cand imi moare bateria va trebui sa dau 3500 de lei pe calculator SRS? Atat de prosti sunt aia care au proiectat masina? Edited 11 Mar 2013 by Sepukku Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 · Report post 17 lei pt bagat o mufa la loc este pomana, sunt cazuri in care pt bagatul si scosul unei mufe se platesc mii de euro . Foarte adevarat.... Bravo , eu cred ca ti-au luat bani pe diagnosticarea problemei ,cam putin totusi , la Mercedes aceasta problema costa minim 100 ron.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 · Report post Eroarea in bord este una, eroarea citita de tester e alta, daca ai calculatorul SRS defect cum poti sterge eroarea ? Daca ai airbagurile sarite cum poti sterge eroarea ? Acum ai inteles . De exemplu cat de curand o sa-ti moara si tie bateria si atunci impreuna cu ea se duce si calculatorul SRS, sa te vad cum rezolvi asta cu 17 lei . Chiar mor de curiozitate pt ca cel mai ieftin calculator este 3500 lei . 17 lei pt bagat o mufa la loc este pomana, sunt cazuri in care pt bagatul si scosul unei mufe se platesc mii de euro . Logica masinii ,functioneaza la tensiuni de alimentare sub cele ale bateriei(12V) .La limita inferioara a tensiunii de alimentare a bateriei sa zic 10 V nu iti va mai functiona demaror etc iar calculatoarele masinii sint alimentate bine mersi dar exista conditionari in functionarea lor functie de pornire motor.Exista protectie si la supratensiune cind iti "fuge" vreodata tensiunea de incarcare sa zicem ipotetic la 16V. Sint efectiv module ce se alimenteaza din sursa masinii ,adica acumulatorul.De ce ar fi asa dramatic sa te gindesti la "caderi" de module cind scade tensiunea sub o anume valoare.Poti pune si osciloscop pe module sa masori semnale(unde ai) fara sa perturbi ceva.Bineintels sa stii cum si sa ai ce iti trebuie. ........... Vrei sa spui ca atunci cand imi moare bateria va trebui sa dau 3500 de lei pe calculator SRS? Atat de prosti sunt aia care au proiectat masina? Sa nu se umble la conectica ce face legatura intre diversele moduleECM,CEM,SRS ,etc cit timp sint alimentate este fapt real ca poate cauza avarii majore.Dar nici un electronist-electrician auto nu ar face asa ceva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 (edited) · Report post @Sepukku, este valabila problema la cam toate masinile dupa 2000, problema nu este neaparat la SRS ci si la alte calculatoare ce folosesc procesoare Freescale . Edited 11 Mar 2013 by Bogdan G Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 · Report post @V50Saphir: suna FOARTE frumos ce spui tu, dar realitatea este alta din pacate. Am ramas luna trecuta fara baterie la Smart. Am zis "ok, nu mai dezgrop bateria de unde e, iau bateria de pe VOLVO de la 100m mai incolo si o pun langa, ii dau curent cu clesti". Nu am mutat VOLVO-ul pt. ca nu am alternatorul pe el. Ei bine, evident ca Smart-ul NU a pornit, pt. ca probabil nu erau destul de groase cablurile, era varza bateria, si cea de la care luam curent nu era nici aia 100% plina. DAR. In timp ce incercam sa dau la demaror, bordul se stingea, se auzea "declic"-ul ciclic specific care are loc cand nu mai ai baterie, si motorasul de schimbare treapta incepuse sa o ia razna (doar puneam contactul si imi arata ca e in treapta a 4-a). Boooon... scos bateria, incarcat 100%, pus la loc pe Smart, pornit din prima, dupa o zi constat ca turometrul imi arata cu 1000rpm mai putin, si ca bordul nu imi mai arata cati km mai am pana la revizie (pur si simplu disparuse optiunea asta). Nu am rezolvat decat dupa RESCRIEREA COMPLETA a bordului, cu un Star (testerul Mercedes). Ei bine, V50Saphir, si eu sunt electronist, explica-mi tu mie comportamentul asta, cand amandoi stim ca exista protectii la black-out, brown-out, write-back-uri in memorii si tot felul de solutii care sa evite coruperea informatiei de acolo. Si de data ata nu mai vorbesc din auzite sau citite, ci din propria-mi patanie. Q.E.D. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 · Report post Desfaci ceasurile de bord si verifici daca ai MCU Freescale/Motorola, daca ai din ala ti-ai raspuns la intrebare . PS> in SAM ai sigur 9s12 de la Freescale/Motorola . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 · Report post Gi, nu te contraziceam pe tine, ii explicam lui Saphir ca electronica nu-i tocmai roza Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2013 (edited) · Report post @V50Saphir: suna FOARTE frumos ce spui tu, dar realitatea este alta din pacate. Am ramas luna trecuta fara baterie la Smart. Am zis "ok, nu mai dezgrop bateria de unde e, iau bateria de pe VOLVO de la 100m mai incolo si o pun langa, ii dau curent cu clesti". Nu am mutat VOLVO-ul pt. ca nu am alternatorul pe el. Ei bine, evident ca Smart-ul NU a pornit, pt. ca probabil nu erau destul de groase cablurile, era varza bateria, si cea de la care luam curent nu era nici aia 100% plina. DAR. In timp ce incercam sa dau la demaror, bordul se stingea, se auzea "declic"-ul ciclic specific care are loc cand nu mai ai baterie, si motorasul de schimbare treapta incepuse sa o ia razna (doar puneam contactul si imi arata ca e in treapta a 4-a). Boooon... scos bateria, incarcat 100%, pus la loc pe Smart, pornit din prima, dupa o zi constat ca turometrul imi arata cu 1000rpm mai putin, si ca bordul nu imi mai arata cati km mai am pana la revizie (pur si simplu disparuse optiunea asta). Nu am rezolvat decat dupa RESCRIEREA COMPLETA a bordului, cu un Star (testerul Mercedes). Ei bine, V50Saphir, si eu sunt electronist, explica-mi tu mie comportamentul asta, cand amandoi stim ca exista protectii la black-out, brown-out, write-back-uri in memorii si tot felul de solutii care sa evite coruperea informatiei de acolo. Si de data ata nu mai vorbesc din auzite sau citite, ci din propria-mi patanie. Q.E.D. Daca nu ai curentul necesar sa pornesti masina este logic sa iti scada tensiunea in sarcina DAR te anunta demarorul cind face un clanc si gata nu il omori.Ai fost poate ghinionist si ai "ciupit" eepromul si aia a fost . Am patit de citeva ori ca tensiunea bateriei sa "cada" fie ca am uitat audio si cheie era pe pozitie care nu a permis sa se autosuspende audio, etc DAR nu am avut niciodata probleme de genul tau.La pornire doar se micsora intensitatea bordului si clar am stiut ca nu e cazul sa "rup" bateria.Eu vobesc din practica tot ca si tine.Este mai "subtire " probabil logica de la Smart chiar daca este cu ceva referinte probabil de la Mercedes, in conceptie. @Bodgan... Sint freescale si pe CEM este un HCX12X......Am si bordul "vizualizat " .Am experimentat cite ceva pe D5.In fine.. Edited 11 Mar 2013 by V50Saphir Share this post Link to post Share on other sites