Ciprian D.

Probleme aer conditionat S60 2002

25 posts in this topic

Salutare tuturor. Sunt fericitul proprietar al unui Volvo S60 D5 din 2002. Toate bune si frumoase pana acum 3 saptamani cand clima a inceput sa faca figuri. Mai exact functioneaza perfect 5-10 minute maxim in functie de temperatura ambientala(la 20 grade merge fara probleme, dar cine are nevoie de AC la 20-25 grade?). Dupa aceasta perioada compresorul de AC se opreste si nu mai porneste.

Mentionez faptul ca in urma lecturii efectuate pe forum am intreprins urmatoarele operatiuni:

1. Verificare instalatie freon + reincarcare(la vreo 3 service-uri, unul chiar dedicat pe AC)

2. Spalat si curatat radiator AC.

3. Schimbare dezumidificator freon

4. Schimbare senzor presiune(cel de pe radiator)

5. Curatare senzor aer interior si senzor calitate aer exterior.

Cam atat! S-a mai lovit cineva de problema asta? ??? Sau macar recomandati-mi un service competent in AC in zona Bacaului.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul de la compresor ?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,am si eu o problema cu AC-ul.La inceputul verii am completat cu freon instalatia(era goala),a mers aerul perfect pana azi.Masina nu a mai fost pornita de2 saptamani,dupa ce am pornit-o se aude un fasait la gurile de ventilatie,(daca opresc AC nu se mai aude)in dreapta baga cald,in stanga mai rece dar nu cum ar trebui.Ciudat e ca compresul cupleaza dar merge incontinu.A mai avut cineva problema asta?S60 D5 an 2004,mororD5244T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in dreapta baga cald si in stanga rece, dar nu cum ar trebui, inseamna ca ai pierdut freonul si nu mai are presiune suficienta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,nu am ajuns la un service inca,e nevoie cumva si de o recalibrare a climei?Mersi de sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred. Vezi dupa ce bagi freon, cum se comporta. Daca tot asa face sau nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai intai trebuie sa depistez pe unde pierde freon,apropo exista anumite zone mai sensibile pe unde ar putea pierde freon la modelul asta de S60?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine spre exemplu pierdea foarte putin pe la ventilele de incarcare si le-a mai strans mesteru' un pic, exact ca valvele de la roti (nu stiu daca este singura pierdere, sau mai are vre-o scapare pe undeva). La mine a pierdut freonul intr-un an si la fel ca la tine, mai sufla rece doar pe la sofer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, Ciprian!

Aceeasi problema o am eu acum. Tu cum ai rezolvat-o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

@ vlvboy

problema destul de des intalnit la S60 pre 2011 este chiar radiatorul de la clima.

Este chiar primul radiator si expus la sariturile de pietre + iarna efectele corozive de la sare.

Ii trebue pus ulei cu vopsea UV si verificat cu o lampa UV ca unde a pierdut etansitatea, cel putin la S60-ul din 2004 asa mi-au facut cu aproape 3 ani in urma si de atunci functioneaza clima (rece vara si cald iarna), parca sufla aer mai rece decat S60-ul din 2011.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Azi am fost la un service unde mi-au verificat putin sistemul de aer conditionat, si mi-au spus ca am o scurgere la radiator. Deci trebuie inlocuit radiatorul. Cand am auzit ca manopera costa minim 500 RON, era sa pic jos. M-am hotarat sa inlocuiesc personal radiatorul de clima. Am demontat radiatorul de clima de pe masina rezerva. Intre timp am aflat, ca in cazul in care sistemul este deschis mai mult de 10-15 minute uscatorul trebuie inlocuit, deoarece silicagelul din el absoarbe toata umezeala. Problema este ca eu week-end-ul trecut am facut conversia de la MCC (aer conditionat) la ECC (climatronic), si bineinteles ca sistemul a fost deschis mai mult de o ora.

Am comandat uscator, insa nu stiu cum sa fac sa-l montez deoarece la mine sistemul este plin de aer si ma tem sa nu stric cumva uscatorul. Ce recomandati?

Eu ma gandeam ca sa merg la un service sa-mi videze instalatia si dupa aceea sa inlocuiesc radiatorul de clima si uscatorul cat pot de repede, eventual punand cate un dop in tevile de aer conditionat pana ce montez radiatorul "nou".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista asa ceva. Demontezi radiatorul vechi si-l montezi pe cel nou. Demontezi filtrul si-l montezi pe cel nou. Nu se videaza nici o instalatie

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca citești prea mult mr kecs.

Merge fără probleme uscătorul după ce a stat gol 1 an .

Instalația se videaza inainte de a introduce freonul pt ca asa e procedura .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,

Am si eu o intrebare: e normal sa imi decupleze compresorul de clima la intervale foarte scurte,aprox. 30 de secunde-1 minut?Adica stau pe loc la relanti,clima pusa pe 22 de grade si compresorul cupleaza si decupleaza foarte des.Baga rece foarte bine,dar nu cred ca e ok acest comportament.Sa incerc cu un reincarcat de freon?Sa fie probleme la ambreiajul compresorului?Pe tester m-am uitat la valorile pe care le citeste senzorul de presiune din circuitul de clima si fluctueaza intre 9-11 bari,iar apoi urca la 13 bari unde decupleaza.Masina in cauza: Volvo S60 2.4 D5 2003.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, este normal. Las-o in pace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Ionut si Bogdan pentru sfaturi. Alaltaieri am schimbat radiatorul de AC si uscatorul. Am pus si grila (tuning) de protectie in fata radiatorului. Ieri a fost vidat sistemul si incarcat cu un kg de freon. Face zapada in masina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor! Posibila problema: aerul conditionat este foarte eficient atunci cand temperatura de afara este mai scazuta , la relanti baga slab in mers raceste ceva mai bine dar parca tot mai slab decat cealalta masina pe care o detin , mentionez ca am alimentat cu freon, am verificat ventilatoarele de pe radiator si pornesc odata cu pornirea climei , pierderi de freon nu sunt pentru ca la schimbarea freonului nu s-a constatat lipsa freon , asa a racit clima de cand detin aceasta masina, astept pareri si sugestii , multumesc!

XC60,2011 D5204t2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil valva de control de pe compresor a obosit și trebuie schimbata.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ești din București sau ești dispus sa faci o deplasare, te așteptăm la noi la service cu o programare în prealabil :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am un S60 T5 din 2002 si am o problema la clima: dupa pornirea motorului, clima functioneaza, baga aer rece. dupa un timp, turatia ventilotorului scade pana aproape de zero si nu mai baga aer rece. Am deschis capota si am observat ca una din conducte, cea pe care este montata valva(conducta de joasa banuiesc) este inghetata bocna(3-4 mm de gheata). Dupa ce se topeste gheata, la pornirea masinii, clima functioneaza din nou o perioada, pana cand conducta ingheata din nou. Am inlocuit filtrul condensor de pe radiatorul de clima si am completat freonul in instalatie. Simptomele persista, ... si vine vara....

Please help.....

PS: Am postat aici pentru a nu mai deschide alt topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am problema cu clima la S60-ul meu an 2012  motor D3, in sensul ca nu mai baga rece decat alternant (uneori mai sufla rece alteori imi baga aer cald), chiar daca compresorul porneste pentru ca il aud cand cupleaza. Am fost la un service si am completat cu freon, i-a sters cateva erori si dupa multe cuplari-decuplari ale AC -ului a inceput sa raceasca, dar dupa placare cam 10 min iar aer cald! Am observat ca atunci cand pornesc AC-ul se simte si o vibratie in caroserie (daca am usa deschisa se vede cum vibreaza) si se aude ca un muget din partea dreapta de sub bord.

Va rog sa ma ajutati cu pareri sau daca a mai intalnit cineva aceste simptome.

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua ,am și eu o problema la clima (s60 2003 D5) Clima rămâne cuplata și după ce opresc motorul și ca sa o opresc trebuia sa-i scot mufa de la baterie .Menționez ca temperatura se reglează dar treptele de viteza nu .Ma poate ajuta cineva??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Posibil modulul de control clima defect.

sint de parere ca ar fi utila o diagnoza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now